Jump to content
MAINOS

hurjana odotuttaa..


Vieras: titza

Recommended Posts

keväällä valmistuminen edessä, mutta sitä ennen perustason saku-harjottelu.kertokaas, saako opiskelijana edes tehdä muutakin kuin pitää potilasta kädestä kiinni ja lohduttaa?  8) vai onko se ihan opiskelijasta ja sen taidoista kiinni..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

eiköhän siihen vaikuta aina paikka ja opiskelijan oma asenne...kaikkee ei aina tyrkytetä, "ei kysyvä tieltä eksy.." 8) en oo kyllä kuullu et kukaan ois kuitenkaan vain kädestä puristellu... :)

--->mitä siinäki sit arvioitas (opiskelijan puristusvoimaa? perusilmettä?)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että riippunee niin sinusta itsestäsi kuin ohjaajastakin. Henkilökohtaisesti minulle ainakin osui hyvä ohjaaja eräässä pääkaupunkiseudun yksityisessä ja sain tehdä varsin paljon kaikkea itse.

Opiskelijoita on monenlaisia. Paras mahdollinen ei tietenkään ole "mä haluun vaan kanyloida" -opiskelija, muttei myöskään "en mä tiedä mitään, osaa mitään, mut ei mua kiinnostakaan" -opiskelija. Kysellä kannattaa ja pitääkin, koska se on ainoa tapa, jolla oikeasti oppii käytännön hommat. Kanylointia tietenkin pitää kyllä harjoitella, mutta ensihoito on paljon muutakin kuin pelkkien temppujen tekemistä. Temput ovat joissakin tilanteissa varsin tärkeitä potilaan selviytymisen kannalta, mutta toisaalta ensihoidossa on erityisen tärkeää oppia se yleinen silmä (siitä saa vähän käsitystä harjoittelussa ja sitten töissä ollessaan sen oppii kunnolla), jolla potilasta arvioidaan.

Itse ainakin selvisin lanssiharjoittelusta olemalla aktiivinen ja kiinnostunut - sillä oppi paljon ja sai tehdäkin. Onhan se aina tietenkin ohjaajastakin kiinni, mutta opiskelijan on hyvä muistaa, että jos ohjaaja ei ohjaa (näitäkin on kuultu), niin omaan opettajaan yhteyttä ja ohjaajan/harjoittelupaikan vaihto.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon se on paikasta kiinni! Mutta perustason saku aivan loistava paikka treenata perusjuttuja kuten RR, syke ym. mittauksia. Nekään kun ei aina ole helppoja.

Ja vaikeimmat tapauksethan on yleensä perinteiset mummu-kyydit = YT-lasku. Niiden selvittely paljon hankalampaa kuin kanylointi, elvytys ym. kikkailut.  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä mulle passaa rr:n mittaukset ja perus kopeloinnit, kuten myös pistämiset ja defit,kuhan vaan jotain saa tehdä.mutta niinkai se menee et ohjaajasta ja paikasta kai se kaikki kiinni on ja jos itse ei ole mikään onneton tumpula vaan osaa olla oma-aloitteinen. halua oppia on ainakin aikamoinen!

saakohan muuten tai oikeastaan, onkohan se hyväksyttävää, jos opiskelija työajalla,jos ei siis keikkaa pukkaa päälle tai ole muuta tärkeätä tekemistä, niin käydä kuntosalilla?uimassa?jos sellaset mukavuudet on laitoksella.kun haluais kuntoakin pitää yllä.. huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä oli kans punttivehkeet,mutta eipä viittinyt vapaapäivänään asemalle mennä,työaikana ei näet kerennyt ja päivän päätyttyä ei jaksanut. 8)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

saakohan muuten tai oikeastaan, onkohan se hyväksyttävää, jos opiskelija työajalla,jos ei siis keikkaa pukkaa päälle tai ole muuta tärkeätä tekemistä, niin käydä kuntosalilla?uimassa?jos sellaset mukavuudet on laitoksella.kun haluais kuntoakin pitää yllä.. huh.gif

Kun olin harjoittelemassa stadissa 1996 se oli enemmän kuin hyväksyttävää, mutta siihen oli muut syyt 8) ja se oli siis tuolloin...

Ei siellä tarvi koko ajan olla "ylikiinnostunut" oman alan asioista, vaan näyttää että on muutakin elämää kuin tabis :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

saakohan muuten tai oikeastaan, onkohan se hyväksyttävää, jos opiskelija työajalla,jos ei siis keikkaa pukkaa päälle tai ole muuta tärkeätä tekemistä, niin käydä kuntosalilla?uimassa?jos sellaset mukavuudet on laitoksella.kun haluais kuntoakin pitää yllä.. huh.gif

Kun olin harjoittelemassa stadissa 1996 se oli enemmän kuin hyväksyttävää, mutta siihen oli muut syyt 8) ja se oli siis tuolloin...

Ei siellä tarvi koko ajan olla "ylikiinnostunut" oman alan asioista, vaan näyttää että on muutakin elämää kuin tabis :)

aijuu laitoksella ehkä voi luppoaikaa ollakin.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aijuu laitoksella ehkä voi luppoaikaa ollakin.

Joo, privaatissa(olin myöskin siellä harj.) edellisenä vuonna ei meinannut keretä edes syömään ja varmaankin tiedät mikä firma 8)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olin opiskeluaikana yksityisessä SAKUssa (hoitoyksikkö), maalla ja hyvä harjoittelupaikka oli!

Tämä varsinainen ohjaajahan ei ihan aina silloin päivystäny kun itse olin "töissä" mut silloin muut hoitajat ohjas.

Paljon on omasta aktiivisuudesta kiinni mitä pääsee tekemään. Mutta tottakai myös siitä mihin menee harjoitteluun ja kuinka opiskelija otetaan vastaan. Itselläni oli etuna se, että tunsin SAKUn työntekijät jo ennestään, auto ja kylä tuttu. Kuten myös TK missä päivystettiin ja oltiin arkisin töissä 9-16.

Temputhan ei tärkein juttu harjoittelussa ole, vaikka moni opiskelija varmaan just sitä odottaakin. Vaikka toki nekin tärkeitä joissain tilanteissa on! Siinäkin on jo harjoittelujaksolle haastetta kun tapaa erilaisia potilaita ja yrität olla milloin mitäkin --> välillä poliisi, hoitaja ja diplomaatti...  8)

Ja kyllä ainakin siellä missä mä olin, tein kaikkia omia juttuja jos ei ollut keikkaa. Kuten olin kavereilla, kävin lenkillä, neuloin villasukkia päivystyskämpällä...  8) Se aika kannattaa relata kun on vapaa-aikaa! Odottihan sitä itsekin innoissaan SAKU-harjoittelua, mut heti kolme ekaa vuorokautta meni 8h unilla niin heti kyllä oppi myös relaamaankin!  :)

Onnea sulle harjoitteluun!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...