Jump to content
MAINOS

Neuvottelitko oman palkkasi?


Vieras: Agitated

Miten on? Neuvottelitko oman palkkasi vai tyydyitkö työnantajan tarjoamaan palkkaan sellaisenaan?  

33 ääntä

  1. 1. Miten on? Neuvottelitko oman palkkasi vai tyydyitkö työnantajan tarjoamaan palkkaan sellaisenaan?

    • Neuvottelin
      17
    • Tyydyin työnantajan tarjoamaan
      17
    • Yritin neuvotella, ei tulosta
      5


Recommended Posts

Vieras: Agitated

Monissa keskusteluissa on päädytty keskustelemaan palkoista ja niiden "tasosta". Kiinnostaisikin tietää moniko on vaikuttanut tai koittanut vaikuttaa omaan palkkaansa.

Itse olen aina neuvotellut oman palkkani edes "hieman" korkeammaksi ja ainakin tähän asti olen siinä onnistunut. Minkälaisia kokemuksia muilla? Saitteko kentiäs muitakin etuuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Neuvottelin paremman palkan, ja työnantaja maksaa opiskeluni joka kuuluu työpäiviin.

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

Näyttää siltä että muutamat ovat pystyneet neuvottelemaan palkastaan. Hienoa!  ;D

Mitenkä tilanne on julkisella sektorilla?

Meillä yksityisillä (ainakin joissakin) pystyy neuvottelemaan palkan lisäksi muista etuuksista, joka on mielestäni se "olennaisempi" asia. Eivät ne palkat täällä yksityisillä mitään hurjia ole mutta yhdessä muiden etuuksien kanssa ne ovat ihan jees!  ;)

Täytyy muistuttaa siitä että usein yksityisten palkat lähtevät matalammalta tasolta verrattuna esim. sairaanhoitopiirin ja kaupungin palkkoihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää kyllä yrittää hieman palkkaan saada ekstraa kun keväällä sit valmistuu kun työpaikka alkaa jo suht varma sit olla. Tähän mennessä en ees oo ketään nähny keltä vois palkkaa kyselle vaikka kohta n.puoli vuotta olen jo lusinut töissä... Joskus OH:lle sanoin et vois tota mun epäpätevyysalennusta hieman rukata alaspäin mut vastaus oli et ne menee kaikille samalla tavalla opintoviikkojen mukaan, that's it. Pitäs olla kyllä enemmän munaa kun menee noita sijaisuuksii tekee, mut tietty kenen kanssa niistä siinä vaiheessa neuvottelee kun joku osastontyöntekijä soittaa et parin tunnin päästä alkaa esim yövuoro?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäs olla kyllä enemmän munaa kun menee noita sijaisuuksii tekee, mut tietty kenen kanssa niistä siinä vaiheessa neuvottelee kun joku osastontyöntekijä soittaa et parin tunnin päästä alkaa esim yövuoro?

Niin, se soittajahan voi olla ja onkin usein toinen sijainen.

Mutta jos neuvottelis siinä kohti, kun lupautuu niitä sijaisuuksia tekemään. Ajattelin seuraavan vuosiloman aikana mennä vähän keikkailemaan uuteen paikkaan ja neuvottelen palkan ennen sitä. Jos neuvottelu ei tuota mitään tulosta, niin sitten pidän loman lomana.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

niin....ja vakkareiden on hyvä katsoa "palkan oikeellisuutta" koeajan lopussa....aina on tullut edes "nimellinen" korotus! Nyt on meinaan työntekijöiden markkinat!!!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monella vakkarilla on myös se käsitys ettei keikkalaisille tarvitse maksaa samaa palkkaa, koska "he eivät kanna samanlaista kokonaisvastuuta". Keikkalainen sen sijaan joutuu hyppäämään remmiin ihan yhtäkkiä ja häneltä vaaditaan kuitenkin ihan samanlaista (ellei vähän isompaakin) panosta kuin vakkareilta. Mutta nythän saa valita, että haluaako olla free lancer keikkalainen vaiko tehdä pitkää sijaisuutta/vaki toimen. Suurin pula on tällä hetkellä kuitenkin niistä äkillisiin sairaslomiin (tms.) saatavista osaavista keikkalaisista. Enkä yhtään ihmettele...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Agitated

Ja voihan sitä aina "keikkalaisena" vaatia kovempaa liksaa...itse ainakin harrastan sitä. Eivät ole aina ensimmäisenä ottaneet mutta kun eivät muitakaan "päteviä" saa niin... ;D

Meillä on kanssa ollut tapana maksaa esim. sairaanhoitajalle perushoitajan sijaisuudesta ph:n palkkaa! Jos itse olen joutunut hankkimaan sijaisen (sh) niin olen luvannut sh:n tai muuten korotetun palkan....ja sitt vain ilmoitus esimiehelle...eivät ainakaan vielä ole perineet  palkastani tota erotusta!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

maksaa esim. sairaanhoitajalle perushoitajan sijaisuudesta ph:n palkkaa!

Tota käytetään paljon erikoissh:n puolella. Arvaa, lähteekö ph:n sijaisina olevat sh:t pyytämään virallisesti vuorossa olevaa sh:tä laittamaan esim. iv-lääkkeitä tai kiertämään puolestaan.. No, ei tietenkään eli tekevät sh:n työt ph:n palkalla. Sitä myöten kun työvoimapula laajenee myös pohjoiseen päin, niin kenenkään ei kannata suostua moiseen (tai mieluiten ei koskaan, mutta tiedän, että jotkut ovat suostuneet, kun vaihtoehtoja ei ole ollut ja laskuja tippuu).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Neuvottelin ja hyvin tuloksin.

On aikalailla työntekijän markkinat ja varsinki yksityisellä puolella pystyy rahasta puhumaan helpostikkin.

Eiks se niin mee että hyvästä kannattaa maksaa?

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...