Jump to content
MAINOS

Uusi liitto syntymässä - JHL


OldOne

Recommended Posts

SAK:n julkisen alan liitot perustavat Suomen suurimman ammattiliiton 22.-23.11. 2005 Helsingissä. JHL syntyy, kun Kunta-alan ammattiliitto KTV, Valtion ja erityispalvelujen ammattiliitto VAL, Vankilavirkailijain liitto, Tulliliitto ja Merivartioliitto yhdistyvät. JHL on lähes 230 000 jäsenellään suurin suomalainen ammattiliitto. Se kokoaa valtion, kuntien, kirkon ja yksityisten hyvinvointipalvelujen työntekijät yhden ja saman liiton piiriin. Lisätietoa yhdistymisestä: www.jhl.fi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Very-very-very intresting! ::ihmettelee::

Minä ainakin seuraan ihan mielenkiinnolla mihin pystyvät noilla eväillä!? Toivotaan että saavat ajettua asioitaan hyvin...voisi tulla noita "heijasteita" meidänkin liiton suuntaan! 8)

Nähtäväksi jää! Toivottavasti positiivisessa mielessä!?  :happy:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

vaihtoa  tehystä tosiaan kannattaa harkita.tehy profiloitunut liikaa sh ja esimiesliitoksi.järjestelyvaranerien kohdentaminen ainakin vaivaa minua senverta,että vaihto voisi tulla kysymykseen.puhumattakaan pj.n kokoomuslaisuudesta.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kovin on kiinnostus herännyt JHL:n kohti monissa ammattiryhmissä!!! KTV yhdistettynä muutamilla vakailla ja vanhoilla ammattiliitoilla tuntuu varsin hyvältä yhdistelmältä.Isossa liitossa on joukkovoimaa ja vahvat perinteet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kovin on kiinnostus herännyt JHL:n kohti monissa ammattiryhmissä!!! Isossa liitossa on joukkovoimaa ja vahvat perinteet.

Voisipiko Super harkita siirtymistä uuden suurliiton riveihin?!?

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kovin on kiinnostus herännyt JHL:n kohti monissa ammattiryhmissä!!! Isossa liitossa on joukkovoimaa ja vahvat perinteet.

Voisipiko Super harkita siirtymistä uuden suurliiton riveihin?!?

Tehy myös. Voisi aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy myös. Voisi aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä.

Ei kiitos. Vaikea kuvitella vanginvartijoiden ja tullimiesten yms ajavan meikäläisten asiaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy myös. Voisi aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä.

Ei kiitos. Vaikea kuvitella vanginvartijoiden ja tullimiesten yms ajavan meikäläisten asiaa.

eipä oo sairaanhoitajat ajaneet mun asioita myöskään.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä oo sairaanhoitajat ajaneet mun asioita myöskään.

Toivotan menestystä vanginvartijoiden ja teidän yhteenliittymälle :)

mitäs vikaa vanginvartioissa on?samanlaisia tässä ollaan.tuo käyttämäsi termi "teidän" kertoo aika paljon asenteestasi.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitäs vikaa vanginvartioissa on?samanlaisia tässä ollaan.

En mä ole sanonut että niissä mitään vikaa on. Älä yritä väännellä mun sanoja. Ajatus yhteisestä liitosta ei vaan kuulosta kauhean hedelmälliseltä. Tuskinpa hekään sairaanhoitajien kanssa haluavat samaan etujärjestöön. Jos sinä haluat heidän kanssaan samaan liittoon, se on sinun asiasi.

tuo käyttämäsi termi "teidän" kertoo aika paljon asenteestasi.
Asenteesta? Puhuin sinusta ja vanginvartijoista. Sinä+vanginvartijat=te. Se on telaketju ihan tavallista suomea ilman mitään asenteita. Vai mistä mun pitäs puhua. Meistä?  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juuri niin,meistä sinun pitäisi TNJ.läisenä puhua!mutta se  ei taida herran egosentriseen kalloon mahtua että jäsenyys tuo myös velvollisuuksia.

mutta toki sinä saat kotisivullasi puhua mitä vaan,mutta varo ettet törmää vanginvartioihin.ne voi tykätä kyttyrää kun loukkaat heidän ammattiylpeyttään.

muuta kaikin mokomin,avaudu lisää. ;),minä lupaan kuunnella ja ohjata.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy myös. Voisi aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä.

Ei kiitos. Vaikea kuvitella vanginvartijoiden ja tullimiesten yms ajavan meikäläisten asiaa.

Idea ei tietenkään ollut siinä että liityttäisiin tullimiesten kanssa yksiin vaan siinä että samaan liittoon saataisiin kaikki hoitajat KTV:läisiä myöden. Painoarvo olisi aivan eri luokkaa isolla hoitajaliitolla kuin tällä hetkellä kun jokainen liitto ja yhteistyöjärjestö esittää omia näkemyksiään ja vaatimuksiaan pienellä porukalla. Pienten porukoiden vaatimukset tällä solidaarisuustasolla ei vaan yksinkertaisesti toimi.

juuri niin,meistä sinun pitäisi TNJ.läisenä puhua!

Minun näkemyksen mukaan TNJ on yhteistyöelimenä vetelemässä viimeisiään. Tai ainakin sen perustuksia murennetaan kovalla tahdilla vähän joka suunnasta, joten ihme on jos ei mitään muutoksia tapahdu lähivuosina tuon toiminnan suhteen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös muuten TNJ ole jo vuosia ollut TSN eli terveys- ja sosiaalialan neuvottelijärjestö?!?

Tehy & Super & Erto...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös muuten TNJ ole jo vuosia ollut TSN eli terveys- ja sosiaalialan neuvottelijärjestö?!?

Tehy & Super & Erto...

Ainakin kunnallisen puolen työmaalla puhutaan TNJ:stä. Taitaa olla TSN yksityisten alojen neuvottelujärjestö.. http://www.tehy.fi/edunvalvonta/sopimustoiminta/neuvottelutoiminta/valtakunnan_taso/
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juuri niin,meistä sinun pitäisi TNJ.läisenä puhua!

Tarkoitin sinusta ja minusta...

mutta se  ei taida herran egosentriseen kalloon mahtua että jäsenyys tuo myös velvollisuuksia.

mutta toki sinä saat kotisivullasi puhua mitä vaan,mutta varo ettet törmää vanginvartioihin.ne voi tykätä kyttyrää kun loukkaat heidän ammattiylpeyttään.

Herää nyt mies. Lopeta mun sanojen vääristely. Mulla ei ole mitään vanginvartijoita vastaan. Mun mielestä vaan kahden niin toisistaan poikkeavien ammattiryhmien ei kannata olla saman edunvalvontajärjestön alla. Vanginvartijat on vaan esimerkki, samaa koskee kaikia ei hoitolalan ammatteja. Tuskinpa esim paperiliittolaiset haluaisivat yhdistyä hoitsujen järjestöjen kanssa ja olla tappalemassa meidän eduista. Siitä tästä on kyse, ei kenenkään ammattiylpeyden loukkaamisesta.

Telaketju, nyt loppui toi henkilökohtaisuuksiin meneminen ja jatkuva vittuilu ja riidan kylväminen. Tästä on huomautettu sulle ihan tarpeeksi monta kertaa. Heippa.

Idea ei tietenkään ollut siinä että liityttäisiin tullimiesten kanssa yksiin vaan siinä että samaan liittoon saataisiin kaikki hoitajat KTV:läisiä myöden. Painoarvo olisi aivan eri luokkaa isolla hoitajaliitolla kuin tällä hetkellä kun jokainen liitto ja yhteistyöjärjestö esittää omia näkemyksiään ja vaatimuksiaan pienellä porukalla. Pienten porukoiden vaatimukset tällä solidaarisuustasolla ei vaan yksinkertaisesti toimi.

TNJ on jo näyttänyt yhteistyön 'voiman'.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös muuten TNJ ole jo vuosia ollut TSN eli terveys- ja sosiaalialan neuvottelijärjestö?!?

Tehy & Super & Erto...

TNJ on kunta-alan ja TSN yksityisen puolen..

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milloinkahan SuPer ja Tehy huomaavat, että SUURESSA on voimaa. Henk`koht olen kyllästynyt superin tohuun. Ei mitään kunnon vaatimuksia palkkoihin, työaikoihi ja -oloihin.Eikä sieltä kyllä saa apu edunvalvonnassakaan. JHL on varteen otettava vaihtoehto. Siellä on jäseninä myös vuorotyötä tekeviä miehiä, joiden sana painaa.Toivottavasti sieltä löytyy "miestä" vaatimaan palkkoja kohdalleen.

Perinteisestihän naisvaltainen hoitoala on katsottu kutsumustyöksi, eihän siitä tarvitse maksaa palkkaa. Miehethän tarvitsevat palkkaa voidakseen elättää perheen, naisethan kuluttavat vain aikaansa ja ovat tyytyväisiä saadessaan vähän taskurahaa. Tuntuu että hoitoala saa yksin kantaa vastuun kuntien rahanpuutteesta, hoitajia ei palkata, eikä niille mielellään makseta, onko hoitajien vika kun väestö vanhenee ja sairastaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sitä todellakin tarvitaan...

Muuten olen sitä mieltä, että uuden suurliiton nimi ja lyhenne ovat käsite- ja sanahirviöitä.

Toista on esim. Pam, Piu, Pau - ja mitä niitä yt onkaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...