Jump to content
MAINOS

Kustaankartano


sarkku

Recommended Posts

MAINOS

Noh, paikkahan on aika laaja :D

Palkan eteen saa kyllä tehdä töitä, oliskohan toi tarpeeksi minun näppiksestä..

Semmottis.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olin siellä toissakesänä kesätöissä ja sitten keikkailin vuoden. Nyt yhdeksän kuukauden tauon jälkeen keikkailen siellä jälleen joulun ja uudenvuoden. Itselläni ei ole pahaa sanottavaa, olen hyvin viihtynyt vaikka tietenkin työsarkaa riittää. Vanhukset on ihania ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siellä kuulema kova pula sairaanhoitajista mitä olen uskonut ja lehdistä lukennut, mutta niin kait se on joka puolella pulaa hoitajista.

ja raskasta hoidettavia vanhuksia.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Olen tehnyt yökeikkaa A-talossa ja aika raskasta on yötyö joka osastolla.Muuten osastot mukavia minun mielestä. :D

Mitä siellä tehdään öisin?

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt yökeikkaa A-talossa ja aika raskasta on yötyö joka osastolla.Muuten osastot mukavia minun mielestä. :)

Mitä siellä tehdään öisin?

Yöllä hoidettavia 26-28.Lähinnä kuivitusta ja wc;n avustamista.Autetaan toisia talon osastoja puolin ja toisin, raskaimmat kuivitetaan kaksin.Lisäksi pyykkihuoltoa ja leivän tekoa aamuksi.Siivota ei tarvitse, eikä ehtisikään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siellä on myös hurahdettu kaikenlaisiin typeriinkin innovaatio kokeiluihin mm. yritetään opettaa vaikeasti dementoituneita pois vaippojen käytöstä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siellä on myös hurahdettu kaikenlaisiin typeriinkin innovaatio kokeiluihin mm. yritetään opettaa vaikeasti dementoituneita pois vaippojen käytöstä

Ei kuulosta yhtään huonolta idealta jos toteutetaan järkevästi. Mielestäni siinä ei ole järkeä että vaatteet ja tuoli ym. kastuvat sen takia ettei haluta käyttää vaippoja. Mutta jos hoitajien resurssit riittävät tarpeeksi moniin vessatuksiin niin mielummin käytetään vessassa kuin topataan asukkaat vaipoilla.

Itsellä noin 6 vuoden työkokemus keskivaikeasti ja vaikeasti dementoituneiden kanssa toimimisesta (tosin yksikössämme on kriteerinä että pitää pystyä liikkumaan ilman hoitajan apua). Koemukseni on, että oikein ajoitetuilla vessa reissuilla jäävät vaipat monesti (huom, ei aina) tarpeettomiksi. Joten ei välttämättä huono idea

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ongelma onkin juuri siinä että hoitajia on muutenkin liian vähän ja tuloksena on sitten ne märät ja haisevat tuolit ja sohvat

Juuri tuota tarkoitin! Ensin pitää varmistua että ilman vaippaa olosta ei tule kohtuuttoman usein vahinkoja ja vasta sitten luopua vaipan käytöstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Minä en itse viihtynyt kustiksella. Yhden keikan sinne tein, enkä tule enää koskaan. Oli hyvin nuiva työpari illassa ja huono perehdytys. Sitten kun kyselee niin mulkoillaan vaan. Se oli ensimmäinen keikkani helsingissä ja hieman jäi paskanmaku suuhun. Jännitti mennä seuraavalle keikalle uuteen paikkaan, mietin vaan että onko joka paikassa tälläistä. Onneksi ei ole:) Ehkä mulla kävi vaan niin huono säkä että sain van kyllästyneen hoitsun parikseni.

Katsellessaan ulos vasten kylmää ikkunaa, hän tunsi kylmänväristyksen. Se taivas oli niin musta, kuin samettia.Ja tähdet olivat niin kirkkaat, kuin kiiltomadot yössä. Ja se kuu, se kuu oli niin kalpea. Maailma on ääretön hän tuumi. Hetken hän toivoi, että rakkainkin sen näkisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tykkäsin olla siellä keikalla, tosin kokemusta vain yhdestä pitkäaikaisosastosta (olisko ollu E-talo, jossa kyllä viihdyin) sekä sitten pidemmän aikaa Kuntokartanosta. Kuntokartanoa voin suositella kyllä kaikille, joita kiinnostaa vanhuspuolen kuntoutusasiat. Mainio paikka keikkailla, ainakin oman kokemuksen mukaan. Taloja on kaksi, L ja M. Nämä talot ja niiden toiminta erooa TÄYSIN muista Kustaankartanon alueella olevista taloista ja osastoista. Molemmissa taloissa on kaksi solua, joissa kussakin 14paikkaa. Itse olen tehnyt keikkaa molemmissa taloissa, L talossa kenties himpun verran enemmän kuntoutujavaihtuvuutta. Kuntoutujat tulivat joko kotoa kotihoidon lähetteellä tai sairaaloista (suurin osa) jatkokuntoutukseen ennen kotiin pääsyä.

Lisää saa kysyä, jos joku innostui/kiinnostui!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Minä en itse viihtynyt kustiksella. Yhden keikan sinne tein, enkä tule enää koskaan. Oli hyvin nuiva työpari illassa ja huono perehdytys. Sitten kun kyselee niin mulkoillaan vaan. Se oli ensimmäinen keikkani helsingissä ja hieman jäi paskanmaku suuhun. Jännitti mennä seuraavalle keikalle uuteen paikkaan, mietin vaan että onko joka paikassa tälläistä. Onneksi ei ole:) Ehkä mulla kävi vaan niin huono säkä että sain van kyllästyneen hoitsun parikseni.

Kokeile ihmeessä esim B taloa siellä on todella mukava tehdä töitä. Kustaankartanon osastot eroavat toisistaan todella paljon jo pelkästään henkilökunnan asenteiden takia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Minä en itse viihtynyt kustiksella. Yhden keikan sinne tein, enkä tule enää koskaan. Oli hyvin nuiva työpari illassa ja huono perehdytys. Sitten kun kyselee niin mulkoillaan vaan. Se oli ensimmäinen keikkani helsingissä ja hieman jäi paskanmaku suuhun. Jännitti mennä seuraavalle keikalle uuteen paikkaan, mietin vaan että onko joka paikassa tälläistä. Onneksi ei ole:) Ehkä mulla kävi vaan niin huono säkä että sain van kyllästyneen hoitsun parikseni.

Kokeile ihmeessä esim B taloa siellä on todella mukava tehdä töitä. Kustaankartanon osastot eroavat toisistaan todella paljon jo pelkästään henkilökunnan asenteiden takia

Voin itsekin suositella B-taloa, siellä on mukavaa  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse oon ollut E talossa pari keikkaa kahdella eri osastolla. Osastoilla oli reilu 20 asukasta. Henkilökunta oli ihan ok, mutta työtä ei ehtinyt tehdä kunnolla. Viikonloppuna oli aamuvuorossa7-8 asukasta / hoitaja. Kaikki kun käytti toiletin kautta niin hyvä kun viimeiset pääsi ylös lounaalle. Eikä riitä selitykseksi että jotkut haluaa nukkua myöhään mutta haluaako niin moni passata aamiaisen ? (Onhan sekin tietysti säästökeino että syöjiä on vähemmän ::)

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kellään kokemusta H-talosta eli psykogeriatrisista osastoista?

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...