Jump to content
MAINOS

Vetoomus hoitoalan parempien palkkojen puolesta


Firefox

Recommended Posts

Viime päivinä on muutenkin ollut lehdissä muutamia kirjoituksia hoitoalan palkkoihin ja työoloihin liittyen. Jopa tehyn Jaana oli herännyt, ja kirjoittanut ihan aiheellisen jutun eiliseen hesariin.

Luin eilisestä hesarista että sh keskipalkkaus on 2350 e ja lähärin reilu 1900 e... Kuulostaa aika hurjilta summilta... Pitää varmaan huomattaa pomolle töissä että työsopparii tehdessä tuo 9 on kääntynyt 6  :D

Nimimerkillä lh jonka palkka on 1609 e + lisät kuussa (siis sillon ku keikalla on).

Kuuntelin kanssa mielenkiinnolla uutisista mitkä on mun  keskiansiot  :nauraa:

Toihan on bruttopalkka ja siinä on lisät mukana. Eli kyllä varmaan varsin oikeasta keskiarvosta puhutaan. Unohdetaan vaan mainita se, että kolmivuorotyötä tekevä myy sielunsa saadakseen kokoon tuon 2350 tai vähän enemmän.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 83
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Toihan on bruttopalkka ja siinä on lisät mukana. Eli kyllä varmaan varsin oikeasta keskiarvosta puhutaan. Unohdetaan vaan mainita se, että kolmivuorotyötä tekevä myy sielunsa saadakseen kokoon tuon 2350 tai vähän enemmän.

Mitenköhän muuten muuttuu toi keskipalkka, kun suuret ikäluokat on kaikki eläkkeellä... Sit ehkä huomataan, että jaah, no eihän noille oikeesti mitään makseta.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kun suuret ikäluokat on kaikki eläkkeellä...

Ei Suuri Ikäluokka pääse eläkkeelle, ne on painanu duunii niin paljon ja kauan niska limassa että kupsahtavat kotiportaille viimesen työpäivän jälkeen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kaipa niille kupsahtaneittenkin tilalle tarttee työntekijöitä  :D :nauraa:

Kyllä, mutta ei niin paljon kuin ennustellaan, koska niitä kupsahtaneita ei tarvi hoitaa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei Suuri Ikäluokka pääse eläkkeelle, ne on painanu duunii niin paljon ja kauan niska limassa että kupsahtavat kotiportaille viimesen työpäivän jälkeen.

Kupsahtaa kotiportaille tai jää eläkkeelle. Ei niille palkkaa ikälisineen makseta sen jälkeen.  :D Toivottavasti... Ja se muuttaa ton keskipalkka-laskennan summaa.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kaipa niille kupsahtaneittenkin tilalle tarttee työntekijöitä  :D :nauraa:

Kyllä, mutta ei niin paljon kuin ennustellaan, koska niitä kupsahtaneita ei tarvi hoitaa.

Hei mut toihan on enemmän kuin taloudellista  :)

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sehän näillä on tavoitteena,teetetään niin paljon työtä et ei enää todellakaan päästä eläkkeelle suoraa vaan hautaan. :D  säästetään iso summa . viellä kun eläkeikää nostetaan niin a vot  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

Maksoin juuri sähkömieheni laskun, tuntiveloitus 45 €/h, joka tarkoittaa kuukausipalkassa yli 7000 euroa. Itse oon vähään tyytyväinen; puolet tuosta jos saisi päivätöissä..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

Maksoin juuri sähkömieheni laskun, tuntiveloitus 45 €/h, joka tarkoittaa kuukausipalkassa yli 7000 euroa. Itse oon vähään tyytyväinen; puolet tuosta jos saisi päivätöissä..

Ei toi ihan noin yksioikoinen oo.  :) Mut joo osa sähkötöistä on mukavasti palkattua, kelpais mullekin. Ja niiden palkassa näkyy helpommin vaarallisen työn lisä. Jne...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

Maksoin juuri sähkömieheni laskun, tuntiveloitus 45 €/h, joka tarkoittaa kuukausipalkassa yli 7000 euroa. Itse oon vähään tyytyväinen; puolet tuosta jos saisi päivätöissä..

Ei toi ihan noin yksioikoinen oo.  :)

Ei ihan mutta melkein.

Kyllä sitä alkaa ihan tosissaan miettimään alan vaihtamista kun tuollaisia laskuja makselee; vuosi tai kaksi aikuiskoulutuskeskuksen kurssilla ja voisi itse toimia laskunkirjoittajana..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

Maksoin juuri sähkömieheni laskun, tuntiveloitus 45 €/h, joka tarkoittaa kuukausipalkassa yli 7000 euroa. Itse oon vähään tyytyväinen; puolet tuosta jos saisi päivätöissä..

Ei toi ihan noin yksioikoinen oo.  :)

Ei ihan mutta melkein.

Kyllä sitä alkaa ihan tosissaan miettimään alan vaihtamista kun tuollaisia laskuja makselee; vuosi tai kaksi aikuiskoulutuskeskuksen kurssilla ja voisi itse toimia laskunkirjoittajana..

No ei kun sinne vaan niin ei narisuta  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä alkaa ihan tosissaan miettimään alan vaihtamista kun tuollaisia laskuja makselee; vuosi tai kaksi aikuiskoulutuskeskuksen kurssilla ja voisi itse toimia laskunkirjoittajana..

No ei kun sinne vaan niin ei narisuta  :-

Etkös sää teme tiedä että "tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru"?

Joo, ei välttämättä AIKOn kurssille mutta aivan varmasti johonkin koulutukseen tulen aikuiskoulutusrahat lähivuosina "tuhlaamaan".

Siis heti kun olen vuorotteluvapaavuoden pitänyt... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etkös sää teme tiedä että "tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru"?

Joo, ei välttämättä AIKOn kurssille mutta aivan varmasti johonkin koulutukseen tulen aikuiskoulutusrahat lähivuosina "tuhlaamaan".

Siis heti kun olen vuorotteluvapaavuoden pitänyt... :nauraa:

Joo näinhän se on, mut joskus tuntuu et tehäänkö me oikeesti asioitten eteen muuta kun naristaan? Jotenkin foorumilla ollut nyt paljon "mussutusta" monista asiosta mut toisaalta ei kuitenkaan turhaan. Mut minkätakia me tätä työtä tehdään kun tää on niin perseestä? Jotenkin tuntuu et kaikki on niin kyllästyneitä tähän työhön.... Miksi sit ei oikeesti alaa vaihdeta? On aina lainat ym jutut et ei voi töitä lopettaa, mut kun puheissa on aina niin paljon parempia niiiin paljon isommalla palkalla olevia töitä et mitä se haittaa jos pari vuotta makselis lainasta pelkkiä korkoja? Ja jotenkin tuntuu et niihin hyvä palkkasiin töihin ei oo kun mennä vaan.. Tervetuloa seuramaan Joensuuhun kun Perloksen hyväpalkkaset jannut ettii työkkäristä töitä. Nooh eiköhän sitä jo tässä ollut tämä oma mussutus puheenvuoro pidetty  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa seuramaan Joensuuhun kun Perloksen hyväpalkkaset jannut ettii työkkäristä töitä.

Etsää Teme oo lukenut lauantain Karjalaista???

Nää perloksen hyvä palkkaset "hoitoalan ihmiset" uudelleen koulutetaan alalle takas...Mahtaa ottaa päähän ku tulot tippuu ja saat vapaaehtoisesti (lue työkkäri pakottaa) palata vanhaan työhön... :(

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tekisin tätä työtä pelkästään rahasta, olisin lopettanut aikaa sitten. Työkokemusta tosin on vasta 4v, joten jos joku joka on tehnyt näitä hommia neljä kertaa pidempään kuin itse haluaa kertoa päiväunistaan täällä, niin en koe sitä narinaksi. Tuo oma asenne tähän työhön tulee varmasti joskus muuttumaan, silloin pitää toivoa että se ei tule näkymään hoitotyössä, vaan voin purkaa turhautumista vaarattomasti esim. tänne.

Omat verotettavat ansiot olivat veroehdotuksen mukaan 45t €, sisältää useita 400h kuukausia ja harvoja kotona nukuttuja öitä, eli kyllähän hoitoalalla tienata voi, hinta vaan voi melko kova.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omat verotettavat ansiot olivat veroehdotuksen mukaan 45t €, sisältää useita 400h kuukausia ja harvoja kotona nukuttuja öitä, eli kyllähän hoitoalalla tienata voi, hinta vaan voi melko kova.

Nostan hattua sinun jaksamiselle, älä silti polta itseäsi loppuun! Itse teen kuukaudessa keskimäärin 130-140h palkkatöitä ja siinä on minulle aivan riittävästi tunteja..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

1000 e?

Ei realistinen mutta oikeudenmukainen. Kukaan miespuolinen ammattilainen ei lähtisi päivätöihin tuolla 1600 eurolla jolla meidän alalla tehdään töitä, tonni siihen päälle niin saattavat jo liikahtaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

1000 e?

Ei realistinen mutta oikeudenmukainen. Kukaan miespuolinen ammattilainen ei lähtisi päivätöihin tuolla 1600 eurolla jolla meidän alalla tehdään töitä, tonni siihen päälle niin saattavat jo liikahtaa.

Ja saattais toi summa houkutella alalle enemmän porukkaakin. (Tietty koulutuspaikkoja pitäis lisätä muutenkin.) Kuinkahan moni harkitsee tän alan opintoja, mut päättää opiskella joksikin muuksi ihan vaan palkan takia? Okei okei, ei sellainen mitään kutsumusta oo, kunhan mietin...  :D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin tuossa jo aikaisemmalla sivulla mielipidettä, että minkälainen korotus olis hyvä?

(Ihan realistinen sellainen)

On hankala lähteä määrittämään selkeää summaa mikä olisi riittävästi ja ois kuitenkin realistinen... Ns. nälkä kasvaa syödessä... Mutta tuolla oli joku ehdottanut 1000, kyllä mulle kelpais  :happy:... Palkkaus pitäs suhteuttaa jotenkin koulutuksen kestoon ja työnvaativuuden mukaan... Voitas vertailla esim. insinöörien ja sh:ten palkkausta ja saman suuntaisia linjauksia palkkaukseen...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta varmaan yhtä mieltä kaikki ollaan että korotuksen olis hyvä olla ainakin kolminumeroinen luku... Muutama kymppi nyt on lähinnä vain nimellistä ja osoitus taas siitä että suut suppuun muutamaksi vuodeksi... :-

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...