Jump to content
MAINOS

Ensimmäisen vuode sh opiskelija


Vieras: onssu833

Recommended Posts

Hei!

Aloitin nyt tammikuussa sairaanhoitajaopintoni ja mietin tässä onko minulla mitään mahdollisuutta päästä edes esim.työharjotteluun johonkin sairaalaan tänä kesänä, ja jos on, onko se työ sitten lähinnä lattioiden siivoamista. Olisin kiitollinen jso joku osaisi vastata kysymykseeni!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse aloitin sh-opintoni viime syksynä, nyt olin juuri kolme viikkoa sairaalassa töissä perushoitajana. Tosin mulla ennen tätä palkallista työtä oli kyseisessä paikassa työharjoittelu. Siellä sanottiinkin, että normaalisti ei näin lyhyen opiskeluajan jälkeen vielä oteta palkalliseen työhön. Mutta lupasivat kuitenkin ensi kesäksi sieltä töitä (perushoitajana). Mutta jos sulla on joku ohjattu harjoittelu (luultavasti sulla on hoitotyön perusteiden ohjattu harj.) ennen kesää, voit ilmoittaa halukkuutesi tulla samaan paikkaan kesän ajaksi..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoapulaiseksi voit päästä jonnekin. Riippuu paikasta, kuinka paljon hoitoapulaisen työhön kuuluu hoitoa ja kuinka paljon siivoustyötä. Perushoitajaksi voit päästä, jos olet ollut ohjatussa harjoittelussa ja haluat töihin samaan paikkaan ja olet suoriutunut hyvin harjoittelusta.

Mutta, ensimmäisenä kesänä ei ole ollenkaan huono idea tehdä muun kuin hoitoalan töitä. Kyllä niitä hoitohommia ehtii myöhemminkin tehdä! 8) Itse olin ensimmäisen kesän (aloitin tammikuussa opiskelut) kaupallisen alan töissä ja vasta toisena kesänä tein perushoitajan sijaisuutta sairaalassa. Ihan hyvä ratkaisu oli olla ensimmäinen kesä muissa hommissa, en silloin edes hakenut hoitoalan työtä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

o tempora,o mores.

aloitin koulun tammikuussa 89,mutta epäpätevänä olin ollut sijaishoitajana jo elokuusta 87,eli tein muuten samat hommat,paitsi en omatoimisesti lääkinnyt.palkkaluokka oli huimat Y-16 8)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä niitä alan töitä tai ainakin läheltä liippaavia varmaan siunaantuu jo alkutaipaleen opiskelijoillekin tänä päivänä. Ehtiipähän siinä jo opiskeluaikana nähdä monenlaista ja kerätä kokemuksia.

Itse olen 90-luvun puolivälissä työskennellyt epäpätevänä hengityshalvauspotilaan henkilökohtaisena avustajana ja vanhustenhuollon puolella yksityisessä palvelukodissa. Nämä taitavat tänäänkin olla niitä paikkoja, joihin on helpointa päästä aluksi töihin.

Jos hoiturin duunia ei meinaa löytyä ja innostus alalle on kova, kannattaa ehkä kysellä sairaaloiden laitoshuollosta sairaala-apulaisten sijaisuuksia. Pääsee näkemään monenlaista, ainakin sairaalahierarkiaa oikein big time...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse aloitin syyskuussa 2003 opiskelut sairaanhoitajaksi. "Herätykseni" työn etsimiseen sain vähän liian myöhään (ja toisaalta uusi paikkakunta). Aluksi vaikutti siltä, että ei meinaa oman alan töitä löytyä cry.png, mutta kuinka ollakaan kun sitä osaa hyödyntää kaikki tutut hoiturit. Sain sitten loppujen lopuksi Lammilta Pääjärven kuntayhtymästä töitä kehitysvammaisten vanhusten parista, joilla on dementiaa ja epilepsiaa sekä agua. Ihan mielenkiinnolla odotan kesäsijaisuuttani. ;D

Mitä kauemmas kuljen

pitkin polkua,

sitä vähemmän

kaipaan tietä

Vasta kun polku loppuu ja olen täysin eksyksissä tiedän tulleeni perille - Tommy Tabermann

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...