Jump to content
MAINOS

Sana hukassa


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

En löytänyt mistään hakuteoksesta, enkä googlettamalla sen syndrooman nimeä, jossa aiheuttaa itselleen tai lapselleen sairauksia, ja nauttii siitä. Auttakee!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En löytänyt mistään hakuteoksesta, enkä googlettamalla sen syndrooman nimeä, jossa aiheuttaa itselleen tai lapselleen sairauksia, ja nauttii siitä. Auttakee!

Munchausen syndrooma?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En löytänyt mistään hakuteoksesta, enkä googlettamalla sen syndrooman nimeä, jossa aiheuttaa itselleen tai lapselleen sairauksia, ja nauttii siitä. Auttakee!

Munchausen syndrooma?

Munchausen lienee lähinnä luulotautinen? Eikös tuo oo jotain niinku sadomasotouhuu

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aiheuttaa itselleen tai lapselleen sairauksia, ja nauttii siitä.

Munchausen lienee lähinnä luulotautinen? Eikös tuo oo jotain niinku sadomasotouhuu

Eikös sm oo sitä että aiheutetaan kipua (sivistyssanakirja sanoo,että kärsimystä mutta kumminkin..) eikä sairauksia...?Enkä oo kyllä kuullut puhuttavan lapsista ja sm:stä samassa lauseessa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se mun käsittääkseni on juuri tuo Münchhausenin syndrooman toinen muoto, jossa yleensä äiti vahingoittaa lastaan saadakseen hänet sairaalahoitoon. Muistaakseni nämä äidit ovat usein itse hoitoalalla. Se toinen Münchhausenin syndrooman muoto on se, kun ihminen itse itselleen aiheuttaa vammoja tms. päästäkseen sairaalahoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikkea sitä oppii ku vanhaks ellää...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitoksia, juuri tuota etsin.

Nauratti, kun olen kaksi päivää sitä miettinyt ja etsinyt, ja tänään Chicagon lääkäreissä oli ollut jotain tuon suuntaista kuulemma  :nauraa:

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä hieman infoa aiheesta, jos vaikka jollekulle tulee vastaan:

Munchausenin syndrooma on psyykkinen sairaus, josta kärsivät teeskentelevät sairastavansa tauteja saadakseen huomiota ja hoitoa.

Taudista kärsivä saattaa sekä teeskennellä jonkin sairauden oireta tai aiheuttaa itse vammoja tai oireita. Sairaala- tai lääkärihoitoon pääsy tuottaa potilaalle mielihyvää, mutta on ongelmallista hoitajille; saattaa kestää pitkäänkin, ennen kuin potilaan todetaan olevan terve.

Myös välillisiä Munchausenin syndroomia tavataan. Näissä tapauksissa holhoavassa asemassa oleva (esimerkiksi äiti-lapsi-suhde) väittää holhokkinsa olevan sairas ja oirelevan, tai vastaavasti aiheuttaa tälle vammoja itse. Näin esimerkiksi äiti yrittää saada lohtua ja ymmärrystä muilta asettumalla "kärsivän vanhemman" osaan.

Munchausenin syndrooman ICD-10-mukainen luokituskoodi on F68.1.

Lainaus: Wikipedia

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Arvon Lääkärihoitajan hyvään tiivistykseen muutama lisäkommentti:

Munchausenin syndroomaa on vaikea läheltä havaita, sillä potilas tosiaan saa mielihyvää henkilökunannan huomiosta ja osaavat olla erittäin mukavia ja palkitsevia potilaita.

Yhtä tapausta lähempää seuranneena, asia lähti selviämään vasta kun osastolla ihan muun asian vuoksi vieraillut ulkopuolinen lääkäri kuunteli sivukorvalla hoitajien raporttia, teki pari tarkentavaa kysymystä ja ohjeisti osaston lääkärin selvittämään asiaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain oli aivan äsken juttua sairaanhoitajasta joka oli laittanut lapselleen nm-letkulla suolaliuosta. Tunnusti vasta 20v:n kuluttua. Hoidosssa ollessa arvot aina paranivat, mutta kotiloma romautti kunnon.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...