Jump to content
MAINOS

Työharjoittelu päivystyspoliklinikalla lähestyy... Samoin nousee ahdistus:(


Mandy83

Recommended Posts

Ensinnäkään otsikosta ei kannata vetää vääriä päätöksiä.... Mutta kysyisin teiltä ammattitaitoisilta ihmisiltä seuraavaa asiaa; eli olen menossa työharjoitteluun Hyvinkään sairaalan päivystyspoliklinikalle ja m ietin omassa pienessä päässäni toimintaa, jota kyeisessä paikassa tapahtuu. Olen siis kolmannen vuoden sairaanhoitaja, jolla ei ole niin paljoa kokemusta akuuteista toiminnoista. Tietääkö, joku miten opiskelijoita otetaan vastaan kyseisessä paikassa? Vielä tärkeämpi kysymys on, että mitä sairaanhoitajaopiskelija pääsee tekemään ppkl:lla? (Tietenkin se riippuu omasta aktiivisuudesta/ paikan omista säännöistä). Koska jos ollaan rehellisiä, niin peikkona takana kummittelee fiilis, etten osaisi mitään ;D Toivottavasti ymmärsitte, mitä halusin kertoa :peukku:

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei tarvi ahdistua. :peukku: En tunne ko paikkaa, mutta päivystyspoleja kylläkin. Ei sun tarvi osata mitään etukäteen kun menet, tuskin kukaan sitä olettaa (no perusjutut ois kiva hallita kuten RR mittaukset ym.). Tärkeinta on että osoitat kiinostusta ja muistat kysyä.... Tekemään pääsee varmaan melkein mitä vaan, kunhan on aktiivinen ja tunkee itseään toimintaan mukaan.

Huonoin opiskelija ittelläni oli sellainen joka näytti selvästi attä ei ollut kiinnostunut akuuttihoidosta, ei kysynyt koskaan mitään, ei tullut hommiin mukaan jos ei käskenyt, sanoi jopa että en mä tota enää tee kun oon sen jo kerran tehnyt. Huh. Eli jos olet vastakohta tuolle niin hyvin menee.

Onnea vaan harjoitteluun, you'll do just fine!

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea vaan harjoitteluun, you'll do just fine!

Kiitos lohduttavista sanoista :peukku: Olen kyllä aktiivinen ja välillä rassaaan ohjaajia liikaakin kysymyksillä. Perushommat hallussa, toivottvasti pääsen vahvistamaan vaan kädentaitoja; kanyloiminen, EKG:n ottamista, nesteytystä jne...

Mutta enköhän mä selviä ;D

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä sellasta ei olekaan kun liika kysyminen. Jos ohjaaja vetää herneen siitä nenään niin sitten ei ole kovin hyvä ohjaaja. :peukku: Olen ihan varma että noita käden taitoja pääset kyllä harjoittelemaan....vaikka en nyt ihan tarkkaan enää muista mitä suomessa opiskelijat saa tehdä ja mitä ei. Kunhan myös muistat selvittää itselles minkä takia kyseistä "temppua" milloinkin tehdään....mutta kyllähän sä tuon fiksuna opiskelijana ymmärrät tehdäkin.... ;D

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä sellasta ei olekaan kun liika kysyminen.

No, ei munkaan mielestä, mutta kuulin viime viikolla opiskelijasta, joka kyseli ihan taukoamatta koko ajan niin, että lopulta piti jo lääkärinkin sanoa aika napakasti, että "voisitko olla edes vähän aikaa hiljaa?"

Sitten joskus arvioinneissa kuulee, että ohjaaja ajattelee ettei opiskelija ole kiinnostunut, kun ei kysele. Mutta toiset oppii kyselemällä, toiset lukemalla, toiset katsomalla ensin....

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, ehkä se sitten kumminkin on mahdollista kysellä liikaa. :( Enkä nyt tarkoittanut että jos ei ikinä kysy niin ei ole kiinnostunutkaan.....mä en itse mm kovin paljoa kysellyt, mutta kyllä kumminkin sain sellasen palautteen jossa sanottiin että olis selväsi kiinnostunut akuuttihoidosta. Jotenkin sen vaan "vaistoaa" kiinostaako opiskelijaa oikeesti.....luulisin...ok, ehkä olen vaan hiljaa.... :nauraa:

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei se poli mikään pelottava paikka ole, kunhan perusasiat on hallinnassa eli rr mittaukset, lämmönotot, p.o. lääkkeiden anto jne. Muista olla kiinnostunut ja kysy: Sillä se joka kysyy on tyhmä vain hetken, mutta se joka ei kysy on tyhmä koko ikänsä. Ei muuta kuin hyviä harjottelu hetkiä.

Mä teen mitä vaan, muut mitä osaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep ja ei kannata unohtaa sitä potilaspoloistakaan sen kaiken alle..Potilaan ja omaisten kohtaaminen usein shokkivaiheessa on myös taiteenlaji, jota ei voi oppia kirjoista. Mulle on ollut ainakin hyvä ohjenuora se,että olen ajatellut miten haluaisin mua hoidettavan.

Olen sen verran dinosaurus jo,että olen ihmetellyt viime vuosien aikana hoitotyön teknistymistä.Kiinnitetään huomiota vain toimenpiteisiin ym. Tietysti akuuttihoidossa nämä asiat ovat usein henkeä ylläpitäviä ja silloin ensisijaisia.Mutta itse olen potilaan omaisena huomannut,että päivystyspoleilta löytyy hyvin kyynisiä ja loppuunpalaneita hoitajia ,joilla empatia on vaihtunut antipatiaan. En halua yleistää-sama ilmiö koskee kaikkia erikoialoja.

Ja opiskelijan on hyvä muistaa terve nöyryys-kukkoilulla ei pitkälle pötki..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensiksi haluan kiittää teitä antamastanne infosta...

Ja toivot että saat hyvän ohjaajan, esim. tällaista eräällä polilla: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5281.0

Joo, mä oon aina jopa etuajossa kaikissa paikoissa. Mutta aika tiukka linja tolla Oskulla oli ollut. Mutta jokainen taplaa tavallansa.

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensiksi haluan kiittää teitä antamastanne infosta...

Ja toivot että saat hyvän ohjaajan, esim. tällaista eräällä polilla: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5281.0

Joo, mä oon aina jopa etuajossa kaikissa paikoissa. Mutta aika tiukka linja tolla Oskulla oli ollut. Mutta jokainen taplaa tavallansa.

Voe elämän kevät. Se on huumoria Mandy ;D Luuletko ihan vakavissas että mä ruoskin ja itketän opiskelijatyttöjä meillä ? :nauraa:

[me=Osku]menee muokkaamaan k.o aiheen aloitusta[/me]

muoks: noniin http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5281.msg45446#msg45446

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensiksi haluan kiittää teitä antamastanne infosta...

Ja toivot että saat hyvän ohjaajan, esim. tällaista eräällä polilla: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5281.0

Joo, mä oon aina jopa etuajossa kaikissa paikoissa. Mutta aika tiukka linja tolla Oskulla oli ollut. Mutta jokainen taplaa tavallansa.

Voe elämän kevät. Se on huumoria Mandy :nauraa: Luuletko ihan vakavissas että mä ruoskin ja itketän opiskelijatyttöjä meillä ? :nauraa:

[me=Osku]menee muokkaamaan k.o aiheen aloitusta[/me]

muoks: noniin http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5281.msg45446#msg45446

Niin, jokainenhan meistä tietää että ohjaajia on joka lähtöön. Mutta Osku mukavaa, että selvensit tilanteen kaikille... ;D

Muokkaus:lainaukset

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen menossa työharjoitteluun Hyvinkään sairaalan päivystyspoliklinikalle ja m ietin omassa pienessä päässäni toimintaa, jota kyeisessä paikassa tapahtuu. Olen siis kolmannen vuoden sairaanhoitaja, jolla ei ole niin paljoa kokemusta akuuteista toiminnoista.

Mikäs sua mietityttää  huh.gif Onhan sulla jo kokemusta jonkin verran akuuteista vuodeosastoista. Toiminta ppkl on hieman kiireisempää ja hektistä ajoittain sekä voi olla monta rautaa yhtä aikaa tulessa. Mutta otat vain opin kannalta ja katselet toimintaa siitä se lähtee.......

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen menossa työharjoitteluun Hyvinkään sairaalan päivystyspoliklinikalle ja m ietin omassa pienessä päässäni toimintaa, jota kyeisessä paikassa tapahtuu. Olen siis kolmannen vuoden sairaanhoitaja, jolla ei ole niin paljoa kokemusta akuuteista toiminnoista.

Mikäs sua mietityttää  huh.gif Onhan sulla jo kokemusta jonkin verran akuuteista vuodeosastoista. Toiminta ppkl on hieman kiireisempää ja hektistä ajoittain sekä voi olla monta rautaa yhtä aikaa tulessa. Mutta otat vain opin kannalta ja katselet toimintaa siitä se lähtee.......

Mandyhan kyllä mainitsee ettei hänellä ole niin paljon kokemusta akuuteista toiminnoista....

Ei ppkl ole akuuttivuode osastoa kiireisempää - molemmat ovat hyvin kiireisiä ja hektisiä (ainakin keskussairaaloissa) ja monta rautaa on tulessa kaiken aikaa molemmilla os:lla. Esim. elvytyksistä suurin osa tapahtuu vuodeosastolla, ei ppkl:llä, ei lanssissa eikä teholla (tuli esille tehohoitopäivillä lokakuussa). Vuodeosastoja tietenkin on enemmän, että sekin saattaisi elvytysten määrää selittää, mutta tossa luku oli niin moninkertainen että suhteutettunakin suurin osa elvytyksistä on vuodeosastoilla.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...