Jump to content
MAINOS

kesätöitä?


Vieras: opiskeleva

Recommended Posts

Vieras: opiskeleva

Hmm.. Opiskelen tällä hetkellä toista vuotta sairaanhoitajaksi. ja jo mietin ensi kesän kesätöitä...  :nauraa: elikäs, joku varmaankin osaa vastata kysymykseeni. onko sairaanhoitajaopiskelijoilla ylipäätäänkään mahdollisuutta päästä ambulanssiin kesätöihin? en edes kaipaisi hoitotason yksikköön vaan ihan perustasolle kun nyt aluksi pääsisi, jos sitten joskus yrittäisi tonne ensihoitajapuolelle... olisi kiva nähdä millaista työ oikeasti on ja kesätyö antaisi siihen hyvän mahdollisuuden. tästä tuli nyt äärimmäisen sekava viesti!  :D mutta pääpointti oli siis se, että koska en ensihoitoon opintojani ole syventänyt ja nyt toista vuotta opiskelen, niin onko tältä pohjalta mahdollista päästä kesäksi sairaankuljetukseen vai ei? kiitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä mulle ainakin toisen vuoden jälkeen moista mahdollisuutta tarjottiin. Keskisuuren kunnan yksityisessä sakussa. Eli mahdollista olisi.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: opiskeleva

eli siis tarkennan vielä ettei ole MINKÄÄNLAISTA kokemusta ensihoidosta. kova halu vain saada sitä  :nauraa: mutta täytyy vissiin alkaa kyselemään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ensihoitokone

Kaikkihan on periaatteessa kiinni omasta aktiivisuudesta.

Mutta muutamia esteitäkin kyllä varmaan löytyy; moni paikka vaatii että perustason tentti kyseiseen sairaanhoitopiiriin on suoritettuna, ja aika pitkä miinus on jos ambulanssin välineistöstä ei ole minkäänlaista kokemusta (paarit, deffat, hapet, viestiliikenne). Mutta tätäkin pystyt varmaan omassa koulussasikin harjoittelemaan? Pääsisitkö ennen kesää harjoitteluun sakuun?

Itse opiskelen ensihoitaja amk:ksi ja töitä tarjottiin heti 2 vuoden opiskelun jälkeen sakusta.

Kannattaa kysellä ennemminkin yksityisiltä, kuin pelastuslaitoksilta. Mutta realisti kannattaa olla eikä pitää toiveita kauhean korkealla, koska tosiasia on että sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta. Tosin luultavasti sairaanhoitaja-opiskelijoitakin arvostetaan enemmän kuin vastavalmistuneita lähäreitä. Ikävä todeta mutta myös sukupuolella on väliä  :nauraa:

Tsemppiä yritykselle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin luultavasti sairaanhoitaja-opiskelijoitakin arvostetaan enemmän kuin vastavalmistuneita lähäreitä.

Joo ei todellakaan pidä paikkansa!! Iste molempia opiskelleena voin sanoa että sh-koulun kaksi ekaa vuotta ei todellakaan anna minkään valtakunnan valmiuksia toimia saku-puolella. Valitettavasti sun saku-työn saanti mahdollisuudet ovat heikot, ei mahdottomuus mut..... ehkä jostakin yksityiseltä siirto-firmalta kannattais kysellä.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin luultavasti sairaanhoitaja-opiskelijoitakin arvostetaan enemmän kuin vastavalmistuneita lähäreitä.

Itse yrittäjänä arvostan enemmän valmista lähihoitajaa kuin pelkkää sairaanhoitaja opiskelijaa. Ihmisten tiedoissa ja taidoissa on eroja kaikki sairaanhoitajat ja lähihoitajat eivät ole hyviä ambulanssissa. Toiset on tosia parempia eikä se aina katso koulutus taustaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ehkä jostakin yksityiseltä siirto-firmalta kannattais kysellä.

No samat vaatimukset niillä siirtofirmoillakin on. Vaikka pääosa kyydeistä olisikin 793 daveja niin pitää kuitenkin olla valmiudet hoitaa siinä kuin hälytysajoa ajavassa autossakin. Aika noloahan sitä on alkaa änkyttämään kun osuu kolaripaikalle tai puhelias mummo menee elottomaksi kesken siirtokeikan, että emmää kato kummää vasta oon opiskelija ja mulle sanottiin että ei siirtoautoissa tartte osata. Tokikin suurin osa kyydeistä on seuranpitämistä ja tipan tarkkailua mutta nuukat sairaanhoitopiirit vaativat omat potilaansa siirrettäväksi kotopuoleen mahdollisimman pikaisesti että välillä niitä vieraspaikkakuntalaisia siirretään aika akuutissakin vaiheessa. Ja muutenkin. Tervetuloa vaan pakkaamaan keskoskaappia kaikkine vermeineen autoon... Jonkunhan niitä potilaita on sairaalasta poispäinkin vietävä, että OIKEAA ENSIHOITOA TEKEVÄT voi tuoda uusia tilalle. Ni  8)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: opiskeleva

olen nyt miettinyt asiaa... ja valmiuksiani.  8) en varmaankaan tällä parin vuoden koulutuksella olisi valmis hälytysajoon. mutta kun olen asioista niin pihalla, niin kysyisin vielä yhtä asiaa: eli... mitenkäs nämä hommat nyt uudellamaalla toimii? jos haluaisin etelä-suomen alueella töihin ainoastaan hoitolaitosten välisiin siirtoihin, niin mihin esimerkiksi voin ottaa yhteyttä? olis kiva jos joku vois auttaa, koulussa harjottelut on tänä vuonna vaan esh:ssa... kun en edes haaveile ambulanssityöstä tulevaisuudessa, haluaisin vain kokemuksen, jotta olisi sitäkin puolta nähty ja koettu edes hieman. kiinnostaa oikeastaan hämeenlinnan korkeudelle asti tuolta pääkaupunkiseudulta lähtien. siis jos saisi edes jotain puljujen nimiä  :) ja kaunis kiitos kaikille jotka vaivautuu vastaamaan  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä nyt edelleenkin olen sitä mieltä, että jos sinulla ei ole valmiuksia hälytysajoon, niin silloin on ehkä paras unohtaa myöskin ne siirtotabikset. Syyt olen luetellut edellä. Ja siirtotabikset saattaa ison hässäkän tullen saada ihan hätäkeskukseltakin keikkaa. Ja kyllä kai kaikki siirtoautot on vähintään perustasoisia joka puolella Suomea. Siis ihan OIKEITA ambulansseja. Itse olen mennyt siirtotabikseen töihin sairaanhoitajana, kahden vuoden työkokemuksella (lapsilta) ja sormi on ollut enemmän kuin suussa useita kertoja. Ja opiskelen tässä työn ohessa vielä akuuttihoitotyötä. Kai sen on siitäkin kiinni kuinka paljon luottaa itseensä ja kykyihinsä, mutta kun kerran mielipidettä kysyttiin...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No samat vaatimukset niillä siirtofirmoillakin on.

Älä nyt vedä hernemaissipaprikoita nokaas tosta, vaikka siirtokeissejä teetkin. En tarkoittanut että siirtoautot eivät olisi oikeita ambulaaaansseja, vaan sitä että jos nimim.opiskeleva haluaa alankokemusta niin mielestäni yksityiset siirtofirmat ovat ainoita mahdollisuuksia, JOS NEKÄÄN...

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen nyt miettinyt asiaa... ja valmiuksiani.  :) en varmaankaan tällä parin vuoden koulutuksella olisi valmis hälytysajoon. mutta kun olen asioista niin pihalla, niin kysyisin vielä yhtä asiaa: eli... mitenkäs nämä hommat nyt uudellamaalla toimii? jos haluaisin etelä-suomen alueella töihin ainoastaan hoitolaitosten välisiin siirtoihin, niin mihin esimerkiksi voin ottaa yhteyttä? olis kiva jos joku vois auttaa, koulussa harjottelut on tänä vuonna vaan esh:ssa... kun en edes haaveile ambulanssityöstä tulevaisuudessa, haluaisin vain kokemuksen, jotta olisi sitäkin puolta nähty ja koettu edes hieman. kiinnostaa oikeastaan hämeenlinnan korkeudelle asti tuolta pääkaupunkiseudulta lähtien. siis jos saisi edes jotain puljujen nimiä  :) ja kaunis kiitos kaikille jotka vaivautuu vastaamaan  :)

Suosittelen katsomaan ssk:n sivuilta. http://www.sairaankuljetusliitto.fi/ sieltä löytyy ssk:hon kuuluvien yritysten tietoja.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älä nyt vedä hernemaissipaprikoita nokaas tosta, vaikka siirtokeissejä teetkin. En tarkoittanut että siirtoautot eivät olisi oikeita ambulaaaansseja, vaan sitä että jos nimim.opiskeleva haluaa alankokemusta niin mielestäni yksityiset siirtofirmat ovat ainoita mahdollisuuksia, JOS NEKÄÄN...

En vedä  :) Niin, tokihan isopomo elikä firman omistaja viime kädessä päättää, että ketä töihin ottaa, en minä. Ja toisaalta, jos haluaa kokemusta ensihoidosta, niin ehkä sitä ei saa siirtoautoista, eikö? Siirrettävän potilaat tulee sairaaloista, niillä on jo diagnoosit, letkut ja vermeet. Eli ei-niin-ensihoidollista. Siirtoautossa ei ehkä näe mitä ensihoitotyö oikeasti on, mitä alkuperäinen kirjoittaja toivoi.

Piis on öört, jea, oon ehkä lukenut liikaa Fireimagesin nohevien vpk-palojeesusten keskusteluja aiheesta siirtokyydit...  :)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko nyt on vähän kommentoida tätä viestiketjun aloittajan pientä, mutta niin paljon kertovaa lausahdusta : "en edes kaipaisi hoitotason yksikköön vaan ihan perustasolle kun nyt aluksi pääsisi". Eli et varmaan tarkoittanut sitä(toivottavasti) niin kuin sen äkki lukemalta ymmärtää. Eli toisenvuoden sh-opiskelijana hoitotason yksikköön kesätöihin? Jotenkin vaan kertoo jostain kummallisesta tavasta ajatella perustason sairaankuljetuksesta. Kyllä se perustason sairaankuljetus vaan vaatii jo valmistuneeltakin niin paljon, että pitäisi kieltää koko hoitotaso sanan käyttö ennen muutaman vuoden työkokemusta perustasolta. Se, että ainakin Helsingissä ja toivottavasti myös muissa isoissa kaupungeissa tullaan jossain vaiheessa (vai joko nyt) vaatimaan hoitotasolle pääsemiseksi tenttien ja kurssien käymisen lisäksi 3-5 vuoden työkokemus, on vain ja ainoastaan hyvä asia.   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja toisaalta, jos haluaa kokemusta ensihoidosta, niin ehkä sitä ei saa siirtoautoista, eikö? Siirrettävän potilaat tulee sairaaloista, niillä on jo diagnoosit, letkut ja vermeet. Eli ei-niin-ensihoidollista. Siirtoautossa ei ehkä näe mitä ensihoitotyö oikeasti on, mitä alkuperäinen kirjoittaja toivoi.

Joo mut siirtokeisseillä aloittamalla vois päästä sinuiksi ensin LiPakkien, virveleiden ja muiden härpäkkeiden kanssa, ja vasta sitten siityä ensihädänhoitoon. Jota vois suositella myös vastavalmistuneille tavis-sairaanhoitajille :P koska tavan sh-koulu ei anna mitään valmiuksia ensihoitoon (riippu tietysti paljon harjoittelupaikoista).

"en edes kaipaisi hoitotason yksikköön vaan ihan perustasolle kun nyt aluksi pääsisi". Eli et varmaan tarkoittanut sitä(toivottavasti) niin kuin sen äkki lukemalta ymmärtää. 

:D Itseänikin huvitti suuresti tuo lause, ei tohon oikein osaa mitään kommentoida. Sanattomaksi vetää, sen ymmärtäis jos kirjoittaja olisi tunnetusti suurella egolla varustettu ensihoitaja-opiskelija, mutta ei...

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: opiskeleva

niin järkyttävältä ku tää nyt tuntuukin niin olin kyllä tosissani  :- nimittäin kovasti on jankutettu että lähihoitajat ja lääkintävahtimestarit on perustason sairaankuljetuksessa ja ensihoitaja amk:t hoitotasolla. joten mistään tietämättömänä yritin sitten selostaa etten haluaisi sinne minne nuo "amk:t" yleensä...  :P nimenomaan on äärimmäisen hyvä jos hoitotasolle vaadittaisi usean vuoden työkokemus! voi kun asioista vaan kerrottaisi niin kuin ne on. tämä siitä seuraa kun tyhmät neuvoo tietämättömiä. seurauksena on siis vielä tyhmempää väkeä..  ps. egoni on hyvin pieni ja nöyrä  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok, sori tuo edellinen kuitti. Multa ainakin saat synninpäästön ja armahduksen, ymmärrän ettet voi tietää hoito/perustason eroja ja heinouksia jos et niihin ole perehtynyt.

Nykyäänhän se EI mene niin että lähärit ja vaksit perustasolla ja eh ja sh hoitotasolla. Eikä ainakaan useimmissa paikoissa hoitotasolle vaadita perustason kokemusta (korjatkaa jos oon väärässä). Nuo on vaan niitten "isopäisten" hienoja suunnitelmia tulevaisuuteen, tosin hyvähän se olisi jos niin saataisiin homma pelittämään.

Tervetuloa vaan tulevaisuudessa enshädänhoitajien joukkoon tummaan jos kiinnostusta ja motia huonolla palkalla riittää ;)

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanotaanko näin alalle opiskeleville; lukekaan itsenne suoraan sh/eh-amk. On varmin reitti päästä töihin sa-kuun. Ne joilla on jo kouluasteen tutkinto + lisäkoulutus hoitotasolle voivat jatkaa huoletta. Ne jotka ovat vasta valmistumassa kouluasteen tutkintoon, ei asiaa tule olemaan hoitotason yksiköihin. Näin se vaan tulee menemään. Aistittuhan tätä on jo useampi vuosi ja joskus vaan täytyy sen taitteen tulla. Kaavatoimisto valottaa vielä senkin, että nyt valmistuvan sh/eh-amk:in täytyy olla parisen vuotta perusyksikössä ja sen jälkeen voi hakeutua hoitotason tenttiin tai kuulusteluun tai mikä lie se sitten tulee jatkossa olemaankin. Yleensäkin ilman alan tutkintoa on tänäpäivänä aika arveluttavaa tuo kesätyökin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ei todellakaan pidä paikkansa!! Iste molempia opiskelleena voin sanoa että sh-koulun kaksi ekaa vuotta ei todellakaan anna minkään valtakunnan valmiuksia toimia saku-puolella.

Olipas aika vaffasti sanottu, kun kyse on kuitenkin ainoastaan omista kokemuksista. Riippuu koulusta, OPS:sta ja ennen kaikkea opiskelijasta itsestään. Meillä ainakin on paljonkin sellaista jo ensimmäisenä vuotena, mistä saa valmiuksia saku-puolellekin.

Valitettavasti sun saku-työn saanti mahdollisuudet ovat heikot, ei mahdottomuus mut..... ehkä jostakin yksityiseltä siirto-firmalta kannattais kysellä.

Ja, höpön-löpön... tuntuu, että puolet  2. vuoden sh-opiskelijoista tekevät kesätöitä ja keikkaa lanssissa ja firmalla oli joku raflaava nimikin... ja jos hekin pystyvät, niin miksi ei joku muukin?

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olipas aika vaffasti sanottu, kun kyse on kuitenkin ainoastaan omista kokemuksista. Riippuu koulusta, OPS:sta ja ennen kaikkea opiskelijasta itsestään. Meillä ainakin on paljonkin sellaista jo ensimmäisenä vuotena, mistä saa valmiuksia saku-puolellekin.

Ja, höpön-löpön... tuntuu, että puolet  2. vuoden sh-opiskelijoista tekevät kesätöitä ja keikkaa lanssissa ja firmalla oli joku raflaava nimikin... ja jos hekin pystyvät, niin miksi ei joku muukin?

Kun  nyt itse muistelen ammoisia opiskeluaikoja, niin kahden vuoden jälkeen puolella meistä oli koosta seuraavat harjoittelut: 3 vkoa pitkäaikais- tai vuodeosastolla ja 3x4 vkoa neuvolassa, psykiatrisella osastolla ja lastenosastolla. Ei ei vielä lainkaan sisuksia tai kirraa. Riippuu varmaan ihmisestä mutta itselle ei olis tullut mieleenkään hakeutua lanssiin töihin, yo-pohjalta. Onneksi itse tosin kuului siihen puolikkaaseen, joka perehtyi heti toisena vuonna sisätautien ja kirurgian antoisaan maailmaan, mutta siltikin.

Mutta kuten jo totesin, minä en päätä kuka pääsee töihin mihinkin.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olipas aika vaffasti sanottu, kun kyse on kuitenkin ainoastaan omista kokemuksista. Riippuu koulusta, OPS:sta ja ennen kaikkea opiskelijasta itsestään. Meillä ainakin on paljonkin sellaista jo ensimmäisenä vuotena, mistä saa valmiuksia saku-puolellekin.

Ja, höpön-löpön... tuntuu, että puolet  2. vuoden sh-opiskelijoista tekevät kesätöitä ja keikkaa lanssissa ja firmalla oli joku raflaava nimikin... ja jos hekin pystyvät, niin miksi ei joku muukin?

Kun  nyt itse muistelen ammoisia opiskeluaikoja, niin kahden vuoden jälkeen puolella meistä oli koosta seuraavat harjoittelut: 3 vkoa pitkäaikais- tai vuodeosastolla ja 3x4 vkoa neuvolassa, psykiatrisella osastolla ja lastenosastolla. Ei ei vielä lainkaan sisuksia tai kirraa. Riippuu varmaan ihmisestä mutta itselle ei olis tullut mieleenkään hakeutua lanssiin töihin, yo-pohjalta. Onneksi itse tosin kuului siihen puolikkaaseen, joka perehtyi heti toisena vuonna sisätautien ja kirurgian antoisaan maailmaan, mutta siltikin.

Mutta kuten jo totesin, minä en päätä kuka pääsee töihin mihinkin.

Aivan! Kerrankin me ollaan samaa mieltä jostakin :peukku:

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...