Jump to content
MAINOS

Hoitovapaalta töihin-en olekaan tervetullut


Vieras: Kata

Recommended Posts

Olipas yllätys,kävin neuvottelemassa työhönpalaamiseeni liittyviä seikkoja ja sainkin kuulla,etten ole tervetullut takaisin omaan yksikkööni vaan pitäisi vaihtaa toiselle osastolle.Minulla on virka.

Asioilla on taustansa,mutta aika erikoista käytöstä työnantajan puolelta.

En ollut asiasta innoissani ja meinasin jo irtisanoa itseni..joutuisin siirtymään osastolle,jonne minulla vaikea kulkea ja tiedän että siellä on paljon vaihtuvuutta hlö.kunnassa ja lisäksi voi olla,että joutuisin vaihtamaan yksikköä taas joulun jälkeen.

Miten te asian kokisitte? Töitä riittäisi muillakin työnantajilla,tuntuu etten arvosta itseäni jos suostun moiseen pompotteluun.En varmaan ole ainoa hoitovapaalta palaava,jolle käy näin?

Taidan ottaa riskin kun tänne asiasta kirjoitan,mutta tällä hetkellä olen niin kiukkuinen ettei haittaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En ole mikään expertti näissä asioissa, mutta kuulostaa kyllä todella erikoiselta että viran omaavaa työntekijää voitaisiin noin vain heitellä yksiköstä toiseen? Varmaan kannattaa ottaa luottamusmieheen yhteyttä ja jos kuulut liittoon niin kysäistä sieltä. Tsemppiä, toivottavasti asia selviää pian.  :)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse asiassa tällaisen tilanteen jälkeen en olisi enää valmis palaamaankaan omaan yksikkööni,kun siellä kerran tallaista peliä pelataan.

Halusin vain tietää,mikä on työntekijän arvo-yhden rivisairaanhoitajan (irti-)sanominen tuskin heittää suurta firmaan suuntaan jos toiseenkaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eihän tuossa asiassa nyt luovuttaa kannata! Sulla on laki takanas! Älä anna työnantajan kävellä sun yli, ellet sitten muutenkin halua nykyisestä hommastasi pois...

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sekä toimen että viran siirtämisen laillisuus saman työnantajan eri työpisteiden välillä saattaa olla yhdestä sanasta kiinni. Jos työsopimuksesta löytyy esimerkiksi lause "työpaikka ensisijaisesti osasto xxx:lla" niin tuo yksi sana oikeuttaa työnantajan heittelemään sinua mielensä mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sekä toimen että viran siirtämisen laillisuus saman työnantajan eri työpisteiden välillä saattaa olla yhdestä sanasta kiinni. Jos työsopimuksesta löytyy esimerkiksi lause "työpaikka ensisijaisesti osasto xxx:lla" niin tuo yksi sana oikeuttaa työnantajan heittelemään sinua mielensä mukaan.

Siellähän saattaa lukea työpisteenä vaikka "Psykiatrian toimiala" tai "työpiste työsuhteen alkaessa osasto 3425" mikä antaa aika laajat kädet työnantajalle. Millainen työtilanne muualla on, äänestä jaloillasi?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sulla on virka, ne ei voi siirtää sua ilman sun suostumusta. Jos toimi, niin voivat. Ota yhteyttä luottamusmieheen.

Riippuu mitä paperissa lukee. Jos virka on sairaanhoitopiirin tai kuntayhtymän yhteinen, voi työpistettä vaihtaa vaikka joka päivä. Toimi voi olla nimetyn yksikön alainen jolloin siirto toisiin yksiköihin vaatii neuvotteluja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse asiassa tällaisen tilanteen jälkeen en olisi enää valmis palaamaankaan omaan yksikkööni,kun siellä kerran tallaista peliä pelataan.

Halusin vain tietää,mikä on työntekijän arvo-yhden rivisairaanhoitajan (irti-)sanominen tuskin heittää suurta firmaan suuntaan jos toiseenkaan..

Nostat asiasta metelin. Levität kaikille tutuille ja tuntemattomille ihmisille tietoa tästä osaston tavasta toimia ja käyttäytyä. Nykyisen työntekijätilanteen vallitessa työpaikkojen on vähitellen alettava miettimään omaa mainettansa työntekijöiden silmissä.

Työntekijänhän voi siirtää toiseen toimipaikkaan töihin, mutta KVTES sanoon jotenkin niin, että yli kahden kuukauden mittaisesta siirrosta pitää työntekijää kuulla. Käyt kuultavana, otat luottamusmiehen tai jonkun muun ihmisen mukaan. Vaadit pomolta kirjallisen perustelun että miksi juuri sinut siirretään muihin töihin ja esität asiasta oman mielipiteesi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos virka on sairaanhoitopiirin tai kuntayhtymän yhteinen, voi työpistettä vaihtaa vaikka joka päivä.

Totta. Eikös virat o usein toimipaikkakohtaisia? ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsopimuksessani lukee "sijoitusyksikkö *** palvelusuhteen alkaessa". Minua kyllä "kuultiin" yksikön vaihdokseen liittyvässä asiassa,mutta ilmoitin etten ole valmis siirtymään mihin tahansa muualle.Nyt minulle on ehdotettu sellaista yksikköä,minne minulla olisi hankala kulkea ja toisekseen,työ tässä yksikössä kestäisi vain puolisen vuotta ja sen jälkeen voisivat taas heittää minut jonnekkin muualle.Pitäisikö minun tällaiseen pompotteluun suostua?Omasta mielestäni ei.Mitä voin vaatia,ellei heillä ole tarjota minulle pysyvää yksikköä? Kyllä on mahtava fiilis palata hoitovapaalta töihin-näköjään töistä poisolleella ei ole sananvaltaa tällaisessa-ikäänkuin rangaistus siitä että sain lapsen ja olin vuosia pois..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsopimuksessani lukee "sijoitusyksikkö *** palvelusuhteen alkaessa".

Pitäisikö minun tällaiseen pompotteluun suostua?Omasta mielestäni ei.Mitä voin vaatia,ellei heillä ole tarjota minulle pysyvää yksikköä?

Minun nähdäkseni tuossa tilanteessa et voi hirveästi vaatia, voit ainoastaan neuvotella. Työantajalla on ilmeisesti pykälien mukaan oikeus sinun pompottamiseen, moraalisesti se ei tietenkään ole oikein.

Tutustu asiaan perusteellisesti ja pyydä vielä neuvottelukontaktia, et sinä siinä mitään ainakaan menetä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökohtaisesti vaihtaisin työnantajaa, jos vaan olisi mahdollista. Siinä ylihoitaja näkee "työnsä" tuloksen selvästi. Ja toivon mukaan yh miettii seuraavalla kerralla vähän tarkemmin ennenkuin pakkosiirtää työntekijöitä.

Pari viikkoa sitten oma ylihoitajani ehdotti minulle osaston vaihtoa, mutta sanoin että viihdyn nykyisessä työpaikassani enkä halua vaihtaa osastoa ja kehuin osastoni ilmapiiriä, se keskustelu jäi siihen. Tuumasin lopuksi että voi mulle ehdottaa osaston vaihtoa joskus uudestaan ja tulen itse sitä kysymään jos alkaa nykyinen osasto tympimään. Hyvä työilmapiiri on mielestäni kaikista tärkeintä työpaikalla. Ei voi kuin kiittää kun pakkosiirtoa ei tullut. Tällä uudelle osastolle oli muuten tarve saada mieshoitaja... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...