Jump to content
MAINOS

Keikkailusta kenkää???


Miirma

Recommended Posts

Korviini kantautui hurja huhu, jonka mukaan eräs yksityispuolella vakituisessa työsuhteessa oleva satunnainen keikkalainen sai kenkää vakituisesta paikastaan keikkailtuaan toisessa yksityispuolen lafkassa.  :-

Irtisanominen oli ihan perusteltua, koska työntekijän velvollisuuksissa (tehy) sanotaan : "työntekijä ei saa tehdä toiselle työnantajalle sellaista työtä tai harjoittaa toimintaa, joka vahingoittaa työnantajaa tai on hyvän tavan vastaista tai kilpailevaa toimintaa."

Mitenkäs muiden työnantajat suhtautuvat vakituisiin työntekijöihin, jotka keikkailee vapaa päivinään?

"Onx pakko jos ei taho ???"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: u-päivä

Eikös ne lekuritkin pidä omia praktiikoita ja röyhkeimmät vielä virka-ajalla? Henk.kohtaisesti ei jaksa edes kiinnostaa mitä mieltä työnantaja on siitä, mitä ak.t tekee "vapaa-aikanaan". Töitäkö vai muuta? Meillä tehdään sivutoimi-ilmoitus työnantajalle. Ilmoitusvelvollisuudessa on kaiketi se "henki", että jos viraapeli hommat alkaa näkymään päätoimen hoitamisessa mahdollisesti tason laskuna niin työnantajalla on tietoa siitä, mistä langasta se alkaa nyhtämään. Jos ed.mainittua suoritustason laskua ei ole niin sehän olisi silkkaa pottuilua ja asettamista eriarvoiseen asemaan sairaalan muun henkilöstön kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös ne lekuritkin pidä omia praktiikoita ja röyhkeimmät vielä virka-ajalla?

Niillä on sivutoimilupa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Eikös ne lekuritkin pidä omia praktiikoita ja röyhkeimmät vielä virka-ajalla?

Niillä on sivutoimilupa?

Jepjep...eiks ne sen luvan tarvitse just siihen, että ne usein harjoittaa vielä kaiken lisäksi kilpailevaa toimintaa päätyön kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

yksityispuolella vakituisessa työsuhteessa oleva satunnainen keikkalainen sai kenkää vakituisesta paikastaan keikkailtuaan toisessa yksityispuolen lafkassa.  :-

Irtisanominen oli ihan perusteltua, koska työntekijän velvollisuuksissa (tehy) sanotaan : "työntekijä ei saa tehdä toiselle työnantajalle sellaista työtä tai harjoittaa toimintaa, joka vahingoittaa työnantajaa tai on hyvän tavan vastaista tai kilpailevaa toimintaa."

Mitenkäs muiden työnantajat suhtautuvat vakituisiin työntekijöihin, jotka keikkailee vapaa päivinään?

Keikkaa saa tehdä ainakin sairaanhoitajana niin paljon kuin viitsii ja jaksaa. Harvemmin sitä sairaanhoitajan työ vahingoittaa työantajaa millään tavalla. Lääkäreillä sivutoimen hoitaminen on vähän eri juttu tosiaan...

Teki mun yx sh-kollega aikoinaan keikkaa miestenlehtien palstoilla... Ei sekään kenkää virastaan saanut... eikä vielä sittenkään kun jäi kiinni MO:n pöllimisestä. Lähti itse omaehtoisesti vähäksi aikaa Ruåtsiin tullakseen takaisin, kun pölyt on laskeutuneet...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teki mun yx sh-kollega aikoinaan keikkaa miestenlehtien palstoilla... Ei sekään kenkää virastaan saanut... eikä vielä sittenkään kun jäi kiinni MO:n pöllimisestä. Lähti itse omaehtoisesti vähäksi aikaa Ruåtsiin tullakseen takaisin, kun pölyt on laskeutuneet...

Vai pöLLyt  ;)

Kuullostaa tosiaan aika kummalliselta tuo viestin aloittajan kertoma tapaus. Olen kyllä samaa kuullut, että sivutoimilupaa ei myönnetykään. (kiusaa?)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Teki mun yx sh-kollega aikoinaan keikkaa miestenlehtien palstoilla... Ei sekään kenkää virastaan saanut... eikä vielä sittenkään kun jäi kiinni MO:n pöllimisestä. Lähti itse omaehtoisesti vähäksi aikaa Ruåtsiin tullakseen takaisin, kun pölyt on laskeutuneet...

Vai pöLLyt  :nauraa:

Kuullostaa tosiaan aika kummalliselta tuo viestin aloittajan kertoma tapaus. Olen kyllä samaa kuullut, että sivutoimilupaa ei myönnetykään. (kiusaa?)

= rakenteellista väkivaltaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin no tässähän oli lähipäivinä maikkarilla juttua noista sairaanhoitopiirien johdossa olevien ihmisten kaksoisroolista.. Meidän oman shp:n johtaja on leikkaus oy:ssä hallituksessa (=kilpaileva firma) Tilasi elektronisen sairauskertomusjärjestelmän kehityksen poikansa firmasta ei ihan edulliseen hintaan, vaikka markkinoilla olisi ollut valmiita ja toimivia järjestelmiä... Kaikkea muutakin löytyy, kun vähän kaivelee. Eipä ole itseään mistään jäävännyt tai saanut kenkää.

Hoitsupuolella ei ole kyllä ongelmia ollut, vaikka silloin vielä keikkalaisena ollessa surffasin shp:n ja kaupungin osastoilla töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...