Jump to content
MAINOS

lääkintäarmeiaj..


ensihoitaja86

Recommended Posts

;D

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ootkos sä ihan tosissasi?  ::epäilee:: ..."lääkintä armeija"...hmmm....  Jos ihan oikeaksi lääkintäupseeriksi aiot, niin pitää olla vähintääkin LL tutkinto suoritettuna. Lääkintämieheksi pääsee myös ilman terveysalan tutkintoa. Niissä varuskunnissa, missä on varuskuntasairaala, on myös mahdollisuus kouluttautua lääkintämieheksi.   

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;D

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. ;D

Lahdessa on lääkintäaukki.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa:

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. :nauraa:

-Ehkä olisi ihan oikeasti syytä aikuistua vielä muutama vuosi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa:

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. :nauraa:

http://www.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/terveys/upseeri.dsp

Eli kunhan sinulla on jotain noista vaadituista tutkinnoista (LL, HLL, ELL) plakkarissa armeijaan mennessäsi, menet joko pariksi viikoksi varusmieslääkärikurssille, tai jos olet upseerimateriaalia, menet lääkintä-RUKkiin. Eli ensin sinne lääketieteelliseen hakemaan.

Ja kuten aiemmin todettu tässä threadissa, jos ALIupseerin napit kelpaa, ei sijoituspaikallasi ole väliä, täytyy vaan osoittaa kiinnostusta ja soveltuvuutta lääkintäalikessukan jobiin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkintähuoltoupseeriksi pääsee ilman lääkärin tutkintoa. Vaan inttihän se pitäs tuohonkin aluksi käydä.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkintähuoltoupseereitakaan ei taida olla enään olemassa vaan ne korvattiiin kenttäsairaanhoitajilla! Joilla taas ei ole mitään upseerin toimivaltaa vaan toimivat enemmän siviilityöntekijöinä.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa:

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. :nauraa:

http://www.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/terveys/upseeri.dsp

Eli kunhan sinulla on jotain noista vaadituista tutkinnoista (LL, HLL, ELL) plakkarissa armeijaan mennessäsi, menet joko pariksi viikoksi varusmieslääkärikurssille, tai jos olet upseerimateriaalia, menet lääkintä-RUKkiin. Eli ensin sinne lääketieteelliseen hakemaan.

Mun aikana kandina pääsi kans RUKKIIN ja toimimaan varusmieslääkärinä, näin siis vuonna 2000

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa:

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. :nauraa:

http://www.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/terveys/upseeri.dsp

Eli kunhan sinulla on jotain noista vaadituista tutkinnoista (LL, HLL, ELL) plakkarissa armeijaan mennessäsi, menet joko pariksi viikoksi varusmieslääkärikurssille, tai jos olet upseerimateriaalia, menet lääkintä-RUKkiin. Eli ensin sinne lääketieteelliseen hakemaan.

Mun aikana kandina pääsi kans RUKKIIN ja toimimaan varusmieslääkärinä, näin siis vuonna 2000

Juu, varusmieslääkäriksi voi päästä myös kandina, vaikka useimmat ovat kyllä heistäkin lisureita, MUTTA lääkintäupseeri on kyllä varusmiespalveluksen suorittanut ja vähintään LL (tai vast. HLL/ELL) ja on siis puollustusvoimien palveluksessa  ihan päätyökseen eikä siis suorita siellä varusmiespalvelusta. Heitillä on kaikkia hienoja upseerien arvoja kuten merivoimien gynekologi: lääkintäkapteeni-luutnantti yms... (tarvitaanko mervoimissa gynekologia???)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[ (tarvitaanko mervoimissa gynekologia???)

Flaksi käy kun on Ankka -puku päällä...

:happy:

Jaa, voipihan se olla... itselläni ei ole henk.koht. kokemusta Ankka-puvusta eikä -pukuisistakaan... Mutta sitä mä vieläkin jaksan kummastella, että miksi kadetit hakeutuvat hoitoon niin paljon juuri kondyloomien, muttei juurikaan muiden s-tautien vuoksi? Minkähänlaisia salaseurameininkejä heidän opiskelijaelämäänsä oikein liittyy?  ::epäilee:: (Meniköhän vähän off topic...?)

Niin... onhan pv:ssä myös paljon siviilihenkilöitä töissä, ja kun talon etuihin kuuluu ilmainen terveydenhuolto, niin kaikki lääketieteen alat on sitten edustettuina.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;)

missä päin mahtaa olla suomen lääkintä armeija ja miten sinne voi mahdollisesti hakea?kun itse haluaisin lääkintäupseeriksi..ja kaikki tieto on tervetullutta ja kokemukset kans.. ;D

http://www.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/terveys/upseeri.dsp

Eli kunhan sinulla on jotain noista vaadituista tutkinnoista (LL, HLL, ELL) plakkarissa armeijaan mennessäsi, menet joko pariksi viikoksi varusmieslääkärikurssille, tai jos olet upseerimateriaalia, menet lääkintä-RUKkiin. Eli ensin sinne lääketieteelliseen hakemaan.

Mun aikana kandina pääsi kans RUKKIIN ja toimimaan varusmieslääkärinä, näin siis vuonna 2000

Juu, varusmieslääkäriksi voi päästä myös kandina, vaikka useimmat ovat kyllä heistäkin lisureita, MUTTA lääkintäupseeri on kyllä varusmiespalveluksen suorittanut ja vähintään LL (tai vast. HLL/ELL) ja on siis puollustusvoimien palveluksessa  ihan päätyökseen eikä siis suorita siellä varusmiespalvelusta.

Niin... Erikseen tietysti lääkintäupseeri (töissä) ja res.lääkintäupseeri.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin ennenvanhaan intin kalsarit olivat karheita. Hankasivat kun ulkoiltiin ja aina ei päässyt vaihtamaan. Salaseurameiningistä en tiedä mitään koska amatöörioikeudet on vielä tallella. Valtiolla on kyllä ihan hyvät työsuhde- ja eläke-edut, mutta pelastusarmeijassa käsittääkseni ylenee nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin... Erikseen tietysti lääkintäupseeri (töissä) ja res.lääkintäupseeri.

No, niimpä... mutta ei mun mielestä vääpelikään puhumattakaan reservin "upseereista" ookkaan mitään oikeita upseereita...

pelastusarmeijassa käsittääkseni ylenee nopeammin.

:nauraa:

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vääpeli onkin aliupseeri. Sotahistorian valossa res.upseerit kyllä on ihan oikeita upseereja. esim. Irakissa nyt niitä pilvin pimein.  Siis tarkoitan, että tosihommissa res.upseerit yleensäottaen menestyneet paremmin kuin vaki sellaiset.... :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vääpeli onkin aliupseeri. Sotahistorian valossa res.upseerit kyllä on ihan oikeita upseereja. esim. Irakissa nyt niitä pilvin pimein.  Siis tarkoitan, että tosihommissa res.upseerit yleensäottaen menestyneet paremmin kuin vaki sellaiset.... :o

Aliupseeri... onko se synonyymi toimiupseerille?

Irakissa on vissiin ollut vähän enemmän tota käytännön harjoittelua sotatilanteissa? En usko, että suomalaiset res.upseerien menestys olis ihan verrattavissa irakilaisten. Sitä paitsi Irakilaisten sotimiseen vaikuttavat paljon muutkin tekijät kuin sotilasarvo tai -koulutus...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vääpeli onkin aliupseeri. Sotahistorian valossa res.upseerit kyllä on ihan oikeita upseereja. esim. Irakissa nyt niitä pilvin pimein.  Siis tarkoitan, että tosihommissa res.upseerit yleensäottaen menestyneet paremmin kuin vaki sellaiset.... 8)

Aliupseeri... onko se synonyymi toimiupseerille?

Ei, vaan toimiupseerit ovat upseereja ilman akateemista tutkintoa, toisin kuin kadettiupseerit. Toimiupseereja ei enää kouluteta. Heitä kutsutaan nykyisin sotatieteiden kandeiksi. Kun saavat maisterin paprut, niin ovat sitten samoja kuin entisajan kadettiupseerit.

Katsokaas, kun sodastakin tehdään nykyisin tiedettä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimiupseereja ei enää kouluteta.

Mutta jotain kurssituksia järjestetään jossa sotilasammattihenkilöt saavat näitä vanhoja toimiupseerititteleitä kuten esim. vääpeli ja sotilasmestari. Ilmeisesti heillä ei kuitenkaan ole samanlaista asemaa hierarkiassa kuin entisillä toimiupseereilla, vai kuinka te muut käsitätte tämän uutisen; http://www.mil.fi/ruotuvaki/index.dsp?action=read_page&pid=51&aid=780?printable=1&action=read_page&pid=51&aid=780
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vääpeli onkin aliupseeri. Sotahistorian valossa res.upseerit kyllä on ihan oikeita upseereja. esim. Irakissa nyt niitä pilvin pimein.  Siis tarkoitan, että tosihommissa res.upseerit yleensäottaen menestyneet paremmin kuin vaki sellaiset.... :(

Aliupseeri... onko se synonyymi toimiupseerille?

Ei, vaan toimiupseerit ovat upseereja ilman akateemista tutkintoa, toisin kuin kadettiupseerit. Toimiupseereja ei enää kouluteta. Heitä kutsutaan nykyisin sotatieteiden kandeiksi. Kun saavat maisterin paprut, niin ovat sitten samoja kuin entisajan kadettiupseerit.

Katsokaas, kun sodastakin tehdään nykyisin tiedettä.

Juu, tuon toimiupseeri vrs. upseeri härdellin ymmärrän, mutta mikä on sitten tuo Lemmyn mainitsema "aliupseeri"... huh.gif?

Onko puollustusvoimat päätyneet "yhden kerroksen väkeen"? Että kaikki olisivat "oikeita" upseereita eli sotatieteen maistereita tulevaisuudessa?

Senkös takia ne kaikki vääpelit ovat nyt olleet opiskelemassa Santahaminassa (työnantajan kustannuksella). Minä jo ihmettelin, että mikä niihinkin on tullut, kun äijät lähentelee toimiupseerien eläkeikää ja yht´äkkiä alkavatkin opiskella tutkimusmenetelmiä ja vääntää gradua. Nouseekohan heidän eläkeikänsäkin sitten? (toivottavasti, koska heidän koulutuksensakin on maksanut veronmaksajille pitkääään pennin)

Ja näköjään maailma muuttuu; noiden sotatieteen maisteriopiskelijoiden ei tarvitse asua kadettikoululla kuten "oikeiden" kadettien vielä jonkun aikaa sitten. Ja muutenkin nuo st-maisteriopiskelijat taisivat päästä sisäänkin ilman pääsykokeita - mutta kyllä he osaavatkin röyhistellä rintaansa sitten senkin edestä! (melkein vetävät pullistelussa vertoja... 8))

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sotilasarvot löytyy linkistä; http://www.mil.fi/varusmies/arvomerkki/maavoimat.dsp

Eli aliupseereja alikersantista sotilasmestariin, näin siis reservissä. Sot.mestari ja ylikers. ainakin ovat poistuneet kanta-arvoista. Cardinalle tiedoksi, että esim. kanta vääpeli voi hyvinkin olla reservin arvoltaan esim. luutnantti. Vänrikistä kentsuun sitten ollaan upseereja.

Vilkaiseppas Cardina vaikka listaa Mannerheimristin ritareista niin huomaat joukkoon mahtuvan nimenomaan reservin upseereja runsaasti. Toki aktiiviups. ja miehistöä myös.

Kyllä Suomenkin armeijassa tuo on sama juttu kuin esim. jenkkiarmeijassa, että res.upseerit on niitä "sotasankareita"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Suomenkin armeijassa tuo on sama juttu kuin esim. jenkkiarmeijassa, että res.upseerit on niitä "sotasankareita"

Mutta Suomessa kersantit on armeijan selkärankaa.  ;D

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sotilasarvot löytyy linkistä; http://www.mil.fi/varusmies/arvomerkki/maavoimat.dsp

Eli aliupseereja alikersantista sotilasmestariin, näin siis reservissä. Sot.mestari ja ylikers. ainakin ovat poistuneet kanta-arvoista. Cardinalle tiedoksi, että esim. kanta vääpeli voi hyvinkin olla reservin arvoltaan esim. luutnantti. Vänrikistä kentsuun sitten ollaan upseereja.

Vilkaiseppas Cardina vaikka listaa Mannerheimristin ritareista niin huomaat joukkoon mahtuvan nimenomaan reservin upseereja runsaasti. Toki aktiiviups. ja miehistöä myös.

Kyllä Suomenkin armeijassa tuo on sama juttu kuin esim. jenkkiarmeijassa, että res.upseerit on niitä "sotasankareita"

Kiitos, Lemmy asiallisesta tiedosta ja linkistä! Nyt ei muuta kuin sotilasarvoja opiskelemaan... (en kyllä ehkä enää tarvitse sitä tietoa mihinkään, mutta ihan yleissivistyksen vuoksi).

Kaikki kunnia reserviläisille, mutta eikö jenkkiarmeijakin ole vähän eri juttu kuin Suomen? En haluaiskaan samaa systeemiä Suomeen, missään tapauksessa!

Juu, kyllä aina vilasen, että ketkä ovat saaneet Mannerheiminristin ritarin merkit ja ylennykset reservissä, jos vaikka entisiä luokkakavereita olisi siellä seassa. Mutta näin rauhan aikana (ihan leikkimielellä) reservin upseerit, toimiupseerit ja upseerit ovat eri ihan juttuja mulle henk.kohtaisesti.

Olen tosi kiitollinen meidän "sotasankareille" Suomen itsenäisyydestä! Mutta rauhan aikana arvostan myös siviilipalveluksen valinneita miehiä (naisethan eivät sitä voi vielä tehdä), jotka tekevät yhteiskunnallisesti tärkeää (ja ilmaista) työtä.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...