Jump to content
MAINOS

Eronneiden todellinen määrä ?


Olli

Recommended Posts

Lisäksi voin liittyä Tehyyn uudelleen jos k.o. liitto tekee kenttää huomioiden asioita. En odota vallankumousta palkkaan enkä suuria asioita, mutta jos liiton johto jotain sanoo, niin siitä myös on pidettävä kiinni, eikä antaa kuvaa jossa johto pitää kenttää tyhmänä ja vähättelee kentältä tulevaa viestiä.Sairaanhoitajan kannnan vastuun tekemisistäni töissä ja samaa odotan myös liitolta jonka pitäisi ajaa nim omaan meidän etua. angry.png>8) angry.png

muista että niinkuin mihin tahansa järjestöön liittyessä,sinut pitää myös hyväksyä liiton jäseneksi,eli taitaa käytännössä olla että hyväksyminen kysytyään ammattiosastolta.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 108
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Suomen poliisijärjestöjen liitto(www.spjl.fi), tarkentaen sen jäsenet osaavat ainakin toimia. Liiton johdon hyväksymä virkaehtosopimuksen tulos ei tyydyttänyt kenttää, tuloksena ylimääräinen liittokokous. Ja tavoitteena luonnollisesti nykyisen johdon syrjäyttäminen! Äkkiseltään voisi kuvitella että ko. liiton jäsenten toiminnasta voisi ottaa mallia myös hoitoalalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeps, mallia voisi ottaa mutta mistä löydämme nämä aktiivisimmat työntekijät? Itsekkin tykkään mutista, moittia ja välillä antaa palautettakin muttei minusta miksikään asioiden eteenpäin nytkäyttäjäksi ole. hienoa kumminkin olisi jos asioita saisi hoideltua toisinkin kuin tehyssä...

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

---clip---

Jos jäsenistöstä eroaa tarpeeksi paljon porukkaa, niin liiton on otettava asiaan kantaa toisella tavalla kuin nyt. Tarpeeksi eroamisia, niin hallitus ja valtuusto voi ? tehdä päätöksiä vaikka uusista vaaleista ym? Mutta jos ei kukaan tee mitään niin mitään ei TEHYSSÄ tapahdu. Me jäsenet (ex jäsenet myös) olemme maksaneet johdon palkat ym... jäsen maksuilla. Nyt hiljaisuudella siunaamme tehyn linjan 05 asti ja samalla annamme hiljaisen luottamus lauseen myös valtuustolle. Joka mielestäni ei voi jättää kentän mielipidettä huomioimatta oli tilanne mikä tahansa.

Lisäksi voin liittyä Tehyyn uudelleen jos k.o. liitto tekee kenttää huomioiden asioita. En odota vallankumousta palkkaan enkä suuria asioita, mutta jos liiton johto jotain sanoo, niin siitä myös on pidettävä kiinni, eikä antaa kuvaa jossa johto pitää kenttää tyhmänä ja vähättelee kentältä tulevaa viestiä.

---clip---

Tämän kaiken allekirjoitan!

Mielelläni myös minä liityn takaisin Tehyyn(tai johonkin muuhun meidän etua ajavaan järjestöön), jos huomaan että siellä ollaan herätty ruususen unesta ja jos ollaan saatu myös unessa oleva kenttä hereille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dino; onkohan se kumminkaan kenttä joka unessa on? Enempi tuntuu että järjestön vastaavat ovat ne jotka ovat esim. viimisissä päätöksissään tuudittautuneet ruususen uneen kentän suhteen palkoista yms. neuvotellessa. Eli "kun ei olla aiemminkaan valitettu niin miksi sitten nytten?"

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kolleegat

Huomasitteko saman kuin minä, että varsinaista eroamis lomaketta tai muuta lomaketta ei löytynyt TEHY:n netti sivuilta (jotka muutenkaan eivät ole ajantasalla) tai Tehy lehden liitteenä, tai onhan lehden liitteenä "jäsen lomake" mutta ei siinäkään ole suoranaisesti kohtaa, jossa voit ilmoittaa eroavasi. Yrittävät kovasti pitää olevista jäsenistä kiinni. Oli pakko lähettää vapaamuotoinen ilmoitus. Eivät ne kyllä vastanneet sähköpostilla tehtyyn ilmoitukseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

huh.gifhuh.gif Meillä osastolla kollega soitti Tehyn toimistoon helsinkiin ja kyseli niitä eroilmoitus kaavakkeita, niin kohtelu oli hyvin töykeää. Ei muutakun happamasti todettu, että ei tarvitse tänne soittaa venkuilun jälkeen oli ilmoittanut, että vapaa muotoinen ilmoitus käy.

Toivottavasti tälläkertaa ei jäsnistetä ja kaikki vihaiset hoitajat saadaan näyttämään mieliala liitolle. KUTEN EDELLÄ OLEN MAININNUT, NIIN OLEN VALMIS LIITTYMÄÄN TAKAISIN TEHYYN. jos ja kun jotain tapahtuu. Sekä olen myös valmis panemaan itseni likoon asioiden eteenpäin viemiseksi jos vain muitakin asiasta kiinnostuneita löytyy ja haluaa alkaa (rähinöimään). Uskoisin, että tyytymättömien joukossa on myös nn järjestöjyriä jotka voisivat olla alussa mukana ja toivon todellakin, että saataisiin jotain aikaan. Koska kuitenkin mielestäni olisi hyvää jos meillä hoitajilla on/olisi vahva ja yhtenäinen liitto takanamme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dino; onkohan se kumminkaan kenttä joka unessa on? Enempi tuntuu että järjestön vastaavat ovat ne jotka ovat esim. viimisissä päätöksissään tuudittautuneet ruususen uneen kentän suhteen palkoista yms. neuvotellessa. Eli "kun ei olla aiemminkaan valitettu niin miksi sitten nytten?"

Kyllä tuo äänestystulos ja varsinkin äänestysaktiivisuus minulle kertoi aika paljon. Jos 85% ei viitsi vaivautua soittamaan ilmaiseen äänestysnumeroon, niin kyllä porukka on melko apaattista.

Aivan turhahan se tälläista porukkaa olisi ollut viedäkkään lakkoon, ei tällaisella yhteishengellä mitään saada aikaiseksi.

Toivottavasti meno Tehyssä muuttuu ja myös kentässä.

Alueelliset erot porukan aktiivisuudessa ovat kyllä varmaankin melko suuret.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kolleegat

Huomasitteko saman kuin minä, että varsinaista eroamis lomaketta tai muuta lomaketta ei löytynyt TEHY:n netti sivuilta (jotka muutenkaan eivät ole ajantasalla) tai Tehy lehden liitteenä, tai onhan lehden liitteenä "jäsen lomake" mutta ei siinäkään ole suoranaisesti kohtaa, jossa voit ilmoittaa eroavasi. Yrittävät kovasti pitää olevista jäsenistä kiinni. Oli pakko lähettää vapaamuotoinen ilmoitus. Eivät ne kyllä vastanneet sähköpostilla tehtyyn ilmoitukseen.

Sama ongelma oli jo vuosia sitten,jolloin erosin liitosta.Eroanaomus piti lahetaa vapaamuotoisest,eli lahetin faxin.Hyvin toimi.Paasin litosta pois. 8)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dino; olin näköjään pyyhkinyt jo mielestäni tuon 85%...

Mut siitä äänestyksestä on kyl pakko sanoa et vaikeaselkoisempia ohjeita (tai sitten mun kapasiteetissa tuli rajat vastaan) en ole hetkeen lukenut yksinkertaisesta asiasta! Mua jäi vielä äänestyksen jälkeenkin kaivelemaan et :"äänestinhän nyt varmasti oikein?". Itse pistin sitten postiin eroanomukseni jäsenkortillani vahvistettuna lauantaina. Tehystä tuli muuten tosi kitkerää "ohjetta" kun perjantaina soittelin kenelle anomukseni kohdennan...

Tuli tuossa myös kuultua ettei tämä "ero-buumi" ole vielä ohi; n. 15 hoitajan eroaminen on vahvasti vireillä ja kyseessä on pelkästään kahdelta os:lta olevaa väkeä.

Onnea vaan Tehylle valitsemallaan tiellä. En kiistä takasin liittymismahdollisuuksiani mikäli sinne ilmestyy joku SELKÄRANKAINENkin ihminen laittamaan asioita rullaamaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katsokaas tuolta: Linkki

Lainaus k.o linkin takaa:

Näyttäisi olevan sivuillanne ihan asiallista kommenttia, se mikä vain ihmetyttää on se, että jollain työväenjärjestöllä voi yleensä olla kokoomuslainen puheenjohtaa, tai yleensä mitään tekemistä kokoomuksen kanssa, sehän puolueena edustaa ihan sitä vastapuolta, työnantajia jne. Se vain on jotenkin järjenvastaista:-) Ja palkoissahan te olette sen jo nähneetkin, vuosien ajan.

Itse en ole poliittisesti sitoutunut, mutta hemmohan puhuu asiaa. Porvarijohdostako se onkin kiinni? 8)

Edit: (yhdistin tuon Ollin aloittaman viestiketjun tähän, koska aihe on täysin sama.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

:) Ainakin vaalit lähestyy jos ei muuta. Tässä olen lähetellyt viestejä ( sähkisiä sellaisia TEHYYN) mutta mistään ei tule vastausta?) Olen päätellyt seuraavaa 1. siellä ei kukaan osaa käyttää sähköpostia 2. Kukaan ei osaa vastata sähköpostiin 3. Tehyn johto onkin avaruusolioiden salajuoni 4. Ketään siellä ei tippaakaan kiinnosta mitä kentällä puhutaan tai tapahtuu..

Tosin on siellä eräs joka vastaa nim. eräs hus.nen joka oli äänessä kansanuutisten jutussa, mutta hän onkin kentällä töissä eikä toimistolla. 8) Kiitokset hänelle :) ( jopas alkaa kirjoitus muuten mennä pateettisuuden puolelle.) Onko muuten kukaan saanut johdolta sähköpostiin vastausta viimeaikoina tekemistään kyselyistä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko muuten kukaan saanut johdolta sähköpostiin vastausta viimeaikoina tekemistään kyselyistä?

Itse olen pistanyt Jaanalle muutaman viestin ja kehoituksen esim. vilkaista naita sivuja.Ei ole ryökale edes kiittanyt minua loistavasta linkista. 8)

Katsokaas tuolta: Linkki

Lainaus k.o linkin takaa:

Näyttäisi olevan sivuillanne ihan asiallista kommenttia, se mikä vain ihmetyttää on se, että jollain työväenjärjestöllä voi yleensä olla kokoomuslainen puheenjohtaa, tai yleensä mitään tekemistä kokoomuksen kanssa, sehän puolueena edustaa ihan sitä vastapuolta, työnantajia jne. Se vain on jotenkin järjenvastaista:-) Ja palkoissahan te olette sen jo nähneetkin, vuosien ajan.

Itse en ole poliittisesti sitoutunut, mutta hemmohan puhuu asiaa. Porvarijohdostako se onkin kiinni?

Noh,itse olen aanestanyt jo vuosia "kykypuoluetta".Kylla sillakin kentalla ollaan sita mielta, ainakin periaatteessa,etta pitaisi hoitajien palkat nousta.Kun viela ymmartaisivat viela siella puolueessa pitaa Jaanan vaalien ulkopuolella.

Muokkaus: luetaan niitä sääntöjä Pile :)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Viitaten hoitopojan kommenttiin: Olen lähetellyt TEHYyn

noin 7-9 sähköpostiviestiä ja yhteenkään en ole saannut vastausta ja mistäköhän johtuu?? Kävin muuten em. firman nettisivuilla ja kas kummaa heti etusivulla kiitetään aktiivisesta palautteesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Ensimmäinen todellinen vastaus tehyläisiltä. tämä koskee äänestystä. Eli ei ole käsittääkseni kaikki saaneet. Eli näinköhän edes äänestystulos on sellainen johon voi luottaa

Heipp !

Kiitos ,että kommentoit siitä äänestys ohjeista. Olen kysellyt sitä asiaa

täälltä pääkaupungin Tehyläisiltä ovatko he kaikki saaneet äänestys ohjeet

ja mielipahakseni olen kuullut että näin on käynyt myös täällä.Tämä asia on

sellainen, että sen tulee selvittää.

Tuo päreiden polttamisen suon sinulle silä se on jäsenenä sinun oikeutesi.

Meillä päättäjiksi valituilla on oltava selkärankaa vastata jäsenistön "

huutoon " asioita peittelemällä ei voida rakentaa mitään.

Toivon, että olet jatkossakin aktiivinen Tehyläinen.

Yhteistyö terveisin !

Liisa Kivekäs

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäinen todellinen vastaus tehyläisiltä. tämä koskee äänestystä. Eli ei ole käsittääkseni kaikki saaneet. Eli näinköhän edes äänestystulos on sellainen johon voi luottaa

Hei, siellä siis on joku jolla on selkärankaa myöntää tapahtunut. 10pts. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:-

Laittakaahan sitä postia näille Tehyn PÄÄTTÄJILLE

Laitoin eroilmoitukseni mukana palautetta, jossa kerroin eroon vaikuttaneet syyt eli sairaanhoitajien koulutusuudistus, jonka mukaan jatko-opintoja varten olisi opiskeltava uudelleen sama ammattinimike (AMK) palkan, työtehtävien ja arvostuksen pysyessä samana.

Jatkokoulutus nimittäin olisi kiinnostanut, nyt ei enää näillä ehdoilla.

Viimeinen pisara oli tupon hyväksyminen, vaikka vuoden päivät on kampanjoitu julkisuudessa palkan ja arvostuksen puolesta. Tuloksena on saatu lähinnä julkista sääliä. Ei kissakaan kiitoksella elä.

Toivottavasti kirjelmä ei mene mappi ööhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;D Lähetin kirjallisena eroilmoitukseni tehyyn jo hyvissä ajoin ennen vuoden vaihtumista eli joulukuun alkupuoliskolla. Sain tänään kuitenkin postitse Tehy- lehden. Olin hämmästynyt! Olen pitänyt itseäni jo EX-tehyläisenä vuoden alusta.Tästäpä sitten soittamaan tehyn jäsenrekisteriin. Sieltä minulle vastasi ystävällinen naishenkilö ja kertoi, että minun eroilmoitukseni on JONOSSA ja odottaa käsittelyä, kun niitä on NIIN paljon. Tästäpä voi päätellä etteivät ne julkisuudessa kerrotut luvut eronneiden määrästä voi pitää paikkaansa, kun kaikkia ilmoituksia ei ole edes käsitelty. Joten voinemme odottaa lähempänä kesää todellisia lukemia eronneiden määristä. Ihan kätevä tapa kaunistella tilastoja tämäkin..

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei huslainen

Mulle kävi tänään just samoin, kun sulle lehti tulee vaikka erosta on jo ajat samoin luottamusmieskirjeitä on tullut jo kaksi eron jälkeen. Alkaakin jo ihmetyttää TEHY:n jäsen määrä. Jospa ne onkin kirjannut kaikki jäsenet kahteen kertaan, jotta jsen määrä näyttää niin suurelta. Heh Heh...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähetin kirjallisena eroilmoitukseni tehyyn jo hyvissä ajoin ennen vuoden vaihtumista eli joulukuun alkupuoliskolla. Sain tänään kuitenkin postitse Tehy- lehden. Olin hämmästynyt! Olen pitänyt itseäni jo EX-tehyläisenä vuoden alusta.Tästäpä sitten soittamaan tehyn jäsenrekisteriin. Sieltä minulle vastasi ystävällinen naishenkilö ja kertoi, että minun eroilmoitukseni on JONOSSA ja odottaa käsittelyä, kun niitä on NIIN paljon.

Siis ihan oikeasti. Nyt tää TEHY:n touhu alkaa hatuttamaan niin per**leesti. J.L-P siis v a l e h t e l e e julkisuudessa njiin että korvat heiluu. "Ei tähän eroavien määrään liity sellaista dramatiikkaa kuin on väitetty". Vai ei, tämä alkaa olla naurettavaa touhua. Miksei kukaan/mikään lehti/tv tms kaiva totuutta esiin? Aaaargh!

cussing.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Osku; Elä Jaanaa syytä! Hänhän voi kertoa _rehellisesti_ eronneiden määrän kun erohakemukset makaavat käsittelyssä jossain mappi Ö:ssä... Mut kyl mäkin olen kyrpiintynyt tohon Tehyn valitsemaan, epärehellisen tuntuiseen/kaunisteltuun, linjaan. Tosin sitä se just on ollut niin pitkään kuin muistan. Eikä tossa tänään tulleessa tehyn yleisönosastossa niitten päätä silitelty.. Tosin pari kirjoittajaa vaikutti/tuntui tältäkin palstalta tutulta?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko on minunkin jatkaa marinaani :-[

Suututtaa nyt Tehyn vähättely eronneiden jäsenten suhteen. Tämä on aivan normaaliin poistumaan verrattavaa? Miten se voi olla?

Tehy selittelee että lakon vuoksi ihmisä erosi liitosta vuonna -95. Oliko todella lakon vuoksi vai kenties sopimuksen, jossa esim. viimeinen palvelulisä eli "mummolisä" ;D poistui.

Minua on suututtanut myös kunta-alan palvelulisiin huomioitavan palvelun hyväksymisperusteen muutos.

Sairaanhoitajan on kerättävä palvelulisäänoikeuttava työaika hoitotyöstä. Sairaala- tai hoitoapulaisentyötä ei hyväksytä. Monissa paikoissa työhän kuului paitsi siivous, myös osa hoitotyöstä: syöttämistä ja kylvettämistä. Outoja huononnuksia on tullut tuon vuoden -95 aikana ja jälkeen.

Tästä Tehyn nykytilasta ja tupo-ratkaisusta puhuttiin aamukahvipaussilla viimeksi tänään. Monikaan ei tiedä että vaikka eroaa liitosta, voi jatkaa työttömyyskassan jäsenenä. Monilla on "alla" sijaisuus ja huoli tulevaisuuden toimeentulosta mielessä. Tällä hetkellä töitä on, mutta hyvässä muistissa on epävarmuuden vuodet.

Mikä on jäsenmaksu pelkästä Tehyn työttömyyskassan jäsenyydestä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajan on kerättävä palvelulisäänoikeuttava työaika hoitotyöstä. Sairaala- tai hoitoapulaisentyötä ei hyväksytä.

Uskomatonta,mutta kun viime vuonna vaansin Suomessa 6 kk hommia.Niin sain kokemuslisiin myös rauhanturvaajahommat.Ja ne hommat ei todellakaan ollut lahellakaan hoitotyöta.

Aika jannaa,etta 33 vuotiaana olisin Suomessa palkkakatossa.Vai saako 10 vuoden kokemuksen jalkeen enaa ikalisia?

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän työpaikalla ainakin tuntuu käyvän faxit kuumina kun ihmiset eroavat liitosta. Jos joku Tehyssä väittää että eronneita ei ole "normaalia" enemmän, niin huh huh!

Kauankohan se eroanomusten käsittely oikein kestää Tehyssä? Kumma juttu että sitäkin pitää "anoa", kun eihän Suomen laki velvoita mihinkään liittoon kuulumaan. Eron pitäisi olla helposti hoidettavissa (ilmoitusluontoinen asia), mutta esim. Tehy lehdessä olevasta muutoksille tarkoitetusta ilmoituslomakkeesta en löytänyt kohtaa "haluan erota liitosta".

Ja vielä noista jonoista.....Tehy voisi tässä tilanteessa suunnata henkilöstöresurssejaan sinne missä niitä tarvitaan eli laittaa jonkun kokopäiväisen työntekijän purkamaan sitä "erofaxijonoa", jottei tarvitsisi ihmisten enää kartuttaa kovin montaa kuukautta kartuttaa Tehytiimin kahvikassaa. Ja pullatarjoilua.... =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...