Jump to content
MAINOS

Opiskelijan palkkaus sairaankuljetuksessa


Vieras: -tiiniz-

Recommended Posts

Vieras: -tiiniz-

Heips!

Olen seuraillut tätä foorumia jo pidemmän aikaa - eräs hyvä ystävä kirjoittelee suht aktiivisesti tänne. (Kiitos vinkistä ;)) Nyt sitten rekisteröidyin itsekin :)

Kysymys teille vanhemmille ja viisaammille:

Olen kohtapuoliin menossa työhaastatteluun (työnantajana yksityinen saku pääkaupunkiseudulla). Nyt päässäni pyöriikin kysymyksiä mm. palkan suhteen.

- paljonko voin vaatia tai odottaa / minkä tasoinen palkan tulisi olla? (En kuulu niihin jotka tekisivät työtä vaikka ruokapalkalla "kunhan saa ajaa sitä siistiä ambulanssia" - naurettavaa....)

- mitä muuta kannattaa muistaa tai pitää mielessä omien oikeuksiensa suhteen?

Kyllähän sitä ehkä jotain tietääkin, mutta sakussa en ole aikaisemmin työskennellyt ja lakiteksti ei ole oikein minun heiniäni...

Olen siis aika viittä vaille valmis eh-amk - kesällä luultavasti on paperit kourassa :o

Kiitos jo etukäteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heips!

Olen seuraillut tätä foorumia jo pidemmän aikaa - eräs hyvä ystävä kirjoittelee suht aktiivisesti tänne. (Kiitos vinkistä ::)) Nyt sitten rekisteröidyin itsekin ;D

Kysymys teille vanhemmille ja viisaammille:

Olen kohtapuoliin menossa työhaastatteluun (työnantajana yksityinen saku pääkaupunkiseudulla). Nyt päässäni pyöriikin kysymyksiä mm. palkan suhteen.

- paljonko voin vaatia tai odottaa / minkä tasoinen palkan tulisi olla? (En kuulu niihin jotka tekisivät työtä vaikka ruokapalkalla "kunhan saa ajaa sitä siistiä ambulanssia" - naurettavaa....)

- mitä muuta kannattaa muistaa tai pitää mielessä omien oikeuksiensa suhteen?

Kyllähän sitä ehkä jotain tietääkin, mutta sakussa en ole aikaisemmin työskennellyt ja lakiteksti ei ole oikein minun heiniäni...

Olen siis aika viittä vaille valmis eh-amk - kesällä luultavasti on paperit kourassa :P

Kiitos jo etukäteen!

Periaatteessa sulle kuuluisi koulutuksen puolesta vähintään SK6, mutta en tiedä suostuvatko maksamaan. Pitäisi kyllä. Kannattaa kuitenkin lukea sairaankuljettajien TES. Se löytyy tuolta:

http://www.finlex.fi/data/tes/stes1582-PT70sairkulj0502.pdf

On ihan hyvä tietää TES:istä jotakin, kun menee haastatteluun, ettei tule pahemman kerran kusetetuksi.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kohtapuoliin menossa työhaastatteluun (työnantajana yksityinen saku pääkaupunkiseudulla). Nyt päässäni pyöriikin kysymyksiä mm. palkan suhteen.

- paljonko voin vaatia tai odottaa / minkä tasoinen palkan tulisi olla? (En kuulu niihin jotka tekisivät työtä vaikka ruokapalkalla "kunhan saa ajaa sitä siistiä ambulanssia" - naurettavaa....)

- mitä muuta kannattaa muistaa tai pitää mielessä omien oikeuksiensa suhteen?

Pääkaupunkiseudulla taitaa olla sellainen tilanne, että näitä "kunhan saan ajaa ambulanssia"-tyyppejä on pilvin pimein tarjolla jokaiseen työpaikkaan. Siksi työnantaja aivan pokkana maksaa niin huonoa palkkaa kuin vain suinkin pystyy. SK6:sta on turha odotella, se on pelkkää unelmaa. Joku SK3-4 taitaa olla lähempänä totuutta. Ja jokainen voi miettiä kannattaako AMK-koulutuksella mennä hommiin jossa peruspalkka on alle 1500 €/kk?  ;D Toki lisät kasvattavat palkkaa ihan kivasti, mutta kuitenkin peruspalkka on surkea sairaankuljetuksessa.

Itse asiassa mä en menisi töihin edes SK8 palkalla. Mun peruspalkka on 300 euroa parempi kuin SK8 palkkaluokka. Miten ihmeessä ihmiset suostuvat tuollaisella palkalla tekemään edes töitä? Jos ovat vuosikausia kouluja käyneet...  angry.png Ihan kivasti sitä varmaan loppujen lopuksi tienaa jos olet koko ajan varalla ja sulla ei ole käytännössä yhtään vapaa-aikaa. Kyllä ambulanssi-ihmiset on oma lajinsa.  ::)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa opiskelijalle voi maksaa -1-2 palkkaluokkaa. Sairaankuljettajan palkka on sk3-6 Tes, mukaan. Toisaalta meillä päin loppusuoralla olevalta opiskelijalta ei vähennellä enää palkkaluokkia. Omat luvat/taso (hoito/perus) ja koulutus vaikuttavat palkkaan. Jos etelä-suomessa maksetaan huonosti, niin tervetuloa savoon.  ::)

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: -tiiniz-

Ok, kiitos vastanneille! TES:in olen kyllä lukenut, mutta kuten sanoin: sellainen teksti ei aina välttämättä mene ihan perille asti...

Unohdin tuossa edellisessä viestissä kysyä, että mikä ero on PKL 1:lla ja PKL 2:lla mitä palkkaluokkiin tulee?

Mulla on itselläni sellainen ajatus, että haluan vähän kokeilla saku-työtä jonkin aikaa - en usko että olen jäämässä siihen. Eli siinä mielessä ei maailma kaadu jos saankin vähän huonompaa palkkaa suht lyhyen ajan, mutta mihin tahansa en aio/halua suostua - itseni ja muiden takia. Joten sen takia halusin kysellä teidän mielipiteitänne/kokemuksianne. VF on ihan oikeassa siinä, että sairaankuljetuksen palkka on ihan älyttömän huono...

Onko vielä jotain muuta erikoista (palkan poislukien) mihin minun pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko vielä jotain muuta erikoista (palkan poislukien) mihin minun pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota?

No tämä liittyy palkkaukseen, mutta on aina esille nouseva asia. Pidä tarkkaa kirjaa työvuoroistasi ja tunneistasi. Liian usein tilinauhasta puuttuu tunteja, lisiä yms. Lomakorvausten kanssa on kanssa ollut ongelmia joillakin.

Ja työsopimus tietysti kirjallisena, sehän on selvä? Ja kaikki työehtosopimuksesta poikkeavat pykälät jotka heikentävät asemaasi ovat laittomia vaikka niihin itse suostuisitkin. Lisät pitää maksaa tes:in mukaan vaikka mitä muuta sovittaisiin. Ja työaikoja on noudatettava myös.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok, kiitos vastanneille! TES:in olen kyllä lukenut, mutta kuten sanoin: sellainen teksti ei aina välttämättä mene ihan perille asti...

Unohdin tuossa edellisessä viestissä kysyä, että mikä ero on PKL 1:lla ja PKL 2:lla mitä palkkaluokkiin tulee?

Eli kalleusluokat 1 ja 2 paikkakunnan mukaan. Ero taitaa olla sellasen 50e/kk luokkaa. En nyt ihan tarkasti muista, kun ei ole TES käsillä. 1 palkkaluokkaa maksetaan ns. kalliilla alueella, kuten hki. 2 palkkaluokkaa esim. maakunnissa.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko vielä jotain muuta erikoista (palkan poislukien) mihin minun pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota?

Työvuorojenpituus, keikkamäärät, siirtoa vai kotikeikkaa... yms

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitajan koulutuksella yksityiselle pääkaupunkiseudulla... luuletko saavasi oikeata palkkaa :nauraa:

Ilmoita tarjous sitten kun olet käynyt haastattelussa. Itse päätyisin varmaankin Meikun päivystykseen. Saisi ainakin laillisen palkan ja vapaa-aikaa tehdä sakussa harrastuksena keikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihoitajan koulutuksella yksityiselle pääkaupunkiseudulla... luuletko saavasi oikeata palkkaa *nolona*

Ilmoita tarjous sitten kun olet käynyt haastattelussa. Itse päätyisin varmaankin Meikun päivystykseen. Saisi ainakin laillisen palkan ja vapaa-aikaa tehdä sakussa harrastuksena keikkaa.

Aatu hyvä, vaikka en ole vielä koulusta ulkona niin en minäkään sentään IHAN tyhmä ole. Luepas viestini uudestaan:

En kuulu niihin jotka tekisivät työtä vaikka ruokapalkalla "kunhan saa ajaa sitä siistiä ambulanssia"

Mulla on itselläni sellainen ajatus, että haluan vähän kokeilla saku-työtä jonkin aikaa - en usko että olen jäämässä siihen. Eli siinä mielessä ei maailma kaadu jos saankin vähän huonompaa palkkaa suht lyhyen ajan, mutta mihin tahansa en aio/halua suostua - itseni ja muiden takia.

Eli olen vain hakemassa vähän käytännön kokemusta ihan nollasta aloittaen. Ja JOKSIKIN aikaa. Sitten teen jotain muuta. Omapahan on valintani, eikö niin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...