Jump to content
MAINOS

Työn vaativuuden arvioinnista


lemmy

Recommended Posts

Kylläpä oli taas mennyt midän shp:n hallinnossa puurot ja vellit sekaisin, kun olivat työnvaativuuden arvointikriteeristöä (balttiarallaa vuoden) sorvanneet. Kaikki perustelut ja kriteerit olivat henkilökohtaiseen lisään liittyviä, itse työn vaativuudesta ei puhuttu, esimerkkeinä mm. : "kokemus" "ammattitaitoinen" "pystyvä" "erityisosaamista omaava"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: u-päivä

Meillä aiheutti melkoista kuohuntaa kun pyydettiin tekemään TVA uudestaan ja käsittelyn jälkeen vain osalla sh:sta korotettiin palkkaa. Mielurit jäi kokonaan ilman. Sijaisille ei meillä TVA:n mukaista palkkaa myöskään makseta. Palautteena kerroin ylihoitajalle, että työnantajalta taktisesti hyvä liike hajoittaa työntekijöiden rivit. Ilman jääneet kitisevät kuin pikkulapset. Ymmärrettävää sinänsä, vaikka eivät TVA:n tekemisessä antaneet minkäänlaista panosta. Henkilöstökokouksessakin puhuin näiden ilman jääneiden puolesta, koska eivät itse saaneet suuta auki. Nykyinen palkkausjärjestelmä on tehty niin monimutkaiseksi ettei siitä Erkkikään saa selvää ja yhden ihmisen on vaikea taistella muuten kuin neuvottelemalla omasta palkastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä aiheutti melkoista kuohuntaa kun pyydettiin tekemään TVA uudestaan ja käsittelyn jälkeen vain osalla sh:sta korotettiin palkkaa. Mielurit jäi kokonaan ilman. Sijaisille ei meillä TVA:n mukaista palkkaa myöskään makseta. Palautteena kerroin ylihoitajalle, että työnantajalta taktisesti hyvä liike hajoittaa työntekijöiden rivit. Ilman jääneet kitisevät kuin pikkulapset. Ymmärrettävää sinänsä, vaikka eivät TVA:n tekemisessä antaneet minkäänlaista panosta. Henkilöstökokouksessakin puhuin näiden ilman jääneiden puolesta, koska eivät itse saaneet suuta auki. Nykyinen palkkausjärjestelmä on tehty niin monimutkaiseksi ettei siitä Erkkikään saa selvää ja yhden ihmisen on vaikea taistella muuten kuin neuvottelemalla omasta palkastaan.

Sitähän se tahtoo olla. En ymmärrä, kuinka periaatteeltaan yksinkertaisesta asiasta on saatu tehtyä niin pirun monimutkaista. Täälläkin oli yli vuoden projektityöryhmä aikoinaan valmistelemassa arviointikaavaketta, kun sai sen valmiiksi, päätettiin ottaa käyttöön ns. "Turunmalli" Nyt taasen on sitten joku työryhmä käynyt sekoittamassa pakan ja jälleen kukaan ei näytä tietävän TVA:n hlökohtaisen lisän eroa...  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä aiheutti melkoista kuohuntaa kun pyydettiin tekemään TVA uudestaan ja käsittelyn jälkeen vain osalla sh:sta korotettiin palkkaa.

Meillä tuli joku ylimääräinen palkkaerä, joka liitettiin henkilökohtaiseen palkanlisään. Sitä ei jaettu tasan kaikkien kesken, koska kuulemma sitten vaikutus olisi ollut niin pieni. Harvoille ja valituille jaettiin. Kriteerit ovat salaiset ja niin ovat saajatkin (esim. kuinka moni sai?). Vai olisko kriteereinä olleet kauemmin alalla olleet eli he, joilla jo muutenkin on kaikki mahdolliset lisät. Eihän se ole muilta pois, jos toiset saa...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos harvat ja valitut saa niin ei ole kyse työn vaativuudesta maksetusta lisästä. Sain työ vaativuuden perusteella lisää liksaa, mutta sen sai kaikki muutkin jotka samassa työpisteessä minun kanssani. LIsäksi yksi ihminen henkiläkohtaisen pienen nimellisen lisäyksen, mutta ei liity mitenkään työn vaativuuteen vaan työntekijän omaan työpanokseen.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain just työsopimuksen hussille. Peruspalkka oli juuri se mitä oli sovittu, eli yksikön lähtöpalkka ilman mitään ketkuiluja tai ylimääräisiä vähennyksiä. -5% vähennetään kun en ole vielä valmistunut, mutta se on normaalia. Ylihoitajasta ilmeisen paljon nämä kieroilut kiinni...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Onko jossakin käytössä tuo henkilökontaisen palkanlisän / osan arviointi? Toimiiko? Olen valtion hommissa, ja tekee tuloaan... Kukaan ei tiedä milloin tulee, mutta varmuudensi palkat on jo nyt muutettu euromääräisiksi, eli ikälisät eivät enää kerry....  Vituttaa ! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun mielestä se on ihan normaali käytäntö, että esim. töihin mentäessä yh:n kassa sopii palkkansa, mikä se tulee olemaan. Minulta ainakin kysyttiin ihan suoraan tyyliin summa ja käykö se. Ja kukaan ei estä kävelemästä pomon pakeille milloin vain jos on sitä mieltä että palkkaus vaatii tarkistamista. Liian helposti kuvitellaan, että palkka on sidoksissa taulukoihin niin tiukasti, ettei se siitä muuksi muutu vaikka mitä tekisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Isossa talossa se harvoin muuttuukaan. Meillä ainakin olen aina pitänyt puoleni palkkauksen suhteen, mutta se lisä mitä saat on usein aika naurettavan pientä.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...