Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitaja vai ensihoitaja?


puh

Recommended Posts

Tossa pari päivää takaperin lueskelin koulun OPSia ja meinasin tulla katumapäälle kun vertailin ensihoitajan ja sairaanhoitajan (jota siis opiskelen) OPSeja.  :- Itsellä aikomus on suunnata luultavasti akuuttihoitoon. Tuli tossa nyt sitten mieleen, että miten on sairaanhoitajan mahkut päästä töihin teholle/valvontaan/päivystykseen/päivystysosastolle jne? Meneeköhän ensihoitajat ohi ja lujaa...? No, lohduttaudun sillä että ensihoitajia on vielä aika vähän...?

Entä onko kellään tietoa, onko vielä ollut mitään aikuiskoulutusjuttuja, jolla voi sh AMK-tutkinnon pohjalta hakea ensihoitajan paperit?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse ensihoitaja AMK-tutkinnon suorittaneena voisin kyllä sanoa, että koulutusohjelmasta on hyötyä, mikäli haluaa työskennellä lanssissa tai päivystyksessä. Niinkään teholle/valvontaan ei mielestäni ole väliä oletko pelkkä sh vai eh.

Meillä harjoittelut ja teoriaopinnot painottuivat suurimmaksi osaksi sairaalan ulkopuoliseen ensihoitoon, ja niistä saikin hyvät valmiudet toimia lanssissa tai polilla. Sen sijaan jos minut koulun jälkeen olisi lykätty jonnekin ortopediselle vuodeosastolle, olisin ollut aika hukassa... Tulin kuitenkin polille suoraan töihin ja siellä olen hyvin pärjännyt. Työpaikka se loppujen lopuksi on mikä opettaa ammatin.

Eiköhän sh:t ja eh:t ole aika samalla viivalla näihin yksiköihin hakiessa, koska sairaalaan sut palkataan sh:n nimikkeellä kuitenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä (ppkl) on molempia töissä ja rintarinnan sovussa ja yhtä hyvin/huonosti potilaita hoidetaan 8) Eivät ole menneet kenenkään ohi pelkään nimikkeensä takia, ts molempia palkataan. Vakkariksi ei ole päässyt kuin vasta 1 eh-amk.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ppkl:lla ei ole ainakaan vielä yhtään eh:ta. Opiskelijoita on käynyt ja on parhaillaankin. Nimike ei ratkaise, olet itse oma käyntikorttisi.. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ppkl:lla ei ole ainakaan vielä yhtään eh:ta. Opiskelijoita on käynyt ja on parhaillaankin. Nimike ei ratkaise, olet itse oma käyntikorttisi.. 8)

Rohkaisevaa kuulla, että asia on näin. Kuten toivoinkin...  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...