Jump to content
MAINOS

lääkintäarmeiaj..


ensihoitaja86

Recommended Posts

Kaikki kunnia reserviläisille, mutta eikö jenkkiarmeijakin ole vähän eri juttu kuin Suomen? En haluaiskaan samaa systeemiä Suomeen, missään tapauksessa!

Jenkeissä palkka-armeija ja Suomessa asevelvollisuus armeija. Kummassakin kuitenkin reservit. Jenkkien Irakin sotilaista valtaosa reserviläisiä. Suomessa ollaan menossa kohti palkka-armeijaa haluttiin tai ei..pakon sanelema juttu :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tämä menee kait OT:ksi mutta mikä on Suomen vastaava Lotta Svärdi -"koulutukselle" vai kuoliko se järjestön lakkauttamisen myötä. Ruotsissahan Lotta Svärd -järjestö elää ja voi hyvin. Ja siellä on tarjolla "mini lumpen" armeija viidessä päivässä; Valitut Palat -versio ja tämän jälkeen voi jatkaa armeija työnohessa koulutuksilla mm. kriisien hallinta/sairaanhoidon järjestämisen etc. Monet sh:t jotka tekevät töitä esim. Punaisella Ristillä ovat tämän koulutuksen käyneet.   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaaehtoisesta maanpuolustustoiminnasta löytyy mm. kursseja naisille.

Lisää osoitteessa http://www.mpkry.fi/

Ruotsissa asiat tosiaan paremmin kuin Suomessa mutta sehän johtuukin siitä, että lähes 50 % suomalaisista pitää esim. Lotta Swärd järjestöä poliittisesti arvelluttavana, edelleen. :P Johtuen siitä että elämme globaalia solidaarisuuden dhimmi aikaa.... :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kyllä aina vilasen, että ketkä ovat saaneet Mannerheiminristin ritarin merkit ja ylennykset reservissä, jos vaikka entisiä luokkakavereita olisi siellä seassa.

-Mannerheiminristin ritareita ei ole kyllä ole tullut 40-luvun jälkeen. Tai sitten olet hiukan vanhempi kuin olen luullut.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kyllä aina vilasen, että ketkä ovat saaneet Mannerheiminristin ritarin merkit ja ylennykset reservissä, jos vaikka entisiä luokkakavereita olisi siellä seassa.

-Mannerheiminristin ritareita ei ole kyllä ole tullut 40-luvun jälkeen. Tai sitten olet hiukan vanhempi kuin olen luullut.

heh-heh...  :o  no, ritari kuin ritari - eikös se ole ihan sama (tai ainakin itselleni on).. vaikka sitten valkoisen ristin/ruusun tms. ritari ja mitä niitä nyt onkaan. Mä en noista kunniamerkeistä niin kauheasti perusta. Minkäköhän takia esim. Tanja Karpelakin on sellaisen saanut? Tiedän montakin sotaveteraania, jotka ovat ilman kunniamerkkejä, vaikka ovat tehneet merkittäviä tekoja Suomen itsenäisyyden eteen.

Vapaaehtoisesta maanpuolustustoiminnasta löytyy mm. kursseja naisille.

Jotenkin en ole koskaan tuntenut vetoa tuohon (olen ennakkoluuloinen), mutta olis kiva kuulla, jos joku on tuommoisessa mukana...

Ruotsalaiset on kyllä kovia keksimään kaikenlaista: viiden päivän armeija!  ;D Ton voisin suorittaakin, vaikka ihan piruuttani..

Ruotsissa asiat tosiaan paremmin kuin Suomessa mutta sehän johtuukin siitä, että lähes 50 % suomalaisista pitää esim. Lotta Swärd järjestöä poliittisesti arvelluttavana, edelleen.

Sodan jälkeenhän oli todella häpeällistä, jos tiedettiin jonkun olevan sotaveteraani tai lotta. Ihan kuin sodan aloitus ja sen häviäminen sotakorvauksineen olisivat olleet nimenomaan heidän syytään. Siksi myös kesti tosi kauan ennenkuin sotaveteraanit tai lotat alkoivat esim. saada mitään etuisuuksiakaan.

Jotenkin kohtuutonta, että ensin uhraa parhaat (nuoruus)vuotensa ja monet terveytensäki - ja sen jälkeen saa tuntea vielä häpeää ja syyllisyyttä. Yhteiskunnallinen ilmapiiri oli tosi tulehtunut sotien jälkeen.

Ruotsin asema sodassa oli taas ihan toisenlainen...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

otenkin en ole koskaan tuntenut vetoa tuohon (olen ennakkoluuloinen), mutta olis kiva kuulla, jos joku on tuommoisessa mukana...

Kyllä ne on ihan hyviä harjoituksia. PV on koulutusten ostaja ja MPKRY suorittaja.

mie olen muutaman kurssin käynyt ja sieltä löytyy vaikka mitä. Sotilaallista, siviilikriisinhallintaa, ensiapua poikkeusoloissa ym. Itse menen ensi viikolla muistelemaan sissitaktiikkaa, Noi on siitä hyviä kursseja, että meillä työnantaja katsoo ne kertausharjoituksiksi ja antaa palkallista virkavapaata niihin. ;D

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensi kuussa pitäisi lähteä MPKry:n kohteensuojauskurssille vastaamaan kenttälääkinnästä ja ensiavunkoulutuksesta.

Hyviä kursseja, jos on hyvät vetäjät. Ikävä kyllä kurssien taso vaihtelee jonkun verran.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keväällä Keuruulla on viikonlopun pe-su kestävä kenttälääkintä kurssi. Siellä on moniammatillista porukkaa - lähihoitajista lääkäreihin. On keuhko, psyk. ensihoit. ym. muuhun erikoistunutta porukkaa, jotka siis työskentelevät normaalisti siviilitehtävissä. Hyvin saa vinkkejä myös siviilielämään. Toisiamme siellä täydentäen on luvassa mielenkiintoinen ja runsas oppimiskokemus..

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ruotsalaiset on kyllä kovia keksimään kaikenlaista: viiden päivän armeija!  :P Ton voisin suorittaakin, vaikka ihan piruuttani..

Se oli vitsi ;D. Lähinnä kyseessä on Lotta Svärd toiminta. Tosin kyllä siellä myös kuulemma räiskitään konekiväärillä. En pitäisi yhtään pahana jos sitä kautta saisi edes jonkinlaisen ammatillisen suhtautumisen aseisiin. Gangstat taitavat myös Suomessa kannella mitä mielikuvituksellisempia aseita mukanaan ei siten että heidän kanssaan alkaisi sotimaan mutta jos edes pystyisi kantamaaan haltuunotetun aseen asiallisesti säilytykseen ilman pinsettejä ja turhaa kiljumista. (Tämäkin oli vitsi mutta ymmärtänette pointin)

Ja juuri noi kriisinhallinta ja johtamiskurssit ovat kuulemma Lotta Svärdillä sitä luokkaa että edes Punaisen Ristin korkeakoulu  pysty tarjoamaan samantasoista koulutusta ja on siten arvostettu meriitti CV:ssä vaikka hakisi ihan vaan tavallista sh:n paikkaa. Ja kuten kirjoitin avaahan koutus ovia myös kansainvälisiin tehtäviin joihin yleensä on vain armeijan käynneillä pääsy.

Kyllä ne on ihan hyviä harjoituksia. PV on koulutusten ostaja ja MPKRY suorittaja.

mie olen muutaman kurssin käynyt ja sieltä löytyy vaikka mitä. Sotilaallista, siviilikriisinhallintaa, ensiapua poikkeusoloissa ym. Itse menen ensi viikolla muistelemaan sissitaktiikkaa, Noi on siitä hyviä kursseja, että meillä työnantaja katsoo ne kertausharjoituksiksi ja antaa palkallista virkavapaata niihin. :o

Ensi kuussa pitäisi lähteä MPKry:n kohteensuojauskurssille vastaamaan kenttälääkinnästä ja ensiavunkoulutuksesta.

Hyviä kursseja, jos on hyvät vetäjät. Ikävä kyllä kurssien taso vaihtelee jonkun verran.

Puhtaankohan me samasta asiasta? Jotenkin olen ymmärtänyt ainakin Lotta Svärdin täällä toimivan pojilta-kielletty mallin mukaisesti. Vai koskeeko noi jatko/kertaus koulutukset sitten kaikkia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyseessä on Lotta Svärd toiminta. Tosin kyllä siellä myös kuulemma räiskitään konekiväärillä.

Eikös puollustusvoimien toiminta ole just kiteytettynä konekiväärillä räiskimistä?

Tahtoo lotaksi!  :umpijurrissa:

Miksiköhän mun majuri-ystäväni ei ole yhtään innostunut "keskustelemaan" tästä aiheesta?  ::ihmettelee::

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ne on ihan hyviä harjoituksia. PV on koulutusten ostaja ja MPKRY suorittaja.

mie olen muutaman kurssin käynyt ja sieltä löytyy vaikka mitä. Sotilaallista, siviilikriisinhallintaa, ensiapua poikkeusoloissa ym. Itse menen ensi viikolla muistelemaan sissitaktiikkaa, Noi on siitä hyviä kursseja, että meillä työnantaja katsoo ne kertausharjoituksiksi ja antaa palkallista virkavapaata niihin. ;D

Ensi kuussa pitäisi lähteä MPKry:n kohteensuojauskurssille vastaamaan kenttälääkinnästä ja ensiavunkoulutuksesta.

Hyviä kursseja, jos on hyvät vetäjät. Ikävä kyllä kurssien taso vaihtelee jonkun verran.

Puhtaankohan me samasta asiasta? Jotenkin olen ymmärtänyt ainakin Lotta Svärdin täällä toimivan pojilta-kielletty mallin mukaisesti. Vai koskeeko noi jatko/kertaus koulutukset sitten kaikkia?

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jollekkin patrioottiselle, vapaaehtoisuuteen perustuvalle ja lailliselle militanttijärjestölle olisi vissiin sosiaalinen tilaus?

(Tämä yleisenä kysymyksenä/ihmettelynä)

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jollekkin patrioottiselle, vapaaehtoisuuteen perustuvalle ja lailliselle militanttijärjestölle olisi vissiin sosiaalinen tilaus?

;D

Mä tän aloitin kysymällä mikä vastaa Lotta -koulutusta Suomessa. Ja patrioottisuus? Minä suomalainen, käyn koulutuksen Ruotsissa? Enpä oikein näe mitään patrioottista siinä. Ja jos luet läpi niin olen painottanut kriisinhallinta ja johtamiskoulutusta. Ja lähinnä sekin lisänä sh kompetenssiin jos sitä joskus tarvitsisi. Sh koulutuksessa oleva 5ov:n kriisienhallinta kurssi ei ihan oikeasti vastaa sitä tasoa jossa joutuu sitten olemaan jos jotain tapahtuisi. Ja sillä ei tarkoiteta sotaa. Olihan tuossa vuosi sitten tilanne jolloin koko sairaanhoitoalueen katastrofisuunnitelma laitettiin käytäntöön. Homma tyssäs vain siihen että ulkoministeri ei tiennyt mikä tsunami on.

kyseessä on Lotta Svärd toiminta. Tosin kyllä siellä myös kuulemma räiskitään konekiväärillä.

Eikös puollustusvoimien toiminta ole just kiteytettynä konekiväärillä räiskimistä?

Tahtoo lotaksi! :umpijurrissa:

Miksiköhän mun majuri-ystäväni ei ole yhtään innostunut "keskustelemaan" tästä aiheesta? 

:P Mä sain joululomalla suvun militantit vetämään herneet nenään väitteellä "No naisillta menee vain toi viisi päivää saman asian omaksumiseen kun miehillä menee monta kuukautta..." Mutta hauskaa oli, ainakin mulla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain joululomalla suvun militantit vetämään herneet nenään väitteellä "No naisillta menee vain toi viisi päivää saman asian omaksumiseen kun miehillä menee monta kuukautta..." Mutta hauskaa oli, ainakin mulla. 

-Siksi naisten paikka onkin minusta synnyttämässä lisää tykinruokaa ja hoitamassa siipeensä saaneita muualla kuin sotatoimialueella. Ei armeijassa.

Se vasta eriarvoisuutta korostaisikin että naiset selviäisivät väh. viiden vrk:n koulutuksella kun jätkät joutuvat olemaan min. 6kk.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain joululomalla suvun militantit vetämään herneet nenään väitteellä "No naisillta menee vain toi viisi päivää saman asian omaksumiseen kun miehillä menee monta kuukautta..." Mutta hauskaa oli, ainakin mulla. 

-Siksi naisten paikka onkin minusta synnyttämässä lisää tykinruokaa ja hoitamassa siipeensä saaneita muualla kuin sotatoimialueella. Ei armeijassa.

Se vasta eriarvoisuutta korostaisikin että naiset selviäisivät väh. viiden vrk:n koulutuksella kun jätkät joutuvat olemaan min. 6kk.

Sä et voi nyt kanssa luulla että mä olin tosissani. Mikä ihme teillä on. Viisi päivää, herran jestas hyvä jos saadaan teltta pystyyn. Partio kokemuksella voin sanoa että metsässä oleva aukea paikka voi olla myös suo.  ;D

En menisi armeijaan vaikka maksettaisiin. Lotta -koulutuksen sen sijaan saa sentään miltei kokonaan palkallisena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sä et voi nyt kanssa luulla että mä olin tosissani. Mikä ihme teillä on. Viisi päivää, herran jestas hyvä jos saadaan teltta pystyyn. Partio kokemuksella voin sanoa että metsässä oleva aukea paikka voi olla myös suo. 

-Hö-hö, kyl näissä yleensä on joku omaan ylivertaisuuteen perustuva totuuden siemn pohjalla. Miten tommonen muuten tulisi edes mieleen?

En menisi armeijaan vaikka maksettaisiin. Lotta -koulutuksen sen sijaan saa sentään miltei kokonaan palkallisena.

-Mä ihmettelen kanssa mikä ihme siinä armeijassa oikein naisia kiehtoo. Jos haluaa nähdä pahalle haisevia ja paskaa puhuvia jätkiä lauman voi alkaa jalkapallojoukkueen huoltajaksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sä et voi nyt kanssa luulla että mä olin tosissani. Mikä ihme teillä on. Viisi päivää, herran jestas hyvä jos saadaan teltta pystyyn. Partio kokemuksella voin sanoa että metsässä oleva aukea paikka voi olla myös suo. 

-Hö-hö, kyl näissä yleensä on joku omaan ylivertaisuuteen perustuva totuuden siemn pohjalla. Miten tommonen muuten tulisi edes mieleen?

En menisi armeijaan vaikka maksettaisiin. Lotta -koulutuksen sen sijaan saa sentään miltei kokonaan palkallisena.

-Mä ihmettelen kanssa mikä ihme siinä armeijassa oikein naisia kiehtoo. Jos haluaa nähdä pahalle haisevia ja paskaa puhuvia jätkiä lauman voi alkaa jalkapallojoukkueen huoltajaksi.

JIO ::alas::

Ja jos luet läpi niin olen painottanut kriisinhallinta ja johtamiskoulutusta. Ja lähinnä sekin lisänä sh kompetenssiin jos sitä joskus tarvitsisi. Sh koulutuksessa oleva 5ov:n kriisienhallinta kurssi ei ihan oikeasti vastaa sitä tasoa jossa joutuu sitten olemaan jos jotain tapahtuisi.Ja sillä ei tarkoiteta sotaa. Olihan tuossa vuosi sitten tilanne jolloin koko sairaanhoitoalueen katastrofisuunnitelma laitettiin käytäntöön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JIO ::alas::

-Nykkö se huutaminen alkoi?

Ja jos luet läpi niin olen painottanut kriisinhallinta ja johtamiskoulutusta. Ja lähinnä sekin lisänä sh kompetenssiin jos sitä joskus tarvitsisi. Sh koulutuksessa oleva 5ov:n kriisienhallinta kurssi ei ihan oikeasti vastaa sitä tasoa jossa joutuu sitten olemaan jos jotain tapahtuisi.Ja sillä ei tarkoiteta sotaa. Olihan tuossa vuosi sitten tilanne jolloin koko sairaanhoitoalueen katastrofisuunnitelma laitettiin käytäntöön.

-Kyllä kai tuommoisestakin voisi joatin irti saada. Edellyttäen että käytäntöä jossain skutsissa olisi riittävästi/suurin osa ajasta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

JIO ::alas::

-Nykkö se huutaminen alkoi?

Se oli sen takia et mä ajattelin ettet sä näje niin hyvin, olit missannut sen jo aikaisemmin ;D. Tarkoitus ei ollut  huutaa. Ja ennenkuin ehdit vastata niin tiedän että netissä isot kirjaimet tarkoittavat huutamista.

-Kyllä kai tuommoisestakin voisi joatin irti saada. Edellyttäen että käytäntöä jossain skutsissa olisi riittävästi/suurin osa ajasta.

Ja juuri noi kriisinhallinta ja johtamiskurssit ovat kuulemma Lotta Svärdillä sitä luokkaa että edes Punaisen Ristin korkeakoulu  pysty tarjoamaan samantasoista koulutusta ja on siten arvostettu meriitti CV:ssä vaikka hakisi ihan vaan tavallista sh:n paikkaa. Ja kuten kirjoitin avaahan koutus ovia myös kansainvälisiin tehtäviin joihin yleensä on vain armeijan käynneillä pääsy.

No ei kai se ihan turhaan näyttäisi hyvältä CV:ssä... Kai sen on pitänyt jotenkin lunastaa myös paikkansa. En tiedä, kerron sitten kun olen räiskinyt tyttöjen kanssa konekiväärillä mettässä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suomi tarvitsee naisiaan, ja Suomen puolustusvoimat tulee tarvitsemaan koko nostoväkiluokkaansa. Vuoden kuluttua H5N1 tulee asettamaan selkeät pelisäännöt kaikille viranomaistahoille. Sori vaan mut näin se vaan menee. . .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuoden kuluttua H5N1 tulee asettamaan selkeät pelisäännöt kaikille viranomaistahoille.

-Vasta vuoden kuluttuako?

-Jos tuo olisi todella tarttuvaa sorttia Kiinassa ja Aasiassa olisi varmasti jo miljoon(-i-)a kuollutta/kuolleita. Toivottavasti tuo ei tuosta enää kehity tarttuvampaan suuntaan kuitenkaan. Mistähän koelabrasta tuo on alkujaan lähtenyt liikkeelle?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Jos tuo olisi todella tarttuvaa sorttia Kiinassa ja Aasiassa olisi varmasti jo miljoon(-i-)a kuollutta/kuolleita. Toivottavasti tuo ei tuosta enää kehity tarttuvampaan suuntaan kuitenkaan. Mistähän koelabrasta tuo on alkujaan lähtenyt liikkeelle?

Täältä voi lueskella siitä mistä tuo on syntynyt: http://www.ktl.fi/flu/H5N1-04.HTM.

Noita influenssiahan on pyörinyt maan päällä jo herra ties miten pitkään; joku dokkari jopa sanoi että esimerkiksi euroopan musta surma olisi voinut olla sittenkin äkäisempi influenssa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...