Jump to content
MAINOS

Mistä EKG-viivotin?


2713

Recommended Posts

Mistä ihmeestä saa EKG-viivottimia. Ei ole löytynyt mistään ja viitsi lekureilta taskuista viedä...  :) Auttakaa!

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tilasin Oriolalta ihan ilmaiseksi.

Jossain vaiheessa vain lääkärit saivat niitä ilmaiseksi. Siitä on tosin aikaa 4v, joten jos ajat olis vaikka muuttuneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisko joku selventää mikä tai millainen tuo viivoitin käytännössä on, kaikki siitä puhuu ikinä en ole sitä nähnyt?!?  *nolona*

Vaikea selittää. Pitää nähdä ja kokeilla. Hyvä muistitikkuna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon saanu omani myöskin ilmaiseksi... En tosin muista mistä  *nolona*

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hotosaku

Mistä ihmeestä saa EKG-viivottimia. Ei ole löytynyt mistään ja viitsi lekureilta taskuista viedä...  *nolona* Auttakaa!

Herää kysymys ...  mihin tarvitaan moista kapistusta opiskelun jälkeen?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä ihmeestä saa EKG-viivottimia. Ei ole löytynyt mistään ja viitsi lekureilta taskuista viedä...  *nolona* Auttakaa!

Herää kysymys ...   mihin tarvitaan moista kapistusta opiskelun jälkeen?

Itse tutkiskelen joskus sen avustuksella sydänfilmejä, ja se on kätevä erään sairaankuljetusaseman oven avauksessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mä oon saanu omani myöskin ilmaiseksi... En tosin muista mistä  ;D

No nyt tuli mieleen: sain sen yhdeltä lekurilta  :nauraa:. Mut näkyypi olevan Cardiolin viivotin, sellasilla Ismox depot 40mg -teksteillä varustettu  :nauraa:.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mistä ihmeestä saa EKG-viivottimia. Yhtenä päivänä menin töihin niin meillä oli kahvi huoneessa egk viivottimia ilmaantunut. Oliskon joku esittelijä tuonut niitä.. Mutta kyllä hävisivätkin nopeasti.....näytti olevan orion pharma teksteillä.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ite pistin orionille s.postia---> ja kiltti tyttö lähetti mulle pari ilmaiseksi.  :)

oon tainnu olla kiltti poika... ;)

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

EKG-viivaimenhan voi myös askarrella itse seuraavalla tavalla (designed by yx stadin brankkari) yleisimpiin käyttötarpeisiin eli viivaamiseen, qt-aika arvioimiseen ja qrs:n mittaamiseen (apuun, jos automaattitulkinta ml. ms-mittaus ei toimi häiriöisessä nauhassa):

1. ota uusin EKG-kirja (musta kansi- Juhani Heikkilä, Markku Mäkijärvi 2003) ja etsi sieltä alkuosasta ekg-viivaimen kuva

2. suurenna sitä niin, että koko vastaa 1:1 (meidän putiikin koneessa esim. 102%) ja ota paperikopio

3. ota paperikopiosta kalvokopio

4. laminoi kalvokopio

5. askartele ja muotoile saksilla laminoitu kalvo viivaimeksi (tarvittaessahan sen voi laminoida kahdesti, mulla toimii yksinkertaisena)

6. kehu työkavereillesi kekseliäisyyttäsi

...näin on ainakin mulla toiminut. Mukavampi tällä on viivailla, kuin potilaan KELA-kortilla. Viralliset viivaimethan ovat kaksipuolisia, mutta juuri tällä puolella olen pärjännyt. Toisen puolen muistisäännöt ja ohjeet on muutenkin opeteltava ja osattava ulkoa, jos työskentelee yksikössä, jossa ekg-viivainta oikeasti tarvitsisi. Tämä näin esimerkkinä, jos viivaimia ei Orionilta ala putoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietin tässä, että mitä hyötyä hoitajalle on EKG-viivaimesta? Kaikkialla toitotetaan sitä, että hoitajan tehtävä ei ole tulkita ekg:tä. Itse ainakin haluaisin oppia tulkkaamaan tuota ekgtä niin hyvin, että näkisin sekavista käyristä heti mitä vikaa potilaalla on pumpussaan.

Eli millä toimialoilla hoitaja tulkitsee ekgtä?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

koppihoitajat. kotona, maastossa, autossa... ja onhan se kaikkien hyvä erottaa ainakin isommat muutokset, on sitten missä tahansa filmaamassa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten kehittyneempi aaltomuoto ilmaisi, sairaalanulkopuolella ainakin. Jokaista EKG:tä ei kehtaa lähettää lääkärille tulkittavaksi, menee oma ja työpaikan maine.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietin tässä, että mitä hyötyä hoitajalle on EKG-viivaimesta? Kaikkialla toitotetaan sitä, että hoitajan tehtävä ei ole tulkita ekg:tä.

Kuka sellaista toitottaa? Kuten bifaasinen sanoi, kyllä jokaisen filmaajan tulis osata graavimmat muutokset tulkita :)

sairaalanulkopuolella ainakin.

Kyllä sitä tehdään siellä oven toisellakin puolella. Lähinnä tulee mieleen akuuttihoitopaikat missä hoidon kiireellisyyttä yms pitää junailla. Jossain polilla voi mennä tunteja ennekuin lääkäri jonkun nauhan näkee ellei sitä kiikuteta heti hänen nenän alle. Ja ihan joka nauhaa ei kehtaa  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kyllä sitä ihan sisätaudeilla (ei sydäntaudit) tulee katteltua. Lääkäri tilataan huitsinnevadasta, joten ei viitsi pyytää katsomaan kaunista sinus-rytmiä  :)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Annappa mulle kans se sähköpostiosoite niin kysäsen myös niitä viivottimia. Lähetin jo viime viikolla postia mutta taisi olla väärä osoite.

muistaakseni sanoi, että normaalisti 12 € kpl? + postimaksut??...  :nauraa:

--> siis viivaimen hinta

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähettivät Orionilta ihan suosiolla viivottimen ja erilaisia muita apuvälineitä työhön(eli niitä kipu- ym kiekkoja) kun vaan vähän ruinasi...

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

mikäs on nettiosote tai puhelinnumero mist noit ekg viivottimia voi kinuta?

Mulla on muutama ylimääräinen... ;D Jos joku haluaa, niin yksärillä osoitetta, niin lähetän. (Niin kauan kuin ylimääräisiä riittää...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...