Jump to content
MAINOS

Levottomat jalat


Ketorin

Recommended Posts

Kertokaas kolleegat mikä avuksi levottomiin jalkoihin... minä kun en tiedä sitten niin ollenkaan... :-

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kertokaas kolleegat mikä avuksi levottomiin jalkoihin... minä kun en tiedä sitten niin ollenkaan... :-

Eikös lääkärit joskus määrää parkkilääkkeitä levottomiin kinttuihin?

Itselläsikö olet tuollaisia oireita havainnut..? ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös lääkärit joskus määrää parkkilääkkeitä levottomiin kinttuihin?

Itselläsikö olet tuollaisia oireita havainnut..? ;D

En itelleni :D , kun yks potilas tossa kyseli, ja mainitsikin että jotain parkkilääkkeitä niihin käytettään - van kukas tietää mitä?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas kolleegat mikä avuksi levottomiin jalkoihin... minä kun en tiedä sitten niin ollenkaan... :-

Magnesiumia voisi kokeilla, se on hyvä jarrulääke kaikkeen vaivaan. ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä ihan taannoin kysyin meillä töissä tätä jalkahoitajalta ja vastaukseksi sain että ei mikään  :-

No, oikeastikin; uniliiton sivuilla ainakin mainitaan että useampiakin reseptilääkkeitä vaivaan on.

Itse ajattelin ehdottaa cuplatonia  ;D

Tässäkin se terveysportti olisi taas oiva apu. Kato töissä sieltä. ?

Mutta levodopaa siihen kai voidaan käyttää. Ei liene ensimmäinen hoitovaihtoehto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on ajoittain ollut vanhuksia, joiden täytyy ajoittain kävellä öisinkin, kun jalat ovat kipeät. Etupäässä on kipulääkkeillä hoidettu. Diabeteskin voi olla oireen takana, joten mieli kannattaa pitää avoimena.

Netistä löysin, että hoitona käytetään klonatsepaamia, gabapentiiniä, tramadolia ja erityisiä dopamiiniaineenvaihduntaan vaikuttavia valmisteita.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Villasukat jalkaan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on tuota vaivaa muutaman kerran vuodessa ja se on todella kiusallista kun jalkoja ei voi pitää yhtään aloillaan. Suorastaan kamala tuska kintuissa silloin. Hoitona auttaa suihkuttelu vuoroin mahdollisimman kuumalla vedellä ja sitten taas mahdollisimman kylmällä vedellä. Tätä vaikka noin 5-10 minuuttia ja sitten villasukat jalkaan niin johan loppuu "juokseminen" peiton alla. Kokeiltu on ja auttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ainakin hakujeni mukaan RELAPAMIL® näyttäs olevan ko vaivaan tarkoitettu lääke =) kiitosta van kaikille hyvistä nikseistä :-X

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ritalin® on varsin oiva apu ADHD:n hoidossa.

Modiodal® on sitten toinen vaihtoehto  :)

Mitenkäs tää liittyy levottomiin jalkoihin?

Entisenä päihdesairaanhoitajana sanon että ritalin on pe***stä. Lasten tarkkaavaisuushäiriö on sitten eri juttu. Aikuisilla tarkkaavaisuushäiriöön liittyy niin usein alkoholinkäyttö. Ja usein myös muut päihteet. Eikä muuten taida ritalin auttaa levottomiin jalkoihinkaan. Ennemmin taitaisi olla päinvastainen vaikutus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla raskauksien aikana oli ihan tuskallista suorastaan kun jalat oli levottomat öisin.  Viimeisimmässä raskaudessa sitten älyin kokeilla tukisukkia, ja aah mikä helpotus!  :) Auttaa heti. 2003 kesällä siinä järkyttävän moisessa hellekesässä nukuin siis tukisukat kintuissa... :o

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: peikkotyttö

Saritan mainitsema Sifrol on oikeasti tehonnut monenkin vanhan ihmisen jalkaongelmiin, jos särkylääkkeet p.o, voiteet hiruroidista (auttaa myös monille) Mobilatiin tai vastaavaan, magnesiumtabletit, crampitonit, triptylit ym. ym. on tuloksetta testattu... Listaanhan mahtuu vielä kylmä-kuuma kylvyt, kävely, jalkapohjien hierominen ym. ym.. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, eli ei kun testailemaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Adadrel o ihan levottomiin jalkoihin tarkotettua nappia,sit löytyy jotain parinsonismi lääkkeitä mitä käytetään ko. syndroomaan.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Magnesium ja Crampiton on auttanut monilla. Muutamalla on kanssa Venastat(se rohdosvalmiste) auttanut hyvin.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin toisinaan jalat kipeät. Iltavuoron jälkeen eivät tunnu asettuvan ollenkaan. Kylmävoidetta olen sääriin sivellyt, ja kyllä on auttanutkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Levottomiin jalkoihinhan on olemassa tuore lääkehoito joka on vielä vähän testausvaiheessa. Itse en ole viitsinyt sitä kokeilla vaikka sain reseptinkin koska vaiva on minulla vain pari kertaa kuussa. Lääkettä pitäisi syödä säännöllisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: WayUnderPayd

Levottomiin jalkoihinhan on olemassa tuore lääkehoito joka on vielä vähän testausvaiheessa. Itse en ole viitsinyt sitä kokeilla vaikka sain reseptinkin koska vaiva on minulla vain pari kertaa kuussa. Lääkettä pitäisi syödä säännöllisesti.

Voitko kertoa lääkkeen nimen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Entisellä luokkakaverilla oli levottomat jalat ja kertoi että hänelle aloitettiin kertalaakista Sifrol lääkkeeksi. Siihen kuulemma loppui jalkojen levottomuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...