Jump to content
MAINOS

Kauppalehti-presso; tonni lisää liksaa!!


StarOfLife

Recommended Posts

Eikös tämä ollutkaan yhteinen asia? Vai?

Ei ole. Sairaanhoitajaliitto ajaa sairaanhoitajien asiaa.

Jos puhumalla olisi asioita saatu kuntoon niin kyllä ne tällä alalla jo olisivat; sen verran puhetta on vuosien aikana riittänyt.

Totta. Kahvipöydissä ja röökipaikoilla jne. Ja sen vaikutukset tietää kaikki.

Sillä puheella minä olen luvannut tarvittaessa olla tukilakossakin sairaanhoitajien puolesta.
Liittoon kuulumattomat ei lakkoile kenenkään puolesta, missään tilanteessa. Ainakaan laillisesti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 128
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eikös tämä ollutkaan yhteinen asia? Vai?

Ei ole. Sairaanhoitajaliitto ajaa sairaanhoitajien asiaa.

Eilisen päivän Kauppalehdessä (http://presso.kauppalehti.fi/p/k/0x20/keskustelu/thread.jspa?threadID=25441&tstart=0&forumID=9) Espoolainen kaupunginvaltuutettu ja sos. ja terveyslautakunnan jäsen kertoo suoraan mistä johtuu se että tälle alalle saada palkankorotuksia. Kyse ei ole solidaarisuuden puutteesta vaan kateudesta; jos itse en saa palkankorotuksia niin ei sitten kyllä saa kukaan muukaan. :pommi:

Liittoon kuulumattomat ei lakkoile kenenkään puolesta, missään tilanteessa.

Luonnollisesti liityn liittoon siinä vaiheessa jos/kun sairaanhoitajaliitto pyytää tukitoimia sisarjärjestöiltä. Jos siis koen että tukilakkoilemalla toimitaan yhteiseksi koko alan eduksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajien ammattiliiton puheenjohtaja Katriina Laaksonen on aivan oikeassa siinä, että Tehyn pitäisi muuttaa strategiansa perusteellisesti, jos se haluaa saada jotakin aikaan. Jos palkankorotukset aina evätään sairaanhoitajilta sillä perusteella, että eivät niitä muutkaan saa, niin silloin ollaan suossa. Puhutaan solidaarisuudesta terveydenhuollon eri ammattiryhmien kesken - kun oikeasti pitäisi puhua kateudesta. Ei haluta odottaa, että suunnitelmallisesti edeten palkkoja hiljaa hivutettaisiin ryhmä ryhmältä ylöspäin. Mieluummin tyydytään siihen, että näennäissolidaarisuuden nimissä kukaan ei saa mitään.

Heh, toihan on ihan totta  :nauraa:

Luonnollisesti liityn liittoon siinä vaiheessa jos/kun sairaanhoitajaliitto pyytää tukitoimia sisarjärjestöiltä. J

Kyllä varmasti juu.  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luonnollisesti liityn liittoon siinä vaiheessa jos/kun sairaanhoitajaliitto pyytää tukitoimia sisarjärjestöiltä. J

Kyllä varmasti juu.  :)

Miksi epäilet? Pystyn myös muuttamaan mielipiteeni jos jonkinlaista syytä siihen ilmenee. Olet myös ilmeisesti unohtanut että erosin aikanaan liitosta sen vuoksi kun minua ei päästetty lakkoilemalla korottamaan palkkaani. Tai edes yrittämään sitä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luonnollisesti liityn liittoon siinä vaiheessa jos/kun sairaanhoitajaliitto pyytää tukitoimia sisarjärjestöiltä. J

Kyllä varmasti juu.  :)

Miksi epäilet? Pystyn myös muuttamaan mielipiteeni jos jonkinlaista syytä siihen ilmenee. Olet myös ilmeisesti unohtanut että erosin aikanaan liitosta sen vuoksi kun minua ei päästetty lakkoilemalla korottamaan palkkaani. Tai edes yrittämään sitä.

-Samat sanat kuin Dinolla, olen ilmoittanut useaan otteeseen liittyväni varmasti takaisin liittoon mikäli koen sen ajavan asioitani. Nykyisellä nöyristelylllä ja piittaamattomuudella jäsenistön mielipiteestä moista ei tule tapahtumaan.

-Odotan mielenkiinnolla saako Laaksonen lisää palstatilaa etujemme ajamiseen valtakunnallisista lehdistä, sairaanhoitajalehdestä noi huutelut eivät pitkälle kanna.

Yhtälailla meidän kaikkien hoitajien on pidettävä ääntä korotusten puolesta, vaikka se tapahtuisikin tupakkipaikalla tai kahvipöydässä. 

Valitettavasti vuodet ovat muokanneet minut niin v-tun kyyniseksi ja skeptiseksi näitten asioiden suhteen että en enää usko yhtään mitään mitä en näe. Ensimmäinen mikä tuli mieleen Laaksosen kirjoituksen luettuani oli "heh-heh" mutta hetken funtsimisella tuo tuntui parhaimmalta yritykseltä asioittemme ajoon pitkään, pitkään aikaa.

JL-P:n sanomana tuolla ei olisi ollut kuin mitätön viihdearvo, Laaksoselta odotan jatkoa/asioiden etenemistä suurella mielenkiinnolla. Tyhjänhuutajia kyllä piisaa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäinen mikä tuli mieleen Laaksosen kirjoituksen luettuani oli "heh-heh" mutta hetken funtsimisella tuo tuntui parhaimmalta yritykseltä asioittemme ajoon pitkään, pitkään aikaa.

Olen samaa mieltä, puheenahan tuo oli hyvä.

Toivotan sairaanhoitajaliitolle onnea ja menestystä, ylimääräisen puolen miljardin vuotuisen euromäärän saaminen kuntaisiltä nykyisessä tilanteessa ei ole maailman helpoimpia hommia. Ei ainakaan jos sairaanhoitajaliitto ei saavuta yhteistyöjärjestöjen ja TNJ:n 100 prosenttista tukea ja luottamusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Odotan mielenkiinnolla saako Laaksonen lisää palstatilaa etujemme ajamiseen valtakunnallisista lehdistä,

Eikös kauppalehti ole sellainen?  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös kauppalehti ole sellainen? 

-Mää meinasinkin lisää vielä.. Kunhan tuo Kauppalehden artikkeli ei olisi ollut heille enempi semmoinen "kevennys"-tyyppinen uutinen.

Mielenkiinnolla jään odottelemaan miten Tehy vastaa kun ei ole vaalejakaan tulossa ja pj:n palkkakin saatiin "tarkistettua" muitten ammattijärjestöjen pj:n tasolle ja vähän paremmaksikin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni en ole pitkään aikaan kuullut näin rohkeaa ja suoraa puhetta, liittyen sairaanhoitajien palkkaukseen ja työolosuhteisiin. Katriina Laaksonen on rohkea nainen. Asiosta täytyy puhua niiden oikeilla nimillä, kuten hän toteaa. Jo edellisessä sairaanhoitaja lehdessä kiinnitin huomiota siihen että esimerkiksi sairaanhoitajien tyytymättömyys palkkaan ja työolosuhteisin tuotiin rehellisesti ja suoraan esille. Hyvä! Tämä ei vaikuta hymistelyltä. Huonon palkkauksemme syy on se ettei etujamme ole ajettu tarpeeksi hyvin. Oikeasti, palkka asioitamme  on hoidettu tosi surkeasti. Tämä tuntuu oudolta siinäkin mielessä että suuren yleisön sympatiat ovat hyvin vahvasti puolellamme. Tämä on näkynyt myös mediassa. Tätäkin taustaa vasten olen ihmetellyt miksei liiton puolelta ole kuulunut inahdustakaan, siellä on oltu hiljaa kuin huopatossu tehtaalla, vaikka itsestä tuntuisi että nyt viimeistään olisi suoran toiminnan aika.

Odotan kutenkin Laaksoselta  vielä enemmän. Enemmän julkisuutta, esiintymistä televisiossa,  profiloitumista ja käytännön toimintaa. Nyt puheiden täytyy siirtyä toiminnaksi. Itse ajattelen että olen heti valmis lakkoon, jos se veisi asioitamme eteenpäin. Oikeasti meidän on tarvittaessa mentävä lakkoon. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ässhoot saivat jo kaupungin järjestelyvaraerän,kun heitä on "niin vaikea rekrytoida" 1.9 alkaen,muut hoitajaryhmät odottelevat vuoroaan ensi vuonna.nyt jo olen kuullut valitusta "mitättömästä summasta".vittu jos ei kelpaa antakaa mulle ne!yhtään mielurin tointa ei tullut hakuun tänä vuonna,muuta sh toimia tänäkin syksynä 10.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ässhoot saivat jo kaupungin järjestelyvaraerän,kun heitä on "niin vaikea rekrytoida" 1.9 alkaen,muut hoitajaryhmät odottelevat vuoroaan ensi vuonna.nyt jo olen kuullut valitusta "mitättömästä summasta"

Jos tuo 0,80 jaettiin monen sh:n kesken niin eipä siitä montaa euroa palkanlisää kuukaudessa irtoa. Meillä tuo jaettiin "henkilökohtaisena palkanlisänä" 1 per ammattiryhmä. Ei hyvä systeemi tuokaan - paitsi tietysti silloin jos korotus osuu omalle kohdalle...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoista tekoihin vaan liiton puolelta.

Mulla ei oo sellasta kutsumusta alaan ettenkö haluais lisää liksaa. Eikä myöskään sellasta solidaarisuutta että välittäisin saako muut samanlaisia korotuksia.

Palkka koulutuksen mukaan... >:D

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelen että olen heti valmis lakkoon, jos se veisi asioitamme eteenpäin.

Voisin kyllä mennä lakkoon vaikka heti. Ottaa aivoon työnantajan kertakaikkinen kiittämättömyys. Maksais edes sitten enemmän. Soitin jo uudesta työpaikastakin. Viikonlopun yli mietin, otanko sen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Lakko ois paikallaan...viimeks liittovaltuusto torpedoi jäsenäänestyksen tuloksen ja erosin periaatteesta. Jos työtaisteluhenkeä löytyisi niin munkin proletaarin geenit heräis varmaan taas henkiin ja heilutettais lippua barrikaadeilla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelen että olen heti valmis lakkoon, jos se veisi asioitamme eteenpäin.

Voisin kyllä mennä lakkoon vaikka heti. Ottaa aivoon työnantajan kertakaikkinen kiittämättömyys. Maksais edes sitten enemmän. Soitin jo uudesta työpaikastakin. Viikonlopun yli mietin, otanko sen.

just kanssa ite nakutin työhakemuksen ens vuodelle,jos palais somatiikkaan...no kattoo nyt jatkuisko soppari nykyisessä vuodenvaihteen jälkeen,kun ei oikein nuo sissihommat kiinnostais.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoista tekoihin vaan liiton puolelta

Palkka koulutuksen mukaan... :o

Aivan! On VÄHÄN turhauttavaa käydä 3.5 vuotta koulua LH:sta SH:ksi saadakseen noin 100 euron palkankorotuksen!! vastuu vain kasvaa, palkka ei..

Millään muulla alalla ei koulutusta arvostetaa yhtä vähän, muilla aloilla amk-lisäkoulutuksen tuoma palkan lisä pyörii 1000 euron kieppeillä ellei ylikin.

Ja niin valitettavaa kuin se on: nyky maailma pyörii rahan ympärillä, miksi siis emme mekin pyörisi??

Lopetetaan se kutsumuksesta lässyttäminen, sillä "kutsumusta ei voi levittää leivänpäälle!"

Lakkoon vaan koko lössi ja pitkäksi aikaa! angry.png

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin. Sanotaan hep kaikki jotka on valmiita välittömästi toimimaan ja pysyy sitten myös sanojensa takana.

-Hiukka enempi suunnitelmista haluan kuulla ennen kuin sanon mitään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Hiukka enempi suunnitelmista haluan kuulla ennen kuin sanon mitään.

Tää nyt on lähinnä kartoittavaa valmiustason selvittelyä.  :o Epäilykseni kohdistuu alallamme vallitsevaan lökäpöksykulttuuriin.    ;)

No ! Hep hep.. 1947 jäsentä, mutta kunhan nyt 500 heppiä saadaan kasaan niin eiköhän jotain saada aikaan. Tosin kaikkien pitäisi sitten olla edes jollain tavoin strategisilla paikoilla. Mä kyllä saatan sanoa itseni irti vaikkei kukaan sanois mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...