Jump to content
MAINOS

Vaihdan alaa!


Ura

Recommended Posts

Hyvät kollegat,

Tämä tyttö lähtee ja vaihtaa alaa. Olen ollut pitkään jo lopen kyllästynyt ainaiseen kiireeseen, huonoon johtamiseen, surkeaan palkkaan jne. Nyt sain itsestäni irti, mistä olen pitkään haaveillut, sanoin itseni irti! Uutta työtä ei (vielä) ole. Kyllähän tämä vähän heikoille jäille menemistä on... mutta tyytyväinen olen silti, enpä olisi jaksanut enää yhtään. Mutta rakkaita työtovereita tulee kyllä ikävä ja suurin osa potilaistakin oli mukavia. Yhtä haasteellista ja tärkeää työtä tuskin enää pääsen tekemään, mutta silti, tämä kiire on ollut aivan tappavaa.

kiitos ja kumarrus ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kerro kuinka "sitten" kävi kun uusi työ häämöttää.

Hatun nosto asenteellesi!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelisin lukemaan vaikka alan opettajaksi niin ettei sairaanhoitajan koulutus menisi hukkaan.  Ymmärrän tietysti jos olet kyllästynyt koko alaan.  Onnea elämääsi mihin sitten päädytkin:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea valitsemallesi tielle!

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: millimooli

Voi ei!

Olen todella surullinen päätöksestäsi.  Ymmärrän kyllä sinua, sillä tein itse samanlaisen ratkaisun vuosi sitten.  Minulla oli pitkä ura sosiaalivakuutusalalla. Päätin jättää kiireen, stressin sekä "rahakirstunvartioinnin" ja aloitin sairaanhoitajaopinnot.  Sinänsä hullunkurista.  Lähdin sutta pakoon ja tulikin karhu vastaan.

No, tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen opiskelijan rooliini. Uumoilen kuitenkin, että en tule koskaan työskentelemään sairaanhoitajana, vaikka hoitotyöstä kovasti pidänkin.  Kiire ja pakkotahti on epäinhimillistä niin hoitajille kuin heidän asiakkailleen.  (Sairaanhoitajan koulutuksesta sinänsä on hyötyä monellakin alalla)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni vaihtui hoitotyö IT -bisnekseen vuosituhannen vaihteessa, ja sanotaan nyt että ei se taivaspaikka siitä auennut.

Pientyä omakohtaista vertailua:

+ Palkka hieman parani (ei mitenkään merkittävästi)

+ Työaika on virastoaikaan, tosin esim ruokatunti on palkaton

- Ylitöitä joista vain osasta maksetaan korvaus

- Epämääräistä päivystystä, eli asiakkaat saattavat soittaa vaikka viikonloppuna

- Pörssiyhtiön kvarttaalitalous -> YT neuvottelut vähän väliä

Työn haastellisuus on erilaista kuin sairaalassa, kun oman erityisalan koulutusta ei ole niin itseopiskelu on jatkuva olotila.

Olen kuitenkin viihtynyt, SH -taustaa olen pitänyt vahvuutena. Aika-ajoin kuitenkin kaipaan työtä sairaalassa, mutta en ole edes keikkailemassa käynyt koska energia ei ole riittänyt ammattitaidon ylläpitämiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Onnea uudelle uralle, mistä se löytyykään. Elämä on niin lyhyt, ettei hampaat irvessä kannata työtä tehdä, kyllä sen työnteon pitää olla mielekästä.

Itse vaihdoin puolitoista vuotta sitten surkeasti edistyneet yliopisto-opinnot kieliopintojen parissa hoitoalaan. Opiskelijana voi vielä naivisti hehkuttaa,  nykyisellä kokemuksella voin sanoa joka päivä, että onneksi hain kätilökoulutukseen, onneksi pääsin, onneksi rakas aviomies jaksaa kustantaa vaimon toista opiskelijaelämää. Voihan olla, että valmistuttua elämän realiteetit lävähtää naamalle rankemman puoleisesti, mutta tällä hetkellä voin rehellisesti sanoa, että tätä minä haluan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa miettinyt olen minäkin.Ei vain jaksaisi enää koulunpenkille vuosikausiksi.Mihinkäs kaikkeen tätä sh:n koulutusta voisikaan hyödyntää,listatkaahan pinoa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: millimooli

Luulen, että sairaanhoitajakoulutuksella ei nyt niin kovin vaativiin töihin pääse, mutta ainakin useimpiin asiakaspalvelutehtäviin siitä on hyötyä. Lähinnä tulee mieleen seuraavia aloja:

-  markkinointi, myynti, tuote-esittely (lääke, sairaalatarvikkeet yms.)

-  matkailuala (opas ja vastaava)

-  liikunta-ala (ohjaaja)

-  vakuutusala (korvauskäsittely)

-  lastenhoito, kouluavustaja (aloja, joilla lähihoitajat työskentelevät)

-  sihteerin ja assistentin tehtävät (riippuen muusta kokemuksesta ja koulutuksesta)

-  kansanterveystyö (potilasjärjestöt)

-  lentoemäntä 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun yksi sukulainen kysyi multa että " when do you quit that fucking charity work?" Toivon silti , ettei arvon kollega, joka sanoo , ettei sairaanhoitajan koulutuksella kovin vaativiin hommiin pääse, ei ole kollega, vaan opiskelija tai jotain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun yksi sukulainen kysyi multa että " when do you quit that fucking charity work?" Toivon silti , ettei arvon kollega, joka sanoo , ettei sairaanhoitajan koulutuksella kovin vaativiin hommiin pääse, ei ole kollega, vaan opiskelija tai jotain.

Niin kauan kun metsurit ja merkonomit johtavat menestyviä pörssiyhtiöitä sekä ylioppilaat ja sähkömiehet ovat kansanedustajina uskon että persoona ja taidot ovat tärkeämpiä kuin koulutus ja tittelit.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: millimooli

Reiska,

Et varmaan ole lukenut viestiketjussa olevaa aikaisempaa viestiäni. Kerroin siinä olevani sairaanhoidonopiskelija ja alanvaihtaja - olen vaihtanut sosiaalivakuutusalan hoitotyön opiskeluun.

En kirjoittanut viestissäni, ettei sairaanhoitajan työ ole vaativaa. Viestissäni lukee, että todennäköisesti sairaanhoitajan koulutuksella ei MUILLA aloilla saa kovin vaativia tehtäviä.  En nimittäin juurikaan ole tavannut pelkän sairaanhoitajatutkinnon suorittanutta henkilöä asiantuntija- tai johtotehtävissä esimerkiksi vakuutus,- pankki- tai media-alalla. Yleensä asiantuntijatehtäviin vaaditaan kyseisen ammattialan tutkinto, nykyään kai amk ellei jopa yliopistotutkinto.  

Tekemäni lista sisältää vain vinkkejä mahdollisista aloista sille henkilölle, joka kyseli omassa viestissään sairaanhoitajalle sopivia aloja. Minä olen  juuri noilla aloilla törmännyt vuosien varrella joihinkin tuttuihin ja tuntemattomiin sairaanhoitajiin.

Korostan siis vielä, että mielestäni sairaanhoitaja hoitotyötä tehdessään tekee nimenomaa vaativaa työtä, muttei pelkallä sh-koulutuksella ja hoitotyön kokemuksella välttämättä saa kovinkaan vaativia tehtäviä muilla aloilla. Sorry, jos esitin asiani vähän takkuisasti.

(Enkä tarkoitukseni ole tällä eikä aikaisemmalla viestilläni myöskään vähätellä muita aloja, sillä jokaiselta alalta löytyy luonnollisesti sekä vaativia että vähemmän vaativia työtehtäviä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...