Jump to content
MAINOS

Työnanatajan laiton (?) toiminta koskien sairauslomaa


Vieras: Maxis

Recommended Posts

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sairauslomalla kun työntekijä on töissä, tulee vastaan vakuutusasiat eli tapaturman sattuessa vakuutus ei korvaa. Siksi työnantaja yleensä hyväksyy laput.

Ei pidä kuulema paikkaansa. Näin sanoi minun esimies ja ammattios. edustaja kun minun sairaslomaa ei hyväksytty. Syy yksinkertaisesti se et ei saatu kyseiseen vuoroon sijaista.Vakuutus on kuulema voimassa kun työntekijä on työvuorossa vaik s-loma olis lääkärin kirjoittama. Tuntuu tosiaan ettei lääkärinkään kirjoittamilla s-lomilla ole mitään merkitystä koska esimies voi sen kumota.

Kohtuullisen k*sipäinen yrittäjä?

Ei muuten ole kyse yksityisestä sektorista
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairauslomalla kun työntekijä on töissä, tulee vastaan vakuutusasiat eli tapaturman sattuessa vakuutus ei korvaa. Siksi työnantaja yleensä hyväksyy laput.

Ei pidä kuulema paikkaansa. Näin sanoi minun esimies ja ammattios. edustaja kun minun sairaslomaa ei hyväksytty. Syy yksinkertaisesti se et ei saatu kyseiseen vuoroon sijaista.Vakuutus on kuulema voimassa kun työntekijä on työvuorossa vaik s-loma olis lääkärin kirjoittama. Tuntuu tosiaan ettei lääkärinkään kirjoittamilla s-lomilla ole mitään merkitystä koska esimies voi sen kumota.

Kohtuullisen k*sipäinen yrittäjä?

Ei muuten ole kyse yksityisestä sektorista

No nyt ihmetyttää vielä enemmän  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Tuli vaan muuten mielehen että mitä KVTES sanoo sairausloman palkanmaksusta silloin jos syynä on henkilökohtainen kriisi? Plus tilapäinen unettomuus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en nyt tiedä mitä tarkoitat (eli onko lääkäriltä saikkulappua?).

Tamperehan ilmoitti ettei maksa palkkaa sairauslomista, jotka on kirjoitettu esim työuupumuksesta, koska kela ei maksa niistä työnantajalle.

Asiahan tosin ei ole mahdollista sen takia, että työnantajan tulee maksaa sairausloma-ajan palkka työehtosopimuksen mukaan, eikä kelan mukaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hus-konsernissa on kyllä sellaiset ohjeet että lääkärintodistus annetaan lähimmälle esimiehelle, näkyy myös olevan teksti että voi kieltää sen menemisen työterveyshuoltoon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh, ne on HUS:n säännöt. Minen siellä ole. ;)

Tietysti ois ollu fiksumpaa olla itkevänä töissä koko päivä mitä? Minä kun en voinut sille mitään mitä tuntia ennen vuoron alkua tapahtui. :)

Enpä kyselekään sitten enempiä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...