Jump to content
MAINOS

HUS Leikkausosastot työpaikkana?


Pernasoppa

Recommended Posts

Niin?

Sen firman sivut on kyllä samanlainen sekameteli kuin muidenkin sairaanhoitopiirien, eli sieltä on turha syvällistä informaatiota hakea. Selviää lähinnä että missä firman sairaaloissa leikataan ja että mitä erikoisaloja missäkin on. Mut mut, onks niissä jotain sellasta pinnan alaista? Eli millaista työporukkaa, saako siellä syödä, pääseekö koulutuksiin, onko kivaa vai kurjaa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Leikkurista ei ole muuta kokemusta kuin ne, mitä on vastaan tullut kun olen sinne potilaita kärrännyt. Oma mielikuva on se, että siellä on asiat pahasti sekaisin. Jatkuvaa v***uilua ja kuittailua saa kuulla joka asiasta. Mikään ei ole hyvin kun sinne potilaan vie, aina löytyy jostain sanomista, yleensä täysin turhasta.

Husin intranetissä on kaikkien toimialojen työtyytyväisyys (tspj) kyselyt nähtävissä ja leikkurissa on kirurgian toimialan suurin työpaikkakiusaamisprosentti. Kaipa se jotain kertoo...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: HoitajaTyttö

Husin intranetissä on kaikkien toimialojen työtyytyväisyys (tspj) kyselyt nähtävissä.

Mistäs päin tuollaisen löytää? Vai näkyykö se pelkästään huslaisille (intranet) ;D...

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Husin intranetissä on kaikkien toimialojen työtyytyväisyys (tspj) kyselyt nähtävissä."

Mistäs päin tuollaisen löytää?

Mä katson sen tänään kun menen töihin. Jostain todella hankalasta paikasta ne oli luettavissa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistäs päin tuollaisen löytää?

No nytpä en sitten enää niitä työolobarometrin vastauksia mistään löytänytkään. Olivat hävinneet tuntemattomaan paikkaan.

Mutta jos ne jostain löydän, niin ilmoittelen kyllä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Nooh, tammikuussa asiat konkretisoituu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimittuani lääkintävaksina HUS:issa kahden leikkurin puolella voin kertoa, että jos on sairaanhoitaja, pääsee hieman helpommalla ja vähemmällä vittuilulla/aliarvioinnilla, mutta silloinkaan ei siltä täysin säästy.

Seuraava tapahtui ortopedian puolella:

Iltavuoro, kiireinen sellainen ja koska iltavuoroon kuuluu vain yksi lääkintävahtimestari, tekemistä riitti ihan helvetisti. Joskus klo 19 aikoihin pääsin sitten ensimmäistä kertaa sen verran irti saleista, että ehdin edes harkita syömistä ja istahdin alas kahvihuoneeseen - virhe, olisi pitänyt mennä muualle syömään. Juuri kun olen saanut ruuan eteeni, yhden salin passari tulee luokseni ja toteaa, että salissa tarvittaisiin kohta käsikipsiä. Vien kipsikärryn induktioon ja ilmoitan passarille, että siellä on ja että menen nyt jatkamaan ateriointia - käsikirurgit useimmiten kipsaavat itse. "Mitä, etkö sä jääkään kipsaamaan? Voisit säkin tehdä välillä vähän jotakin."

Täytyy myöntää, että jos kyseessä ei olisi ollut naispuolinen kolleega, olisin todennäköisesti vetänyt päin näköä. Oli se aika anteeksipyytelevän näköinen, kun latelin sille muutaman valitun sanan siitä, etten ollut todellakaan pitänyt yhtään taukoa koko helvetin vuoron aikana.

Toinen hyvä esimerkki toisesta leikkurista, tosin vain kolleegalta kuultuna (heti sen jälkeen kun homma oli k.o. kolleegalle tapahtunut):

Ihan älytön kiire aamuvuorossa kun kaikki salit käytössä ja jokainen kaipailee lääkintävahtimestaria jotakuinkin samaan aikaan. Kolleega menee yhteen saliin noin 5 minuuttia sen jälkeen kun sali on kuuluttanut lääkintävaksia, jolloin hän saa halveksuvan tuhahduksen passarilta: "No ei me nyt sua enää täällä tarvita...tai no, tule nyt sitten, pistä vaikka toi radio päälle."

Tarvitseeko minun sanoa enää enempää?

Niin ja siitä työtyytyväisyysbarometristä voin sanoa sen verran, että vastausprosentti ei ollut kovinkaan suuri, mutta kun muualla kirurgian toimialalla oli esim. VF:n mainitsema työpaikkakiusaamista mitannut arvo noin 6%, Meikun leikkurin kohdalla se oli 13%.

Juu, ja jos joku entinen työtoveri tunnistaa minut tästä, niin ihan vapaasti vain. En aio enää työskennellä HUS:in palveluksessa muutenkaan. Oli siellä toki mukavaakin porukkaa, mutta ihmisen psykologiaa tuntien, helpoimmin mieleen muistuvat ikävät asiat.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin?

Sen firman sivut on kyllä samanlainen sekameteli kuin muidenkin sairaanhoitopiirien, eli sieltä on turha syvällistä informaatiota hakea. Selviää lähinnä että missä firman sairaaloissa leikataan ja että mitä erikoisaloja missäkin on. Mut mut, onks niissä jotain sellasta pinnan alaista? Eli millaista työporukkaa, saako siellä syödä, pääseekö koulutuksiin, onko kivaa vai kurjaa?

Leikkaustoimintaa HUS:illa suorittavat:

- Meilahti: Sisätaudit (Kardiologia, endokrinologia, gastrokirurgia, verisuonikirurgia)

- Töölö: Ortopedia ja traumatologia, neurokirurgia, plastiíkkakirurgia

- Peijas: Sisätaudit ja "kevyt" ortopedia (ainakin tietääkseni)

- Jorvi: Sisätaudit ja "kevyt" ortopedia (ks.ed.)

- Kirurginen sairaala: Ortopedia

- Hyvinkää: Sisätaudit ja ortopedia

- Lasten ja nuorten sairaala: Sisätaudit ja ortopedia

- Korva-, nenä- ja kurkkutaudit: omat erikoisalansa

- Silmäklinikka: oma erikoisala

- Naistenklinikka: Gynekologia

Käytännössä kaikki transplantaatiotoiminta suoritetaan Meikussa ja yleensä potilaat, joilla on traumaperäisiä vammoja hoidetaan Töölössä ainakin alkuun (paitsi joissakin harvoissa tapauksissa potilaat tuodaan Meilahteen). Kirurgeja kuljetetaan talojen välillä tarvittaessa, jotta saadaan kaikki vaadittava potilaan luo.

Koulutuksiin pääsee kokemukseni mukaan kohtalaisen hyvin, tosin tuntuu välillä kyseisellä kuntayhtymällä olevan taipumusta hukata papereita (kuten kuitteja työntekijän itse maksamista koulutuksista, jotka HUS maksaa sitten takaisin työntekijälle - kannattaa siis maksattaa koko homma suoraan HUS:illa, jos vain suinkin mahdollista).

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käytännössä kaikki transplantaatiotoiminta suoritetaan Meikussa

Mun tietääkseni lastenklinikalla operoidaan lasten transplantaatiot, ja vanhalla kirralla on aikuisten munuais, ja maksasiirrot.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

t, ja vanhalla kirralla on aikuisten munuais, ja maksasiirrot.

Jotka siirtyvät nekin Meikkuun tässä kohta joskus.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, no kaikkea en minäkään tiedä. Kahdessa leikkurissa olen tosiaan kyseisellä puljulla ollut enkä ajatellut enää tulevaisuudessa kyseiseen putiikkiin jalallani astua, ellei ole aivan pakko. Sen verran paha maku jäi sieltä suuhun.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

- Peijas: Sisätaudit ja "kevyt" ortopedia (ainakin tietääkseni)

Peijaksessa leikkurin puolella leikataan urologiaa, rekonstruktiivista plastiikkakirurgiaa, gastroa, verisuonia, käsikirurgiaa, ja ortopediaa. En tiedä mikä teidän mittapuussa on kevyttä, mutta minusta endoprotetiikka ja revisioprotetiikka kudoskielekkeineen (plastikot ja ortopedit tekee paljon yhteistyötä) ei ihan kevyimmästä päästä ole. Nyt kun puhutaan noista organisaatiomuutoksista ja erikoisaloista niin Peijaksesta nimenomaan tulisi Töölön ohella raskaan ortopedian keskus.

Päikissä on kaihileikkauksia ja em. aloilta asa ykkösen päiki- ja lyhkipotilaita, jälkimmäsiä kaiketi enenemässä määrin. Leikkurin puolella ei asa 1:stä nähdä, kakkosiakin vaan jononpurkupäivinä :o

Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun puhutaan noista organisaatiomuutoksista ja erikoisaloista niin Peijaksesta nimenomaan tulisi Töölön ohella raskaan ortopedian keskus.

Eli Vanhalta kirralta häviäis kaikki leikkaustoiminta? Noh ei silti, kyllä sieltä on lähtenyt väkeä pois viimeaikoina aika lailla. Kuun alussa aloitti 8 uutta sijaista....

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

tohon VF:n kokemuksiin leikkuriin viemisestä (meikku)...

aikasemmin se oli kyl todella sitruunan puremista se leikkuriin vienti, aina löytyi jostain vittuilemista. mutta ilokseni olen todennut että sekä tehon että l-salin suhteen yhteistyö on parantunu ihan helvetisti nyt viimesen vuoden aikana, hemmetin hyvin tullaan juttuun.

niinkun kollegiaalisuuteen kuuluukin  :o

toki ainahan "it takes two to tango"  :o jari sillanpään sanoin, mutta välillä sillon ennen tuntu et ikinä ei voi olla tarpeeks hyvin pt valmisteltu saliin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Tänne on viimeksi kirjoitettu kyl melko kauan aikaa sitten. Kaikki mitä on kirjoitettu on aika negatiivispainoitteista.  ;D

Itse olen menossa töihin HUS:n leikkuriin olosuhteiden pakosta (enkä tiedä Helsingissä oikein muutakaan firmaa vielä..). Mietin, onko nämä asiat vieläkin noin huonosti siellä. Kiva tälläinen vihersormi (valmistun nyt keväällä) tulee sinne söhläämään...varmaan poraan koko kesän. cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänne on viimeksi kirjoitettu kyl melko kauan aikaa sitten. Kaikki mitä on kirjoitettu on aika negatiivispainoitteista.  ;D

Itse olen menossa töihin HUS:n leikkuriin olosuhteiden pakosta (enkä tiedä Helsingissä oikein muutakaan firmaa vielä..). Mietin, onko nämä asiat vieläkin noin huonosti siellä. Kiva tälläinen vihersormi (valmistun nyt keväällä) tulee sinne söhläämään...varmaan poraan koko kesän. cry.png

Nykyisessä työvoimatilanteessa kaikki uudet tulijat otetaan varmasti ilolla vastaan. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. Nöyryyttä ja reippautta vaan sopivassa suhteessa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse viel opiskelen ja olin harjoittelee naistenklinikan leikkurissa. työporukka on mainio ja opiskelija myönteinen, en ainakaan itse huomannut ihmeempiä ongelmia. Itse sain hyvän harjoittelujakson ja kaikki hoitajat ohjasivat ja neuvoivat.

Nyt menenki kesällä sinne töihin sairaanhoitajan sijaisuutta tekemään instrumenttihoitajaksi.

Ens syksynä olisi tavoitteena päästä Meilahden anestesiaosastolle, katotaan kuinka äijän käy :)

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Suunnitelmissa olis siirtyä HUSsin piiriin lähitulevaisuudessa ja kiinnostais tietää minkälainen työtilanne on Meikussa tällä hetkellä. Anestesiahoitajan töitä ois tarkotus ettiä. Minkälainen toi paikka noin niinku yleisesti on? Saa laittaa myös privaa. Anyone?

Työ on nälän aiheuttamaa pakkoliikettä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meikkua olen minäkin katsellut "sillä silmällä". leikkaus-anestesiahoitajan töitä olen tehnyt  noin viisi vuotta. Lähdin työpaikastani

huonon työilmapiirin vuoksi. Työskentelen tällä hetkellä töissä akuuttihoidossa, mukavaa työtä sekin, mutta perioperatiivisia taitoja olisi kiva ylläpitää.

Huono työilmapiiri tuntuu olevan aika yleistä leikkausosastoilla ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

^Voi miksi?  huh.gif

Toivottavasti ei ole jokapaikassa pääkaupunkiseudulla.

keskisessä suomessa en tykänny keskussairaalan leikkurin ilmapiiristä opiskelijana, mutta pienemmässä yksikössä viihdyin loistavasti!

Nyt on tarkoituksena hakeutua leikkuripuolelle työhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä kirjoittaessa Meikussa on juuri tullut 7 uutta anehoitsua, joten on perehdytysruuhkaa. Kannattaa kysellä tehojen kautta väylää tai sitten odottaa pari kuukautta. Sen jälkeen tilanne on taas varmaankin ihan toinen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Tänään oli hesari:n mielipide sivuilla " Leikkaussalissa tarvitaan sitoutuneisuutta" kirjoitus. Kirjoituksessa käsiteltiin vuokratyövoimaa leikkurissa, joka oli minusta ihan asiaa. Kirjoittajina oli; Tuija, Sinikka ja Arja.

Jos joku saa laitettua tänne, niin olis ihan hyvä.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...