Jump to content
MAINOS

Muutokset työvuorolistoissa


Moikkari

Recommended Posts

Minkälaista käytäntöä työpaikallasi on työvuoroista ja niiden muuttamisista keskenkaiken?

Eli muutteleeko pomo tarpeen mukaan työvuoroluetteloita miten haluaa, vai keskustellaanko muutoksista etukäteen työntekijän kanssa?

Käytäntö ja meno tuntuu olevan välillä villiä ja mielivaltaista. Jo listoja laadittaessa saatetaan toisia suosia, toisia sorsia. Joku saa mielestään liikaa yövuoroja, joku ei tarpeeksi viikonloppuja vaikka haluaisi.

Listan laadinnassa tulisi työnantajan kuitenkin noudattaa tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta. Vaan mitenpä toteutuupi käytännössä - vai toimiiko systeemi ollenkaan?!?

Kyse on siis luonnollisesti jaksotyötä tekevistä...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos nyt oikein oon asian ymmärtänyt niin vahvistettuja listoja EI SAA muuttaa ilman työntekijän suostumusta... Eli työnantajan on neuvoteltava asiasta ensin työntekijän kanssa!

Listojen laatimisesta on melkein joka paikassa jonkin asteista kismaa... Joillakin on liikaa viikonloppuja, yms. Mutta eikö tästä voi keskustella listanlaatijan kanssa seuraavia listoja ajatellen, tai voihan niitä vuoroja myös vaihtaa jos vaan on kenen kanssa vaihtaa...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Eihän sitä saisi - niin... Mutta kun paljon työntekijöitä on määräaikaisessa työsuhteessa, tuntuu helpolta pomoille pompotella työntekijöitä lähes mielivaltaisesti näissä lista- ja työvuoroasioissa! Ei välttämättä kysellä ja sovita, vaan raakasti käskytetään...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän sitä saisi - niin... Mutta kun paljon työntekijöitä on määräaikaisessa työsuhteessa, tuntuu helpolta pomoille pompotella työntekijöitä lähes mielivaltaisesti näissä lista- ja työvuoroasioissa! Ei välttämättä kysellä ja sovita, vaan raakasti käskytetään...

Jos tuollaista pompottelua on, niin liittoon heti yhteys. Loppuu työnantajan pompottelu siihen kun lakimies ottaa yhteyttä. Ja jos ei liittoon vielä kuulu, niin liittymään vaan.  ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Löytyihän täältä jotain asiaa sivuten.. Tänään yksi työkavereista jäi sairaslomalle ja itsellä nyt kuuden päivän työputken jälkeen huominen ja ylihuominen vapaana. Kun kysyttiin, voinko tulla huomenna sanoin etten mielelläni tule, koska olen jo niin monta päivää ollut, hermot melko riekaleina erään viimeaikoina hankalasti käyttäytyneen asiakkaan takia.. Pomo oli sanonut, että voi pakottaa minut olemaan vaikka 10päivää putkeen jos haluaa, vaikka listat tehty jo ajat sitten ja nämä vapaat merkattuna.. Onneksi sitten kuitenkin saatiin sijainen, jäin vaan miettimään, voiko asia todella olla noin, että edellisenä päivänä voidaan perua luvatut vapaat ja pakottaa töihin. Tähän tietty varmaan vaikuttaa, että olen äitiyslomasijainen ja vielä tovi koeajasta jäljellä, olisko sitten potkuilla uhattu, jos ei sijaista olis saatu ja en olis suostunu, vai mitä.. >:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pomo oli sanonut, että voi pakottaa minut olemaan vaikka 10päivää putkeen jos haluaa,
Ei voi.
Aivan. Ei voi.Sitä aina vain ihmettelee näitä pomoja jotka tämmösiä kommentteja heittää >:)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...