Jump to content
MAINOS

Lääkärissäkäynti työajalla


Piparminttu-Pipsa

Recommended Posts

Osaako joku viisas selventää, mitä lääkärikäyntejä pitää korvata työajasta takaisin ja mitä ei? Oh väittää että pitää korvata, joku taas sanoi että ohjeet on muuttuneet ja ei tarvitsisi korvata.. Mulle on määrätty sydämen ultraääni, jos se nyt jotain selventää. Akuutisti kai nyt saa lääkärissä käydä, mutta entäs tällaiset tapaukset?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulla oli joskus työpaikkalääkärin määräämä spirometria työajalla,lekuri sanoi että sinne saa mennä työajalla.Asiasta oli pomon kanssa pientä vääntöä mutta ilmeisesti olin oikeassa koska en joutunut korvaamaan niitä paria tuntia takaisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kuullut, että jonkin vaivan takia saa käydä lääkärillä ensimmäisen kerran työajalla, mutta sen jälkeen saman vaivan takia käynnit omalla ajalla eli ulosleimaten.

Onkohan työehtosopimuksessa tästä asiasta?

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työterveystarkastus, mikäli pomo sellaista vaatii, on työaikaa. Miksi sen jälkeen pitäisi lääkärikäynneistä saada palkkaa? Itse olen toiminut silleen, että olen sopinut lekuriajat päällekkäin työvuoron kanssa, jotta pääsee sieltä palkallisesti tohtoorille.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut kun piparipipsa oli menossa eccoon. Niin miksi se pitäis saada tehdä työajalla. En mää kyllä ole lakipykäliin tutustunu tolta osin, mutta jos itseni tarvitsee mennä lääkäriin, menen vapaapäivänä. Työterveystarkastus on eri juttu, tietty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KVTES 2005-2007

Lääkärin määräämät tutkimukset

Lääkärin lähetteellä määräämiin tutkimuksiin, kuten erikoislääkärin, laboratorio- tai röntgentutkimukseen kulunutta aikaa ei lueta työajaksi, mutta mikäli viranhaltija/työntekijä todellisen tarpeen vaatiessa joutuu työaikanaan em. tutkimuksiin, järjestetään niitä varten vapautus työstä. Sama koskee synnytystä edeltäviä lääketieteellisiä tutkimuksia, mikäli tällainen tutkimus on suoritettava työaikana. Mikäli tutkimus matka-aikoineen ajoittuu viranhaltijan/työntekijän varsinaiseen työaikaan, työaikaa ei tästä syystä pidennetä.

Eli sama suomeksi: työajalla saa mennä, jos aikaa ei muuten saa järjestettyä, mutta työnantajan ei tarvitse maksaa poissaoloajalta palkkaa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä muistaisin että meillä TAYS:ssa oli niin, että oman talon työterveyslääkärin määräämiin tutkimuksiin sai mennä työajalla.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, niin tai näin, kiitokset vastauksista. Pyydän huomenna oh:lta kyseisen asian mustaa valkoisella, uskon sitten sen jälkeen ja teen kiltisti tunnit sisään tai vähentävät palkasta. Paha on järjestellä näitä vp:lle, kun kutsu tuli oli jo työlistat tehty, eikä kukaan vuoroaan vaihtanut. Ei ole työpaikkalääkärin määräämä, sain sellaisen kivan pikku "kohtauksen" pari kk takaperin ja siitä seurauksena tämä ultra. Ymmärtäisin kyllä jos se olis mun tilaama gyneaika, mutta kun tää on tällaanen "pakkojuttu". Mutta, pulinat pois ja kiltisti tehdään, niinkuin käsketään.....  :)

Tackar o pockar

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onko kellään kokemusta miten on käyny jos käyt aamulla hammaslääkärissä (ja suu on puoleksi turtana)..itellä tulossa sellainen tilanne ja olen miettiny et olenko sen jälkeen "työkuntoinen"! Saako hammaslääkäriltä "lupalapun"? eli kannattaako vihjasta etukäteen työantajalle et en tule perjantaina ilavuoroon ku mul on puolilta päivin hammaslääkäri aika?

Mikä ei tapa, se vahvistaa..!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onko kellään kokemusta miten on käyny jos käyt aamulla hammaslääkärissä (ja suu on puoleksi turtana)..itellä tulossa sellainen tilanne ja olen miettiny et olenko sen jälkeen "työkuntoinen"! Saako hammaslääkäriltä "lupalapun"? eli kannattaako vihjasta etukäteen työantajalle et en tule perjantaina ilavuoroon ku mul on puolilta päivin hammaslääkäri aika?

En nyt muista missä olet töissä, mutta ei minusta ole este työssäkäynnille. Puhua kuitenkin pystyy ja hoitamaan potilaita. Itse olin iltavuorossa niin että olin kahdeksan jälkeen ollut typpioksiduuli hammashoidossa, niin se oli silti vähän heikkoa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ainakin omalla kohdalla hammaslääkärit on aina kirjoittaneet ainakin lekurissa käyntipäivän saikuksi, ja viisaudenhampaasta sain peräti neljä päivää. Onhan se varsinkin psyk. puolella ymmärettävää että hankala hoitaa kun suusta ei tule kuin kännistä mongerrusta plus se että kuola valuu suupielestä ei herätä luottamusta ;D

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...