Jump to content
MAINOS

Vuorotteluvapaa


Sairaanhyvähoitaja

Recommended Posts

Onko kenelläkään kokemusta vuorotteluvapaan sijaisuudesta? Tietenkin voisin soitella työkkäriin ja kysellä sieltä, mutta kysynpä nyt ensin täältä :D Ymmärtääkseni tulee olla työtön työnhakija, jotta voi ottaa vuorotteluvapaan sijaisuuden vastaan? Riittääkö, että on sopimuksentekohetkellä työttömänä, eli sen yhden päivän? Onko jotain muuta mitä tulee ottaa huomioon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse teen tällä hetkellä vuorotteluvapaan sijaisuutta. Siihen todellakin vaaditaan tuo yhden päivän työttömyys. Itselläni se kävi käytännössä niin, että löin nimeni paperiin jossa peruttiin nykyinen työsuhde (olisi jatkunut vielä kaksi päivää) ja kirjoitettiin samalla alle uus työsoppari. Sitten työttömyyspäivänäni lompsin työkkäriin ja ilmoitin olevani työtön, mukana piti olla tositteita siitä mitä olen viimeiset puoli vuotta tehnyt, eli mun tapauksessa työsopimus ja tutkintotodistus. Meidän firmassa asia on hoidettu niin mallikkaasti että tuo yksi työttömyyspäivä ei polta kesälomia eikä muitakaan saavutettuja etuja, vaan työsuhde tulkitaan edelleen yhtäjaksoiseksi. Yhden päivän palkkahan siinä menee, ja työkkärissä sai jonottaa pari tuntia.

Siitä, mitä se ihminen joka vuorotteluvapaalle jäi, teki ja joutui täyttämään, ei ole harmainta aavistusta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

juu,vuorotteluvapaaseen ei tarvitse kun päivän työttömyys,nimimerkillä kokemusta on,ja ns. puolikasta tekemään tarvii olla ollu 5 kuukautta työtön.Ei käy vaikka olis ollut työnhakija ja työvoimakoulutuksessa, se katsotaan, ettei ole työtön. Sen sain itse kokea karvaasti..Tarjottiin töitä, mut ei voinu ottaa vastaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...