Jump to content
MAINOS

TEHY: Pätkätyöläinen selätti Joensuun kaupungin


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 63
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

HYVÄ RIIKKAAA!!!!! :nauraa: Uusinta tulee ma TV1 klo 16.00.

Tossakin sanottiin että noita juttuja on ollut lukuisia ja aina työnantaja on vaatinut salaamaan asian. Tuohon Riikka ei suostunut. Hemmetin hyvä, nyt lähtee rattaat pyörimään! :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli kyllä mahtava tämä Riikan juttu! Katsoin televisiosta hänen haastattelunsa ja olen iloinen ja ylpeä hänen puolestaan. Onnea Riikka!Itselläni on hieman samantyyppisiä kokemuksia noin 10 vuoden takaa jolloin kuuluin erääseen kunta-alan ammattiliittoon.Työni oli pätkitty lyhyisiin sijaisuuksiin joita olin tehnyt noin neljän vuoden ajan.Silti olin vielä kohtalaisen tyytyväinen että työtä yleensä oli. Pian tuli kuitenkin kuitenkin se päivä jolloin työt uhkasivat loppua. Työnantaja ehdotti tehtävänimikkeen muutosta joka tarkoitti että tekisin samaa työtä kuin ennenkin mutta pienemmällä palkalla. Tein siis samaa työtä kuin työkaverini, mutta sain huomattavasti huonompaa palkkaa.Tavallaan suostuin pakon edessä, kun en tiennyt miten muuten olisin selvinnyt. Kerroin työpaikamme luottamusmiehelle tukalasta tilanteestani. Lopulta asiat kehittyivät niin pitkälle että ammattiliitto otti asian hoidettavakseen. Liiton mielestä asia hyvin yksinkertainen, samasta työstä kuului maksaa sama palkka. Työnantaja joutui lopulta korvaamaan virheelisen menettelyn minulle rahallisesti. Tästä kaikesta seurasi se, ettei minua pyydetty töihin pitkään aikaan.  Se oli henkisesti raskasta, mutta siitäkin selvittiin. Tässäkin vaiheessa liitto oli tukena. Tämän tapauksen jälkeen ymmärsin millainen tuki ja turva  ammattiliitto voi olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uusinta tulee ma TV1 klo 16.00.

Tai vaihtoehtoisesti voi katsella Ylen videosalissa perjantain A-Studion netin kautta; http://www.yle.fi/yle24/videosali/?a=11&t=1

Miks toi ei aukee mulla?

Siis video vai eikö edes sivu aukea?

Valitse yhteysnopeus ja soitin ja klikkaa sen jälkeen A-Studion linkkiä. Jos tuo ei auta niin jotain häikkää on jossain, mulla toimii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis video vai eikö edes sivu aukea?

Valitse yhteysnopeus ja soitin ja klikkaa sen jälkeen A-Studion linkkiä. Jos tuo ei auta niin jotain häikkää on jossain, mulla toimii.

Nyt pelittää, oli joku tilapäinen häiriö vissiin?

Hyvä haastattelu ja olihan tuo palstakin hyvin esillä :nauraa:

Tärkein tietenkin oli tämä, että homma oli hoidettu Riikan kannalta väärin ja hän sai siihen oikeutta. Siinä käräjöinnissä oli myöskin valjastettu mukaan eräs pätkätöihin erikoistunut lakimies.

HYVÄ Riikka :nauraa:

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo eipä tässä voi muuta sanoa kun että KIITOS RIIKKA, sä oot toiminut meidän kaikkien puolesta!

PS. Riikan jutun innoittamana myös mutsini aikoo myös riitauttaa asiansa, hän teki aikoinaan 15 vuotta yhtäjaksoista pätkätyötä ilman ainoatakaan palkallista lomapäivää!!!

Älkää multa kysykö miksi, mä en todellakaan tiedä mut taitaapa syy olla se että sen lauluja laulat kenen leipaa syöt angry.png

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

J

PS. Riikan jutun innoittamana myös mutsini aikoo myös riitauttaa asiansa, hän teki aikoinaan 15 vuotta yhtäjaksoista pätkätyötä ilman ainoatakaan palkallista lomapäivää!!!

Hyvä mutsi! Näitä taitaa poikia lähitulevaisuudessa paljon.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

PS. Riikan jutun innoittamana myös mutsini aikoo myös riitauttaa asiansa, hän teki aikoinaan 15 vuotta yhtäjaksoista pätkätyötä ilman ainoatakaan palkallista lomapäivää!!!

Hyvä mutsi! Näitä taitaa poikia lähitulevaisuudessa paljon.

Kannattaa muistaa jos/kun suunnittelee vanhojen pätkätöiden riitauttamista että mistään oikeusasteesta ei vielä ole ennakkotapausta näistä hoitoalan pätkätyöasioista. Tietysti jotain kertoo tämä työnantajien halu tehdä sovitteluratkaisuita pöytäkirjojen ohitse.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa muistaa jos/kun suunnittelee vanhojen pätkätöiden riitauttamista että mistään oikeusasteesta ei vielä ole ennakkotapausta näistä hoitoalan pätkätyöasioista.

Haluanpa nähä sen kaupungin joka haluaa olla se ennakkotapaus. ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa muistaa jos/kun suunnittelee vanhojen pätkätöiden riitauttamista että mistään oikeusasteesta ei vielä ole ennakkotapausta näistä hoitoalan pätkätyöasioista.

Haluanpa nähä sen kaupungin joka haluaa olla se ennakkotapaus. ;)

Toivottavasti kukaan hoitaja ei hätäpäissään vie oikeuteen juttua jossa ei menestymisen mahdollisuutta ole tai joka on huonosti valmisteltu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti kukaan hoitaja ei hätäpäissään vie oikeuteen juttua jossa ei menestymisen mahdollisuutta ole tai joka on huonosti valmisteltu.

Sitä varten on liitto ja sen lakimiehet jotka varmasti arvioivat asian ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...