Jump to content
MAINOS

Palkat ulkomailla???


shline

Recommended Posts

Unkarissa 300-400 e/kk. Onko brutto vai netto ei selvinnyt, kun puhuvat niin huonosti englantia. Joka tapauksessa vastavalmistuneen hoitajan palkka ei kuulemma riitä vuokran maksamiseen, joten voisi olla bruttokin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aika mielenkiintoinen keskustelu palkoista.. :P Turussa taas maksetaan 150e vähemmän jo pelkästään peruspalkoista ja lisäthän ne ei ole kummoisetkaan.. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hei,

valmistun lähihoitajaksi keväällä ja aikomukseni on lähteä Englantiin töihin ensi syksynä. Katselin NursingNetUK sivulta että D-grade nursen palkka (jos onnistuu rekisteröitymään siksi) on n.17000. No jaettuna 12:sta se tekee noin 1400 puntaa/kk (oisko euroissa joku 2000). Eipä näytä hääppöseltä... Osaisko joku mahdollisesti kertoa ihan kokemuksesta tuleeko tällaisella palkalla toimeen Englannissa?

Olen nyt ollut Englannissa n. 7 kk töissä, ja vasta valmistuneella hoitsulla on noin 18500 puntaa / vuosi, eli jos otetaan verot jne pois, niin jää 1825 euroa per kuukausi lisineen päivineen.. Ja vuokrat on aika kovat, enemmän vuokraa pitää maksaa mitä lähempänä Lontoota asuu.. Palkka on sama koko maassa, paitsi tietysti Lontoo.. Verotus on muuten erinlainen entä suomessa.. Ensiksi on tulovero, noin 23 %, sitten on "National insurance" joka on 11%, jonka jälkeen pitää vielä maksaa eläke-säästöön, jonka voi valita poijes..

Toivottavasti auttaa!

Se parhaiten nauraa kenellä on paras lääkitys!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muuten.. Vielä asumisesta, että esim. Northamptonissa (lontoosta 100 km) voi vuokrata ihan suht hyän kämpän 500 punnalla (700 euroa), mutta siihen pitää lisätä vero jonka suuruus riippuu siitä että missä asuu ja kuinka isosti (northampton noin 180-250 euroa) Sitten viel kaasu ja sähkö jotka ovat aika kalliita.. Useimmilla on kämppikset tai oma talo.. Ruoan hinta on suht matala, jos käy Lidlissä ja laittaa kotona ruoan..

Se parhaiten nauraa kenellä on paras lääkitys!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Impulsiivinen

Siitä on kauan kun olet kysellyt tätä, mutta vastaan kuitenkin sillä kokemuksella mitä minulla on.Olen Norjassa erikoissairaanhoitajana, peruspalkka on 27000Nkr/kk+ lisät jotka tekee aika paljon. Noin 40% mun vuoroilla. Joka tapauksessa, mulja on netto noin 21000-22000kk, jos en tee yhtään ekstravuoroa. Niillä saa Norjassa säädeltyä oman palkkansa ihan miten haluaa, aina joku tarvitsee ekstraajaa. Ainakin jos työkokemusta ja kielitaito. Tein vähän ylimääräistä toukokuussa koska tiesin että lähden matkalle syyskuussa ja niinpä sainkin nyt elokuussa käteen 34000Nkr. Se on kain jotain 4100-4200 euroa. Viihdyn tosi hyvin Oslon työatmosfääristä joten kaikkea ei kuitenkaan voi edes laskea rahassa.Ruotsissa oli kans 3 vuotta töissä, eka paikassa (en ollut vielä erikoistunut) mun peruspalkka muutama vuosi sitten oli 21000Skr ja toka paikassa, keski-Ruotsissa 19000Skr. Eli huomattavasti huonompi kuin Norjassa, enemmän töitä ja enemmän niitä katkeroituneita hoitajakollegoita, joita Suomessa on ikävä kyllä pilvin pimein...Nyt olen suunnittelemassa lähtöä johonkin lähinnä uusien kokemusten toivossa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...