Jump to content
MAINOS

Seuren työntekijäksi??


Vieras: S-hoo

Recommended Posts

Olen täällä hetkellä kaupungilla määräaikaisena Sh:n pestillä. Tuossa männä viikolla työnantajani tiputti pommin määräaikaisille: kaikki jotka haluavat työnsä säilyttää joutuvat ilmoittautumaan Seurelle työnhakijoiksi, josta työnantaja sitten voi "poimia" haluamansa sijaiset (lyhyisiin ja pitkiin sijaisuuksiin).. Mulla ei ole itsellä k.o Seuresta mitään kokemusta, ymmärtääkseni entinen työvoimapalvelu kyseessä.. työnantaja ei osannut sanoa mitään palkkauksesta ym. työsuhteen ehdoista..?? Onko kellään muulla tästä tietoa? Onko tää nyt siihen "palkkakartelliin" siirtymistä josta Laitinen- Pesolakin artikkelissaan tehy-lehdessä puhuu?

http://www.tehy.fi/viestinta/tehy-lehti/uusin_numero/artikkeli/?ARTIKKELI_NUM=11918101

Mulla on muutenkin suunnitelmissa ollu työpaikan vaihto joten en aio mitään määräaikaisuuksia enää Seurelta hakee, toivottavasti Hus:n Prihti on sanojensa mittainen mies ja tekee jotain toteuttaakseen puheensa palkankorotuksista.. Huussiin päin tässä kyl kallistutaan!! :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

...toivottavasti Hus:n Prihti on sanojensa mittainen mies ja tekee jotain toteuttaakseen puheensa palkankorotuksista..

Jos tuo Prihti on se, joka hesarissa viikko-pari sitten halusi hoitajille palkankorotuksia karsimalla hallinnon puolelta virkoja pois, niin eipä tuolla miehellä montaa vuotta ole eläkeikään. Toivotaan nyt, että saa aikaan jotain ennen eläkkeelle jäämistään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vasta käynyt seuren haastattelussa, mutta töitä sen kautta en ole vielä tehnyt.. Tällaista tietoa sain palkoista:  kokemuslisää maksetaan 5 ja 10v kokemuslisään oikeuttavan vuoden jälkeen joka 5 %  peruspalkasta loma korvaukset on 9 % alle 5v kokemuksella, 11 % yli 5 v kokemuksella 12% 10v kokemuksesta ja 14 % 10 v koemuksesta. Tuntipalkka oli jotian 10e jos oli alle 5v työkokemusta muistaakseni. Tuntipalkat maksetaan 2 kertaa kuussa ja kk palkat kerran kuussa.

You are not dead yet.  But watch for further reports.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitti kun kommentoit.. ei oo häävi toi tuntipalkka, jos kyseessä on Sh/Th:n palkka?? Mulla tällä hetkellä yli 12e tuntipalkka tän hetkisessä duunissa.. tosin oon tietty kuukauspalkalla.. HMPF..

Enne vanhaan muistaakseni luulen kuulleeni, et entinen työvoimapalvelu makso keikkalaisille paremmin ku kaupunki..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vasta käynyt seuren haastattelussa, mutta töitä sen kautta en ole vielä tehnyt.. Tällaista tietoa sain palkoista:  kokemuslisää maksetaan 5 ja 10v kokemuslisään oikeuttavan vuoden jälkeen joka 5 %  peruspalkasta loma korvaukset on 9 % alle 5v kokemuksella, 11 % yli 5 v kokemuksella 12% 10v kokemuksesta ja 14 % 10 v koemuksesta. Tuntipalkka oli jotian 10e jos oli alle 5v työkokemusta muistaakseni. Tuntipalkat maksetaan 2 kertaa kuussa ja kk palkat kerran kuussa.

Siis puhe tässä kohtaa on ph:n/lh:n palkasta, sh luonnollisesti saa enemmän...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin, että Vantaa, Espoo, Helsinki ovat 1.8. lähtien käyttäneet Seurea ja nyt kaikkien sijaisten (pitkäaikaiset ja lyhytaikaiset) pitäisi ilmoittautua Seureen ja kaikki sijaisten soittelemiset toimipisteisteistä loppuisivat. Mun mielestä tää lisää byrokratiaa - yksi linkki siinä toimipaikan ja sijaisen välissä lisää.  angry.png Ja en usko, että käytännössä homma toimii noin kuitenkaan. Kaupungit vaan joutuvat maksamaan Seuren palveluista vaikkeivat sitä kautta mitään saisikaan. Uskon, että os:t hoitelevat sijaisuus asiat kuten ennenkin. Ainakaan aikoinaan Helsingin työvoimapalvelusta ei koskaan ketään saatu. Ja kun kerran sinne itsekin itseni piruuttani ilmoitin, niin aina soitetttiin Marian päivystykseen keikalle n. tunnin varoitusajalla.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kun kerran sinne itsekin itseni piruuttani ilmoitin, niin aina soitetttiin Marian päivystykseen keikalle n. tunnin varoitusajalla.

Jep itse olen kanssa tehnyt keikkaan seuren kautta ja joskus ottaa pannuu että soitetaan klo 13.00 ja pyydetään tulemaan klo 14.00 iltavuoropuutokseeen.

Ja ei mua ainekaan kiinnosta lähteä enään tekemään noin pienellä varoitusajalla angry.png. Varsinkin kun kun ei makseta mitään n.s hälytysrahaa kun joutuu lähtemään pienellä ajalla.  :-

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen vasta käynyt seuren haastattelussa, mutta töitä sen kautta en ole vielä tehnyt.. Tällaista tietoa sain palkoista:  kokemuslisää maksetaan 5 ja 10v kokemuslisään oikeuttavan vuoden jälkeen joka 5 %  peruspalkasta loma korvaukset on 9 % alle 5v kokemuksella, 11 % yli 5 v kokemuksella 12% 10v kokemuksesta ja 14 % 10 v koemuksesta. Tuntipalkka oli jotian 10e jos oli alle 5v työkokemusta muistaakseni. Tuntipalkat maksetaan 2 kertaa kuussa ja kk palkat kerran kuussa.

Minä tein Seurelle ja MedOnelle keikkaa viimeisen vuoden lähihoitajana. Pidin tosi paljon. Töitä on niin paljon kun jaksaa tehdä. Jos ei halua mennä kaikkiin paikkoihin mitä on tarjolla, voi rajata aluetta missä / millaisissa paikoissa haluaa työskennellä. Myös vuoroihin saa vaikuttaa. Toiset teki pelkkää yötä. Toiset vain omahoitajan keikkoja. Itse olin "kaikki ruokainen" ja sain hirveästi uusia kontakteja eri paikkoihin ja pitempiin työsuhteisiinkin olisi sitten ollut keikkahomman kautta mahis, mutta tein jo keikkaa vakityöni ohella. Sopii kyllä henkilölle, joka on valmis sopeutumaan joka päivä eri tilanteeseen, aikaan ja paikkaan. Ja työ antaa paljon! Palkka oli ok; lähihoitajalle Seure maksoi 10,84e/h ja MedOne 11,13e/h. MedOne on entinen Suomen Hoitotiimi ja Seure ent. Helsingin työvoimapalvelut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...