Jump to content
MAINOS

Naissairaankuljettajille!


Vieras: flikka85

Recommended Posts

Elikkä kysymys olis saku-naisille, jotka ovat myös äitejä. Miten pitkään olitte ambulanssityössä kun odotitte? Mietin tässä vain että hakeakko kesäksi saku-hommiin kun raskautta toivotaan...Ja jos nyt (vihdoin) sattuis tärppäämään ni elokuussa tulis sitte sellaset 6kk täyteen...että onkohan liian "myöhään"? Mites masu häiritsi vai ehtikö edes kasvaa ennen pois jääntiä?

Entäs miten on työ ja arki lapsen kanssa sujunut? Teetkö millaisia vuoroja? Päiväsaku/24h/monta vrk putkeen?

Kaikkea muutakin saa kertoa liittyen lapseen ja sairaankuljetukseen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olin molempien raskauksieni aikana töissä ihan äippäloman alkuun asti. Eli en tarvinnut sairauslomaa kummankaan raskauteni aikana.

Pikkasen vaan paarien aisat meinas olla liian lyhyet, mutta kunto kesti hyvin ja mitään vaivoja ei tullut missään vaiheessa.

Riippuen siitä missä työskentelet niin konstit on monet. Itse työskentelin yksityisellä ja joskus lapsi piti viedä ambulanssilla hoitoon :) No lapsihan hauskuutti työtoveriakin matkalla kyselemällä kaikenlaista :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäin pois hommista 6 vkoa ennen äippäloman alkua, eli vko 28. Alussa oli aika vaikeeta olla töissä, koko ajan huono olo ja syömiset jää helposti kun ei ole aikaa. Mielialan vaihtelut tuntu hurjina ainakin mulla myös. Keskiraskaus oli parempaa aikaa, tosin välillä oli supistuksia ja olin saikkarilla pari viikkoa lepäilemässä. Jos ois mahdollista olla vaan vaikka toimistotöissä niin olisin varmaan voinut olla töissä pidempäänkin.

Maha ei vielä pois jäädessä varsinaisesti haitannut, enemmän pelotti itseä väkivalta ja muu jota ei ennen osannut pelätä. Nostoissa välillä kirosin riittämättömiä käsivoimia, kun oli tottunut nojaamaan mahalla silloin kun kädet loppu kesken. Ja työvaatteet - prkl - siirryin koosta 50 ---> 54 housuihin, ja niistäkin vetskari auki ja vyöllä köytettynä mahan alapuolelle. Autossa pidemmillä matkoilla avasin vyötä ja ulos hypätessä kiroilin kun housut tippu kinttuihin.

Työvuoroista - ihan normisti jonnekin puoleen väliin, jonka jälkeen työterveyslääkäri suositteli yövuorojen unohtamista ja pitkien päivystysten siirtämistä niille jotka jaksavat... Kyllä 9h:n työvuoron aikana silti kerkes uni yllättää vähintään kerran, ja vapaalla lempiharrastus oli nukkuminen ihan vaan koska muuta ei jaksanut.

Eihän se raskaus ole sairaus ei - lämmöllä silti suosittelen relaamaan sillein omaa kehoa kuunnellen.

Parasta oli kyllä autossa kun maha-asukki potkiskeli, ihmeen hyvin jaksoi taas eteenpäin.

A lady got her Valiums and contraceptives mixed. Now she has 14 children but doesn't really care...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Tuosta erityisäitiysrahasta! Itse en sitä saanut, enkä neuvolan kautta kysellessäni saanut kuulla kenestäkään joka olisi sitä saanut siksi että on ambulanssissa töissä. Myös KELAsta asiaa selvittelin, josta todettiin ettei työ ambulanssissa ole riski raskaudelle.

MUTTA sairaslomaa sen sijaan saa, työterveyslääkäriltä tai neuvolan kautta. Saikkarilta saa peruspalkkaa ilman lisiä TESsin mukaan 2kk putkeen, ennen kuin putoaa pienemmälle. Äitiysrahahan olisi pienempi, joten kannattavampaa "sairastaa", kuin hakea äippälomaa.

A lady got her Valiums and contraceptives mixed. Now she has 14 children but doesn't really care...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen nyt 27 viikolla ja keikkaa tehnyt oman työn ohella sakussa. Varsinainen työpaikka vuodeosastolla. Kyllä jätin keikkailut pois tos 20 viikon tietämissä ihan siks etten halunnu ottaa riskiä jos jotain sattuu. Koskaanhan ei voi tietää mihin joutuu. Osastolla olen jaksanu olla ja siel saa nostella kyllä ihan tarpeeks. Eikä pidemmän päälle noi jatkuvat yöheräämiset sakussa ainakaan piristä kun ainakin itestä tuntuu et uni maittaa muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...