Jump to content
MAINOS

Lh opiskelijoiden työssäoppiminen ulkomailla?


iinu

Recommended Posts

Hei! Olen itse toiseta vuotta opiskeleva lh ja kaverin kanssa kinnostuttiin vaihtoehdosta tehdä työssäopp. ulkomailla. Suuntaudumme mielenterveys- ja päihdetyöhön ja kyselisinkin, onko minkälaisia kokemuksia varsinkin jos mp suuntautumisena? :D

Sinnehän saa ainakin tältä Kuopiosta jonkun Leonardo tai jtn sinnepäin nimisen stipendin, joka on n. 800-900e. Maksetaanko sillä matkatkin ja mitenkä se homma muutenkin hoituu? Onko jotain tiettyjä valintakriteerejä että pääsee lähtemään? Missä asutaan ja minkäpituinen työssäopp. on?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minä olin opiskeluaikana vaihdossa Venäjällä, hyvin mielenkiintoinen ja opettava kokemus.

Sain stipendin, mutta en muista enää sen määrää. Kuitenkaan se ei kattanut kaikkia kuluja, kuten rokotuksia, viisumia jne. Meidän koulussa vaihtoon haettiin ja jokin johtoryhmä teki päätöksen kuka pääsee ja kuka ei, meillä vaativat kielitaitoa, hyvää koulumenestystä ja tervettä järkeä.

Olen itse suuntautunut myös mielenterveys- ja päihdetyöhön, meillä ei hirveästi voinut vaikuttaa työpaikkaan mihin menee, joka kohteessa oli määritellyt työpaikat.

Asuin venäjälle paikallisen koulun asuntolassa, ja kokemus sekin oli, sen varmaan jokainen uskoo :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaveri oli lh-koulussa vaihdossa enkuissa ja tuo vaihto-ohjelman stipendi kattoi hyvin lennot, yms. kulut. Lisäksi usein esim. koululta voi hakea avustuksia... Kaveri onnistui jotenkin saamaan todella hyvät avustukset eli oman rahan osuus oli mitätön.. Kysele vaihtoehtoja omalta kv-vastaavalta. Hän osaa neuvoa mistä kannattaa hakea ja missä vaiheessa.  :o

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kysymys viisaammalle...  :) (kielitaitoisemmalle)

Tarkoitus olisi keväällä lähteä etelä-englantiin työharjoittelujaksolle ja paikkana olisi nursing home.., ei nyt ihan avaudu että minkälainen paikka kyseessä. Jotain kotihoidon/palvelutalon välistä..?  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nursing home.., ei nyt ihan avaudu että minkälainen paikka kyseessä

vanhainkoti

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Heips! Olin itse joskus aikoinani työssäoppimisjaksolla Virossa, Sos-lapsikylässä.Koulu maksoi matkat ja jotain muutakin, oisko ollut 500mk tuolloin "ylimääräistä". Asuminen ja ruokailu oli ilmaista. Mukavat kokemukset jäi, vaikka aluksi oli hieman kommunikaatio-ongelmia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Hei!

Onko kukaan ullut työssäoppimisjaksolla tai mahdollisesti muuten töissä Afrikassa? Kuulin että eräs tuttu oli ollut Tansaniassa. En ole vielä ehtinyt haastatella häntä.

Onko kenelläkään kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ite tein kaks harjottelua ulkomailla..eka harjotteluun taisin muistaakseni saada vähän enemmän avustusta..koulu makso lennot + saatii jotai "ruokarahaa" ja asuminen..kuukausi norjassa,ehottomasti kannatti..toisena vuotena olin 5viikon harjottelussa Ruotsissa ,siihen muistaakseni sain vähän vähemmän avustusta vaan tietyn summan jolla piti saada matkat ja asuminen, vähän tiukkaa teki ku piti vielä maksaa asunnosta suomessaki eli kahesta asunnosta päällekkäin..mutta onneks oli vähä säästöjä ..Kannattaa ehottomasti lähtee harjotteluun ulkomaille jos vaan vähänkin mieli tekee!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...