Jump to content
MAINOS

Neuvoja kiitos!


Heluna

Recommended Posts

Voisko joku kertoa mulle mitä voisin tässä opiskella tai paremminkin kertailla tai jo opiskella itsenäisesti.Aloitan vasta puolen vuoden päästä opiskelun sh/th amk:ssa.Kyseessä DIAK ja ois kiva tietää saako perushoitajan papereilla ja työkokemuksella (vanhainkoti,kotisairaanhoito) mitään viikkoja helpommaksi?Taitaa olla huhujen mukaan (tai ainakin pääsykokeissa sanottiin ettei mitään saa hyvityksenä vai oliko se vain motivaatiomittari?!) ettei saa hyvitystä pahemmin mistään.Tosin mulle kertauskaan ei ole paha asia ja olisi lasten kanssa kotona olon jälkeen ihanteellinen lasku työelämään....mutta kertoilkaa jos keksitte jotain mitä vois prepata tuossa joulukiireiden jälkeen....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyselit saako mitään helpommaksi, riippuu koulusta ja miten asiat esitän sielä  sekä miten perustelet vapautusta. Itse sain aikoinani vapautuksen juuri noista sillä perusteella et mulla oli ph paperit sit noilta alueilta vahva työkokemus.  :-*

Jotain tuo maikka selitti et nyt meet katsomaan asiaa sairaanhoitajan näkökulmasta hoitotyötä, silloin meinasin aina pinna ruveta kiristymään no ehkä  huh.gif

Mut sain kyllä perustella,  sit jäin aikaa päntätä muuta. 8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

DIAKissa riippuu hirveesti mihin yksikköön olet menossa. Meillä (en viitsi laittaa tähän yksikköä, koska se on niin pieni) ainakin saa lähihoitajat perushoidon harjoittelusta & laboraatioista jotain hyväksilukuja, mutta nekin tietääkseni ratkastaan tapauskohtaisesti ja kuten sanottu DIAKin kaikki yksiköt toimii vähän eri tavalla. Kotisairaanhoidon joutuu suorittamaan.

Ja sitten niin... varaudu siihen, että ensimmäinen puoli vuotta on hirveetä lässytystä... Laboraatiot ja muut alkaa vasta puoli vuotta opiskelujen alkamisen jälkeen. Sitä ennen on mukavia kursseja kuten "hyvinvointi ja toimintakyky" "hoitotyön arvopohja" "diakonian teologia" ja "ihmisen kasvu ja kehitys". Hohhoijaa...

DIAKissa myös näkyy se, että se on nuori koulu (perustettu 2000) eli jotkut kurssit ja muuta hakee vielä vähän muotoaan. Siihen saa tottua, että opettajat puhuu päällekkäin samoista asioista.

Ja mitä mä kertaisin, jos olisin sinä. Ehdottomasti lääketieteen juttuja. Eli IFA, Lääkehoito tms. Niistä on vaikeeta päästä läpi.

Jep mutta tervetuloa joukkoon  8)

P.S. Jos tämä pakanakin on siellä pärjännyt niin kuka tahansa pärjää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...