Jump to content
MAINOS

Vetoomus hoitoalan parempien palkkojen puolesta


Firefox

Recommended Posts

Tulipahan vihdoin laitettua nimi adressiin

Kaikki eteläisen suomen asukit paikalle, nyt tarvitaan sitä paljon puhuttua yhteishenkeä :)

Kaikki pohjosestakin vaan paikalle, työpaikalle matkakulukorvaukset...  :P

Vois mennä läpi PIENIPALKKASILLA ylihoitajilla  :)

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 83
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Oli kuulemma kyseinen täti jutellut aamutv:ssä aika lailla omituisia. Itse en nähnyt, mutta olen antanut itselleni kertoa, että oli selittänyt jotain sellaista, että hoitajat eivät voi mennä lakkoon, koska hoitajan lupaus kieltää HOHHOIJAA!!!!

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hoitajat eivät voi mennä lakkoon, koska hoitajan lupaus kieltää

Mikä hoitajan lupaus? Eihän me mitään valaa vannota? Mä ainakaan oo mitään luvannu...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä niin!!! Mutta näin mullekin kerrottiin.

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistutukseksi kaivoin esille sairaanhoitajan lupauksen, joka kuuluu näin:

Lupaan, että vakaa ja vilpitön tahtoni on sairaanhoitajan tointa harjoittaessani

parhaan kykyni ja ymmärrykseni mukaan täyttää ne velvollisuudet, jotka minulle

sairaanhoitajana kuuluvat ja pitää aina mielessäni sairaanhoitajan työn korkeat

ihanteet.

...Ei kyllä mun mielestä ainakaan kosketa lakkoilua millään tavalla!!!

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistutukseksi kaivoin esille sairaanhoitajan lupauksen, joka kuuluu näin:

Lupaan, että vakaa ja vilpitön tahtoni on sairaanhoitajan tointa harjoittaessani

parhaan kykyni ja ymmärrykseni mukaan täyttää ne velvollisuudet, jotka minulle

sairaanhoitajana kuuluvat ja pitää aina mielessäni sairaanhoitajan työn korkeat

ihanteet.

...Ei kyllä mun mielestä ainakaan kosketa lakkoilua millään tavalla!!!

Kyllä ton tietty voi nähdä niinkin... Mut onhan lääkäritkin lakkoillu valasta huolimatta.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän samaa kohtaa kyllä mietin, mutta yhteys on kyllä aika hakemalla haettu. Mutta mielipiteitähän maailmaan mahtuu...

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin oon kyllä ihan kuulopuheiden varassa  ;D. Ehkä joku vois raportoida asiasta tarkemmin?

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän samaa kohtaa kyllä mietin, mutta yhteys on kyllä aika hakemalla haettu. Mutta mielipiteitähän maailmaan mahtuu...

Täytyy aloittaa neuvottelut ton lupauksen suhteen ennen kuin MÄKIN joudun lupaamaan ton.  Hakemalla haettua tai ei, jos yhtään on kattonu Ally McBealia, niin toi riittää.  :viekas:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaivoin googlella lähihoitajan lupauksen:

"Lupaan tehdä työtäni ihmisyyttä kunnioittaen ja salassapitovelvollisuuteni muistaen. Päämääräni on hyvän elämän edistäminen, terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistäminen. Työni on ihmisen kasvun, kehityksen ja toimintakyvyn tukemista, sairauksien ehkäisemistä ja hoitamista, inhimillisten kärsimysten lievittämistä ja hyvään kuolemaan saattamista. Lupaan vaikuttaa sosiaali- ja terveysalan ja oman ammattini kehittämiseen."

Eli jos lukis tota kuin piru raamattua, niin on sitä tullu luvattua vaikka mitä.  ;D Mutta toisaalta tuo lause jonka alleviivasin suorastaan kehoittaa lakkoilemaan...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

80-90- lukujen taitteessa oli muistaakseni hoitajien lakko. Ainaskin me marssittiin poliisisaattueessa Banderollien kanssa ja huudeltiin jotain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pointti siinä aamutv:n haastattelussa oli se, että tuo vetoomustäti antoi kuvan, ettei hoitajat voi helpolla mennä lakkoon. Puhui juuri tuosta valasta. Itsehän hän on lh. Sanoi kirkaimellisesti ettei potilaita voi jättää hoitamatta. Että hohhoijaa...taas "kiltit hoitajat" antaa oikeaa kuvaa alasta. Turha luulla, että joku ministeri meidän palkkoja nostaa, ei kuulu edes hänen toimivaltuuksiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoalan lakko ei käsittääkseni voi sulkea osastoja. Osa on lakossa osa ei , mennään minimillä.

Hengenvaaraan ei saa potilaita jättää. Eikä hoitoalan lakko voi edes kauaa kestää. Kuka ottaa omalletunnolleen potilaskuolemat?

Yllämainittu ei todellakaan tarkoita että olisin lakkoa vastaan , päinvastoin.

Hoitoalan lakko ei kaiken järjen mukaan voi  olla kuten bussilakko.

Kysymys kuuluu minkälainen korotus bruttopalkkaan olisi hyvä? realistinen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turha luulla, että joku ministeri meidän palkkoja nostaa, ei kuulu edes hänen toimivaltuuksiin.

-Tuskinpa nostaisi vaikka kuuluisikin. Tuollaiselle palkkojen nousulle pitäisi saada kunnon joukko kansanedustajia tukemaan ja ajamaan asiaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoi kirkaimellisesti ettei potilaita voi jättää hoitamatta. Että hohhoijaa...taas "kiltit hoitajat" antaa oikeaa kuvaa alasta. 

Mä en viaa mitään muuta lausetta niin paljon kuin tuota:"pakkohan ne on hoitaa" tai "eihän niitä voi jättää hoitamatta". Jos edelleen iso osa hoitajista ajattelee sillä tavalla, niin ei me kyllä olla siinä tapauksessa mitään palkankorotuksia ansaittukaan.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: nightingale
Jos eduskunta pystyy yhdellä nuijankopautuksella ostamaan ilmaa saksasta kymmenillä miljardeilla, niin kait se pystyy nyt pari miljardia hoitajien palkkoihinkin korvamerkitsemään... ;D

Meillä on vahva ja hieno liitto (kerron sen nimen tähän jos joku ei vielä tiedä) Tehy, jossa ämmät kiistelee, tappelee, ei saa mitään aikaiseksi ja viime kädessä päättivät lähteä kertomaan (edustamaan) ulkosuomalaisille sairaanhoitajille, että kyllä sitä jo Suomessakin on työtä tarjolla...  Ihan mahtavaa touhua... Itkenkö vai nauranko, vai itkisinkö onnesta???

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään kyseinen vetoomus sitten luovutettiin ministeri Hyssälälle. Paikalla oli ihmisiä vain reilut sata. En itsekään muistanut mennä. Nimiä vetoomuksessa oli kuitenkin lähes 120 000, joka on ihan kiitettävä määrä, se ei kuitenkaan yksinään riitä mihinkään, mutta herättää ainakin huomiota. Viime päivinä on muutenkin ollut lehdissä muutamia kirjoituksia hoitoalan palkkoihin ja työoloihin liittyen. Jopa tehyn Jaana oli herännyt, ja kirjoittanut ihan aiheellisen jutun eiliseen hesariin. Nyt kun aihe on hyvin esillä, niin tarvittaisiin lisää vettä myllyyn. Ei muuta kuin lisää kannanottoja vaan, pidetään meteliä tästä tärkeästä asiastamme. Näytetään ihmisille, ettei olla (ainakaan kaikki) niitä usein mainittuja lampaita!

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeeee-täällä vanhakin jo herää...(taas kerran.....)

Tuosta lupauksesta sen verran, että itse en kyllä ikinä ole tuollaista suustani päästänyt-partiolupauksen olen antanut mutta se ei taida vaikuttaa tähän.. :-X

Jäin kiinni tuohon velvollisuus-asiaan...Miten se sitten nähdään,että sairaanhoitajan pitäisi tehdä vain toimenkuvaan kuuluvat työt-meillä tohtorit sälyttävät kyllä ihan kiitettävästi omia hommiaan meille..Pitäisikö sitten sanoa, että sori ei käy-ei kuulu lupaukseeen... :P

Kyllä ihan tosi jotain tarttis tehrä-ennen kuin eläkeikä on saavutettu..Mistä ihmeestä tälle alalle eksyy niitä uhrautujia,jotka pitävät työnantajaa jumalana ja Florence on numero yksi...Minäpä tiedän-sieltä suurista ikäluokista,jotka on aivopesty siihen ajatteluun ja nyt ovat ihmeissään,että joku uskaltaa kyseeenalaistaa asioita.. Mikäs heillä-odottelevat eläkeikää viroissansa, kun täällä meillä päin kaikki uudet toimet on jäädytetty..Hyvä siinä on sitten kyykyttää sijaisia ja miettiä,että miten toi pätkätyön tekeminen voi olla noin hirveän raskasta.. ja samalla vaahdota kahvipöydässä tarpeellisista muutoksista-mutta kun totuuden hetki tulee,konttaavat kilpaa kanslian pöydän alle..Itsellä kun ei ole mitään käsitystä mitä jatkuva sijaisena oleminen on....

Kyllä se muutos pitäisi lähteä meistä pätkätyön tekijöistä ja myös niistä onnellisista siellä suurissa kaupungeissa joilla toimen saaminen on hivenen helpompaa kuin täällä periferiassa. Tarkoitan sitä, että suurien ikäluokkien passiivisuus pitäisi unohtaa ja ajatella meitä "nuorempia", jotka kuitenkin verorahoillamme maksamme esim. niiden vanhempien hoitsujen hoidon...

Rohkeasti pitäisi löytyä enemmän niitä ihmisiä, jotka todella haluavat muutosta ja toisivat asiaa esille aktiivisemmin- ilman pelkoa työn menettämisestä..Ja sehän on se asia,joka usein saa suut sulkeutumaan aika sukkelaan :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

NO niin..EIlen se adressi todellakin luovutettiin ministeri Hyssälälle. 

Politiikot puhuivat samaa puppua kuin aina!! Kuinka tärkeää työtä tehdään jne... Toivottavasti se arvostus alkaa joskus vielä näkymään myös hoitajoien lompakossa.

Olin paikallla, kuten kourallinen muitakin ihmisiä..Tässä se nähtiin meidän "joukkovoima".

Kyllä kaikki suu vaahdossa puhuvat, että lähtevät mukaan vaikuttamaan, jos vaan.. Mutta eipä näkyny tämä eilen eduskuntatalolla.

Turha Tallqvistia on haukkua, kyllä meillä on suojatyö velvollisuus myös lakon aikana.. Se oli myös lääkäreillä heidän lakkonsa aikana..Siitä me ei päästä mihinkän. EIhän ihmisten voi antaa kuolla, hoidettava ne on oli lakko tai ei.

Tarja Tallqvist on tärkeällä asialla..MEIDÄN KAIKKIEN PALKKOJEN PUOLESTA!!!!!

Edelleen perään kuulutan ihmisten omaa aktiivisuutta!!

Ajattele teepannua. Vaikka se on

kaulaansa myöten kuumassa nesteessä,

niin ei kun viheltää vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin paikallla, kuten kourallinen muitakin ihmisiä..Tässä se nähtiin meidän "joukkovoima".

Kyllä kaikki suu vaahdossa puhuvat, että lähtevät mukaan vaikuttamaan, jos vaan.. Mutta eipä näkyny tämä eilen eduskuntatalolla.

-Ensimmäisen kerran tommosista kokoontumisajoista mä kuulin aamulla radiosta. Jos tuosta oli sanaa levitetty niin helvetin huonosti se oli liikkunut.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime päivinä on muutenkin ollut lehdissä muutamia kirjoituksia hoitoalan palkkoihin ja työoloihin liittyen. Jopa tehyn Jaana oli herännyt, ja kirjoittanut ihan aiheellisen jutun eiliseen hesariin.

Luin eilisestä hesarista että sh keskipalkkaus on 2350 e ja lähärin reilu 1900 e... Kuulostaa aika hurjilta summilta... Pitää varmaan huomattaa pomolle töissä että työsopparii tehdessä tuo 9 on kääntynyt 6  :D

Nimimerkillä lh jonka palkka on 1609 e + lisät kuussa (siis sillon ku keikalla on).

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä tuosta adressin luovutuksesta oli jo linkissä,missä pääsi allekirjoittamaan vetoomuksen..

Meillä ainakin ollaan ahkerasti sanaa levitetty, kaikille tutuille ja tuntemattomillekin. Tietty aina on mahdollista, ettei kaikkia millään sana tavoita. Mutta noin vähääistä osaanottaja määrää se ei kuitenkaan selitä. Kyllä kyse on ihmisten passiivisuudesta.

Meridän itse täytyy pitää puoliamme..ei kukaan tee sitä meidän puolesta :ruoskii:

Vaikka tämä tuntuu päänhakkaamiselta seinään niin mitä enemmän saadaan porukkaa liikkeelle sen suuremmat mahdollisuudet on meillä varmasti vaikuttaa asioihin..Ei yli 100 000 ihmisen vetoomusta voida ohittaa vaan olan kohautuksella.

Tietty täytyy miettiä niitä järeämpiä aseita jollei sana mene perille..  :pommi:

Ajattele teepannua. Vaikka se on

kaulaansa myöten kuumassa nesteessä,

niin ei kun viheltää vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin paikallla, kuten kourallinen muitakin ihmisiä..Tässä se nähtiin meidän "joukkovoima".

Kyllä kaikki suu vaahdossa puhuvat, että lähtevät mukaan vaikuttamaan, jos vaan.. Mutta eipä näkyny tämä eilen eduskuntatalolla.

-Ensimmäisen kerran tommosista kokoontumisajoista mä kuulin aamulla radiosta. Jos tuosta oli sanaa levitetty niin helvetin huonosti se oli liikkunut.

Tässä samaisessa topicissa on olut ilmoitus siitä.  :D

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5390.msg59379#msg59379

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime päivinä on muutenkin ollut lehdissä muutamia kirjoituksia hoitoalan palkkoihin ja työoloihin liittyen. Jopa tehyn Jaana oli herännyt, ja kirjoittanut ihan aiheellisen jutun eiliseen hesariin.

Luin eilisestä hesarista että sh keskipalkkaus on 2350 e ja lähärin reilu 1900 e... Kuulostaa aika hurjilta summilta... Pitää varmaan huomattaa pomolle töissä että työsopparii tehdessä tuo 9 on kääntynyt 6  :D

Nimimerkillä lh jonka palkka on 1609 e + lisät kuussa (siis sillon ku keikalla on).

Kuuntelin kanssa mielenkiinnolla uutisista mitkä on mun  keskiansiot  :nauraa:

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...