Jump to content
MAINOS

Kannattaako liittyä liittoon (Tehy tai STHL)?


Vieras: Taija

Recommended Posts

Olen valmistumassa ja nyt jo täysipäiväisessä työssä ollut pari viikkoa. Mietinkin liittyäkö ollenkaan liittoon. Laskeskelin, että liiton maksut olisivat 260-280 €/ vuosi. Jos liittyisi YTK:hon, kassan jäsenyys maksaisi vain 65 €/vuosi. Ainoa etu olisi ansiosidonnainen päiväraha työttömänä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen valmistumassa ja nyt jo täysipäiväisessä työssä ollut pari viikkoa. Mietinkin liittyäkö ollenkaan liittoon.

Se sinun pitää päättää aivan itse. Jos selaat vanhoja viestejä löydät tiukaakin kädenvääntöä liittoon liittymisen puolesta ja vastaan. Molemmilta puolilta löytyy vahvoja argumentteja, minun mielestäni ei lopullista ja oikeaa totuutta löydy tästäkään asiasta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uutena täällä nyt innostuin selailemaan vanhojakin viestejä. Siellä tuli esiin yksi olennainen pointti. Nimittäin raskaus ja määräyskirjan uusiminen...Itsellä vauva suunnitelmissa ja ensimmäinen määräyskirja huhtikuun loppuun. Ja töitä tiedossa silti 1½ vuodeksi. Joten en todellakaan haulua joutua hommasta pois raskauden vuoksi. Olisihan se hyvä, jos olisi liitto turvaamassa, jos meinaisi käydä hullusti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uutena täällä nyt innostuin selailemaan vanhojakin viestejä. Siellä tuli esiin yksi olennainen pointti. Nimittäin raskaus ja määräyskirjan uusiminen...Itsellä vauva suunnitelmissa ja ensimmäinen määräyskirja huhtikuun loppuun. Ja töitä tiedossa silti 1½ vuodeksi. Joten en todellakaan haulua joutua hommasta pois raskauden vuoksi. Olisihan se hyvä, jos olisi liitto turvaamassa, jos meinaisi käydä hullusti.

Jos sinulla on 1,5 vuoden määräyskirja taskussa niin olet vahvoilla, muuten kannattaa olla tarkkana; esimerkiksi ei kannata ilmoittaa raskaudesta työnantajalle yhtään ennen kuin on aivan pakko. Aivan liian monta työsuhdetta on katkaistu hoitoalalla raskauden vuoksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uutena täällä nyt innostuin selailemaan vanhojakin viestejä. Siellä tuli esiin yksi olennainen pointti. Nimittäin raskaus ja määräyskirjan uusiminen...Itsellä vauva suunnitelmissa ja ensimmäinen määräyskirja huhtikuun loppuun. Ja töitä tiedossa silti 1½ vuodeksi. Joten en todellakaan haulua joutua hommasta pois raskauden vuoksi. Olisihan se hyvä, jos olisi liitto turvaamassa, jos meinaisi käydä hullusti.

Jos tietää tulevansa kohdelluksi laittomasti, niin silloin voi palkata itselleen juristin omin rahoin ja hävinnyt osapuoli (työnantaja) maksaa kaiken. Itse olen järkeillyt asian siten, että en reilua kolmea sataa euroa vuodessa maksa liitolle lakimiespalveluista. Jos kerran kymmeneen vuoteen juristia tarvitsee, niin kolmella tonnilla palkkaa jo ihan kelpo advokaatin itselleen. :D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Kalliiksi tulee lehti ja kalenteri :-. Muita "etuja" liitosta ei minun mielestäni ole. Tsekkaa työtilanne. Jos on kohtuu hyvät paperit koulusta ja pystyt näyttämään kyntes töissä niin liitolla ei ole sinulle mitään tarjottavaa paitsi tietenkin huonot työehtosopimukset pienine palkkoineen ja indeksikorotuksineen. Itse pidän tärkeänä työntekijöiden edunvalvontaa, mitä varten liitot ovat, mutta TEHY on hampaattomia mummoja varten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

liitolla ei ole sinulle mitään tarjottavaa paitsi tietenkin huonot työehtosopimukset pienine palkkoineen ja indeksikorotuksineen.

Onko ne parempia liiton ulkopuolella?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lyhyt focusoitu vastaus: ON

Aijaa. Minkälaisia työehtosopimuksia siellä liiton ulkopuolella noudatetaan? Kuka ne neuvottelee? Ja saatte myös parempia palkkoja ja korotuksia kuin Tehyläiset? Kuulostaa tosi hyvältä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

liitolla ei ole sinulle mitään tarjottavaa paitsi tietenkin huonot työehtosopimukset pienine palkkoineen ja indeksikorotuksineen.

Käsittääkseni samaa virkaehtosopimusta noudatetaan kaikilla työntekijöillä julkisen terveydenhuollon puolella riippumatta siitä kuuluvatko liittoon vai eivät. En ole kyllä koskaan kuullut, että jollakin liittoon kuulumattomalla olisi parempi palkkakehitys tai muita etuja verrattuna järjestäytyneihin työntekijöihin. Se kuuluuko liittoon vai ei on tietenkin jokaisen itse päätettävä, mutta on hyvä kuitenkin tietää, että esimiehet ovat työantajan edustajia ja ristiriitatilanteissa työntekijän asioita hoitaa luottamusmies. Ja mitä siihen liitossa kuulumisen kalleuteen tulee, niin jäsenmaksut vähennetään verotuksessa. Muokkaus:Korjasin lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Aijaa. Minkälaisia työehtosopimuksia siellä liiton ulkopuolella noudatetaan? Kuka ne neuvottelee? Ja saatte myös parempia palkkoja ja korotuksia kuin Tehyläiset? Kuulostaa tosi hyvältä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, et sä ketään o loukannu. Halusin vaan lisätietoa asiasta josta sulla piti olla parempaa tietoa. Ilmeisesti näin ei sitten kuitenkaan ollut, kun et suostu lisätietoja antamaan. Esitit niin ponnekkaasti että liiton ulkopuolella sopimukset ja palkat on parempia, joten musta on ihan normaalia kysyä lisätietoja asiasta, koska olen käsittänyt asia vähän eri tavalla. Pitää sitä osata perustella näkemyksiään jos osallistuu keskusteluun. Mistään pään hakkaamisesta ei ole kyse ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liitty ken haluaa liittyä ammattiliitton. Totta on, että yleiskorotukset on pieniä. Samoin on esim järjestelyvara. Liittoaktiivina en voisi kuvitella ehdottavani esim juuri järjestelyvaran jakamista ei-liitton kuuluvalle joukolle. ( Viimekädessähän asian tietenkin päättää työnantaja mutta työntekijöitä kuunnellaan - liiton kautta). Kyllä liitossa töitä tehdään. Tulokset ovat kohtuullisen heikkoja johtuen osittain VAHVASTA työnantajasta. Erityisesti työnanatajn etu on,mitä vähemmän liittoon kuuluu henkilökuntaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulokset ovat kohtuullisen heikkoja johtuen osittain VAHVASTA työnantajasta.

-Erittäin hyvä tuo "osittain"-tarkennus.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Liitty ken haluaa liittyä ammattiliitton. Totta on, että yleiskorotukset on pieniä. Samoin on esim järjestelyvara. Liittoaktiivina en voisi kuvitella ehdottavani esim juuri järjestelyvaran jakamista ei-liitton kuuluvalle joukolle. ( Viimekädessähän asian tietenkin päättää työnantaja mutta työntekijöitä kuunnellaan - liiton kautta). Kyllä liitossa töitä tehdään. Tulokset ovat kohtuullisen heikkoja johtuen osittain VAHVASTA työnantajasta. Erityisesti työnanatajn etu on,mitä vähemmän liittoon kuuluu henkilökuntaa.

Ahh...tunnen ahdistusta ja poltetta rinnassani... ;)...jos vaikka joku suojatyöntekijä on jäänyt ilman minun takiani. Miten se oli muutama vuosi sitten kun liittovaltuusto torpedoi jäsenäänestyksen tuloksen. Huvittaa noi puheet "vahvasta" työnantajasta kun oma etujärjestö (siis entinen) on lauma vinkuvia lampaita. Näin proletaarina syntyneestä tuli kapitalisti...ja aion edelleenkin keskittyä osinkojen nostamiseen. Keskustelusta päätellen jos liitosta olisi kiinni niin menis nykyisetkin etuudet. Lopputulos olisi siis täysin vertailukelpoinen siihen mitä tapahtui viime lakon aikana angry.png. Pitääkö kurjuuden maksimoinnin olla jotenkin kollektiivista? ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Mä muistan vielä ajat kun laivakaan ei lähtenyt rannasta jos ei kuulunut unioniin...oon muuten tämänkin nähnyt livenä...no siitä on tosin jo aikaa ja mulla oli vielä tukkaakin silloin... ;)...vähemmän puhetta ja enemmän tekoja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oma etujärjestö (siis entinen) on lauma vinkuvia lampaita.

Niin, harmi että kaikki jellonat on lähteneet nostelemaan  :P Edelleen, liitto=jäsenet. Ei se ole mikään ulkopuolinen taho tai instanssi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, harmi että kaikki jellonat on lähteneet nostelemaan  :) Edelleen, liitto=jäsenet. Ei se ole mikään ulkopuolinen taho tai instanssi.

-Sellaista leijonalaumaa ei taida löytyäkkään joka onnistuisi kaatamaan tuon puoluevetoisen ja -tukisen hörhölauman Tehyn johdosta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, nämä vinkuvat lampaat on sen porukan sinne valinnut. Ikävä kyllä se on totta että paljon likaista peliä käydään kulisseissa, mutta se on taatusti samanlaista joka liitossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liitto on kyllä aika syvältä toimintansa suhteen mutta kuulun siihen silti.

Saa niitä jäsenmaksuja verotuksessa ihan kivasti takaisin.

Täytyy uskoa huomiseen ja pystyvämpiin edustajiin...

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Älä liity tohon "Marja Kurki" mafiaan. Ei ne tänä päivänä osaa hoitaa ammattimaisesti hoitajien edunvalvontaa vaan enemmin ovat kiinnostuneet huolehtimaan miltä näyttää ulospäin.

Lepakkoliitto

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Liitto on kyllä aika syvältä toimintansa suhteen mutta kuulun siihen silti.

Saa niitä jäsenmaksuja verotuksessa ihan kivasti takaisin.

Täytyy uskoa huomiseen ja pystyvämpiin edustajiin...

Jos haluaa verovähennyksiä niin voi ostaa NHL joukkueen... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenmaksu laskee ensi vuonna 1.01 % ja ja varmaan jo seuraavana < 1 %, eli ei paha

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenmaksu laskee ensi vuonna 1.01 % ja ja varmaan jo seuraavana < 1 %, eli ei paha

Tarkennahan vähän, tuohan tarkoittaisi että Tehy maksaisi jäsenilleen ;)

Vai vitsilläkö heitit??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...