Jump to content
MAINOS

Kellokortti


pinni

Recommended Posts

Meidän firmassa sun pitää olla 15-20 min ennen työajan alkua vaihtamassa vaatteita, että ehtii pukukopilta kävellä osastolle ja laittaa laukun säilöön yms.

Tätä fiksaatiota mä en tajua, vaikka se meidänkin työpaikalla on aika yleinen. Siis tarvitaan LAUKKU mukaan kun lähdetään töihin. Ja sitten sitä LAUKKUa ei voi jättää pukukoppiin. Tää on jotain minkä vain nainen ymmärtää.

No, täytyyhän sitä töissä mukana olla vähintäänkin harja ja lompakko. Ja sitten on asioita, joita vain naiset saattavat työpäivänkin aikana tarvita... :nauraa: Se on ihan totta, miehet ei tosiaan ymmärrä  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meidän firmassa sun pitää olla 15-20 min ennen työajan alkua vaihtamassa vaatteita, että ehtii pukukopilta kävellä osastolle ja laittaa laukun säilöön yms.

Tätä fiksaatiota mä en tajua, vaikka se meidänkin työpaikalla on aika yleinen. Siis tarvitaan LAUKKU mukaan kun lähdetään töihin. Ja sitten sitä LAUKKUa ei voi jättää pukukoppiin. Tää on jotain minkä vain nainen ymmärtää.

Se on vaan aika kätevää kuljettaa laukussa ne kaikki tuikitarpeelliset tavarat joita nainen tarvitsee päivän aikana...  :nauraa: Ja ei sitä mihkään pukukoppiin voi jättää. Täytyyhän sitä kännyä käydä vilkaisemassa välillä ja puuteroida nenä jne. Ja niin joo, sitä kalenteria jota vain harvat ja valitut osaavat käyttää  :nauraa: täytyy pystyä tarkistelee aina kun oh ehdottaa jotain työvuoroa. (Ja mä tarvin lompakkoakin työaikana joskus)

Meilläkin työvaatteiden vaihto kuuluis työajan ulkopuolelle. Sitä noudetaan niinä tunteina kun oh on paikalla.  :P

Kellokortista vielä, et se ois kyllä hirmuisen kätevä etenkin mulle, kun mä aina välillä unohdan katsoa kelloa...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän firmassa sun pitää olla 15-20 min ennen työajan alkua vaihtamassa vaatteita, että ehtii pukukopilta kävellä osastolle ja laittaa laukun säilöön yms.

Tätä fiksaatiota mä en tajua, vaikka se meidänkin työpaikalla on aika yleinen. Siis tarvitaan LAUKKU mukaan kun lähdetään töihin. Ja sitten sitä LAUKKUa ei voi jättää pukukoppiin. Tää on jotain minkä vain nainen ymmärtää.

No, täytyyhän sitä töissä mukana olla vähintäänkin harja ja lompakko. Ja sitten on asioita, joita vain naiset saattavat työpäivänkin aikana tarvita... :nauraa: Se on ihan totta, miehet ei tosiaan ymmärrä  :P

Miks töissä pitää olla lompakko?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän firmassa sun pitää olla 15-20 min ennen työajan alkua vaihtamassa vaatteita, että ehtii pukukopilta kävellä osastolle ja laittaa laukun säilöön yms.

Tätä fiksaatiota mä en tajua, vaikka se meidänkin työpaikalla on aika yleinen. Siis tarvitaan LAUKKU mukaan kun lähdetään töihin. Ja sitten sitä LAUKKUa ei voi jättää pukukoppiin. Tää on jotain minkä vain nainen ymmärtää.

No, täytyyhän sitä töissä mukana olla vähintäänkin harja ja lompakko. Ja sitten on asioita, joita vain naiset saattavat työpäivänkin aikana tarvita... :nauraa: Se on ihan totta, miehet ei tosiaan ymmärrä  :P

Miks töissä pitää olla lompakko?

No jos unohtaa eväät kotiin, niin pitää raahustaa kanttiiniin. Tai jos muuten verensokeri pääsee laskemaan ja täytyy käydä ostaa jotain välipalaa... Ja pitäähän sitä esitellä lasten kuvia kaikille. (Harvemmin kyllä esittelen, mut teoriassa mahdollista...)  :nauraa:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kukaan kollega tietoinen siitä, onko jossakin määritelty, pitäisikö vaateiden vaihdon kuulua työaikaan vai ei?

Jos työssä pitää käyttää pakollisia työ/suojavaatteita, niin silloin niiden vaihtaminen on työaikaa. Selvitin asian Tehyn ammattiosastolta. Sieltä tuli vastaus, että silloin kun työaika alkaa, niin voi hyvällä omallatunnolla tulla osastolle ja alkaa vaihtamaan työvaatteita. Työnantaja ei voi velvoittaa vaihtamaan työvaatteita omalla vapaa-ajalla. Samainen ammattiosaston ihminen sanoi, että aloitteen voi tehdä meillekin että aletaan käyttämään sitä kulunvalvontaa. Mehän tehdään työnantajalle aika paljon ilmaista työtä siinä vaatteiden vaihdossa. Jos työpäiviä on n. 190, vaatteiden vaihto kestää vaikka 10 min. päivässä, niin se on 1900 min. ja se on sellainen neljä työpäivää vuodessa. Onko se paljon vai vähän, saa jokainen pohtia itse.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hellurei vaan kaikille!

Tämäkin nuori hoitajatar liittyy ensimmäistä kertaa keskusteluun  :)

Meillä käytössä kellokortti ja vuosityöaika.Eli ei kovinkaan paljon harmita ne 10-15 min venymiset työvuoron lopussa.Tosin aamulla työaika alkaa sovitusta työvuoron alusta vaikka leimaisit puoli tuntia ennen.Vaatteet joutuu vaihtamaan omalla ajalla.Raportti siis alkaa aamuvuorossa klo 7.30 milloin myös työaika lähtee juoksemaan.Töistä lähtiessä usein leimaan itseni ulos vasta vaatteet vaihdettua ja tarvittaessa myös vaatevarastossa käynnin teen työaikana (vaatevarasto ja pukuhuone eri päissä sairaalaa).Tiedä tuosta onko sallittua vai ei mutta en todellakaan omalla ajalla juokse pitkin taloa.

Niin...naisten laukuista: Sitä mitä sieltä ei löydy,ei tarvita  :nauraa:

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

esim. Turussa siinä yliopistollisessa oli vielä viime kesänä kyllä kulunvalvonta käytössä mutta sillä ei ollut mitään tekemistä palkan kanssa... Se oli lähinnä sen vuoksi että keskuksessa ja ties missä nähdään heti onko kysytty henkilö kenties talossa vai jossain muualla... Eipä siitä jaksanut pahemmin stressata tuleeko leimattua vai ei kun se ei kerran palkkaan vaikuta eikä tätä hoitsua yleensä kukaan keskuksen kautta tavoitellut :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työvaatteiden pukeminen ja riisuminen on mun käsittääkseni on työaikaa..?

Siitä en tiedä mitä laki sanoo meikkaamisesta ja hiuslakan käytöstä työaikana. Tokihan kynnetkin pitää hioa ja lakata.. 8)

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyisessä työpaikassa ei moisesta keksinnöstä ole kuultu, joten kun olen tullut sen 10 minsaa etuajassa minulla ei ole mitään omantunnontuskia lähteä puoli tuntia etuajassa.

Juuri näin  8)

Kaikki me ollaan eläimiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Meillä on ollut täällä periferiassa sijaitsevassa psyksairaalassa n. vuoden kulunvalvonta käytössä. Jonkin verran on ollut protestointia ja jotkut hoitajat ovat  pyytäneet saada vapautuksen leimaamisesta, mutta turhaan. (työvuoroon tullessa ja poislähtiessä leimataan). Sellaistakin käytäntöä on ollut että hurjimmat esim. talvella (ilmeisesti protesti mielellä) lähtivät jo n. ½h ennen vuoron loppumista putsaamaan autoaan lumesta ja sitten pesuille/vaatteiden vaihtoon ja odottivat sitten vielä hetken kellokortin luona että työvuoro lopuu että voi saada leiman esim. tasan 21:00

Suurin osa hoitajista käsittääkseni on kyllä noudattanut työaikoja ilman kulunvalvontaakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi teillä tuollainen systeemi on otettu käyttöön? Tulee mieleen kunnon wanhanajan sairaalahierarkia kaikkine mausteineen, kuin suomifilmistä konsanaan.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi teillä tuollainen systeemi on otettu käyttöön? Tulee mieleen kunnon wanhanajan sairaalahierarkia kaikkine mausteineen, kuin suomifilmistä konsanaan.

Ei taidettu hoitajilta kysyä ! Johtajat näin päättivät ja pulinat pois !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kys on kulunvalvonta osassa sairalaa käytössä. Päivystysalue käytti sitä työajan seurantaan. Hyvä, työt alkoi ja loppui leimaan. Jos tuli ajoissa niin se oli työaikaa, töihin kun joutui kuitenkin. Samoin hoitui työajan tasaukset hyvin. Aiempi lähteminen vähensi työaikaa. Itse tykkäsin kovasti, ei tarvinut tulemisistaan ja menemisistään pitää kirjaa.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä toimii ainakin nykyään hyvin, en sitten tiedä miten oli silloin kun ne tulivat, kun en ollut talossa vielä silloin. Mutta ite kyllä tykkään, koska meillä on liukuma +/- 3 tuntia/lista eli rehellisesti voi joskus lähtee vaikka aikasemmin kotio. Eikä niitä tunteja oikeestaan takas tarvii tehdä, kun plussaa kertyy ihan itestään esim itellä on tapana tulla yövuoroon aikasemmin jne.

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on ollut täällä periferiassa sijaitsevassa psyksairaalassa n. vuoden kulunvalvonta käytössä. Jonkin verran on ollut protestointia ja jotkut hoitajat ovat  pyytäneet saada vapautuksen leimaamisesta, mutta turhaan. (työvuoroon tullessa ja poislähtiessä leimataan). Sellaistakin käytäntöä on ollut että hurjimmat esim. talvella (ilmeisesti protesti mielellä) lähtivät jo n. ½h ennen vuoron loppumista putsaamaan autoaan lumesta ja sitten pesuille/vaatteiden vaihtoon ja odottivat sitten vielä hetken kellokortin luona että työvuoro lopuu että voi saada leiman esim. tasan 21:00

Suurin osa hoitajista käsittääkseni on kyllä noudattanut työaikoja ilman kulunvalvontaakin.

Uusi sairaalarakennus ja uudet kujeet?

Meillä on kulunvalvonta käytössä. Tosin työaika alkaa vasta merkitystä vuoronalusta vaikka leimaisit aiemmin. Vuoron lopussa sitten taas ylityöminuutit kertyy mutta eipä sillä niin väliä, kun on vuosityöaika. Kun tähän on tottunut niin eipä se paljon stressaa... *piip..."sisällä"....piip...."ulkona" *

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä alkoi myös tuo työhöntulo ja -meno kyttäys. Leimaushomma on vaan täysin anaalista, koska on ihan sama tuutko töihin 30min etuajassa tai lähdet 30 min. myöhemmin. Laite rekisteröi ainastaan sen että tuut töihin ja lähdet töistä +/- 4 min haarukassa niin saat palkan normaalisti. Jos on ylitöissä niin ne pitää laittaa sinne työvuorolistaan itse. Auta armias, jos leimaa aikaisemmin kuin tuo 4 min. palkasta lähtee 30min!!!! Että näin meillä...

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kellokortti on mielestäni ok.

Tarkoitushan on että työntekijät tulevat ja lähtevät sovittuun aikaan. Jos rehellisesti täytetään/muutetaan omaa työvurolistaa, niin sehän toimii samoin tavoin.

Kellokortti sinänsä antaa kuitenkin paremman mahdollisuuden itse seurata onko + tai -  puolella.

Hyvä myöskin että työaika alkaa vasta sovittuun aikaan, turhaahan se on että työpaikalla on 4-5 hoitajaa, ja ei ole ehkä mitään tekemistä, ennen kuin aamuruljanssi alkaa. Ylityötä ei saa periaatteessa tehdä ilman esimiehen lupaa, mutta todellisuudessa se toimii niin, että jää muutamaksi minuutiksi jos työ sitä vaatii. Eri asiahan on sitten jos jää töihin odottamaan kuljetusta kotiin, ja sitten vasta leimaa itsensä ulos kun haetaan.

Olen myöskin valitettavan usein huomannut että hoitajat kyllä kirjaavat listalle ylityötunnit, mutta jos he lähtevaät 1/2 tuntia tai vartin aikaisemmin kotiin illalla, kukaan ei sitä kirjaa - ei ole kyllä ihme että työnantakja silloin haluaa tarkkailla tilannetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosiaankin ok, systeemi. Mulla menee fleksit aina plussalle, tällä hetkellä taitaa olla n.35h sisällä. Tänään alkoi viikonloma joista kaksi päivää voin ottaa fleksinä ulos. Pomo antaa vapaata fleksinä jos silloin ei tarvitse ottaa sijaista sisään, esim. päivävuorossa on kaksi sh:ta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Meillä päin Iloisessa Itä Suomessa työnantaja rupes niuhoilee. Pitää kuulema leimata kellokortti vasta työpisteelllä, voi kyynel! Vaatteet pitää vaihtaa esim. omalla ajalla ennen leimaamista.

Mites muulla päin Suomee? Ja onko kellään mitään virallista tietoa laista ja asetuksista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä päin Iloisessa Itä Suomessa työnantaja rupes niuhoilee. Pitää kuulema leimata kellokortti vasta työpisteelllä, voi kyynel! Vaatteet pitää vaihtaa esim. omalla ajalla ennen leimaamista.

Mites muulla päin Suomee? Ja onko kellään mitään virallista tietoa laista ja asetuksista.

Meillä on tuo "virallinen" leimauspiste toimipisteessä(sos.tilojen vieressä). Eli ekana pukukaapille, sieltä toimipisteeseen ja siellä sisäänleimaus. Ja poislähtiessä toisinpäin. Leikkurissa kun pukukaapit on samoissa tiloissa, voi porukka leimata itsensä sisään heti ovesta tullessa, ennen pukukaapille menoa. Esim. leikkuriin sisälle ->leimaus->sitten vaikka suihkuun ja vaatteet vaihtamaan ja sitten töihin.

Ohjeena on tosin se, että tarvittaessa voi leimata itsensä sisään myös muualla päin sairaalaa, kuin omassa toimipisteessä (jos esim käy labrassa, henkilöstötoimistossa tms töihin tullessa). Tuota leimaamispaikkaa alettiin valvoa sen jälkeen, kun pari työntekijää jäi kiinni itsensä sisäänleimaamisesta n. 12 km päässä sijaitsevassa toisessa sairaalassa(eli kun tulivat autolla kotoa töihin, pysähtyivät toisessa shp:n sairaalassa leimaamassa itsensä sisään ja sen jälkeen ajoivat 12 km "omaan sairaalaan"). Ja ylitöitä kertyi.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen jo pitkään halunnut, että meille tulis kellokorttisysteemit. Eli siis leimattaisiin itsemme osastolle tullessa sisään ja osastolta lähtiessä ulos. Siis vain työvuoron alkaessa / päättyessä.

Tämä siksi, että meillä on kourallinen ihmisiä, jotka tulee töihin omilla autoillaan ja myöhästyy joka ikinen kerta työvuorosta noin 10-15 minuuttia. Ja sitten nämä samat ihmiset lähtevät töistä 15-30 minuuttia ennen työajan loppua.

Musta on ok sekin, että lähdetään kun hommat on tehty (esim kun yököille on rapsa annettu, ei jäädä hengailemaan enää töihin). Eniten kuitenkin ottaa päähän nämä, joiden kaasujalka ei käynnisty tarpeeksi ajoissa että ehtisi töihin niin kuin pitäisi. tai sitten ne oikeasti luulee että työvaatteet saa vaihtaa työajalla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mullapas onkin kellokortti, jonka voi leimata myös kotoa käsin kännykällä  >:D. Tosi kätevää (tosin on meillä tehtävä töitäkin, eikä kaikki ole aikaan ja paikkaa sidottua - siinä on omat vaaransa, että töitä voi tehtä "vapaasti" ja aina on tavoitettavissa).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...