Jump to content
MAINOS

Suullinen työsopimus yksityisellä sektorilla.


Teemu

Recommended Posts

Mikä on työantajan vastuu suullisessa työsopimuksessa?

Kävipä niin meikäläisellekin, että tuli puhelu jossa kerrottiin €anteeksi, olemme joutuneet ottamaan toisien työntekijän sinun tilallesi yritykseemme € eli minulle ei ole töitä, €kyllä, näin ikävästi kävi €

Jossain kohtaa työehtosopimuksessa mainitaan, että suullisen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, noh onko se?  Minun on todella huono sitä ruveta todistelemaan, kun kysymykseen onko minulla töitä täällä? €juu, kyllä se siltä näyttää € sisäistin, sen että niitä töitä sitten siinä yrityksessä olisi, mutta nyt sitten niitä ei olekaan! Harmittaako? Ei, vituttaa ihan suunnattomasti! Olen lähinnä pahoillani siitä, että yksityisenä työntekijänä pidän €tulevan työpaikan puolta €, kun kieltäydyin 2 eri paikasta ja niistä oli toinen vieläpä minusta hyvin mielenkiintoinen! Ei hemmetti! Kyllä harmittaa, noh ikuisena pessimistinä sanoinkin kaikille jotka minulle paikasta kyselivät, että uskon olevani siellä töissä, kun minulla on firmanvaatteet päälläni. Näin ei minulle tullut koskaan käymään, ainakaan tuossa firmassa.

Joten jos joku haluaa oppia minun kokemuksestani, kun teette työsopimusta, niin vaatikaa se kirjallisena! En osaa kyllä syyttää tästä kokemuksesta kuin itseäni, muka luottamusmies, niinpä! Toivon myös, jos joku yrittäjä tätä lukee, niin hän miettisi minkälaiseen jamaan ihminen joutuu, kun hänellä ei olekaan yhtäkkiä töitä ja tämä joutuu aloittamaan ikään kuin €kaiken alusta asti €. Tämä ei ole henkilökohtaista ko. yritystä kohtaan vaan tarkoituksena laittaa keskustelua alulle ja saada ihmiset miettimään suullisen työsopimuksen statusta.

Jotain kumminkin kiinnostaa mistä firmasta on kyse, niin se ei ole olennaista vaan se, että kuviot hoidetaan niin kuin ne pitäisi.

Joten minulta ei kannata kysellä mikä yritys on kyseessä, en tule sitä mainitsemaan tai kertomaan.

Nyt keskitytään koulun loppuun saattamiseen ja sen takia tämä karhu vetäytyy talviunille ja herää sitten kun koulu on käyty!

Kaikille foorumilaisille toivon oikein hyvää kevättä ja olkaa ahkeria, niin minäkin pyrin olemaan ja valmistumaan sairaanhoitajaksi. jolloin voin valita työpaikkani, toivottavasti.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vaikka Niinistön vaalijulisteessa lukeekin, että vastakkanasettelun aika on ohi niin silti ei ikänä pidä luottaa työnantaan. Kaikki paperille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka Niinistön vaalijulisteessa lukeekin, että vastakkanasettelun aika on ohi niin silti ei ikänä pidä luottaa työnantaan. Kaikki paperille.

Ja nimenomaan työnantajaan, koska pienipäisiä k***pää pomoja löytyy niin yksityiseltä ja kunnalliselta, kuin myös liikelaitoksilta. Yhtä nappikaulus lainatakseni, "ihan sama kuka lähtee, ne on vain vakanssinumeroita". 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain kohtaa työehtosopimuksessa mainitaan, että suullisen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, noh onko se?  Minun on todella huono sitä ruveta todistelemaan, kun kysymykseen onko minulla töitä täällä? €juu, kyllä se siltä näyttää € sisäistin, sen että niitä töitä sitten siinä yrityksessä olisi, mutta nyt sitten niitä ei olekaan!

No jälkiviisas on helppo olla... Tossa vaiheessa sun olisi kannattanut pyytää että he lähettävät mailaitse tiedot siitä mitä heillä on tarjota ja sitten olisit pikimmiten vastannut ottavasi paikan vastaan. Ja Voilá, mustaa valkoisella, joka on paljon helpompi toteen näytettävissä kuin suullinen sopimus. Muilla aloilla kaikki alustavatkin keskustelut työpaikasta käydään työnantajan kanssa mailaitse. Tällöin myös on helposti tulostettavissa ulos se mistä on sovittu jos vaikka ehdot olisivat merkitsevästi muuttuneet sopimuksen kirjoittamisen jälkeen.

Tsemppiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattele Teemu niin, että vastaan tulee vielä se duuni, joka on sulle tarkoitettu. Asiat tuppaa aina järjestymään tavalla tai toisella ja melkeimpä joka kerta niin kuin on itselleen parasta. Tiedän, et nyt vituttaa, mut anna vit*ttaa. Pas**a lähtee pois pesemällä tai kulumalla, riippuen itsestään. Jaksele.

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se suullinen sopimus on yhtä sitova, kuin kirjallinen. tosin siinä vaiheessa, kun asiasta väännetään pitäisi olla vähintään kaksi todistajaa. jotekin noin se menee.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...