Jump to content
MAINOS

Lomaraha


Vieras: Ellu80

Recommended Posts

Osaako joku neuvoa? Pidin viikon talviloman ja sain lomarahat mutta jäin miettimään voiko lomaraha olla todella niinkin pieni kun se oli. Yritin kvtes:sta hakea neuvoa mutta en ymmärtänyt, voisiko joku kertoa miten lomarahan lasketaan?

Kiitoksia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Lomaraha on puolet loma-ajanpalkasta ja siitäkin menee vielä vero. Summahan ei voi kovin suuri ollakaan viikon lomasta.

Eiks tuo kuulosta niinku lomaltapaluurahalta...?

Itse en ole kerryttänyt vielä täyttä kesälomaa niin en osaa sanoa et miten menee talvilomat (koskaan ollutkaa sellasella)  mut mut...

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osaako joku neuvoa? Pidin viikon talviloman ja sain lomarahat mutta jäin miettimään voiko lomaraha olla todella niinkin pieni kun se oli. Yritin kvtes:sta hakea neuvoa mutta en ymmärtänyt, voisiko joku kertoa miten lomarahan lasketaan?

Kiitoksia!

Ensimmäinen kysymys olisi tarkoitatko loma-ajan palkkaa vai lomarahaa (l. lomiltapaluu rahaa)? Lomarahasta KVTES sanoo luvussa IV Vuosiloma sivulla 89 ,14 § 1 mom. kohdat 1-3 että, viranhaltija/työntekijä ansaitsee jokaiselta täydeltä lomanmääräytymiskuukaudelta 6, 5 tai 4%, riippuen siitä paljonko palvelusuhdetta takana eli minkä taulukon mukaan lomat määräytyy ( KVTES luku IV Vuosiloma, sivu 75, 5§ 3 mom. kohdat 1-3.) :P

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Jossain varmaan lukeekin jo, mutta en löytänyt.

Maksetaanko kunnallisella muuta kuin itse lomaraha? Tarkoitan loma-ajan lisiä joita maksettiin yksityisellä ollessani..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse sain kahden viikon lomasta kesällä joku melkein 900e ja siitä tietenkin verokarhulle osansa.. en tajua miten lasketaan mutta kelpasi mulle.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain varmaan lukeekin jo, mutta en löytänyt.

Maksetaanko kunnallisella muuta kuin itse lomaraha? Tarkoitan loma-ajan lisiä joita maksettiin yksityisellä ollessani..?

KVTES:n § 13 toinen momentti sanoo seuraavaa:

Niiden viranhaltijoiden/työntekijöiden, joiden työaikaan sisältyy säännöllisenä

työaikana tehtyä sunnuntai-, ilta- tai yötyötä tai vuorotyössä

säännöllisenä työaikana tehtyjä ilta- tai yövuoroja, vuosiloman päiväpalkkaan

lasketaan näistä työajoista maksettujen rahakorvausten

mukainen lisäys. Vuosilomapalkkaa korotetaan tällöin prosenttiluvulla,

joka saadaan laskemalla kuinka monta prosenttia edellisenä lomanmääräytymisvuonna

säännöllisenä työaikana tehdystä sunnuntai-,

ilta- ja yötyöstä sekä vuorotyössä ilta- ja yövuoroista maksetut rahakorvaukset

ovat edellisenä lomanmääräytymisvuonna maksetusta

varsinaisesta palkasta. Palvelussuhteen päättyessä maksettava lomakorvaus

lasketaan käyttäen sen lomanmääräytymisvuoden aikana maksettuja työaikakorvauksia ja varsinaista palkkaa, jona palvelussuhde

päättyy. Korotus on enintään 35 %.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla taisi lukea jotain että lomaraha 9%.. Ja summa Pienempi mitä ajattelin.. Mä en siis tajua tuosta tekstistä sitä, että palkkakuitissa on maksettu lomaraha. Pitääkö siellä olla muuta sanaa ja summaa..  ;D Rautalankaa kenelläkään?

Yksityisellä luki selkeesti että lomaraha ja erikseen ne loma-ajan lisät..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mäpäs laitan tähän ihan konkreettisen esimerkin omasta lomasta...

Kvtes:n mukaan mulla menee ja juuri lopettelen neljän viikon mittaista kesälomaani ( talvelle jää vielä 8 loma päivää)

Meillä lomarahat maksetaan aina heinäkuun palkanmaksun yhteydessä, mistä en pidä ollenkaan koska tulee varsinainen palkka + lomaan liittyvät rahat. näin ollen tulot ylittyy ja  verotus menee ylittävätlä osalta sen isomman prosentin mukaan.. ( pitääkin ensi vuonna pomon kanssa neuvotella eikö lomarahoja voisi maksaa vaikka lisien yhteydessä...)

Mä tienasin lomallani verottomana lomarahaa 1052e  vuosilomalisää sain 4.36 e per päivä... (onpa mahtava määrä. ) mutta siis yli puolet noistakin rahoista meni verottajalle.... ja kyllä v******aa.

edellisen talvilomani aikana en saanut siis muuta kuin tuon vuosilomalisän.. eli ensi talvilomalla on sama juttu tiedossa... On meillä ollut töissä puhetta että lomarahan voi ottaa vaikka vapaanakin, mutta en mä tiedä sitten miten se määräytyy että montako vapaata saat..

palkkalaskelmassa on meillä erikseen kohta vuosilomatiedot joissa näkee vl.ansion, vl.lisät, vl.tunnit, lomaoik.pvt,  pidetyt vl. pvt, sekä Ttmaks./v... Silti mä en ymmärrä mitä nuo summat todellisuudessa on ja mistä ne tulee... sen mitä siitä ymmärrän on että kuinka monta lomapäivää oon pitänyt ja kuinka monta on pitämättä...  :) ja kun mä en oikeen hallitte noita prosenttilaskuja niin en osaa noista summista laskea mun vuosiloman aikaista lomarahaa... En mä ainakaan semmosta summaa saa joka tossa vl. ansiossa lukee

EnSeMääOllu :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä lomarahat maksetaan aina heinäkuun palkanmaksun yhteydessä, mistä en pidä ollenkaan koska tulee varsinainen palkka + lomaan liittyvät rahat. näin ollen tulot ylittyy ja  verotus menee ylittävätlä osalta sen isomman prosentin mukaan.. ( pitääkin ensi vuonna pomon kanssa neuvotella eikö lomarahoja voisi maksaa vaikka lisien yhteydessä...)

Mä tienasin lomallani verottomana lomarahaa 1052e  vuosilomalisää sain 4.36 e per päivä... (onpa mahtava määrä. ) mutta siis yli puolet noistakin rahoista meni verottajalle.... ja kyllä v******aa.

Tuo ei ole ongelma; verokortti pelkälle vuosirajalle niin ei pauku isoille prosenteille vaikka palkka tulisi jonakin kuukautena tuplana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi ihmeessä ihmiset ei ota just tuota Dinon kertomaa korttia.. huh.gif Mulla ollut käytössä se aina. Eipähän pauku yli eikä ali. :)

Ja nyt mä tajusin jopa ton mun esittämän kysymyksen, tai siis löysin vastauksen kun muutaman päivän pyöritin ja phdin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...