Jump to content
MAINOS

Kun lähdet harjoittelusta...


Sukunajo

Recommended Posts

Niin, mä olen menossa tk:hon alkukeväästä ja se nyt on sitten kanssa tälläinen paikka, jossa opiskelijoilla ei ole MITÄÄN asiaa kahvihuoneeseen

Onko tommosia paikkoja ihan oikeasti vielä olemassa?  ::ihmettelee::

Tää tuntuu olevan kertomuksien mukaan aika monenkin paikan käytäntö? olenko väärässä?

Mä oon töissä kaupunginsairaalan vuodeosastolla,mutta ei meillä ainakaan ole tuommoista käytäntöä..Jutut on juttuja,tosin en voi puhua kuin niistä osastoista joilla olen itse ollut töissä..Mutta uskoisin että ei kovin monessa paikassa enää tuota harrasteta..toivottavasti ainakaan!

toivottavasti sitten ei monessa paikassa ole, mutta esim. tääläpäin tk:ssa tuo käytäntö on ollut jo silloin kun äitini opiskeli ( 25 vuotta sitten) ja edelleen on....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 104
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

toivottavasti sitten ei monessa paikassa ole, mutta esim. tääläpäin tk:ssa tuo käytäntö on ollut jo silloin kun äitini opiskeli ( 25 vuotta sitten) ja edelleen on....

Kerros ny sitte missäpäin aiot sen harjoittelun käydä...

Muoks:eipä tuolla niin väliä kun tarkemmin ajattelee..toivotaan että opiskelijoita on alettu arvostamaan enemmän paikkakunnallasi. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toivottavasti sitten ei monessa paikassa ole, mutta esim. tääläpäin tk:ssa tuo käytäntö on ollut jo silloin kun äitini opiskeli ( 25 vuotta sitten) ja edelleen on....

Kerros ny sitte missäpäin aiot sen harjoittelun käydä...

Hämeenlinnan tk on kyseessä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toivottavasti sitten ei monessa paikassa ole, mutta esim. tääläpäin tk:ssa tuo käytäntö on ollut jo silloin kun äitini opiskeli ( 25 vuotta sitten) ja edelleen on....

Kerros ny sitte missäpäin aiot sen harjoittelun käydä...

Hämeenlinnan tk on kyseessä...

Hämeenlinna on aika konservatiivinen paikka ja siellä voi joutua kanttiiniin kahvitunnille.  :)

Toivottavasti ovat alkaneet sielläkin jo arvostaa tulevia työkavereitaan enemmän...

Enemmän tota syrjintää kyllä koki sairaalan osastoilla kuin terveyskeskuksessa.

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutaman kerran tullut vastaan, ettei opiskelijalla asiaa kahvihuoneeseen. Asiallisesti puhumalla siitä on selvitty. Varsinkin kun rapsatkin on kahvittelun lomassa. Hyvin kun perustelin, ja aivan rauhallisesti huutamatta, jäi porukalle monttu auki ja loppu harjoittelu meni oikein loistavasti.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen yleensä hommannut vehnäset tai jotain muuta tarjottavaa, jos  siihen on ollut aihetta. Ainoastaan yhdessä paikassa oli kohtelu sen verran heikkoa että en vienyt mitään, eivät kyllä vieneet kaikki muutkaan opiskelijat, joita heilllä oli. Kaikissa muissa paikoissa kohtelu on ollut pääosin hyvää,  ja  niihin olen ihan ilomielin vienyt kunnon tarjottavat.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Leiponut olen jotakin ja ohjaajille olen melkein kaikille jonkun pienen muistamisen vienyt kun olen hyvää ohjausta saanut. Ainakin kortti on ollut kaikille. Joskus olen itsekin jotakin saanut.

Kun ei nyt vaan sattuis mitään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, minä muistanut lähinnä halauksin, kauniin sanoin ja kortein. Ei oo tullut mieleenkään alkaa leipomaan mitään....  :shock:

VK:ssa olin kyllä vähän pettynyt, kun mun lähtöä ei huomioitu millään tavalla. Vika päivä oli ihan niinkun kaikki muutkin, ja poistuin hyvästejä saamatta ikään kuin palaisin seuraavana päivänä takas. Varmaan pistivät pippalot pystyyn kun pääsivät musta. Olin kyllä itse niin huonosta arvioinnista v****nut, etten sillä kertaa jaksanut muistaa edes kortein ja halauksin, vaan lähdin liukkaasti h****iin sieltä.

PK:ssa ja KP:ssa kyllä muistivat työntekijätkin minua, mikä oli miellyttävä yllätys. MUTTA, mielenkiintoisinta tässä on se, että VK sattuu olemaan ainoa paikka, mistä olen tähän mennessä saanut sijaisuuksia. ;) Että silleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kirjavat on käytönnöt,  ;)

No juu, eihän se tärkein asia ole (siis pulla...), vaan minusta se, että jotenkin (ainakin jos paikka on ollut asiallinen...) kunniallisesti päätetään harjoittelujakso, (siis siihen tyyliin että sieltä kanssa sitten soitetaan siihen jätettyyn numeroon :shock: eikä vaan häivytä. Kiitos näkemiin ja hyvästi-tyylillä...

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinulla on kohtelias tapa. Minäkin opiskeluaikoinani vein aina jotain harjoittelupaikkaan. (Yhtä kertaa lukuunottamatta jossa selvästi oltiin kyllästytty opiskelijoihin ja kohtelu oli sen mukaista.) Työelämässä oltuani jo useiden vuosien ajan, olen huomannut, että aika harvat tuovat osastolle/ohjaajalleen mitään. Ihan valehtelematta voin sanoa että opiskelijasta tulee ohjaajalle paljon, siis tosi paljon, lisätyötä. Opiskelijalla on oikeus saada oppia ja sitä saavatkin meillä päin. Meillä ei edes laiteta epäsopivia ohjaajia opiskelijoille. Henkilökohtaisesti pidän opiskelijoiden ohjauksesta, mutta paljon se on kiinni opiskelijastakin ja hänen asenteestaan työntekoon. Eikö olisi ihan kohtuullista ostaa kahvipaketti tai leipoa vaikka kakku ohjaajalle joka kuitenkin on nähnyt paljon vaivaa eduksesi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mä kävin juuri ennen joululoman alkamista edellisessä harjoittelupaikassa moikkaamassa työntekijöitä. (Harjoittelun vikasta päivästä kulunut siihen mennessä 2kk...) Sain siellä tosi lämpimän vastaanoton. Ohjaaja tuli halaamaan ja kaikki kyseli että miten on koulutusohjelmaopinnot alkaneet jne. ;) Tuli hyvä mieli. Pari asiakasta pääsin siinä myöskin näkemään ja heille hyvää joulua toivottamaan. Toinen oli pettynyt kun kuuli etten ookaan töissä vaan pelkästään käymässä. 8) Muutenkin oli ihan eri tunnelma olla siellä, kun pysty kaikkien kanssa juttelemaan ihan "vapaasti" ilman että piti koko ajan miettiä sanomisiaan. (mulla on sellainen pelko, et sanon jotain tyhmää, vaik en sanoiskaan...) Mutta hyvä että menin käymään, pyydettiin käymään toistekin. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä kyllä yleensä myös olen vienyt jotain pullaa/kakkua/keksejä ja ehkä jotain suolaistakin. Ja aina kortti, jossa kiitän hyvästä ohjauksesta ja mukavasta ilmapiiristä (sillon kun se on ollut hyvä!) ja toivotan hyvää jatkoa ym.. Kyllä se mun mielestä on reilua kiittää ja kumartaa, halauksiakin olen saanut monesta paikasta. Hienoa että ohjaajat kuitenkin jaksavat neuvoa ja ohjata! :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hämeenlinna on aika konservatiivinen paikka ja siellä voi joutua kanttiiniin kahvitunnille.  ;D

Toivottavasti ovat alkaneet sielläkin jo arvostaa tulevia työkavereitaan enemmän...

Enemmän tota syrjintää kyllä koki sairaalan osastoilla kuin terveyskeskuksessa.

Entinen avopuoliso opiskeli Hämeenlinnassa ja ainoa kerta jolloin pääsi osastolla kahvihuoneeseen oli kun vei viimeisenä päivänä täytekakun - silloinkin sai istua sen hetken että söi palan kakkua ja sen jälkeen jahdattiin ulos. Tämä oli vuosituhannen vaihteen jälkeen.

Itse tuli opiskelijana vietyä aina jotakin, mikäli olin vuodeosastolla. Yhdeltä polilta vein ohjaajani syömään, tosin vain talon ruokalaan, mutta syömään kuitenkin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen vienyt yleensä jotain pientä ja hyvää ohjaajaa muistan aina. Eräästä huonommasta paikasta kun lähdin, hyvä kun edes moi sanottiin  :) Monissa paikoissa kiitelty, jopa kortein ja lahjuksin opiskelijaa.

Kahvihuoneista...Yhdessä paikassa mulle sanottiin että menetkö muualle syömään, että tämä paikka on hoitajille. Istuin sitten päiväsalissa tai käytävällä syömässä. Se oli kyllä mielestäni erikoista! Yleensä niin opiskelijat, hoitajat, sairaala-apulaiset ja lääkäritkin mahtuvat samaan pöytään. (En tarkoita kahvipöydän suuruutta tällä  :D) 

Joskus sijaisiin tunnutaan suhtautuvat aika nihkeästi ja sen huomaa myös kahvipöydissä... Kurjinta on kun keskustelussa sinut ignoorataan täysin  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus sijaisiin tunnutaan suhtautuvat aika nihkeästi ja sen huomaa myös kahvipöydissä... Kurjinta on kun keskustelussa sinut ignoorataan täysin  ;D

tuollaisiin paikkoihin kun seuraavan kerran soitetaan sijaistamaan, puhelu ignoorataan täysin 8)

Nykypäivänä kun on varaa valita.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus sijaisiin tunnutaan suhtautuvat aika nihkeästi ja sen huomaa myös kahvipöydissä... Kurjinta on kun keskustelussa sinut ignoorataan täysin  ;D

tuollaisiin paikkoihin kun seuraavan kerran soitetaan sijaistamaan, puhelu ignoorataan täysin 8)

Nykypäivänä kun on varaa valita.

Totta!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahvihuoneista...Yhdessä paikassa mulle sanottiin että menetkö muualle syömään, että tämä paikka on hoitajille. Istuin sitten päiväsalissa tai käytävällä syömässä. Se oli kyllä mielestäni erikoista!

Vielä 80-luvulla KAIKISSA harjoittelupaikoissa tuo oli ihan normaali käytäntö! ...ja tiedän, että monissa paikoissa vieläkin.

Hmmm.... Yhdellä os:lla kuitenkin oli työntekijöiden vaikeuksia työnsä lomassa, siis silloin kun kerkisi, päästä pöydän ääreen syömään tai ylipäätään löytää mitään istuinta, kun opiskelijat syötyäänkin jatkoivat vielä keskinäistä "palaveeraamistaan" (ei mitään harjoitteluun liittyvää).  

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajat ehtii kyllä siellä pöydässä istuskella sittenkin kun opiskelija on poistunut talosta. Tekee ihan hyvää niille joskus joutua seisoskelemaan. Toivottavasti tuntevat olonsa ulkopuolisiksi edes sen hetken.

nimim. "En ole katkera, mutta kuitenkin..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajat ehtii kyllä siellä pöydässä istuskella sittenkin kun opiskelija on poistunut talosta. Tekee ihan hyvää niille joskus joutua seisoskelemaan. Toivottavasti tuntevat olonsa ulkopuolisiksi edes sen hetken.

Muista tuo asenne myös kahdenkymmenen vuoden päästä kun totaalinen kyllästyminen työhön, liikakilot ja suonikohjut vaivaavat.. 8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mutta silloinhan se on taas ihan eri asia...  8)

Mut ihan rehellisesti sanottuna, toivon että mulla ei koskaan nouse niin paljon pissi päähän, että alan halveksia opiskelijaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mutta silloinhan se on taas ihan eri asia...  8)

Mut ihan rehellisesti sanottuna, toivon että mulla ei koskaan nouse niin paljon pissi päähän, että alan halveksia opiskelijaa.

Eipä tuo välttämättä ole pissi mikä ahistaapi, vaan oikeasti väsymys. Jos osastolla on jatkuvasti 6-20 opiskelijaa, voit kuvitella miten kuormittavaa se saattaa hoitajille olla... Eikä se kohtelukaan mitään halveksuntaa ole, vaan joskus saattaa se ohjaajarukkakin toivoa hetken hiljaisuutta ja ruokarauhan - uskotko?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toivottavasti sitten ei monessa paikassa ole, mutta esim. tääläpäin tk:ssa tuo käytäntö on ollut jo silloin kun äitini opiskeli ( 25 vuotta sitten) ja edelleen on....

Kerros ny sitte missäpäin aiot sen harjoittelun käydä...

Hämeenlinnan tk on kyseessä...

Hämeenlinna on aika konservatiivinen paikka ja siellä voi joutua kanttiiniin kahvitunnille.  8)

Toivottavasti ovat alkaneet sielläkin jo arvostaa tulevia työkavereitaan enemmän...

Enemmän tota syrjintää kyllä koki sairaalan osastoilla kuin terveyskeskuksessa.

joo aikoinaan opiskeluaikana meidät laitettiin pieneen potilaskeittiöön juomaan omat kahvit tk:ssa. k-hks:ssa sit riippu osastosta.....

nykyään meillä ainakin opiskelijat saa istua muun henkilökunnan kanssa kahvihuoneessa

Perse on aina takana!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajat ehtii kyllä siellä pöydässä istuskella sittenkin kun opiskelija on poistunut talosta. Tekee ihan hyvää niille joskus joutua seisoskelemaan.

Mut ihan rehellisesti sanottuna, toivon että mulla ei koskaan nouse niin paljon pissi päähän, että alan halveksia opiskelijaa.

Eipä tuo välttämättä ole pissi mikä ahistaapi, vaan oikeasti väsymys. Jos osastolla on jatkuvasti 6-20 opiskelijaa, voit kuvitella miten kuormittavaa se saattaa hoitajille olla... Eikä se kohtelukaan mitään halveksuntaa ole, vaan joskus saattaa se ohjaajarukkakin toivoa hetken hiljaisuutta ja ruokarauhan - uskotko?

Niin, ei ne hoitajat istu sitten, kun opiskelijat ovat lähteneet, koska tänä päivänä lähes poikkeuksetta os:lla on AINA opiskelijoita; kun yhdet lähtee, niin toiset tulee (tätä ei oikeasti kaikki opiskelijat tiedosta..).

Eiköhän se ruokarauha kuulu kaikille. Koska ohjaaja, ei opiskelija, kuitenkin vastaa siitä potilashoidosta, niin kyllä opiskelijana antaisin tilaa ohjaajallekin syödä pöydän ääressä eväänsä silloin, kun hän kerkiää potilashoidolta.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...