Jump to content
MAINOS

sairaankuljettajaksi


Vieras: motti

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 129
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ts. yksityinen on koiran asemassa Helsingissä....

mutta saavat kyllä syyttää itseään ahneet isännät.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hhhmmm... Meillä kyllä tuo jako meni pääosin tuollain, että 191 (eli hoitotaso) suoritti A ja B -keikat ja perustaso (192 ja vara-auto 193) kiireettömät keikat). Mutta jako oli siis "noin suunnilleen" (riipui ihan tilanteesta: eli oliko esim. hoitotason auto toisella keikalla, jne. Lisäksi Medi-Heli on suhteellisen yleinen täälläpäin.)... Ja hätäkeskushan sen ilmoitti, että kumpi lähtee  :) (kerran ollaan jouduttu vaihtamaan keikkaa perustason ja hoitotason välillä ja kerran on perustaso pyytänyt hoitotason paikalle jotta saatiin asinmukainen lääkitys potilaalle).

motti: Siellä missä minä olin työharjoittelussa, niin oli ainakin jatkuva työpaikkakoulutus HUS:in puolesta käynnissä... Eli ½vuoden välein jokainen ensihoitaja osallistui ensihoidon vastuulääkärin pitämään tenttiin, jossa kysyttiin kaikesta oleellisimmat asiat (itse pääsin tuon tentin myöskin suorittamaan vaikka olinkin vain opiskelija). Lisäksi elvytysharjoitukset pidettiin asemalla vähintään kerran viikossa, jonka lisäksi sitten oli myös noin kerran viikossa "esitelmä" jostain sairaudesta, tms. ja sen hoidosta. Eli kyllä työpaikka kouluttaa myös lähihoitajatkin... Ai niin, meitillä piti myös suorittaa tentti, jos meinasi saada ensihoidon vastuulääkäriltä lääkkeenantoluvatkin....  8)

jaa,siinä se taas nähdään kuinka käytäntö vaihtelee paikkakunta kohtaisesti.

helsinkissä keikan hoitaa ekana lähinyksikkö ja sitten tarkoituksenmukaisin järjestelmään kuuluva yksikkö.

vasta näitten ollessa estyineitä kysytään järjestelmän ulkopuolista yksikköä.

alue 1:perusyksiköt 191 ,192 ja koko kaupunkia hoitavat 190 ja L4.

alue 2:perusyksiköt 291,292

alue 3:hoitoyksikkö 391

alue 4:perusyksikkö 491

alue 5: hoitoyksikkö 591

alue 6:hoitoyksikkö 691 ja perusyksikkö 692

alue 7:perusyksikkö 791

tietysti aina sijainnista ja tarkoituksenmukaisuudesta riippuen.

alueella toimivat myös päivittäin n.35 perusyksikköä joiden statuksesta ei häkellä ole hajuakaan.

aijuu tähän pitää lisätä :):

alue 8: herra yksin tietää,muttei kerro.hehe

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai onko lähihoitajan opinnoista hyötä yhtään? Kannattaako samantien hakea sairaanhoitajaksi? Pääseekö lähihoitaja koulutuksella edes kyseiseen ammattiin? Mikä olisi suositeltavin opiskelureitti ? Kiitos jo etukäteen vastauksista. 8)

Hyötyä varmasti on. Eniten ehkä kuitenkin ensihoitaja/AMK linjasta, noin niin kuin pidemmän päälle ajateltuna. Itse olen sitä mieltä, että ensihoidosta kiinnostunut voi unohtaa pelkän sh tutkinnon. Voin sen myös sanoa, että ainakin täällä meillä päin myös lähihoitajat ja vaksit tekevät ihan hoitotasollakin näitä hommia. Mutta kannattaa muistaa että se sairaankuljettajan palkka on sitten maailman p*skin, siis surkeempi kuin lähäreillä...  että jos tienata haluut, niin unohda koko juttu.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

päin myös lähihoitajat ja vaksit tekevät ihan hoitotasollakin näitä hommia. Mutta kannattaa muistaa että se sairaankuljettajan palkka on sitten maailman p*skin, siis surkeempi kuin lähäreillä...  että jos tienata haluut, niin unohda koko juttu

Parhaimman palkkani Suomessa olen saanut nimenomaan lanssista. Tosin yksityiselta ja perse rakkuloilla autossa istumisesta.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kannattaa muistaa että se sairaankuljettajan palkka on sitten maailman p*skin, siis surkeempi kuin lähäreillä...

Missäs näin on? Yksityisillä sairaankuljettajat/lähihoitajat tienaavat n. 5 000 - 10 000 euroa/vuosi enemmän kuin lähihoitajat yms. kouluasteen tutkinnon suorittaneet sairaalassa. Tuntipalkka lienee kyllä samansuuruinen.

Surkein palkka löytynee virka-aikaa tekevillä sairaankuljettajilla, joita löytyy ainakin pelastuslaitoksilta ja isoista sairaaloista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kannattaa muistaa että se sairaankuljettajan palkka on sitten maailman p*skin, siis surkeempi kuin lähäreillä...

  Yksityisillä sairaankuljettajat/lähihoitajat tienaavat n. 5 000 - 10 000 euroa enemmän kuin lähihoitajat yms.

Mitä? Olen ihan väärässä päässä Suomee sitten (täällä p*rse reijässä)! Päivä sakuna tienaa ilman lisiä n.1300e, tolla ei kannata tehä mitään. Kun kyttäilet sitä sairaankuljettajan työehtosopimusta, niin sieltähän noita löytyy. Ja täällä on tosi kiva sakuilla... myöskin yksityiset (ainakin ne muutama mitkä tiedän) maksaa noita samoja bull shit palkkoja. Siinä on tosi kiva sh:n tehä hommia. kyllähän ne yksityiset JOSKUS maksaa paremmin, mut miksi maksaa, jos tarjontaa löytyy ja kaikki muutkin maksaa roposia.

Missä maksetaan 10 000e/kk??? Täältä päin on pian muuttamassa muutama tyyppi.  8)

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: lähäri-eh

Do diin...! Homma kulkee näin... eli kuten sanottua lähinyksikkö hoitaa ja tarvittaessa lisäapua paitsi jos yksiköt asemalla niin se kumpi paremmin sopii..! Eiköhän tämä käytäntö kokolailla joka paikassa... hoitotaso puljailee lääkkeiden kanssa enemmän ja perustasostahan on sanottu et se noudattaa 3H:n sääntöä eli happi,huopa ja hanaa :P... mutta ei nyt kyllä pidä paikkaansa... Jos oikeen tarkaksi ruvetaan niin hoitotason ambulanssejahan on suomessa hyvin vähän koska laki velvoittaa tietyn keikka määrän ja valmiudet, siihen harva pääsee! eli sanotaanko että esim. palolaitoksilla ei lainmäärittämää hoitotasoa kovinkaan monessa paikassa ole...näin mulle on kerrottu! Jako on oikeastaan niin että toisessa on niin sanotut lääkemiehet joilla on oikeus annostella lääkkeitä aikaslaillakin(paikkakunta kohtaista!) Itse olen töissä yksityisellä firmalla joka tituleeraa itseään hoitoyksiköksi ja sekään nyt ei siis pidä paikkaansa... Korjatkaa jos laki teidän mielestänne muuta sanoo!! kuulopuhetta siis tämä, joten en ole varma mutta aikasta luotettavalta taholta... ;D ja sitten siihen että en halua kenenkään suunnitelmia rikkoa mutta sen verran sanon et vaikea ainakin sairaanhoidon ja huolenpidon ohjelmasta päästä suoraan....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Do diin...! Homma kulkee näin... eli kuten sanottua lähinyksikkö hoitaa ja tarvittaessa lisäapua paitsi jos yksiköt asemalla niin se kumpi paremmin sopii..! Eiköhän tämä käytäntö kokolailla joka paikassa... hoitotaso puljailee lääkkeiden kanssa enemmän ja perustasostahan on sanottu et se noudattaa 3H:n sääntöä eli happi,huopa ja hanaa :P... mutta ei nyt kyllä pidä paikkaansa... Jos oikeen tarkaksi ruvetaan niin hoitotason ambulanssejahan on suomessa hyvin vähän koska laki velvoittaa tietyn keikka määrän ja valmiudet, siihen harva pääsee! eli sanotaanko että esim. palolaitoksilla ei lainmäärittämää hoitotasoa kovinkaan monessa paikassa ole...näin mulle on kerrottu! Jako on oikeastaan niin että toisessa on niin sanotut lääkemiehet joilla on oikeus annostella lääkkeitä aikaslaillakin(paikkakunta kohtaista!) Itse olen töissä yksityisellä firmalla joka tituleeraa itseään hoitoyksiköksi ja sekään nyt ei siis pidä paikkaansa... Korjatkaa jos laki teidän mielestänne muuta sanoo!! kuulopuhetta siis tämä, joten en ole varma mutta aikasta luotettavalta taholta... ;D ja sitten siihen että en halua kenenkään suunnitelmia rikkoa mutta sen verran sanon et vaikea ainakin sairaanhoidon ja huolenpidon ohjelmasta päästä suoraan....

Aika mutupohjalta taidat tosiaan kirjoitella. Huh mitä juttuja...........

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos oikeen tarkaksi ruvetaan niin hoitotason ambulanssejahan on suomessa hyvin vähän koska laki velvoittaa tietyn keikka määrän ja valmiudet, siihen harva pääsee! eli sanotaanko että esim. palolaitoksilla ei lainmäärittämää hoitotasoa kovinkaan monessa paikassa ole...näin mulle on kerrottu!

Sua on taidettu vetää höplästä aika perusteellisesti 8) Tuo laki keikkamääristä oli paras angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eikö ensihoitoon erikoistunut lähihoitaja voi työskennellä sairaankuljettajana? sain sellaisen käsityksen jostain viestiketjusta että pystyisi..? jos ei pysty niin missä ensihoitoon erikoistunut lähihoitaja voi työskennellä?

Perustason sairaankuljetus yksikössä. Ja tietysti pystyy. OLen itse aikonut erikoistua ensin lähäripohjaiseksi eh:si ja sit meinasin lähtee AMK lukemaan ensihoitajaksi ja sieltä siis työ mahdollisuudet hoitotasoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OLen itse aikonut erikoistua ensin lähäripohjaiseksi eh:si ja sit meinasin lähtee AMK lukemaan ensihoitajaksi ja sieltä siis työ mahdollisuudet hoitotasoon.

Mikä on lähäripohjainen eh ? Lähihoitaja on LÄHIHOITAJA ja ensihoitaja on ENSIHOITAJA !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

OLen itse aikonut erikoistua ensin lähäripohjaiseksi eh:si ja sit meinasin lähtee AMK lukemaan ensihoitajaksi ja sieltä siis työ mahdollisuudet hoitotasoon.

Mikä on lähäripohjainen eh ? Lähihoitaja on LÄHIHOITAJA ja ensihoitaja on ENSIHOITAJA !!

Aivan oikein!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

lähäri eh = tarkoittaneen varmaankin ensihoitoon suuntautunutta lähihoitajaa.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Eiköhän kaikki tajunnu mitä tarkoitettiin... Ainoa vaan että ensihoitajan nimikettä käytetään miten sattuu... aiheuttaa epäselvyyksiä... mutta lähihoitaja on aina lähihoitaja ja ENSIHOITAJA AMK on sairaanhoitaja.. juridiselta kannalta...

ENSIHOITJA AMK terveydenhuollon rekisterinimikkeeksi!!!!!

Väärä mappi. Tästä asiasta minulla juurikaan ei ole mitään tietoa, niinkuin oikeastaan mistään asiasta, mutta senverran tahdon sanoa että...

Niin, lämpösempi se on flunssassa taksissa matkustaa kuin tabiksen kontissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: peltzi82

Kannattaa suorittaa ensihoitaja-sairaanhoitaja amk tutkinto mikäli aiot hankia leivän ensihoidon parissa.  :) Ja kyllä lähihoitajan opinnoista on hyötyä ainekin saat hyvää pohjatietoa tulevia opintoja varten.   

http://www.hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=243

Tässä käytyä keskustelua lh tutkinnosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...