Jump to content
MAINOS

Milloin "pitää" vakinaistaa työ?


Vieras: sairaanhyvä

Recommended Posts

Vieras: sairaanhyvä

Teen sh.n avointa toimea, nyt kolmas sopinut edessä.

YHT vuosi, Virkoja/toimia  ei laiteta hakuun toistaiseksi. Milloin voin ilmoittaa kaupungille työnantajalleni, että soo soo, nyt teidän on vakinaistettava minut? Ei enää lyhyitä sopimuksia koska minua tarvitaan säännöllisesti.Minulla on kouluasteen toimi saman kaupungin palveluksesta, josta olen nyt työvapaalla, kun ei kahta sopimusta saa olla päällekkäin. Virkasiirtokaan ei näytä onnistuvan, olen siis eri työpisteessä, samalla työnantajalla, kävin vain lukemassa AMK.ssa kolme vuotta lisää. Jos menisin entiseen toimeen, pitäisikös niiden maksaa minulle koulutusta vastaava nykyinen palkka, vaiko entinen palkka. (arvaan ettei pidä sh.n palkkaa maksaa, kun ei työ vaadi sh.n tutkintoa).

Kiitos kommenteista etukäteen ja Jouluja kaikille! Varsinkin meille aattoillan sairaalatyöntekijöille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yksiselitteistä aikaraja, jonka kuluttua työsuhde pitäisi vakinaistaa, ei ainakaan TEHY:n lakimiehen mukaan ole määritelty. Ainoa mitä laissa sanotaan, on "jatkuva tarve". Jos sinulla on osoïttaa, että ilman sinua ei homma toimi ja työtä on tehty jo "useampia vuosia" täytyy toimi vakinaistaa. Ei kun määräykirjoista kopiot ja yhteys TEHY:yn (jos olet liiton jäsen), tai vaihtoehtoisesti esimiehen juttusille ja uhkaat kylmästi oikeusjutulla. Eiköhän asia ratkea johonkin suuntaan ilman oikeudenkäyntiäkin...tästähän on jo useampia esimerkkejä.

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos palaat vanhaan toimeen, saat myös sen sopimuksen mukaista palkkaa. Lh:n toimessa ei siis tarvitse maksaa sh:n palkkaa vaikka koulutuksen olet hankkinutkin. Toisaalta mikään laki tai sopimus ei myöskään ole sille esteenä. Henkilökohtaista palkanosan lisää voi/ kannattaa hakea kompensoimaan eroa. Tässäkin asiassa kannattaa ottaa yhteyttää luottamusmieheen ja tehdä yhdessä esitys työnantajalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos palaat vanhaan toimeen, saat myös sen sopimuksen mukaista palkkaa. Lh:n toimessa ei siis tarvitse maksaa sh:n palkkaa vaikka koulutuksen olet hankkinutkin. Toisaalta mikään laki tai sopimus ei myöskään ole sille esteenä. Henkilökohtaista palkanosan lisää voi/ kannattaa hakea kompensoimaan eroa. Tässäkin asiassa kannattaa ottaa yhteyttää luottamusmieheen ja tehdä yhdessä esitys työnantajalle.

Mun yhden kurssikaverille yritettiin tarjota seuraavaa sopimusta sh:ksi valmistumisen jälkeen. Saat vanhan Lh:n toimesi, saman palkan mutta sh:n työtehtävät. Arvata saattaa että se hankki uuden työpaikan sh:n palkalla ja työtehtävillä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Eikös liitto ole neuvotellut paikallista neuvotteluvaraa noihin palkkoihin? Eli voisi tehdä ylihoitajalle anomuksen palkankorotuksesta. Niin kai ne sai käsittääkseni Meikussa, olikohan leikkurissa, hinattua palkkaa ylös parisataa euroa.

Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...