Jump to content
MAINOS

Hoitajat lakkoon


StarOfLife

Pitäsikö hoitajien mennä lakkoon?  

79 ääntä

  1. 1. Pitäsikö hoitajien mennä lakkoon?

    • Kyllä
      81
    • Ei
      9
    • En osaa sanoa..
      8


Recommended Posts

Kaikki määräaikaiset jättäisivät sopimukset uusimatta ja tekisivät jossain muualla jotain muuta sen aikaa kun asioista sovitaan.

Ja polttaisivat jo kertyneet lomansa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

-Sun tarttee hommata itsesi sellaiseen asemaan että voit sanoa julki yllä kirjoittamasi. Muutoin se on silkkaa toiveajattelua (huomioit myös ansiokkaasti itse lopussa miksi asiat eivät vain "tapahdu").

En usko, että muutos tapahtuisi edes siten, että leegio hoitajia pyrkisi ja pääsisi kunnanvaltuustoihin ja eduskuntaan. Kyllä heitä siellä kohtuullisesti on. Osalla aikaeroa hoiturihommista poliitikoksi on tosin liikaa, ja tietysti isossa kokonaisuudessa asiat alkavat näyttää nopeasti erilaisilta.

Pointtina hain enemmänkin, että pitäisi löytää keinot, joilla useat Suuret Päättäjät itse alkavat puhumaan hoitajien näkökulmasta - koska kokevat sen olevan tärkeää, tarpeellista, kannattavaa - tai varmistavan heille ääniä... Vaihtoehtona on löytää painostuskeinot, joilla saadaan vastaava tulos. Liksa nousee, ja mieluiten ilman, että porukka vähenee. Yhtä kaikki, kyse on aika suurista linjoista. Eli siitä, miten paljon yhteiskunta haluaa laittaa rahaa terveydenhuoltoon. Yksi askel välissä on otettu, ihmisten hoitamiseen (hoitokertoihin) on haluttu laittaa jo hieman lisää rahaa. Helpottaa edes vähän hakea hoitajille lisää rahaa, kun vielä tärkeämpi asia eli potilaat on otettu huomioon. Katsotaan auttaako ns. työvoimapula joskus...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pointtina hain enemmänkin, että pitäisi löytää keinot, joilla useat Suuret Päättäjät itse alkavat puhumaan hoitajien näkökulmasta - koska kokevat sen olevan tärkeää, tarpeellista, kannattavaa - tai varmistavan heille ääniä...

-Mulle ei tule mieleen kuin Kimmo Kiljunen joka olisi ajanut meidän asiaa jollain tavalla näkyvästi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pointtina hain enemmänkin, että pitäisi löytää keinot, joilla useat Suuret Päättäjät itse alkavat puhumaan hoitajien näkökulmasta - koska kokevat sen olevan tärkeää, tarpeellista, kannattavaa - tai varmistavan heille ääniä...

-Mulle ei tule mieleen kuin Kimmo Kiljunen joka olisi ajanut meidän asiaa jollain tavalla näkyvästi.

Joo, tästähän oli joskus juttua täälläkin; http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=3364.0

Kuinkahan paljon ääntä hoitajien puolesta ovat mahtaneet pitää nämä hoitajataustan omaavat kansanedustajat? Vaalien alla se "meriitti" kyllä muistetaan mainita mutta jotenkin tuntuu että päätöksiä tehdessä asia hyvin usein unohtuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viimeiks ku oli tuo tehyn ja superin lakko, niin tehtiin samat työt suojelutyönä ja pienemmällä porukalla eli kaupunkihan siinä säästi melkoset palkat. lääkäreiltä, potilaita, omaisilta ei tullu myötätuntoa tai apua, vaatimassa olivat sitä sun tätä ja parempaa hoitoa ja nopeampaa palvelua, palvelua, palvelua ja media kirjoitti, että näin ne hommat hoituu suojelutyönäkin. tehyssäkin oli oikein runo, jonka sisältö oli, että "pieni enkeli suojelutyötä teki, aikaisin aamulla nousi ja läpä läpä... nöyränä hoisi"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pointtina hain enemmänkin, että pitäisi löytää keinot, joilla useat Suuret Päättäjät itse alkavat puhumaan hoitajien näkökulmasta - koska kokevat sen olevan tärkeää, tarpeellista, kannattavaa - tai varmistavan heille ääniä...

Pitäisi, pitäisi, on pitänyt jo viimeiset 23 vuotta (eikös TEHY ole niin vanha). Etsi ja löydä ne keinot, niin ole 100-varma, että saat Nobelin palkinnon.  8)

Vaihtoehtona on löytää painostuskeinot, joilla saadaan vastaava tulos. Liksa nousee, ja mieluiten ilman, että porukka vähenee. Yhtä kaikki, kyse on aika suurista linjoista. Eli siitä, miten paljon yhteiskunta haluaa laittaa rahaa terveydenhuoltoon. Yksi askel välissä on otettu, ihmisten hoitamiseen (hoitokertoihin) on haluttu laittaa jo hieman lisää rahaa. Helpottaa edes vähän hakea hoitajille lisää rahaa, kun vielä tärkeämpi asia eli potilaat on otettu huomioon. Katsotaan auttaako ns. työvoimapula joskus...

Ei auta työvoimapulat - ei auttanut 70-80-luvullakaan. Ja mitkähän olis ne painostuskeinot? Josta olis hoitajille itselleenkin enemmän hyötyä kuin haittaa. Viime lakko oli meinaan sellainen, että monenkin palkkapussi laihtui entisestään kaiken muun skeidan lisäksi.  angry.png

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

viimeiks ku oli tuo tehyn ja superin lakko, niin tehtiin samat työt suojelutyönä ja pienemmällä porukalla eli kaupunkihan siinä säästi melkoset palkat. lääkäreiltä, potilaita, omaisilta ei tullu myötätuntoa tai apua, vaatimassa olivat sitä sun tätä ja parempaa hoitoa ja nopeampaa palvelua, palvelua, palvelua ja media kirjoitti, että näin ne hommat hoituu suojelutyönäkin. tehyssäkin oli oikein runo, jonka sisältö oli, että "pieni enkeli suojelutyötä teki, aikaisin aamulla nousi ja läpä läpä... nöyränä hoisi"

Virassa olijoilla on suojelutyövelvoite, mutta toimessa olevilla ei ole. Eli tilanne on muuttunut kun jengi on siirretty työantajan toimesta viroista toimiin. Siinä on oiva työkalu seuraavaan työtaisteluun, jos sellaiseen tilanteeseen päästään/joudutaan. Se vaatii jäsenistön yhtenäisyyttä ja epäitsekkyyttä.

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...