Jump to content
MAINOS

Kauppalehti-presso; tonni lisää liksaa!!


StarOfLife

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 128
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olihan ne lääkäritkin yksin lakossa.

-Väittäsin silti olevan kyseessä eri asian. Hoitajien puolelta/taholta puuttuu rankasti selkärankaa ja älyä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Perustetaan hoitopoikien liitto? :) Aina kun väitetään, että munilla saa töitä (ammattitaidosta ei puhettakaan) niin voisko niillä saada neuvoteltua paremmat sopimuksetkin. Silloinhan edut olisivat kollektiivisia kun olis laitettu kaikki munat samaan koriin. :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Väittäsin silti olevan kyseessä eri asian. Hoitajien puolelta/taholta puuttuu rankasti selkärankaa ja älyä.

Ja solidaarisuutta ja taitoa vetää köyttä yhteen suuntaan. Valitettavasti... :ei_ei:

Perustetaan hoitopoikien liitto? :)

Muistaakseni Jio on esittänyt tätä jo vuosia sitten. Mielenkiintoinen ja vähintään yhtä ajankohtainen idea se edelleen on... Ja vähän arkaluontoinen tietysti myös... :-X
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No eipä tästä kauaa ole kun mulle väitettiin töissä että teen töitä jollain munalisällä. Että saa tahtonsa läpi sillä. Oikeasti olen saanut tahtoni läpi niissä asioissa joita tuo kolleega tarkoitti, vain olemalla suostumatta muihin järjestelyihin, kuin niihin, mitä itse olen ehdottanut.

Kyllä minä voisin olla ajatuksen kannalla, että sairaanhoitajat olisi yksin ajamassa omaa etuaan. Vaikka miten leikillään tai tosissaan. Mutta kentälläkin ollaan hajallaan milloin mistäkin asiasta. Jos saikkarit marssiskin ulos ja lähi-, perushoitajat, lääkintävahtimestarit jäisi hoitamaan potilaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä olisin ajatuksen kannalla, että sairaanhoitajat olisi yksin ajamassa omaa etuaan.

Miettikääpä hetki konkreettisesti miten te sairaanhoitajat saisitte mahdollisen työtaistelun onnistumaan. Tietysti sillä että saisitte muiden ammatiryhmien täyden tuen, mutta jos se ei tapahdu lakkorintamassa niin miten sitten? Pystyisittekö luottamaan siihen että lakkotilanteessa sairaalan sisällä sairaanhoitajien poissaollessa solidaarisuus jylläisi ja muut ammattiryhmät pitäytyisivät tiukasti omissa rooleissaan työnantajan toiveiden vastaisesti? Jos nyt rauhan aikanakin on vähän hakusassa tuo yhteishenki, niin mitenkähän sitten työtaistelussa?

Ja älkää nyt käsittäkö väärin, minun mielestä sairaanhoitajien palkka on syvältä ja jopa palkkaerokin saa olla suurempi meihin kouluasteen hoitajiin verrattuna. Epäilen vaan tuollaisen projektin käytännön toteuttamista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

palkkahan on kaikilla syvältä.pitäiskö kuitenkin olla enempi tehtäväkohtainen palkka?meillä kun sh ja msh tehtävät ei poikkea toisistaan millään lailla.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä kun sh ja msh tehtävät ei poikkea toisistaan millään lailla.

Miksi ihmeessä teillä on sitten sairaanhoitajia töissä? Työnantaja säästäis palkoissa maltaita jos kaikki olis mielureita.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

palkkahan on kaikilla syvältä.pitäiskö kuitenkin olla enempi tehtäväkohtainen palkka?meillä kun sh ja msh tehtävät ei poikkea toisistaan millään lailla.

Hyvä pointti tämäkin. Meillä on direktiiveissä, että aina pitää olla väh. kaksi mieshoitajaa vuorossa. Sit on usein hoitotoimenpiteitä, joita tekee vain mieshoitajat, koska potsku voi olla arvaamaton ja aggressiivinen...ei siis niin, että jaottelu olis eri hommat sh:lla ja mielureilla. Henk.koht. arvostan kokeneita mielureita. Meidän mielurit ainakin edustaa kokemusta, kypsää realistista näkemystä suhteessa saavutettaviin tuloksiin hoidossa ja ansaitsisivat saada vähintään saman palkan kuin vastavalmistuneet sh:t (+lisät). Mä haluan nähdä sen päivän kun sanotaan, että joku homma kuuluu naisille. :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan nähdä sen päivän kun sanotaan, että joku homma kuuluu naisille. :nauraa:

Kahvinkeitto, liinavaatevaraston järjestely, pyykit ja siivous ja sellaiset.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Mä haluan nähdä sen päivän kun sanotaan, että joku homma kuuluu naisille. :nauraa:

Kahvinkeitto, liinavaatevaraston järjestely, pyykit ja siivous ja sellaiset.

No ei tarvinnu kauan odottaa. Kiitos! :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan nähdä sen päivän kun sanotaan, että joku homma kuuluu naisille. :nauraa:

Kahvinkeitto, liinavaatevaraston järjestely, pyykit ja siivous ja sellaiset.

Kyseiset työtehtävät kuuluvat työvuorossa oleville ph/lh/laitosapulaisille, sukupuolesta riippumatta. Ruotsissa tämä uudistus "Kuka saa tehdä mitä potilashoidossa" -on alkanut jo -93. Työtehtävät on tarkasti jaettu kolutustason mukaan. 1.10.2005 käytäntö että vain sh saa antaa lääkkeitä astui voimaan myös ambulanseissa.

Ja mikä tulee aggressiivisten potilaiden hoitoon niin sääntö "ei edes hullu lyö naista todistajien läsnäollessa" on ainakin omalla kohdallani pitänyt paikkaansa. Ja tästä aiheesta löytyy myös tutkimuksia. Nainen saa myös aggressiot alas.... (jos sieltä kahvinkeiton parista nyt ehtii...) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan nähdä sen päivän kun sanotaan, että joku homma kuuluu naisille. :nauraa:

Kahvinkeitto, liinavaatevaraston järjestely, pyykit ja siivous ja sellaiset.

Kyseiset työtehtävät kuuluvat työvuorossa oleville ph/lh/laitosapulaisille, sukupuolesta riippumatta.

Jotkut hommat nyt vaan toimivat paremmin kun naiset ovat pääosassa... :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä kun sh ja msh tehtävät ei poikkea toisistaan millään lailla.

Miksi ihmeessä teillä on sitten sairaanhoitajia töissä? Työnantaja säästäis palkoissa maltaita jos kaikki olis mielureita.

Aivan. Meilläkin kyllä innokkaimmat perushoitajat työntää nenänsä sitten joka paikkaan vaikka mitään asiaa ei olisikaan. Onneksi niitä ei ole monta. Eiköhän lähdetä kaikki sairaanhoitajat kerralla pois jos ei sitä tonttua saada peruspalkkaan lisää. Tästä oli jo viime yönä vähän kahvihuoneessa puhetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän lähdetä kaikki sairaanhoitajat kerralla pois jos ei sitä tonttua saada peruspalkkaan lisää. Tästä oli jo viime yönä vähän kahvihuoneessa puhetta.

Onnea yritykselle, lupaan istua tukilakossa kun saatte rintamat kuntoon... :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lupaat vaan  :nauraa:

Helppo luvata kun...  :nauraa:

Jos olen väärässä ja rintama syntyy niin muistatte sitten vaan pyytää muilta sisarjärjestöiltä tukea. Liityn siinä vaiheessa takaisin Tehyyn...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lupaat vaan  :nauraa:

Helppo luvata kun...  :nauraa:

Jos olen väärässä ja rintama syntyy niin muistatte sitten vaan pyytää muilta sisarjärjestöiltä tukea. Liityn siinä vaiheessa takaisin Tehyyn...

-Tästä minä olen (ollut) samaa mieltä ja valmis toimintaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä olisin ajatuksen kannalla, että sairaanhoitajat olisi yksin ajamassa omaa etuaan.

sairaalan sisällä sairaanhoitajien poissaollessa solidaarisuus jylläisi ja muut ammattiryhmät pitäytyisivät tiukasti omissa rooleissaan työnantajan toiveiden vastaisesti?

Tarvitsisiko niiden pysyä omissa rooleissaan. Minun puolesta sairaaloiden sisällä saisi sinä aikana tapahtua ihan mitä tahansa. Miten vain saisitte parhaiten työt järjestettyä kunnolla. Olisikin mukava nähdä kuinka tarpeellisia sairaanhoitajat itseasiassa on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä kun sh ja msh tehtävät ei poikkea toisistaan millään lailla.

Miksi ihmeessä teillä on sitten sairaanhoitajia töissä? Työnantaja säästäis palkoissa maltaita jos kaikki olis mielureita.

mistä minä tiedän.en palkkaa ketään.mutta ylihoitajat ovat myös joskus olleet sairaanhoitajia ja siksi monesti suosivat/palkkaavat sairaanhoitajia.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä olisin ajatuksen kannalla, että sairaanhoitajat olisi yksin ajamassa omaa etuaan.

sairaalan sisällä sairaanhoitajien poissaollessa solidaarisuus jylläisi ja muut ammattiryhmät pitäytyisivät tiukasti omissa rooleissaan työnantajan toiveiden vastaisesti?

Tarvitsisiko niiden pysyä omissa rooleissaan.

Eikö se olisi juuri sairaanhoitajien edun mukaista?

Olisikin mukava nähdä kuinka tarpeellisia sairaanhoitajat itseasiassa on.

Leikkureissa ja tehoilla tulisi varmasti ongelmia mutta monet vuodeosastot ja terveyskeskusten poliklinikat pyörisivät jotenkuten. Siis jos sitä solidaarisuutta ei löytyisi perus/lähihoitajilta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

terveyskeskusten poliklinikat pyörisivät jotenkuten.

No kyllä, mutta olis kovasti hommaa meidän ainoalla perushoitajalla  :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

terveyskeskusten poliklinikat pyörisivät jotenkuten.

No kyllä, mutta olis kovasti hommaa meidän ainoalla perushoitajalla  :nauraa:

Olisi joo kun paimentaisi työnantajan palkkaamia opiskelijoita ja eläkeläisiä. Siis edelleen paino sanoilla jos ja solidaarisuus.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisikin mukava nähdä kuinka tarpeellisia sairaanhoitajat itseasiassa on.

Leikkureissa ja tehoilla tulisi varmasti ongelmia mutta monet vuodeosastot ja terveyskeskusten poliklinikat pyörisivät jotenkuten. Siis jos sitä solidaarisuutta ei löytyisi perus/lähihoitajilta.

No omalla osastollani ei ole yhtäkään perushoitajaa töissä, kaikki me ollaan sairaanhoitajia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä olisin ajatuksen kannalla, että sairaanhoitajat olisi yksin ajamassa omaa etuaan.

sairaalan sisällä sairaanhoitajien poissaollessa solidaarisuus jylläisi ja muut ammattiryhmät pitäytyisivät tiukasti omissa rooleissaan työnantajan toiveiden vastaisesti?

Tarvitsisiko niiden pysyä omissa rooleissaan.

Eikö se olisi juuri sairaanhoitajien edun mukaista?

Olisikin mukava nähdä kuinka tarpeellisia sairaanhoitajat itseasiassa on.

monet vuodeosastot ja terveyskeskusten poliklinikat pyörisivät jotenkuten.

No, minä valvon yhtä 21-paikkaista osastoa. Yksin, ja vaikka kyllähän tänne avuksi saa vaikka psykologin niin kyllä mää haluaisin videolta nähdä kuinka se homma sitten taittuu. Aloittaahan voisi vaikka vastavalmistuneista lähihoitajista, koska vanhemmat perushoitajat olisi meidän leikkurissa käyttämässä anastesiakonetta. :nauraa: Ja sydänvalvonnassa päitsimet...

Siis meillä ei myöskään muut kuin sairaanhoitajat valvo näitä osastoja. Ph kiertää. Milloin tarttee nosto jne apua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...