Jump to content
MAINOS

Vanhusten hoitotyön harjoittelu - Helsingissä


petraa

Recommended Posts

Tarvitsisin tietoja Helsingin suunnalla olevista vanhustenkodeista/palvelukeskuksista,tms.! Meillä alkaa tammikuun lopulla vanhusten hoitotyön harjoittelu ja tarvitsisin harjoittelupaikan; ja nimenomaan Helsingistä (mieluiten!). Harjoittelupaikka pitäisi järjestää itse, mutta itselläni ei ole kauheasti tietoa Helsingin seudun tällaisista yksiköistä tai mahdollisuuksista yleensäkään. Nyt tarvitsisin hieman teidän apua, jotka tiedätte Helsingin tilanteesta tällä saralla.

Tämä voi vaikuttaa siltä, että odotan tänne suoria vastauksia tai yhteystietoja, mutta apua kuitenkin kaipaisin, että kuinka lähtisin selvittämään ja ratkaisemaan tätä ongelmaa..

:-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

ilmeisesti ette käytä ah niin ihanaa Jobsteppiä?

Siinä tapauksessa varmaan kannattaisi aloittaa esim Helsingin omilta sivuilta,sieltä muistelisin löytyvän linkkejä näihin paikkoihin kun olen sitä kautta töihinkin löytänyt.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei käytetä Jobsteppiä!

En siis osaa käyttää ja noin yleensä meille hommataan harjoittelupaikat koulun puolesta jokaiselle..Paitsi siis niille, jotka olisivat halukkaita suorittamaan harjoittelun jotenkin muuten/muussa paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei käytetä Jobsteppiä!

En siis osaa käyttää ja noin yleensä meille hommataan harjoittelupaikat koulun puolesta jokaiselle..Paitsi siis niille, jotka olisivat halukkaita suorittamaan harjoittelun jotenkin muuten/muussa paikassa.

Kaupungin paikkoja on mmuutenkin aika nihkeesti jobstepissä, eivät ole siirtyneet käyttämään sitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ainakin Helsingin yhdistetty vanhus-ja sairaanhoitosäätiö (vai mikäs se virallinen nimi nyt onkaan) ,johon kuuluu Kannelkoti,Mariankoti,Pakilakoti ja Antinkoti.Luulisi noista löytyvän harjoittelupaikkaa.. Sitten on myös omakotisäätiö,jolla taitaa olla useampia pisteitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

pakilan vanhainkoti on nykyään pakilakoti. siellä on viisi osastoa, olen itse ollut 4 ja 5osaston jokaisessa pienkodissa ja viihdyin hyvin. suosittelen lämpimästi hakemaan sieltä harjoittelu paikkaa. Olin paikassa ensin työharjoittelussa, jonka jälkeen sitten tein opiskelun ohella sinne keikkaa...ja sitten sain määräaikaisen paikan...

Toinen paikka on kustaankartano...siellä on myös todella mukavia osastoja...

hae vaikka googlesta tarkempaa tietos ja puh.nrot niin saat yhteyttä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakilan vanhainkotia tai Helander kotia en voi itse suositella kovinkaan lämpimästi.

??Perusteletko vähän?

Kyllä. Aikaa on noin kolme vuotta. Pakilassa talossa oli silloin ainakin noin 15 opiskelijaa ja opiskelijoilla teetettiin työtä todella paljon, koska palkattua henkilökuntaa ei ollut/saatu tai jotakin. Siellä jos ei tiennyt oikeuksia, niin opiskelijaa pidettiin tuplavuoroissakin joillain osastoilla palkatta tietysti. Helander kodissa taas ainakin yksi osasto myös teetätti työtä opiskelijalla. Koulu joutui mm. puuttumaan aika rankasti siihen, että lähihoitaja opiskelijaa pidettiin myös siivoojana vaikka tarkoitus oli tehdä virike -ja hoitotoimenpitetä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä tarkoittaa "teetätti työtä"?

Minulla yksi tavoitteista muutamassa harjoittelussa on ollut se, että jakson loppuessa kykenen (ei siis että välttämättä että heti siihen pystyessäni alan juosta hullun lailla tehdäkseni samaa duunia ilmaiseksi) työskentelemään ko yksikössä tasavertaisena työntekijänä ja tiedän mitä hoitajan tehtäviin siellä kuuluu ja osaan hoitaa ne (jos sattuu tulemaan jossain vaiheessa sinne takaisin palkalliseksi).

Tykkään tehdä itsenäisesti töitä ja aika äkkiä olen alkanut tekemäänkin ja kaipa se siinä vaiheessa sitten on työntekoa kun kukaan ei enää selän takana seiso ja ohjaa ja neuvo. Minusta se on ollut paras tapa oppia ihan sitä todellisuutta siellä (alkuun olen tietysti kulkenut työntekijän kanssa ja  hän on katsonut että hommat sujuu). Kyllä siinä on jaeltu ruokia ja laitettu pesukoneita ja viety roskia jne siinä missä kaikki muutkin ko paikassa.

En tiedä mutta minulle ei ainakaan sopisi taas sellainen tyyli että pitäisi olla aukottomassa symbioosissa ohjaajan kanssa ja jonkun pitää koko ajan kädestä kiinni :) alkuun se on ihan kivaa, mutta kaikkein kivointa on minusta kun pääsee kiinni paikan rutiineihin ja saa itsekseen mennä ja tehdä (tietsti kysyn jos en tiedä+kaikkeen uuteen mahdolliseen toimintaan tartun kuin kettu kanaan...)

No joo, enpä tosin tiennyt mitä töiden teettämisellä tarkoitettiin, tämä oli vaan tällasta ajatuksen virtaa ;)

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep tottakai työtä on mukava tehdä niin kuin muutkin siellä työpaikalla  ;) Mutta ei se minusta ole kellekään kivaa siinä vaiheessa, kun työntekijät tulevat hoitoalan opiskelijalle laittamaan ne hanttihommat. Eli käytännössä kun opiskelija on talossa, niin hän on roskakuski, siivooja ja ns. likaisen työntekijä eikä muut tee sellaisia ollenkaan. Ja jos jollain kakat housussa, niin opiskelija kyllä siivoaa ja muut istuu kahvilla. Siis tällaista hyväkskäyttöä tarkoitan. Mä en itse opiskelijasta tee mun orjaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jeps, jos se on tosiaan päätehtävä olla se siivooja, niin ei sellainen peli vetele. Ja se, että otetaan osaksi työyhteisöä pitäisi myös muistaa.

Ja opiskelijoiden pitäisi olla rohkeampia sanomaan epäkohdista esim ohjaavalle opelle, meillä asioihin kyllä sitten puututaan, ja esim yhdestä osastosta ohjaava ope oli sanonut jo opiskelijan varatessa paikkaa, että kuule, älä mene sinne, kun siellä aina opiskelijaa simputetaan...

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...