Jump to content
MAINOS

Kesätöitä...????


Vieras: Aksoni

Recommended Posts

:>:D: Olen ensimmäisen vuoden sairaanhoitajaopisk. Takana on kliinisen hoitotyön perusteet harjoittelu sekä sisätautipotilaan harjoittelu. Nyt suunnittelen kesätöiden hakua. Opastakaapa minua! Oletettavasti  :kuollut: pääsisin tekemään tässä vaiheessa perushoitajan töitä. Haluaisin joko terveysasemalle tai sairaalaan päivystyspolille. Otetaanko päivystykseen ensimmäisen lukukauden opiskelijoita? Entäpä terveyskeskukset? Minkälainen työnkuva perushoitajalla terveysasemalla on? Sitten mietin myös yksityisiä. Esim mehiläinen?  Mikä meno yksityisellä sektorilla on? :-X Pitkä kysymys, mutta toivottavasti jollain olisi aikaa vastata! Kiitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Opastaisin hakemaan osastoille, jotka ovat saman tyylisiä kuin missä olet harjoitellutkin. Eli johonkin missä tarvitaan paljon perushoitoa tai tuota sisätautiosaamista. En halua lannistaa millään tavoin, mutta päivystyspoli ei taida olla ensimmäisen vuoden jälkeen oikea paikka. Siitä et hyödy sinä eikä työnantajakaan. Kyllä sinä sinne myöhemminkin ehdit, ole huoleti. Noista harjoittelupaikkojesi tyylisistä paikoista voit ammentaa oppia sitä omaa mielenkiintoasi painottaen. Kyllä sielläkin tulee vastaan tilanteita, joita päivystyspolillakin tehdään.

Korjatkaa nyt taas sitten, te isoimmilla ppkl työskennelleet, että onko teillä töissä puhtaasti perushoitoa tekeviä? Kyllähän sielläkin sitä vääntöä ON, mutta missä mittakaavassa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt suosittelis ihan ekan vuoden jälkeen päivystyspolille kesätöihin menemistä! Vaikkakin olis harjoittelut menneet hyvin ja pari isoa kokonaisuutta takana. Kolme vuotta oli sairaanhoitaja-kätilön opintoja ja erinäisiä harjoitteluja takana ja sinä kesänä olin eräällä päivystyspolilla silloin tällöin töissä. Enpä muista siitä kesästä juuri mitään, oli turhan rankka kesä kun tuntui että ihan liian paljon tuli uutta asiaa. Ja kun päivystyspolin erikoisalat oli vielä ihan kaukana mun kätilöopinnoista...  :nauraa: Siellä kun synnyttäjät menivät eri kautta sairaalaan sisään.

Suosittelisin siis opiskelujen tuossa vaiheessa perushoitopainotteista kesätyötä. Kyllä sitä on loppuelämä aikaa sitten olla töissä vaikka ppkl:lla jos niin haluaa. Ite sain siitä paikasta ihan tarpeekseni kun nenänvartta pitkin katteltiin että mitä tuommonenki sh-opiskelija luulee osaavansa, ja miten se on tänne edes töihin päässyt, ja kun ei ole iv-lupiakaan. No, se ei ollut tietysti mun ongelma mutta se onkin ihan toinen juttu...

Mainittakoon vielä, että ihmiset on kyllä erilaisia ja mikä sopii toiselle, niin ei sovi toiselle. Niin eipä tässäkään mitään yksiselitteisiä ohjeita voi antaa, neuvoja ja omakohtaisia kokemuksia kylläkin voi jakaa.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos oikeasti haluaa polille töihin tulevaisuudessa, voi ihan hyvin mennä vaikka lakasinlakasinkoneen kuljettajaks sinne polille. Jo sen ilmapiirin, tapojen, ympäristön, henkilökunnan tunteminen auttaa jatkossa vaikka tehtävät vaihtuisivatkin sh:ksi tulevaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma työmaani ottaa kesäsijaiseksi ensisijaisesti valmistuvia sairaanhoitajia, mutta esim. viime vuonna joukossa oli myös pari - kolme loppumetreillä olevaa sh-opiskelijaa.

En halua lannistaa, mutta poli ei ole vielä sun kesätyöpaikkasi.

Meillä nämä sh-opiskelijat tekevät perushoitajan töitä ( eli kaikkea mitä sh:kin poislukien lääkehoito ) , ja sijoitus polilla ei ole siellä eturintamassa, vaan pitkälti tarkkailuosastolla.

It`s nice to be important but it`s more important to be nice.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen vuoden sinua etusessa ja silti olen ajatellut näin, että vaikka on tarjolla kaikenlaista mielenkiintoista, niin taidot ei minusta vielä riitä kovin paljoon...

Eli joko nyt menen tutulle vuodeosastolle sh-sijaisuutta tekemään tai sitten kuntouttamaan itselleni ihan uuteen paikkaan. Molemissa riittää haastetta.

Oletko tehnyt töitä harjoittelujen lisäksi?

Se jo antaa osviittaa siitä mihin pystyy.. kyllä itselle ainakin oli aika rankkaa alkuun, että sen max neljän pyöriteltävän potilaan sijaan niitä olikin töissä sitten parhaassa tapauksessa kymmenisen, ja vaikka paikka oli tuttu, niin työntekijänä sitten sain lääkkeiden jakoa ja muuta kivaa ekstraa siihen päälle vielä. Ja kun oot töissä, niin teet asiat sitten itse ja omalla vastuulla... se vastuukin tuo oman lisäpainonsa, ainakin minulle.

Kaikkein siisteintä on olla ainoa "vanha" osastolla,kun kaikki muut on sijaisia.. ainoa vaan että sitä on itsekin sijainen, eikä edes valmis hoitaja... Pyöritä siellä sitten menoa :nauraa:

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...