Jump to content
MAINOS

NHS rekisterointi


pikkuenkeli

Recommended Posts

Hei taas.. taalla sita ollaan Lontoossa..tai siis Lontoon pohjoispuolella lentoemantana, mutta mieli halajais takas omiin hommiin. Onko kenellakaan tietoo mista NHS rekisterointi lomakkeen saisi. Ma en loyda sita millaan mistaan. kiitos paljon avusta.

Joulun taikaa kaikille :-*

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En ite tiiä noista mitään, mut kysy brittinurse/Krissyltä. :P

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ota yhteys NMC:hen (Nursing and Midwifery Council) http://www.nmc-uk.org/(3ll2zj45tdnhdd45a4eplp55)/aSection.aspx?SectionID=6 Varaudu siihen että rekisteröinti kestää kauan. Voit ehkä päästä töihin jo ennen rekisteröintiä, mutta silloin palkka on surkea, HCA:n tasoa.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pahimmassa tapauksessa voi kayda kuin mun hakemukselle.. NMC kadotti sen, eivatka sitte viitsineetkaan ilmoitella asiasta minulle, joten kun haet pin-numeroa, kannattaa pitaa aika hyvat yhteydet NMC:een, jolloin asiat taitavat menna paremmin, jopa joskus nopeammin....  :-X :P

Se parhaiten nauraa kenellä on paras lääkitys!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No toi on Enkuissa muutenkin tyypillistä. Kaikki tapahtuu hitaasti tai ei ollenkaan, jos et koko ajan potki ko. ihmisiä persauksille. Eli jos näyttää siltä että se hakemuksen käsittely kestää, sinne vaan yhteyttä säännöllisin väliajoin ja muistutusta että oot edelleen olemassa.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma rekisteröityminen kesti alle 2kk..olivat varotelleet mua että se voi kestää jopa 4kk..Otin yhteyttä ja lähettivät hakukaavakkeen..joka myöhemmässä vaiheessa osoittautu olevan joku vanhentunut kaavake..mutta asia onnistuttiin korjaamaan sitten onneksi vain emailin välityksellä..sitten vaativat vielä jotai lisäselvitystä ,mitä en lähettäny koska katsoin sen tarpeettomaksi..emailasin heille oman kantani tähän lisäselvitykseen ja sain pikaisen vastauksen eikä minun tarvinnut sitä lisäselvitystä heille sitten lähettää ja samassa emailissa sitten sanoivat että rekisteröinti on hyväksytty..sitten sain pin koodin/kortin ja statementin postissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kaikille vastauksista, nyt sivutkin löytyi ja eikun kaavaketta tilaamaan...

Mie asun itse englannissa ja tiedän kuninka vaikeaa välillä asioiden hoitaminen on, varsinkin se että saa olla itse puhelimen päässä soittamassa kuinka asiat edistyy.

Oikein hyvää joulun odotusta teille kaikille sisarille! :-*

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hei vaan!

Riittääkö kun laittaa emailin että on halukas työkentelemään englannissa, ni ne lähettä hakupaperit vai tarviiko email liitteenä olla jotaa papeita ym?

It's not enough that we do our best; sometimes we have to do what's required...

Sir Winston Churchill

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

keselle vastausta ja tiedoksi muille. Sahkopostiin ei kannata luottaa. Ma sain vasta nyt vastauksen...ja senkin vasta sitten kun otin puhelimen kouraan ja soitin NMC:lle. Puhelinnumero sinne on +44 20 7333 9333. He lahettavat sulle postitse hakulomakkeen ja lisaksi tarvitse referenssit suomesta esim.Tehylta. Ja rikosrekisteri todistuksen britaniasta. Mukavaa kevatta.

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla sähköpostilla yhdeynpito NMC:hen toimi loistavasti..aina ku lähetin kysymyksen koskien omaa rekisteröintiä he vastasivat samanpäivän sisällä. Sitten taas kun lähetin osoitteenmuutos paperin postitse, he eivät sitä olleet saaneet, mutta jälleen sähköpostilla sekin sitten meni perille. Kai noikin riippuu ja roikkuu erinäisista seikoista mikä toimii parhaiten..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Siis tänään tuli vihdoin postissa nuo odottamani paperit. Mulla on ollut kaikki koulu ym. todistukset täällä leimattuina ja valmiina jo pitkään, mutta mutta mitäs ihmettä ne mahtaa haluta?! Tässä nipussa on yksi sivu, jossa sanotaan että pitäis viedä jollekkin taholle joka vahvistais että olen riittävän terve tekemään sairaanhoitajan töitä ja muutenkin hyvä ihminen. kellekkäs tämäkin sitten pitäis viel viedä.. Huh huh rupee hiukan jo ottaa pannuun nää kaikki paperit ja niiden pyörittely.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Omasta NMC-rekisteröinnistäni on jo 10 vuotta ja piti ihan vilkaista niiden sivuja että varmasti tulisi oikeat neuvot.. >:D

Eli kuten jo mainitsitkin niin tietysti a). tutkintotodistus käännettynä englanniksi ja lähetät kopiot sekä alkuperäiskielisestä että käännöksestä, virallisen kääntäjän leimalla varustettuna. cool.png. kopio passistasi c). verification of registration eli englanninkielinen todistus siitä että olet Suomessa reisteröity sairaanhoitaja, tämän saa terveydenhuollon oikeusturvakeskuksesta ja englanninkielisenä eli

http://www.teo.fi/uusi/suomi_1.htm

Kuten ohjeissa neuvotaan niin pitäisi pyytää paikallispoliisilta todistusta d). "certificate of good conduct" tämä vastaa todistusta jossa todetaan ettei sinulla ole rikosrekisteriä (en muista millä nimellä virallisesti tunnetaan..) eikä esim jotain oikeudenkäyntiä odottamassa, et ole syytettynä mistään tms.

Vielä viimeisenä pyydetään nimenomaan Suomalaisilta e). "register extract" jonka saat Stakesilta www.stakes.fi

ja sen saa valmiiksi englanninkielisenä.

Kaikki kopiot oikeaksi todistettuina.

Rekisteröinti maksu on nykyään vuosittainen (siis sen ensimmäisen rekisteröintimaksun jälkeen, ensimmäinenhän on enemmän) eli tällä hetkellä £43 per vuosi ja ne lähettää aina pari lappusta mitkä pitää palauttaa maksun kanssa joten ei pääse unohtumaan jos vaan aina ilmoittaa uuden osoitteen jne. Itse olen aina tehnyt osoitteenmuutokset sähköpostitse suoraan oikealle osastolle ja aina on toiminut nopeasti ja luotettavasti.

Tässä hieman avustusta, toivottavasti selvisi  :)

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 24.01.07 - klo:18:24


Ai niin piti lisätä että tuo yllälistattu on siis jos rekisteröidyt RGN eli registered general nurse nimikkeellä. Jos olet psyk. hoitaja niin lista vähän pitenee..eli haluavat tarkan listauksen koululta kaikista kursseista (teoria/harjoittelut tunteina ym) ja vihkitodistuksen ym ym

Lisää täältä..

http://www.nmc-uk.org/aFrameDisplay.aspx?DocumentID=74 tosin dokumentti on vuodelta 2004 joten seuraa ohjeita jotka sait hakemuspapereiden mukana, saattavat olla hieman uudemmat (?).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Piti tulla pitkan tauon jalkeen kertomaan kuulumisia. Rekisteroinnissa meni lahes vuosi, tai itse asiassa reilu. NMC hukkasit paperini pariin otteeseen ja lahes poikkeuksetta sinne soitettaessa call centerista vastasi joku puolalainen joka ei edes osannut englantia. Pidin pinnani ja sain uhkailujen ja kiristysten jalkeen vihdoin rekisteroinnin valmiiksi. Helpoksi se ei ole todellakaan tehty.  Nyt minulla on ollut pin numero ja taysi rekisterointi reilun puolen vuoden ajan ja hoitajan toista ei ole tietoakaan. Lontoossa olisi vaikka kuinka paljon mutta olen ehtinyt muuttamaan Walesin puolelle missa NHS on aivan surkeassa tilassa eika toita ole.

GREAT! Tsempit kaikille rekisterointia suunnitteleville ja prosessin tuskissa tuskailijoille. :)

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiva kuulla että sait rekisteröintisi ja PIN-numeron. Tosiaan tuo työtilanne vaikuttaa tällä hetkellä vaikealta. Lontoosta minullekin tarjottiin viime viikolla yhtä oikein hyvää työpaikkaa, mutta ollaan vielä Suomessa ja tulevaisuus vähän auki eli ei olla täysin osattu päättää ollaanko täällä vai lähdetäänkö ulkomaille, joten jätin sen väliin. Työtilanne on vähän niinkuin laman aikaan Suomessa eli porukka pellolle, ja sitten menee ehkä vuosi pari ja sitten on taas ihan hirveä työvoimapula! Suomessa tähän meni tosin paljon kauemmin. Nythän jo Suomessa on työtä ihan tyrkyllä esim etelä-Suomessa, tulee ihan mieleen se 80-luvun loppu kun ei tarvinnut mitään koulutusta/kokemusta, kunhan vaan osasi kävellä portista sisään, niin johon töitä löytyi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainostaa ei saa, mutta mun sivuilla on kyllä tuosta Enkkuihin rekisteröinnistä suht hyvin kerrottu, ainakin omasta mielestäni.  :)

Modet poistanee jos on sopimatonta tyrkkyä...

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä sain pin numeroni kaksiviikkoa sitten. Kokonaisuudessaan vei 4kk ja maksoi mulle vain 43 puntaa/ vuosi. Odotin että olisi maksanut paljon enemmän, mutta johtunee siitä että muutin Britteihin jo ennen kuin sain koko pin numeron. Kaikki paperini lähetin suomesta tammikuussa kirjattuna kirjeenä, koska olin niin paljon kuullut juttuja hävinneistä lappusista. Niin menivät kaikki todistukseni perille heti ekaa kertaa, mutta pyysivät multa uudestaan tuota todistusta hyvästä ihmisestä ja terveydestä. Sen pitää olla lääkärin allekirjoittama ( sai hyvät naurut se tk lekuri jolta allekirjoitukset hain). Tämä siis vähän hidasti koko prosessiani. Mitään työtodistuksia en tarvinnut, koska on AMK tutkinto. Itse soitin papereideni perään kaksi kertaa ja sain aina asiallisen vastauksen. Sähköpostilla vastauksissa meni hirvittävän kauan ja tieto esimerkiksi muutosta Britteihin ei mennyt tätä kautta perille. Noh nyt sitten työnhaku edessä, saa nähdä miten käy...

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nina, joko olet saanut toita? Ma etsin edelleen... Ihan toivoton tuo NHS tilanne, ainakin pohjois Walesissa

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nina, joko olet saanut toita? Ma etsin edelleen... Ihan toivoton tuo NHS tilanne, ainakin pohjois Walesissa

Juu nyt on töitä  ;D Kun sain pin numeroni niin laitoin hakupaperit ihan jokaiseen vapaaseen sh:n paikkaan minkä vaan löysin. Itse olen maannut nyt kotona helmikuun lopulta lähtien ja nyt totisesti rupee jo nyppimään. Kaksiviikkoa sitten sain ekan kutsun työhaastatteluun yksityiseen vanhainkotiin. Tämän paikan hakuaika päättyi ensimmäisenä ja sain paikan heti. Siellä on ennekin ollut jonkun firman kautta suomalaisia sairaanhoitajia ja kuulemma ollaan oltu tyytyväisiä. Kiitos siis suomalaisille sairaanhoitajille hyvästä maineesta.

Palkka hiukan kehnompi mitä valtion sh hommista saisi mutta mun työmatka on niin lyhyt että säästän moisen summan sitten matkakustannuksista. Minä asustelen täällä Isle Of Manilla eli mun pitää nyt viellä odottaa työluvan saamista. Kaikki tämä ihmeellinen paperinpyörrittely on kyllä tuskallista, en osannut yhtään odottaa että joka asiasta pitää kirjoittaa viisi kirjaa...

Tule pois sieltä lampaiden keskeltä tänne Man saarelle niin töitä pitäisi löytyä suht helposti, vaikkakin vaatii melkoisen paperisodan.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tule pois sieltä lampaiden keskeltä tänne Man saarelle niin töitä pitäisi löytyä suht helposti, vaikkakin vaatii melkoisen paperisodan.

OT:

"Do you like bacon?

Do you like liver?

Do you like bacon and liver?

Then come to see my collection to the Isle of Man!"

(Fast Show)

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OT:

"Do you like bacon?

Do you like liver?

Do you like bacon and liver?

Then come to see my collection to the Isle of Man!"

(Fast Show)

Hahha!! Tuli sama mielee. Parasta komediaa.

Työ on nälän aiheuttamaa pakkoliikettä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei taida onnistua miun tuleminen pois lampaiden keskelta...kun on tuo mies ja lapset...joten taytyy vain yrittaa jatkaa etsintaa. Olin pari kuukautta sitten tyohaastattelussa mutta sanoivat suoraan etta olen liian pateva tehtavaan. Nyt paperit on lahes 10 virkaan hakusessa ja loppukuusta pitaisi selvita, jos selviaa mita tapahtuu.

Alkaa enemman kuin nyppia tama kotona olo ja netissa tyonhaku. Jos joku tietaa tarjolla olevista toista pohjois Walesissa CH7 alueelta +20mile, vinkit otetaan vastaan. Kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan. KIITOS!

ps. Missa kesa viipyy??

Allways belive your dreams..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kans eräs, jolla on Englantiin rekisteröityminen työn alla. Puhelinhaastattelu sairaalaan Kentissä oli maanantaina, ja meni ihan ok, tosin vielä eivät ole ilmoittaneet, että ottavatko meikäläisen. NMC:n rekisteröintipaperit olen lähettänyt jo ajat sitten Professional Connectionsiin (haen Profcon kautta ja halusivat tarkistaa ne ennen eteenpäin lähetystä), mutta maanantaina kävikin ilmi, etteivät he ole vielä edes lähettäneet papereitani NMC:lle!  huh.gif Olin toivonut pääseväni lähtemään syyskuun alusta (niin olen alustavasti sanonut nykyisessä työpaikassani), mutta jos ei rekisteröintiasia ole edennyt vielä mihinkään, niin saa nähdä miten käy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alkaa enemman kuin nyppia tama kotona olo ja netissa tyonhaku. Jos joku tietaa tarjolla olevista toista pohjois Walesissa CH7 alueelta +20mile, vinkit otetaan vastaan. Kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan. KIITOS!

ps. Missa kesa viipyy??

Oletko yrittänyt ihan soitella eripaikkoihin ja kysellä sijaisuuksia. (varmaan oletkin, mutta kuhan ny viellä kysyin) Mä en tota koskaan voinut tehdä, kun täällä bacon ja liver maassa tarvitaan se työlupa. Luulis jotain olevan. Älä anna periksi, hiosta ne antamaan sulle duunia =)

Ja jos lohduttaa, niin kyllä minuakin on nyppinyt jo jonkin aikaa tämä kotona istuskelu. ..

...ja tosiaan kesästä ei tietoakaan!

Tseppiä!

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...