Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Vieras: C-Vita

Nuorison keskustelua

Recommended Posts

Pitkästä aikaa, viimeksi  joskus kolme vuotta sitten, päihdelinkin keskusteluja seuranneena, täytyy todeta, että ennallaan on pysynyt. Mietin taas kun oikein pitkänkin ajan käytin aiheiden lukemiseen, että mitä hyötyä loppujenlopuksi on, kun moderaattori rajaa pois ainoastaan valmistusohjeet, mutta esim. vapaasti saa jakaa annostusohjeita ja keskustelua käydään laajasti kaikista mahdollisista aineista. Hyvinkin erikoisista.

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=1&sid=a5d8734d2634138db61a31163dda1337

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
staffi

Sattuipas somasti, mä vietin noilla sivuilla rutkasti aikaa viimeyönä. Jotenkin mule jäi sellanen käsitys, että "ajatuksena" on tavallaan antaa ns.turvallisia ohjeita eri aineiden käytöstä. Todella omituista, että tollaset sivustot päihdelinkin takaa löytyy, muuten aika asialliset nimittäin.

Puhumattakaan sieltä löytyvistä linkeistä, ei tarvi valmistusohjeitakaan kaukaa ettiä.

Syvästi toivon, ettei mun lapset koskaan tonne ajaudu :-

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
krissy

No tää nettihän on paha paikka, ohjeet löytyy mihin vaan kun osaa ettiä....pommin tekoon, huumeisiin, itsensä tappamiseen..... :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
staffi

Niinpä. Mut sitä mä meinaan, että toi päihdelinkki on kuitenkin aika tunnettu sivusto, ihan valistusmielessäkin.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Niin. Sen sivuston kai tarkoituskin olla aika vapaa luonteeltaan, että siitä saadaan pidettyä kohtauspaikka aineita käyttäville. Vähän niinkuin walkers ja oishan noita esimerkiks vaikka kuinka paljon. Vrt. linjanahan on koko Suomenmaassa lisätä ns matalankynnyksen hoitopalvelujakin. Henkilökohtaisesti en kannata linjaa, mutta se taitaa olla nyt vaan Suomenkin huumausainepolitiikan mukaista linjanvetoa.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Lottanen

Kröhöm..Walkers ei TODELLAKAAN ole aineita käyttävien nuorten kohtauspaikka vaan nuorten yökahvila!!Päihtyneenä saa tulla mutta päihteiden käyttö kahvilassa on kiellettyä.Ainakin täällä stadissa uudessa walkersissa käy hämmästyttävän fiksuja ja mukavia nuoria.Muutaman kerran joku on ollut hiukan nousuhumalassa...Niin,ettei sekoiteta asioita...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Joo. Tiedän kyllä oikein hyvin paikan. Ja en tarkoittanutkaan että juuri siellä paikassa käytettäisiin aineita.

Minä olen kyllä laskenut walkersin aina ns kolmannen sektorin toiminnaksi päihdehuollonkin kentällä.

http://www.asemanlapset.fi/walkers-toiminta/walkers-toiminta_suomessa/

http://www.asemanlapset.fi/walkers-toiminta/toimintaperiaatteet/

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
staffi

Täällä meilläpäin Walkers toimii yhteistyössä nuorisoaseman kanssa, jossa taas toimii Päihdepysäkki tarkoituksenaan antaa lääkkeetöntä tukea ja apua nuorten päihdeongelmissa. Ohjaavat Walkersilta sinne puhumaan jos aihetta on.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Fiu

Minun mielestäni tuo on todella surkeaa luettavaa  :-. Ihmettelen suuresti, minkä takia tuollainen keskustelu sallitaan ylipäätään. Onhan jopa rikollista, jos joltain löydetään huumeita. Mutta tuolla jopa oli yhdessä keskustelussa kerrottu, mihinkä joku toimittaa toiselle henkilöille jotain mukavaa  ;D... Tai sitten minä vain olen tällainen turhan tarkka tämänkaltaisiin asioihinsuhtautuja. On tullut näet nähtyä liian monta aineiden käyttäjää ja liian monta itsemurhaa tai itsemurhan yritystä. Ja ikävä kyllä suurin osa on sattunut aivan kavereiden keskuudessa (muutama yritys ja yhden kaverin saattelin just vähän aikaa sitten hautaan, kun oli ottanu lääkkeitä ja viinaa sekaisin, oman ikäiseni oli vielä kyseessä)... Nou kivaa, kenties sitä on tullut jotenkin vainoharhaiseksi juuri kokemusten perusteella näitä asioita kohtaan  :o.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

On tullut näet nähtyä liian monta aineiden käyttäjää ja liian monta itsemurhaa tai itsemurhan yritystä. Ja ikävä kyllä suurin osa on sattunut aivan kavereiden keskuudessa (muutama yritys ja yhden kaverin saattelin just vähän aikaa sitten hautaan, kun oli ottanu lääkkeitä ja viinaa sekaisin, oman ikäiseni oli vielä kyseessä)...

-Onko kyseessä Estonian uhreja auttamassa olleet ystäväsi?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-teme-

On tullut näet nähtyä liian monta aineiden käyttäjää ja liian monta itsemurhaa tai itsemurhan yritystä. Ja ikävä kyllä suurin osa on sattunut aivan kavereiden keskuudessa (muutama yritys ja yhden kaverin saattelin just vähän aikaa sitten hautaan, kun oli ottanu lääkkeitä ja viinaa sekaisin, oman ikäiseni oli vielä kyseessä)...

-Onko kyseessä Estonian uhreja auttamassa olleet ystäväsi?

Mielenkiintoinen kysymys/kommentti/ VALVOJALTA kun muistelee missä hengessä silloin foorumilla niistä ystävistä puhuttiin ketkä oli auttaa siellä...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Mä löysin tän vasta pari kuukautta sitten ja toivon ettei mun muksut "sitten joskus" eksy tänne angry.png

Kyllä ne eksyy. Tai tarkoituksella löytää. Kun tuo on tuollainen noinkin tavallaan maineikas kohtaamispaikka. Ja a-klinikkasäätiön ylläpitämä sivusto. Omaa pikku lastani kun ajattelen, toivoisin sen saavan koulussa muiden lasten kanssa ryhmässä valistusta netinkäyttöasioissa ja niin myös muissa käyttöasioissa niin että ne asiat on kerrattu tarpeeksi moneen kertaan, kun kokeiluikä tulee.  Silti tulevalle polvelle, omat lapset siellä joukossa, ei voi muuta loppujen lopuksi kuin toivoa parasta.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jaakko79

Mä löysin tän vasta pari kuukautta sitten ja toivon ettei mun muksut "sitten joskus" eksy tänne angry.png

Kyllä ne eksyy. Tai tarkoituksella löytää. Kun tuo on tuollainen noinkin tavallaan maineikas kohtaamispaikka. Ja a-klinikkasäätiön ylläpitämä sivusto. Omaa pikku lastani kun ajattelen, toivoisin sen saavan koulussa muiden lasten kanssa ryhmässä valistusta netinkäyttöasioissa ja niin myös muissa käyttöasioissa niin että ne asiat on kerrattu tarpeeksi moneen kertaan, kun kokeiluikä tulee.  Silti tulevalle polvelle, omat lapset siellä joukossa, ei voi muuta loppujen lopuksi kuin toivoa parasta.

Mun mielestä ainut arveluttava seikka on se kenen ylläpitämiltä sivuilta noi tekstit löytää, kuten sata kertaa aiemmin on ollut puhetta niin kyllä sitä tietoa netistä löytää enemmän ja vielä enemmän, tosin tekstin aiheellisuudesta/totuudellisuudesta voidaan olla montaa mieltä. Kyllä ne jutut nuorison keskuudessa leviävät myös ilman internettiä. Vaikka maaima onkin muuttunut viime vuosikymmeninä valtavasti niin, mun mielestä kuitenkin aina vastuu on lapsen vanhemmilla, kuinka ne neuvovat ja opastavat heitä kohti aikuisuutta, ei vastuuta voi sysätä internetin, koulun tai naapurin Liisan niskoille.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-teme-

Vaikka maaima onkin muuttunut viime vuosikymmeninä valtavasti niin, mun mielestä kuitenkin aina vastuu on lapsen vanhemmilla, kuinka ne neuvovat ja opastavat heitä kohti aikuisuutta, ei vastuuta voi sysätä internetin, koulun tai naapurin Liisan niskoille.

Mut jostain muualta kuin itsestähän se syyllinen on löydettävä...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ainut arveluttava seikka on se kenen ylläpitämiltä sivuilta noi tekstit löytää, kuten sata kertaa aiemmin on ollut puhetta niin kyllä sitä tietoa netistä löytää enemmän ja vielä enemmän, tosin tekstin aiheellisuudesta/totuudellisuudesta voidaan olla montaa mieltä. Kyllä ne jutut nuorison keskuudessa leviävät myös ilman internettiä. Vaikka maaima onkin muuttunut viime vuosikymmeninä valtavasti niin, mun mielestä kuitenkin aina vastuu on lapsen vanhemmilla, kuinka ne neuvovat ja opastavat heitä kohti aikuisuutta, ei vastuuta voi sysätä internetin, koulun tai naapurin Liisan niskoille.

Ei mitään käsitystä mistä sää puhut. A-klinikkasäätiö on siis sinun mielestäsi aainut arveluttava paikka. Niinkö. Ja että noista tietojen totuullisuudestako voidaan olla montaa mieltä. Kun ehkä todellisempaa kuvaa ei voi saada menemättä kadulle. Ja ettäkö leviää ilman nettiäkin, vähän hitaammin ja pienemmälle alueelle kerrallaan vain. Ja vielä että onkos tässä ollut kyse vastuun sysäämisestä kenenkään niskoille. Huumeasia on asia josta vanhemmat ei yksin voi kantaa vastuuta ja ottaa kaiken taakan ja vastuun harteilleen. Nuorisolla on omat kuvionsa joihin kaikkien vanhempien silmät ja korvat ei aina riitä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jaakko79

Ei mitään käsitystä mistä sää puhut. A-klinikkasäätiö on siis sinun mielestäsi aainut arveluttava paikka. Niinkö. Ja että noista tietojen totuullisuudestako voidaan olla montaa mieltä. Kun ehkä todellisempaa kuvaa ei voi saada menemättä kadulle. Ja ettäkö leviää ilman nettiäkin, vähän hitaammin ja pienemmälle alueelle kerrallaan vain. Ja vielä että onkos tässä ollut kyse vastuun sysäämisestä kenenkään niskoille. Huumeasia on asia josta vanhemmat ei yksin voi kantaa vastuuta ja ottaa kaiken taakan ja vastuun harteilleen. Nuorisolla on omat kuvionsa joihin kaikkien vanhempien silmät ja korvat ei aina riitä.

Ei se A-kliniikkasäätiö ole arveluttava, vaan se et niillä sivuilla on tuollainen systeemi.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Ei se A-kliniikkasäätiö ole arveluttava, vaan se et niillä sivuilla on tuollainen systeemi.

http://www.paihdelinkki.fi/ Se että noilla sivuilla on ns vapaa vyöhyke ei minunkaan mielestäni ole välttämättä hyvä asia. Jos jollakin kuitenkin pitää olla hallussaan tuollainen keskustelufoorumi, toivoisin sen pysyvän a-klinikkasäätiöllä. Päihdetyötä tekevän alan suuren järjestön on ilmeisesti kokeiltava erilaisia kanavia tavoittaakseen eri ikäisiä päihteittenkäyttäjien ryhmiä. Joka tapauksessa sivut on monipuolinen infokanava päihdeasioissa. Materiaalin on kuitenkin  tarkoitus "pysäyttää" käyttäjää ja aiheuttaa muutosta päihteidenkäytössä niitä vähentävään suuntaan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
staffi

Sitä vaan vielä tästä, että vaikka päävastuu lasten ohjaamisesta oikeeseen suuntaan ja valintoihin elämässä onkin vanhemmilla, on hyvä muistaa se, ettei kaikki vanhemmat siihen kykene. Ja mun mielestä asiat menee paremmin perille, kun ne tulevat esiin kotoa, koulusta jne.

Tää päihteidenkäyttö on kuitenkin niin laaja asia ja ongelma, ettei se että äiti varoittelee riitä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: u-päivä

Aika hyviä vinkkejä on kyseisillä sivuilla...joku ensikertalainenkin kyseli neuvoja miten huijata seuloissa. Et B-vitamiinia, nestetankkausta, sitruunamehutiivistettä yms. Asiantuntevia neuvoja aloittelijoille. Eiks A-klinikan pitäis auttaa päihteidenkäytön lopettamisessa, eikä vanhempien ja viranomaisten huijaamisessa? ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Eiks A-klinikan pitäis auttaa päihteidenkäytön lopettamisessa, eikä vanhempien ja viranomaisten huijaamisessa? ;)

Eikös se ole hyvä että todellisuus on näkyvillä. Noita juttuja ei moni tiedä ellei omin silmin totea. Miksi sitä pitäisi minnekkään piilottaa maailmaa missä eletään kuitenkin.

Käy tsekkaamassa myös nuo

http://www.trippi.info/taikasieniforum/

https://www.apotheca.org/keskustelu/index.php

http://pvfoorumi.freestarthost.com

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: u-päivä

Cheers, mate... ;)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille