Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

kätsä

Valrian

Recommended Posts

kätsä   
kätsä

Onko kukaan törmännyt tähän lääkkeeseen tai jopa kokeillut? Enpä tiedä vastaavia itsehoitolääkkeinä myytäviä rauhoittavia lääkkeitä, onko muille tullut vastaan? Kuulin vasta tällaisesta, ja otin selvää mikä lääke tämä tällainen Valrian on. Vai liekö placeboa?...

Tohtori.fi kertoo lääkkeestä seuraavaa:

"...Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 150 milligrammaa..."

"...Vaikuttavat aineet:  Valeriaanauute, jota valmistetaan virmajuuresta. Uutteessa on lukuisa joukko erilaisia vaikuttavia aineita..."

"...Käyttötarkoitus: Valrian on rauhoittava lääke, joka lievittää henkisiä jännitystiloja ja auttaa nukahtamaan. Lääkettä voi käyttää yleensä melko lievien ongelmien hoitoon, mutta joillakin se auttaa vaikeiltakin tuntuvissa tilanteissa..."

"...Vaikutustapa: Valeriaanauutetta on käytetty jo pitkään lievästi rauhoittavana lääkkeenä. Sen kaikkien ainesosien vaikutustapaa ei tunneta...."

"...Annostus: Aikuisille suositellaan annokseksi 1-2 tablettia 2-4 kertaa vuorokaudessa. Lapsille lääkettä annetaan vain lääkärin suosituksen mukaan..."

"...Haittavaikutukset: Suurehkoja annoksia käytettäessä lääke voi väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa voi heikentyä. Muutoin lääke ei juurikaan aiheuta haittavaikutuksia..."

"mielenkiintoiselta" kuulostaa... aika paljon saa päivässä napsia pilleriä...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio   
Jio

Jotain tommoista myytiin aikoinaan reseptivapaasti apteekeista.

Vaikutus lienee sen mukainen että sitä voi vapaasti myydä enkä muista kuulleeni kenenkään tuota väärin käyttäneen.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
yökkönen   
yökkönen

Kokeilin joskus Valerianaa nukahtamisvaikeuksiin kun en varsinaisia unilääkkeitä halunnut syödä. Minulle ko rohdosta ei ollut mitään apua ts ei mitään muutoksia olotilaan. Roskiin jouti purkki kunnes oli ensin vanhentunut.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: takapäivystäjä   
Vieras: takapäivystäjä

Onko kukaan törmännyt tähän lääkkeeseen tai jopa kokeillut? Enpä tiedä vastaavia itsehoitolääkkeinä myytäviä rauhoittavia lääkkeitä, onko muille tullut vastaan? Kuulin vasta tällaisesta, ja otin selvää mikä lääke tämä tällainen Valrian on. Vai liekö placeboa?...

Eipä ole omakohtaisia käyttökokemuksia. Pariin intoksikaatioon olen törmännyt, joissa mukana kyseinen valmiste. Kovasti herätti silloin ihmetystä kun ei tunnettu sitä, kunnes selvisi mikä valmiste kyseessä  ;D

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
JKKK   
JKKK

Olen kokeillut jotain vastaavaa luontaistuotejutskaa. Ei tuonut unta.  :-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Kerde   
Kerde

Mä kerran NUORENA mielenhäiriössä ennen kuin aloin pitää lääkkeitä myrkkyinä kokeilin tuota... Ei kyllä tehonnu mihkään.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pernasoppa   
Pernasoppa

Mä kerran NUORENA mielenhäiriössä ennen kuin aloin pitää lääkkeitä myrkkyinä kokeilin tuota... Ei kyllä tehonnu mihkään.

Toivottavasti tuo lääkkeet = myrkkyjä -asenne ulottuu vain itseesi, etkä esimerkiksi vie potilailta lääkkeitä pois... :-X

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Kerde   
Kerde

Toivottavasti tuo lääkkeet = myrkkyjä -asenne ulottuu vain itseesi, etkä esimerkiksi vie potilailta lääkkeitä pois... :-X

:) Muhun vain. Siis tarkoitin lähinnä, kun nuorena ja tyhmänä söin ihan vain turhaan, ei nyt mitään todellista vaivaa ollu joka ei ois menny ohi tolla.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille