Jump to content
MAINOS

Palkat ulkomailla???


shline

Recommended Posts

No niin... haluaisin tosiaan tietää kannattaako rahan takia ulkomaille lähteä ja mihin siinä tapauksessa?

Jos vuosiansiot on suomessa 32000 € luokkaa lisineen brutto, niin tienaako Ruotsissa, Norjassa tai Englannissa/Irlannissa riittävän paljon enemmän. Ottaen huomioon kunkin maan hintatason.

Kotimaa kullan kallis  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ai saako Suomessa e 32 000 lisineen brutto? Julkisella sektorilla? Luulin, että peruspalkka on noin e 1800/kk luokkaa? Siis e 21600 /12 kk?

Minkälaiset vuorot teettavat niin hyvät lisät kun kuvailit, onko kysymys normaalista kolmivuorotyöstä vai hillittömastä ylityökuormasta? Terv Utelias Geena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellänikin tulot tänä vuonna 32t, joista lisätöitä vain jotain 80 euron verran. Ihan kuntasektorilla olen pk-seudulla töissä, peruspalkka 1900 + rapiat ja kolmivuorotyötä. Teen pääasiassa yövuoroja ja pitkää päivää, jotta saa nautiskella mahd.pitkistä vapaista  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos tiedosta, oletin että se on paljon vahemman. Kuitenkin, toivon kunnon korotuksia; ovathan elinkustannukset taalla aika korkealla.

Muistaakseni Australiassa maksoivat AUD 58000, joihin lisataan paivystyskorvaukset noin 15000/ vuosi. Toivottavasti en muista vaarin. Asunto oli ilmainen, samoin sahko ja vesi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä se kolmivuorossa on tuota luokkaa ollut jo n. 3 vuotta. En ylitöitä ole tehnyt. Pitkiä päiviä ja paljon yövuoroja, joista tulee kivasti vapaata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai saako Suomessa e 32 000 lisineen brutto? Julkisella sektorilla? Luulin, että peruspalkka on noin e 1800/kk luokkaa? Siis e 21600 /12 kk?

HUS, Meilahden sairaala. 35000 €/vuosi. Peruspalkka 1933 €/kk. Siihen normaali kolmivuorotyö, niin noille tuloille pääsee. Ainakin itse pääsen.

Minkälaiset vuorot teettavat niin hyvät lisät kun kuvailit, onko kysymys normaalista kolmivuorotyöstä vai hillittömastä ylityökuormasta? Terv Utelias Geena

Ylitöitä ei tuntiakaan, kuten ei myöskään ylimääräisiä vuoroja.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai saako Suomessa e 32 000 lisineen brutto? Julkisella sektorilla? Luulin, että peruspalkka on noin e 1800/kk luokkaa? Siis e 21600 /12 kk?

HUS, Meilahden sairaala. 35000 €/vuosi. Peruspalkka 1933 €/kk. Siihen normaali kolmivuorotyö, niin noille tuloille pääsee. Ainakin itse pääsen.

Hei, mulle ne lupas 1957... ;D

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... ;D

Sä meetkin KIRRAN puolelle eli sisuksilla on maksettu aina vähän huonommin ja tää MUTUA eli joku voi korjata?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... :o

Se on varmasti ollut joku muu toimiala kuin sisätaudit. Sisätautien toimiala maksaa varmasti meikun huonointa palkkaa.  :(

Esim. kirralla saa sen n. 50 € parempaa kuukausipalkkaa. Ja leikkurissa on kuulemma joku Meilahti-lisä käytössä. Reilu 100 €. Näin ovat pikkulinnut laulelleet.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keski-Suomessa ei ihan pääse 1900 euron peruspalkkaan mutta onneksi täällä on asumis- ja muut kustannukset paljon pienempiä. Yövuorot antavat hyvin lisätuloja mutta laitoksessa jossa työskentelen ei kovin mielellään laiteta sairaanhoitajaa yövuoroon.  Mutta silti hoitoalan palkat ovat aivan liian matalia. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... :o

Se on varmasti ollut joku muu toimiala kuin sisätaudit. Sisätautien toimiala maksaa varmasti meikun huonointa palkkaa.  :(

Esim. kirralla saa sen n. 50 € parempaa kuukausipalkkaa. Ja leikkurissa on kuulemma joku Meilahti-lisä käytössä. Reilu 100 €. Näin ovat pikkulinnut laulelleet.

Vähän menee ot:ksi mutta menköön... Tää juttu oli yksi, minkä takia mietin pitkään mihin menisin viimeiseen harjoitteluun ja kenties jos sitten töitä löytyisi. Asian sisuksien puolelle kuitenkin ratkaisi runsas positiivinen juttu ko. osastosta, niin opiskelijoiden kuin siellä työskenneiden taholta. Joku 50 € on kuitenkin aika pieni raha jos asiat on muuten huonommin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta onneksi täällä on asumis- ja muut kustannukset paljon pienempiä. Mutta silti hoitoalan palkat ovat aivan liian matalia. :-

Tästä ensimmäisestä olen eri mieltä, muutin tänne stadista, missä vuokrani oli stadin kämpässä(meikkuun kävelin 12min.) n.720 € ja täällä maalla 463 €+sähkö ja vesi. Mä luulin kovasti, et täällä asuminen tulee halvemmaksi ja kissan v*tut, sähkölämmityksen ja veden kassa maksan vuokraa 160 € vähemmän kuin stadissa+ täällä pitää olla auto, ei stadissa perheellinen tarvinut autoa angry.png

Mä sain palkkaa epäpätevänä SH:na TK:ssa 50 € enemmän kuin lääkintävaksina HUS:lta, duunia tein 10kertaa enemmän kuin leikkurin vaksina ja tosiaan stadissa noi palkat on tuota luokkaa, KSKS saat just hikiseen sen 1800 €.

Toki täällä on paljon rauhallisempaa ja noin muutenkin lepposempaa!

Tuosta toisesta kohdasta, ei varmaan kukaan ole toista mieltä :o

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

vuokrani oli stadin kämpässä(meikkuun kävelin 12min.) n.720 € ja täällä maalla 463 €+sähkö ja vesi. Mä luulin kovasti, et täällä asuminen tulee halvemmaksi ja kissan v*tut, sähkölämmityksen ja veden kassa maksan vuokraa 160 € vähemmän kuin stadissa+ täällä pitää olla auto, ei stadissa perheellinen tarvinut autoa angry.png

Ehkä suurin ero tulee silloin kun aletaan vertailemaan omistusasuntojen hintoja. Täällä mailla voit tuolla 700 eurolla lyhentää parisataaneliöistä järvenrantaomakotitaloa, etelän isoissa kaupungeissa kerrostaloyksiötä tai kaksiota.

Mutta siinä oot kyllä oikeassa että kyllä ne rahat täälläkin hupenee. Jos asut oikeasti maaseudulla niin maksat kaiken lumitöistä jätehuoltoon aivan yksin. Myös toisen auton ylläpitäminen on törkeän kallista ja yhteiskunnan apuja on turha odottaa, esimerkiksi verottajan matkavähennykset ovat melkoisen pienet.

Mutta jokaisen oma valintahan tuo on; toisille sopii kaupunkiasuminen ja toiset viihtyy mailla. Kukin tyylillään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kanadassa hintahaitari sairaalassa ikälisistä riippuen lisineen on n.33 000 - 50 000 euroa vuodessa, länsirannikolla enempi, itärannikolla vähempi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... ;)

Ja leikkurissa on kuulemma joku Meilahti-lisä käytössä. Reilu 100 €. Näin ovat pikkulinnut laulelleet.

102,5 euroa, mutta sehän ei kuulu tuohon peruspalkkaan, vaan on jollain vaatimuslisä-nimellä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... ;)

Ja leikkurissa on kuulemma joku Meilahti-lisä käytössä. Reilu 100 €. Näin ovat pikkulinnut laulelleet.

125 euroa, mutta sehän ei kuulu tuohon peruspalkkaan, vaan on jollain vaatimuslisä-nimellä.

Tuleeko se automaattisesti jokaiselle työntekijälle vai pitääkö sen vaatimuslisän eteen tehdä jotain erityistä? Eli onko tuo ihan suomeksi sanottuna palkankorotus? 8)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, mulle ne lupas 1957... ;)

Ja leikkurissa on kuulemma joku Meilahti-lisä käytössä. Reilu 100 €. Näin ovat pikkulinnut laulelleet.

102,5 euroa, mutta sehän ei kuulu tuohon peruspalkkaan, vaan on jollain vaatimuslisä-nimellä.

Tuleeko se automaattisesti jokaiselle työntekijälle vai pitääkö sen vaatimuslisän eteen tehdä jotain erityistä? Eli onko tuo ihan suomeksi sanottuna palkankorotus? 8)

Tulee koeajan jälkeen automaagisesti.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulee koeajan jälkeen automaagisesti.

Tuollainen summa vaikuttaa lisien kanssa jo ihan kivasti palkkaan. Mitenköhän me saataisiin tuollainen Meilahti-lisä? Samassa talossa kuitenkin töissä ollaan. Nooh, päivystys ja valvonta on Meilahden surkein ja köyhin klinikka muutenkin. Ei meillä ole varaa edes uusiin työvaatteisiin, joten turha on palkkaa lisää kinuta.

Tosin päivystyspolin työntekijät saivat tikkiliivit, onhan sekin "Meilahti-lisää".  ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulee koeajan jälkeen automaagisesti.

Tuollainen summa vaikuttaa lisien kanssa jo ihan kivasti palkkaan. Mitenköhän me saataisiin tuollainen Meilahti-lisä? Samassa talossa kuitenkin töissä ollaan. Nooh, päivystys ja valvonta on Meilahden surkein ja köyhin klinikka muutenkin. Ei meillä ole varaa edes uusiin työvaatteisiin, joten turha on palkkaa lisää kinuta.

Tosin päivystyspolin työntekijät saivat tikkiliivit, onhan sekin "Meilahti-lisää".  ;)

Tikkiliivit on leikkurissakin. Huippumuodikas loimi. Tuohon lisäänhän ei tule vuorolisiä kun se on sellainen joku ylimääräinen könttä. Millä nimellä se tessi nyt sitä sitten kutsuukaan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitoksia vastauksista.

Mun kyssään on tullu jo 2 vastausta...eli lisää kaipailisin.

Off-topic keskustelu on toisaalta ollut ihan mielenkiintoinen...ei siinä mitään. Minua ei saa HUS:in leipiin enää takaisin mikään Meilahti lisä  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: christine

Hei,

valmistun lähihoitajaksi keväällä ja aikomukseni on lähteä Englantiin töihin ensi syksynä. Katselin NursingNetUK sivulta että D-grade nursen palkka (jos onnistuu rekisteröitymään siksi) on n.17000. No jaettuna 12:sta se tekee noin 1400 puntaa/kk (oisko euroissa joku 2000). Eipä näytä hääppöseltä... Osaisko joku mahdollisesti kertoa ihan kokemuksesta tuleeko tällaisella palkalla toimeen Englannissa? Lontoon alueella kai maksetaan jotain lisiä, mutta asuminenkin on ilmeisesti kalliimpaa kuin muualla... Ei viittis ihan lähteä kitumaan sinne, sitä on tullu tässä opiskeluaikana tehtyä jo täälläkin...

Norja ois yks vaihtoehto, mutta kun toi ruotsi ei oikein mee päähän, norjasta nyt puhumattakaan. Joku sanoi että pärjää siellä englannillakin, mutta tuskin ottavat töihin jos ei kieltä osaa...

Hyvää viikonloppua kaikille!  :happy: 

Christine

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Meikun päivystyksessä töissä, enkä ottanut tikkiliiviä, koskapa imho miehillä näyttää aika GEIltä se vermes  :)  :nauraa:

joo ja sori * OT OT OT*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...