Jump to content
MAINOS

NCLEX ja Yhdysvallat


ohaanpaa

Recommended Posts

Moikka!

Olen lähdössä Jenkkeihin töihin tämän vuoden aikana. Olen suorittanut IELTS:n ja NCLEX:in. Eli jos tarvitset lisätietoja tai vinkkejä kokeeseen niin kerron mielelläni lisää.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moi, oon Geena ja samat aikeet. Istuin IELTSIN ja nyt oon sormi ns nappulalla Pearson Vuelle jos uskaltaisin ilmoittautua NCLEXiin. Mulla on NYBON ATT. Visascreen on sisällä.

Missä istuit kokeen? Teitkö sen ihan hiljattain? Oliko paljon prioriteettikysymyksiä?

Oletko matkassa itseksesi vai menetkö välittäjän kautta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suoritin NCLEX:in Lontoossa viime marraskuussa. Kysymyksiä tuli tosi paljon hoidon priorisoinnista, hoidon suunnittelusta ja delegoinnista sekä tietty pakolliset lääkekysymykset ja jotain muuta sälää. Pääsin läpi 75 kysymyksellä eli minimillä. Olin kyllä varautunu istumaan kokeessa sen maksimin eli 5 h tai 260 kysymystä.

Rekrytointifirma on hoitanu kaikki asiani tosi hienosti ja mitään ei oo tarvinnu maksaa itse, paitsi IELTS. Rekryfirmalla oli tosi hyvät webbisivut, joilla pääsi harjoittelee NCLEX:iin.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitti vastauksesta! Niitä priorisointi kysymyksiä tuntuu kaikilla olleen paljon, huh huh. Ilmoittauduin nyt kuitenkin Pearsonilla ja nyt on 90 pv aikaa suorittaa.

En ole luottanut yhteenkään firmaan - kollegoiden huonojen kokemusten perusteella. Saanko kysyä sopimuksesi keskeytymisen hintaa? Jotkut sakottavat 15 - 20 000 USD ja sen lisäksi vielä tietty prosentti palkasta menee agencyn 'kuluihin' esim tuntipalkka on miinus USD5. Pystytkö vaikuttamaan osavaltioon/ kaupunkiin / sairaalaan?`

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli työsopimus pitää tehdä väh. 2 vuodeksi, jonka jälkeen on "vapaa". Hommaan liittyy sakko, jonka suuruus määräytyy sen mukaan kuinka kauan ehti töissä olemaan. Tietysti aion olla väh. sen 2v. Ymmärrän sen  sakon hyvin, koska he käyttävät minuun paljon aikaa ja rahaa. Mitään hallintokuluja ei mene palkasta vaan teen suoran sopimuksen sairaalan kanssa, en firman. Pystyn itse päättämään mihin menen töihin.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rekrytointifirma on hoitanu kaikki asiani tosi hienosti ja mitään ei oo tarvinnu maksaa itse, paitsi IELTS. Rekryfirmalla oli tosi hyvät webbisivut, joilla pääsi harjoittelee NCLEX:iin.

Minkä rekryfirman kautta olet menossa? Itse olet "tutustunut" vain Madison Healthcaren kotisivuihin, muita jenkkeihin vievää rekryfirmaa en ole nähny. Ja noidenkin kotisivut on viimeksi päivitetty viime kesänä (siis ainakin suomenkieliset).

En ole itse vielä lähdössä, enhän ole edes valmistunut vielä. Mutta ehkäpä 2-4 vuoden kuluttua voisinkin jo olla lähdössä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Madison Healthcaren kautta olen menossa. Itsekään en tiedä muista firmoista.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alright. Jos pystyt niin ilmottele sitten miten kaikki käytännön asiat on Madisonin kautta järjestynyt, mihin pääsit ja oletko pitänyt päätöksestäsi ja onko työpaikka ollut hyvä ym ym.. Onko tietoa vielä koska olisit lähdössä? Entä mille erikoisalalle olisit pyrkimässä? Mua kiinnostais lähinnä psykiatria kun siihen olen suuntautumassa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tähän mennessä Madison on hoitanut kaikki asiat tosi hienosti. Ovat hoitaneet kaikki paperiasiat ja maksoivat Lontoon matkani. Jatkuvasti ilmoittelevat emaililla tai soittamalla tilanteen etenemisestä tai muuten vaan kyselevät kuulumisia. Olen lähdössä reissuun loppukesästä ja olen menossa päivystykseen töihin.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi taas!

Etsiskelin Madison rekryfirmaa googlelta, mutta loysin ainoastaan LA toimiston. Kuka Suomessa vetaa hommaa? Onko meilla toimisto?

Geena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka Suomessa vetaa hommaa? Onko meilla toimisto?

http://www.madisonhealthcare.com/finland/contactus.html

Tuosta osoitteesta ainakin löyty tuommonen yhteystieto, mutta ehkä ohaanpaa osaisi varmemmin sanoa mihin on itse ollut yhteyksissä. Nuo suomenkieliset sivut kun on aika kauan sitten viimeksi päivitetty..

Mihinpäin olet itse Geena menossa ja mille erikoisalalle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Olen myos polihoitaja, mutta saattaa olla etta taytyy aloittaa med-surg osastoilta ennenkuin paaseee vauhtiin! Varma tarjous on agencylta/ CA, omien kontaktien kautta, hyvilla ehdoilla, mutta en ole viela paattanyt. Talla palstalla on myos keskustellut rekry SNCH/ NY, mutta en ole sielta pain sen enempaa kuullut vaikka lahetin resumeni.  ;D Sairaala nayttaa web sivuillaan olevan ihan OK, mutta en saanut enempaa tietoa sopimuksen ehdoista.

Enta itse? Oletko jo paassyt alkuun?

Katson antamasi web sivut/ Madison health care, Kiitos. Olen emailissa geenasmailbox@yahoo.com jos haluat vaihtaa kokemuksia privaatisti?

Geena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Madisonilla ei ole Suomessa omaa toimistoa vaan tällä hetkellä minä olen luvannut autella Suomen päässä. Jos haluatte lisätietoa, niin laitelkaa viestiä.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nightingale

Heippa!

Taidan minäkin jättää tämän tomuisen maan ja suunnistaa kohti vehreämpiä niittyjä. Ajattelin pistää hakemusta menemään jos sinne vaikka yks tällanen spykiatrinen sh:kin mukaan kelpais.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi,

Olen sairaanhoitajana teholla taalla Lontoossa ja tarkoitus olisi jatkaa tasta jenkkilaan. On noita valitystoimistoja muitakin, itse aion kayttaa O'Grady Peytonia. Niilla on yli 20 vuoden kokemus jenkkilaan rekrytoinnista.

Linkki >http://intl.ogradypeyton.com/< josta voitte katsoa tarkemmin.

En ole viela suorittanut IELTS testia enka muitakaan juttuja, kunhan vasta ilmoittauduin toimistoon. Saan suoritettua NCLEX kokeen taalla Lontoossa mut toimisto lupaa maksaa matkat ja majoituksen jos taytyy matkustaa kokeen takia. Toimisto mm. kouluttaa kyseista testia varten ja edut ovat aika muikeat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Kaikki USAan aikovat, lukekaa foorumia www.allnurses.com/ international nursing forum.

OGP on kyseenalaisessa maineessa, moni on kommentoinut. Geena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OGP on kyseenalaisessa maineessa, moni on kommentoinut. Geena

Mita tarkoitat etta OGP on kyseenalaisessa maineessa? Ajattelin ainakin kokeilla, en ole viela allekirjoittanut sopimusta mutta he lupaavat hoitaa IELTS ja NCLEX valmennuksen seka testit. Tieda sitten. Ainahan on joku joka marisee pienistakin vastoinkaymisista  :peukku: saati sitten paperisodasta joka pahimmillaan voi kestaa jopa kaksikin vuotta. ;)

Osa agencyista alkaa auttaa sinua vasta siina vaiheessa kun olet itse hoitanut IELTS seka NCLEX testit valmiiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

allnurses.com sivuilla voit lukea monia kokemuksia naiden rekry firmojen kautta kulkeneilta hoitajilta.  IELTSiin ja NCLEXiin ei niinkään tarvitse tukea firmalta. Katso ko sivut - loydat paljon hyvia neuvoja ja kokemuksia, jotkut kokemukset hyvia ja jotkut huonoja. Moni huonoja. Thread: bad agencies - bad contracts esimerkiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon kyllä Geenan kanssa hiukan erimieltä tosta firman tuesta. IELTS:iin ei varmaan tarvitsekaan tukea, mutta mielesstäni NCLEX:iin kyllä. Voin kyllä sanoa, että en olisi päässyt siitä läpi ellei firmalla olisi ollut niin hyvää koulutusmateriaalia ja tukea. Mulla oli parikin preppauskirjaa, mutta firman nettiopiskelupaketti oli loistava.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon kyllä Geenan kanssa hiukan erimieltä tosta firman tuesta. IELTS:iin ei varmaan tarvitsekaan tukea, mutta mielesstäni NCLEX:iin kyllä. Voin kyllä sanoa, että en olisi päässyt siitä läpi ellei firmalla olisi ollut niin hyvää koulutusmateriaalia ja tukea. Mulla oli parikin preppauskirjaa, mutta firman nettiopiskelupaketti oli loistava.

Olen kanssasi samaa mielta vaikka en viela olekaan koko NCLEX:iin alkanut valmentautua mutta tuntuu et yksin voisi olla aika hikiset oltavat ilman mitaan materiaalia ja harjoitusohjelmaa.... ;D Sain hankittua nyt IELTS harjoituskirjan jossa on myos CD:t. Kesalla tarkoitus suorittaa kielikoe. En usko et kuuntelun kanssa tulee ongelmia kun asuu UK:ssa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Taas eri mieltä... tietty! Viimeisin Saunders / CDn kanssa on ainut mitä mielestäni tarvitset ja kannattaa kerrata anatomia ja fysiologia tietysti pääpiirteittäin. Geena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On olemassa loistavia oppikirjoja+CD-rommeja NCLEX:a varten. Sitä en kiistä, mutta mulle henk.koht. toimi ne rekryfirman materiaalit loistavasti. Madisonilla oli sellaine systeemi, että niiltä sai käyttäjätunnuksen ja salasanan, joilla pääsi kirjautumaan nettisivulle, jossa oli harjoittelu tehtävät. Ensiksi piti tehdä kaksi 100 kysymyksen diagnostista testiä, joista sai analyysin eli mikä osa-alue oli meni hyvin ja mikä huonosti. Sen jälkeen tehtiin 4x25 harjoitussettiä, josta 50 kysymystä oli aina sis.kir. ja loput 50 sitä osa-aluetta, mikä oli ollu huonoin. Tämän jälkeen tuli 3x100 kysymystä, joiden jälkeen taas analyysi ja taas se 4x25 jne.

Kaikki kysymykset pääsi käymään läpi jälkikäteen ja niissä oli aina selitetty oikea vastaus. Lisäksi Madisonilla seurattiin koko ajan opiskelun etenemistä ja annettiin tarvittaessa lisätehtäviä ja vinkkejä opiskeluun. Sitten kun testit alkoivat menee tasaisesti hyvällä tasolla, Madisonilta ilmoitettiin, että olis aika mennä tekee NCLEX. Eli ei tarvinnu ite miettii, että joko meen vai en.

Mulle tämä tyyli sopi ja testi meni läpi heittämällä.

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On olemassa loistavia oppikirjoja+CD-rommeja NCLEX:a varten. Sitä en kiistä, mutta mulle henk.koht. toimi ne rekryfirman materiaalit loistavasti. Madisonilla oli sellaine systeemi, että niiltä sai käyttäjätunnuksen ja salasanan, joilla pääsi kirjautumaan nettisivulle, jossa oli harjoittelu tehtävät. Ensiksi piti tehdä kaksi 100 kysymyksen diagnostista testiä, joista sai analyysin eli mikä osa-alue oli meni hyvin ja mikä huonosti. Sen jälkeen tehtiin 4x25 harjoitussettiä, josta 50 kysymystä oli aina sis.kir. ja loput 50 sitä osa-aluetta, mikä oli ollu huonoin. Tämän jälkeen tuli 3x100 kysymystä, joiden jälkeen taas analyysi ja taas se 4x25 jne.

Kaikki kysymykset pääsi käymään läpi jälkikäteen ja niissä oli aina selitetty oikea vastaus. Lisäksi Madisonilla seurattiin koko ajan opiskelun etenemistä ja annettiin tarvittaessa lisätehtäviä ja vinkkejä opiskeluun. Sitten kun testit alkoivat menee tasaisesti hyvällä tasolla, Madisonilta ilmoitettiin, että olis aika mennä tekee NCLEX. Eli ei tarvinnu ite miettii, että joko meen vai en.

Mulle tämä tyyli sopi ja testi meni läpi heittämällä.

Tämähän kuullostaa vallan hyvältä. Täytynee vakavasti harkita Madisonin kautta menemistä tässä kunhan valmistuu ja saa hieman lisää työkokemusta. Oletko jo päättänyt mihinpäin USA:ta haluat? Onko hommat muuten jo mallillaan? Viisumit ja luvat ym? Oletko muuten yksin lähdössä vai perheen/puolison kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nightingale

Tämähän kuullostaa vallan hyvältä. Täytynee vakavasti harkita Madisonin kautta menemistä tässä kunhan valmistuu ja saa hieman lisää työkokemusta.

Hei!

Itse laitoin hakemukseni Madisonille vetämään reilu viikko sitten. Eilen ottivat yhteyttä sieltä päin. Vaikutti todella hyvältä ja asiantuntevalta. Kaveri kyseli historiastani ja tulevaisuuden suunnitelmista. Kertasi siinä vielä miten homma menee eli pitkä tie edessä... Hyvä maku jäi, nopeasti ottivat yhteyttä  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pippurisuihke

Heippa, itsekin olen lukenut, ja juuri myös kuullut, huonoa kommenttia em. rekryfirma O'GP:n toiminnasta. Tottakai firmalla on hakijasta jonkinlaisia kuluja, mutta jos palkasta menee varsin suuri osa firman pussiin, on se väärin. :-  On siis ihan järkevää, USAan aikoessa, että varmistaa firman kanssa sen, että työsopimus tehdään suoraan työnantajan eli sairaalan kanssa, ei firman kanssa. Ja että palkka tulee sairaalalta, ei firman kautta. Jos jotain ongelmia ilmenee vaikka palkanmaksun kanssa, voi sairaala levitellä käsiään, koska asia kuuluu firmalle. Tai jos firman käy huonosti, olet palkkasi kanssa riippuvainen heistä. Samoin firman ollessa työnantajasi, he voivat määrätä vaihtamaan työpaikkaa vaikka 3 kk välein, ja jos vastustat, sakko uhkaa. :nauraa: Paras siis pitäytyä sopimuksissa, jossa sinä saat palkkasi suoraan ja täysimääräisenä työpaikastasi, eikä firman kautta niin että työllä ansaitsemastasi liksasta menee joka tunnilta firman pussiin osa. Vaikka se firman ottama summa olisi muutama dollari tunnilta, eli kuulostaisi vähältä, on se jo vaikkapa vuodessa ISO summa. :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...