Jump to content
MAINOS

Tupakointi työpaikalla/ajalla...


hannahopo

Recommended Posts

En polta itse, en ainakaan vakituisesti enkä etenkään töissä. Minua tympii olla vuorossa tupakoitsijan kanssa, koska tupakoitsijat häipyvät aina ajoittain ja vastuu asukkaista jää meille jotka emme polta. Mielestäni tupakoinnin voi täysin perustellusti kieltää työaikana, koska he pitävät enemmän taukoja ja kuitenkin saavat työstään saman palkan.  :ei_ei:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 87
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

En polta itse, en ainakaan vakituisesti enkä etenkään töissä. Minua tympii olla vuorossa tupakoitsijan kanssa, koska tupakoitsijat häipyvät aina ajoittain ja vastuu asukkaista jää meille jotka emme polta. Mielestäni tupakoinnin voi täysin perustellusti kieltää työaikana, koska he pitävät enemmän taukoja ja kuitenkin saavat työstään saman palkan.  :ei_ei:

Laiska on laiska poltti tai ei. Itselläni on ainakin taukojen pituudet lisääntyneet savuttomuuden myötä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joka työpaikassa on tupakoitu niin paljon kun on jaksettu. Tupakoitsijat todellakin saavat usein enemmän tilaa itselleen jos ei polta asiakkaiden kanssa vaan menevät johonkin ihan omaan paikkaan. Tupakoimaton taas saattaa olla koko päivän kiinni työtilassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka työpaikassa on tupakoitu niin paljon kun on jaksettu. Tupakoitsijat todellakin saavat usein enemmän tilaa itselleen jos ei polta asiakkaiden kanssa vaan menevät johonkin ihan omaan paikkaan. Tupakoimaton taas saattaa olla koko päivän kiinni työtilassa.

Voihan sitä mennä syömään vaikka eväänsä muualle, tai juomaan kahvinsa.. Jos kerran tupakallekkin saa mennä?

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa kyllä saakin, mutta käytännössä erittäin vaikea toteuttaa, että lähdet vetämään johonkin muualle kesken työpäivän. Mutta tupakalla saa kyllä käydä, on nää näitä ihme juttuja joo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuleehan tuota poltettua. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Miten nyt tilanne sallii. Ei meillä ainakaan kukaan tupakalle lähde jos hommat on jotenkin kesken tms. Eli tupakoitsijat kantaa oman vastuunsa siinä missä savuttomatkin.  :(

Periaatteessa on kyllä savuton sairaala, mutta eipä ole vielä esimiehet vaatinut valalle tupakoimattomuudesta...

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Nuuskan käyttökin kuulemma kielletty...mut en myönnä mitään. "Jaa huuli turvoksissa...otin matsia eilen" :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuuskan käyttökin kuulemma kielletty...mut en myönnä mitään. "Jaa huuli turvoksissa...otin matsia eilen" :(

Johon voiskin vetää uuden kyselyn: Käytätkö nuuskaa?

Yeeess !!!

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa kyllä saakin, mutta käytännössä erittäin vaikea toteuttaa, että lähdet vetämään johonkin muualle kesken työpäivän. Mutta tupakalla saa kyllä käydä, on nää näitä ihme juttuja joo.

Asenne kysymys. Jos on sitä mieltä, ettei "firma pärjää ilman minua" niin saa kait sitä osastolla kökkiä vaikka kaikki vapaa-ajatkin. ihan samalla lailla mä tupakoimattomaan aikaani menin pois osastolta ruokatauolle ko nyt tupakoidessani painelen pihan perälle.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joopa, joo. Ihmisen ylipaino ei haise toisin kuin tupakka ja en tiedä toisen henkilön ylipainon aiheuttaneen allergista reaktiota kuten tupakan savu voi aiheuttaa ja se haju tarttuu toistenkin vaatteisiin. Onhan työnantajalla oikeus kieltää oman kännyn käyttö työaikana, siis miksei tupakointia. Kotihoidossa on ruokis omalla ajalla ja tehkoon perehdyttäessä annettiin lupa pitää työkänny kiinni ja tehdä ruokiksella mitä itse haluaa. Narkoosista on tosi kiva herätä tupakanhajuisen hoitsun läheisyyteen, kokeilkaa. Toinen asia onkin sitten kansantaloutta rasittava vaikutus. Me (veronmaksajat) maksetaan aika monen tupakoitsijan COPD:n hoito ja verisuonisairaudet yhtä lailla kuin räjähtävä aikuisiän diabeteskin, joka voi tulla kelle tahansa ei ainoastaan ylipainoisille. Jos on syntynyt jonkun mielestä rumaksi, siihen auttaa vain katseen kääntäminen, ei ole pakko katsoa. Kas kauneus on katsojan silmässä ja jokaisella oikeus olla olemassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enää ei omalla kohdalla tarvitse miettiä, jääkö jotain hommia tekemättä tupakkatauon aikana, kun nyt on viikko takana tupakoimattomuutta. Mun puolesta muut käyköön kessulla niinku ennenki.  8)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun puolesta muut käyköön kessulla niinku ennenki.  8)

Ihan hyvä asenne. Vaikka nyt itsekkin jätän tupakkitauon kerrallaan välistä (en ole kyllä töissä tupaikoinut ennenkään), en millään viitsi alkaa tällä asialla muita terrorisoimaan.

Työajalla tupakointi on eettisesti ja moraalisesti täysin jokaisen oma asia mun näkökulmasta. Se on sitten muut tahot jotka sääntöjen ja suositusten toteutumista valvoo.

...ydinräjähdyksestä selviää hengissä vain Keith Richards ja torakat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun puolesta muut käyköön kessulla niinku ennenki.  :nauraa:

Ihan hyvä asenne. Vaikka nyt itsekkin jätän tupakkitauon kerrallaan välistä (en ole kyllä töissä tupaikoinut ennenkään), en millään viitsi alkaa tällä asialla muita terrorisoimaan.

Työajalla tupakointi on eettisesti ja moraalisesti täysin jokaisen oma asia mun näkökulmasta. Se on sitten muut tahot jotka sääntöjen ja suositusten toteutumista valvoo.

Näin o  8)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mua haittaa jos kollegat käyvät tupakalla. Yhdessä työpaikassa kuitenkin aamupalan jälkeen häippäs kaikki ulos tupakalle. Siis kaikki, ihan oikeasti. Ja tätä tapahtui usein.Minä sitten vastailin hulluna kelloihin, kun mummut ja papat halusi pissalle tai ruokatarjottimet pois edestään. Olisi pitänyt olla jämerä ja saada suunsa auki, mutta eihän sitä nyt vihreenä hoitajana kovin kehdannut. Sitten ryhmärämä saapui ja oletti, että mä olen heti remmissä mukana, kun aloitetaan aamupesut  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdessä työpaikassa kuitenkin aamupalan jälkeen häippäs kaikki ulos tupakalle. Siis kaikki, ihan oikeasti. Ja tätä tapahtui usein.Minä sitten vastailin hulluna kelloihin, kun mummut ja papat halusi pissalle tai ruokatarjottimet pois edestään.

Eihän sinne lähtenyt kaikki jos sinä jäit töihin. Olisit lähtenyt muiden mukaan.. :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ainakin näitä mielitauteja sairastavia (ja muitakin potilaita) hoitaessa on pystynyt selviämään monista voimille ottavista tilanteista, kun on poltellut nortin ja laskenut kymmeneen samalla. Tietysti se onnistuisi ilmankin tupakkaa mutta opitusta tavasta on hankala päästä eroon. Terveysnäkökohdat on sitten asia erikseen, tämäkin on yksi syy vuorotyötä tekevien korkeampaan kuolleisuuteen.

Onni on vain ohimennyt linnunp****

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mua haittaa jos kollegat käyvät tupakalla. Yhdessä työpaikassa kuitenkin aamupalan jälkeen häippäs kaikki ulos tupakalle. Siis kaikki, ihan oikeasti. Ja tätä tapahtui usein.Minä sitten vastailin hulluna kelloihin, kun mummut ja papat halusi pissalle tai ruokatarjottimet pois edestään. Olisi pitänyt olla jämerä ja saada suunsa auki, mutta eihän sitä nyt vihreenä hoitajana kovin kehdannut. Sitten ryhmärämä saapui ja oletti, että mä olen heti remmissä mukana, kun aloitetaan aamupesut 

Mullakin on kokemusta tollaisesta... Siellä kyllä todella otti päähän muiden tupakointi, koska rajansa kaikella.  angry.png Koulussa oli jopa positiivista, että luokalla oli joitain himotupakoitsijoita, niin sai lyhyitä breikkejä aika tiheestikin siihen kalvoralliin.  :D (Koulussa kun kaikilla sit oli tauko, töissä sitä ei oo... katottais tyhmänä jos naputtelis tupakkatauon verran sormilla pöytään eikä liikahtaiskaan mihkään siitä. :nauraa:)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Useinhan sitä käydään kahvin tai ruuan päälle tupakilla...Minä kyllä venytän kahvitaukoa aivan saman verran kun tupakoivat työkaverit. Hyvin on homma toiminut, usein tupakoivat sanovat vielä että "odota kun tulen takaisin, älä aloita yksin". Ja minä tyttö istun ja törötän ja nautin aamukahvin rauhassa ilman keskusteluja kenen rööri pitää toimittaa tänään, yms. Mutta ei kyllä pokka riittäs mennä kansliaan istumaan siks aikaa jos toinen lähtis kesken töitten  :D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itseäni etoo ajatus, että tupakan hajuisina mennään potilaan luokse, mutta se johtunee siittä etten itse polta. Tupakoitsijat saavat rauhassa savuutella, kunhan tekevät sen huomaamattomasti. Ja jos siellä tartte hypätä alituiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitotyttö

Kyllä ainakin näitä mielitauteja sairastavia (ja muitakin potilaita) hoitaessa on pystynyt selviämään monista voimille ottavista tilanteista, kun on poltellut nortin ja laskenut kymmeneen samalla.

Nimenomaan! "selviytymiskeinonsa" kullakin... meilläkin on savuton sairaala, mutta tupakkaparveke on edelleen käytössä ku psykiatrinen osasto on kyseessä. Ja koska potilaiden tupakointi tapahtuu parvekkeella, on siellä aina oltava myös hoitajan mukana valvomassa (nottei oo kaiteen yli menijöitä). ja kyllä, siinä samalla tulee itekin tupakoitua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joopa, joo. Ihmisen ylipaino ei haise toisin kuin tupakka ja en tiedä toisen henkilön ylipainon aiheuttaneen allergista reaktiota kuten tupakan savu voi aiheuttaa ja se haju tarttuu toistenkin vaatteisiin. Onhan työnantajalla oikeus kieltää oman kännyn käyttö työaikana, siis miksei tupakointia. Kotihoidossa on ruokis omalla ajalla ja tehkoon perehdyttäessä annettiin lupa pitää työkänny kiinni ja tehdä ruokiksella mitä itse haluaa. Narkoosista on tosi kiva herätä tupakanhajuisen hoitsun läheisyyteen, kokeilkaa. Toinen asia onkin sitten kansantaloutta rasittava vaikutus. Me (veronmaksajat) maksetaan aika monen tupakoitsijan COPD:n hoito ja verisuonisairaudet yhtä lailla kuin räjähtävä aikuisiän diabeteskin, joka voi tulla kelle tahansa ei ainoastaan ylipainoisille. Jos on syntynyt jonkun mielestä rumaksi, siihen auttaa vain katseen kääntäminen, ei ole pakko katsoa. Kas kauneus on katsojan silmässä ja jokaisella oikeus olla olemassa.

Mutta mutta. Nyt otitko pohdinnassasi huomioon jotta ylipainoinen ihminen haisee todennäköisemmin hieltä enemmän kuin luisevammat kolleegat. Ja entäs parfyymiensä kanssa lotraajat; onko dödökin liikaa? Pirkanmaan sairaanhoitopiiri otti asiaan jo onneksi kantaa, asiaa ajavan kommentti aiheesta Aamulehden jutussa oli myös meikeistä: "voimakas meikki ei kuulu työasuun, muttei myöskään meikittömyys". Eli eikun herrat ja rouvat maskarakaupoille.

Tämä menee jo kait topikista ohi mutta pointtina kuitenkin: eipä se varmaan ole "kivaa" röökinhajuun narkoosista havahtua, muttei pöpperössä ole rumaa hoitajaakaan kivaa katsella tai käheä-äänistä kuunnella. Toivon mukaan tulevaisuuden teknologia ratkaisee nämä pulmat kertakaikkiaan jotta robotiikan muodossa pääsemme yhteiseen tavoitteeseen: mauttomat, hajuttomat, mielipiteettömät ja yhtäläiseltä näyttävät hoiturit.

Veronmaksajat maksavat COPD:n hoitoa, tottahan se on, ja samaiset maksajat kaivelevat kuvettaan myös hervottoman syömisen ja viinanjuonnin seurauksena. Ja entäs sukupuolitaudit; nuo synnissä piehtaroivat kansalaisemme joiden seksuaalista holtittomuuttakin saamme kustantaa. Ei ole maailma oikeudenmukainen paikka, oi Orwell toteutuisi visiosi jo!

ps. jos tupakalla käynti hoidetaan asiallisesti niin, ettei koko sakki siellä yhtäaikaa ole, niin eipä siinä mielestäni mitään. Tupakoimattomien on turha vedota kyseisen ajan tekemättömään työhön, niin massiivinen määrä työpäivistä kuluu tutkitustikin ihan vallan muuhun kuin työntekoon, paheista riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itseäni ei varsinaisesti häiritse jos työkaveri polttaa, kunhan työt tulee hoidettua! Itse olen myös joskus tupakka polttanu ja lopetin jo senkin takia kun rupes häiritsee kun haisee niin paljon tupakalle, kädet,vaatteet,hiukset....Kiva siinä sitten vielä hoitaa potilasta!

Nyt olen kuitenkin ollut reilun vuoden polttamatta ja hyvälle tuntuu  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on niin pieni paikka että vuorossa yleensä kaksi hoitajaa, varsinkin iltaisin ja vkonloppuisin. Jos työpari polttaa niin käyköön mun puolesta savuilla silloin kun huvittaa. Kunhan ensin ilmottaa mulle, että tiedän että on turha huudella avuksi tai oottaa että vastaa puhelimeen yms.

Kaikki ovat tähän mennessä käyneet röökillä ihan "sopivin välein" ja kaikki ovat myös katsoneet tilanteeseen sopivan hetken jolloin ovat ulkona piipahtaneet.

Sitä paitsi meillä tupakoitsijat joutuvat viemään roskat kun tupakkapaikka samassa suunnassa :(

Pomo on joskus napissut että röökitauot on poissa kahvitauoista, mut eipä tuo ole ottanut tuulta purjeeseen.

Itse lopetin tupakoinnin 1,5v sitten, joten olen sitä minäkin jokusen roskapussin vienyt..  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...